Olen muuttamassa Pariisista Pupuhuhtaan. Seinen rannalta on nyt lähdettävä työn perässä Jyväskylään. Kulkeeko se Tourujoki Pupuhuhdan vierestä? Olen niin tottunut asumaan rannalla? Entä onko siinä kauniita siltoja?
Muutto edessä
27
411
Vastaukset
- että näin
Asun itse puparissa tourujoelle on täältä noin kolme km ei ihan vieressä mene
- Pate'e
Oh, niin pitkä matka? Mutta saako Tourujoessa kalastaa, kyllähän Citroenilla pääsee rantaan? Onko siellä rannalla rakastavaisia kuten täällä? Minulle on kerrottu että Pupuhuhta on ehdottomasti paras paikka korkeakulttuurin ja kuvataiteiden ystävälle.
- suosittelen
Saa kalastaa ja komeeta taimenta nousee ja autolla pääsee rantaan. Olet aivan oikeassa Pupuhuhdasta. Pupuhuhta on erittäin idyylinen Jyväskylän helmi ja eri kulttuurit yhdistyvät josta syntyy erittäin kaunis kontrasti. Pupuhuhdassa voi törmätä romanialaiseen, venäläiseen, balkanilainen sekä lähi-itäiseen kultturelliin. Tai se on oikeastaan väistämätöntä.
- Pate`e
Sehän muistuttaa elävästi Pariisia sitten. Jos vielä afrikkalaisia kaunottaria voisi katsella jylhässä suomalaismaisemassa, niin petit pradise.
Lähetänkin heti vuokrausvahvistuksen ja alan pakkaamaan ongenvapojani ja patonkikoriani.- tervetuloa
Juu ja löytyy juoppoja narkkareita yksinhuoltajia pilven polttajia
- .........
Tourujoen pari siltaa eivät sovellu asumiskäyttöön yhtä hyvin kuin Pariisin siltojen aluset. Sen sijaan täällä pannaan järvien rannoilla veneet talviteloille ylösalaisin, niiden alla on jopa miellyttävämpi asua kuin siellä Seinen rannoilla, joten tervetuloa.
- Pate'e
Merci, odotan innolla muuttoa kauniiseen kaupunkiinne. Joku turisti kertoi tuolla Eifelin juurella että teillä on joku vanhempi nainen pormestarina, niinkö?
- että näin
Pate'e kirjoitti:
Merci, odotan innolla muuttoa kauniiseen kaupunkiinne. Joku turisti kertoi tuolla Eifelin juurella että teillä on joku vanhempi nainen pormestarina, niinkö?
Täällä mitään pormestaria ole vaan kaupunginjohtaja jolla naama punottaa viskin kittaamisesta
- Pariisin kevät
Totta kait siinä se virtaa Puparin mäkeä alas Prisman Alkon suuntaan
varo ettet kastele alligaattori kenkiäs - Pate´e
Piti vielä kysyä että olisiko siinä Pupuhuhdan alueella jotakin ravintolaa jossa kuubalainen vaimoni voisi tanssia päivisin nyt kun nuorin yhdeksästä lapsestamme lähtee kouluun? Aika kuluisi paremmin, myös minulla.
Manuela on vielä hyvin notkea ja tulinen. - Taitavat
maahanmuuttajataustaiset tanssia, omaksua kulttuuriamme (harjoittavat ehkä omaansa), sekä tutustua kantasuomalaisiin (hengailevat keskenänsä) siellä entisessä yleisradion tiloissa matarankadulla. Parhaitenhan se tutustuminen suomalaisiin taitaa eräiden mielestä sujuakin ihan keskenänsä.
Siinä se vieressä virtaa tourujokikin, että pihalle vaan piknikille joen rannalle eväskorin kanssa. - jätesäkkimurhaajia
Kannattaa muistaa myös kirveellä ruumiita paloittelevat jengit sekä pontikankeittäjät pupuhuhdasta..
- panua ja ponua
Siis gastronomian kehto niin ruuassa kuin juomassakin!
- Pate´e
Hienoa, ei eroa Pariisista juuri lainkaan, monikulttuurinen keskuskin? Onko se jonkinlainen reservaatti? Mutta tuo johtajanne tuntuu kyllä oudolta, eikö hänet pitäisi viedä lankulle?
- Clichy-sous-bois
Pupuhuta on ekosysteeminä jopa paras paikka Pariisin monikulttuuriseen elämään tottuneelle. Pupuhuhdassa löytyy Pariisin siirtolaislähiöiden moniarvoinen tapakulttuuri yhdistyneenä 70-luvulla vallinneen modernin ja urbaanin teollisuusrakentamisen arkkitehtuuriin. Iltaisin voit tuntea kävelylenkillä samaa hiipivää jännitystä kuin suurkaupungin syrjäisillä metroasemilla ja siirtolaiskorttelien sivukujilla , voit aistia asfaltilla ja ilmassa paloittelumurhaajien, ampumavälikohtausten ja diilerien luoman elegantin katuromantiikan pikkurikollisineen. Mikäli et saa aivan penthousea voit myös tutustua lähiön sielunelämään pahvisten väliseinien ansiosta omalla kotisohvallasi. Etnisiä pikkukapakoita houkuttelevine ruokalistoineen, isoine tuoppeineen ja värikkäine persoonineen on aivan nurkan takana Kangasvuoren ostarilla. Voit kebabia nauttiessa herkutella ajatuksella mitä tiskin takana olevassa jenkkikassissa kokki säilyttääkään...
- vähänkö repesin
Clichy-sous-bois kirjoitti:
Pupuhuta on ekosysteeminä jopa paras paikka Pariisin monikulttuuriseen elämään tottuneelle. Pupuhuhdassa löytyy Pariisin siirtolaislähiöiden moniarvoinen tapakulttuuri yhdistyneenä 70-luvulla vallinneen modernin ja urbaanin teollisuusrakentamisen arkkitehtuuriin. Iltaisin voit tuntea kävelylenkillä samaa hiipivää jännitystä kuin suurkaupungin syrjäisillä metroasemilla ja siirtolaiskorttelien sivukujilla , voit aistia asfaltilla ja ilmassa paloittelumurhaajien, ampumavälikohtausten ja diilerien luoman elegantin katuromantiikan pikkurikollisineen. Mikäli et saa aivan penthousea voit myös tutustua lähiön sielunelämään pahvisten väliseinien ansiosta omalla kotisohvallasi. Etnisiä pikkukapakoita houkuttelevine ruokalistoineen, isoine tuoppeineen ja värikkäine persoonineen on aivan nurkan takana Kangasvuoren ostarilla. Voit kebabia nauttiessa herkutella ajatuksella mitä tiskin takana olevassa jenkkikassissa kokki säilyttääkään...
Toi oli paha ei muuta kuin pikku romaanin tekasee puparin elämästä voi lyödä rahoiks
- Mini - Paris
Uudesta vesitornista on tehtävä Eifel - tornin kopio, täydellinen maamerkki muuten tyhjänpäiväiseen kaupunkiin. Matkailun uusi aika Jyväskylässä : Tutustu kietovaan ja jännittävään Pupuhuhtaan, yökierroksia viikonloppuisin ja oluelle vesitorniin mahtavine näköaloineen, vakuutukset sisältyvät hintaan.
Kyllä siinä persaukiot ja anaalit venelaitureineen kalpenevat.- pupujaonkaikkialla
Joo ja ryntäät sentään, eräs kaveri asui siellä tuli käytyä puparissa paljonkin. On siellä se baari, varmaankin siellä saa laulaa karaokea jos pyytää itse, en tiedä onko kilpailuja..
- It's my life!
Luin juuri jostakin, että Bukarest on Balkanin Pariisi. Liekö Jyväskylä sitten Pohjolan Bukarest, koska meillä on jo Ceaușescu-beachikin.
Nyt pitää sitten kutsua Cezar Ouatu konsertoimaan tänne!- Cezar-fani
http://www.youtube.com/watch?v=VgHWFiavqjA
http://www.youtube.com/watch?v=DDSYRSrEigM
http://www.youtube.com/watch?v=qy4GKXljzEk
Levyä odotellessa täytyy tyytyä youtuben antiin :) - Hyvä Cezar!
Cezar-fani kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=VgHWFiavqjA
http://www.youtube.com/watch?v=DDSYRSrEigM
http://www.youtube.com/watch?v=qy4GKXljzEk
Levyä odotellessa täytyy tyytyä youtuben antiin :)Euroviisun kertosäkeellä voisi korvata Harjun iltasoiton.
- tuparit Puparissa?
Joko Monsieur de Pate´e on saanut penthousensa Puparissa kalustettua?
- Pate'
Kiitos alkuun on päästy. Osa tavaroista on vielä Citroenissa satamassa mutta patja ja onget ovat huoneistossani. Olen saanut apua naapureiltakin, eräskin rouva antoi paistinpannun, tosin ihmettelin miksi hän heitti sen niin kaukaa. Alakerran mies taas yritti lahjoittaa minulle kirveen vaikka kerroin etten tarvitse sitä, hän vain seurasi minua kirveineen. Todella ystävällistä väkeä ainkin näin alussa.
- Puparin Paroni
Pate' kirjoitti:
Kiitos alkuun on päästy. Osa tavaroista on vielä Citroenissa satamassa mutta patja ja onget ovat huoneistossani. Olen saanut apua naapureiltakin, eräskin rouva antoi paistinpannun, tosin ihmettelin miksi hän heitti sen niin kaukaa. Alakerran mies taas yritti lahjoittaa minulle kirveen vaikka kerroin etten tarvitse sitä, hän vain seurasi minua kirveineen. Todella ystävällistä väkeä ainkin näin alussa.
Tervetuloa Jyväskylään Pate' !
Kunhan asetut kotiisi niin opit huomaamaan kuinka vireästi verkostoinut
asuinpaikkasi on. Olen varma että kielitaitoisena olet kysyttyä talkooapua
monissa eri hankkeissamme joista osa kansainvälisiä ja korvaus on aina taattu.
Pian olet mukana itärajan taakse suuntautuvilla myyntimatkoillamme
varsinkin nyt sesonki tulossa, siellä tilataan perämoottoreita , maastopyöriä ja kesämökille sopivia varusteita kiihtyvällä tahdilla. Iltaisin voit olla mukana jännittävillä hankintamatkoillamme järvisuomessa. Nauttia Suomen luonnosta ja lukuisten kesämökkien vieraanvaraisuudesta siemaillen isännän varastoja saunan hämyssä.
Toimitamme sinne lisäksi arvoautoja
joten pitkät öiset matkat rajanylityksineen saksalaisautojen ratissa tulevat sinulle tutuksi. Paluumatkalla Hiacemme täyttyvät savukkeista, lemmikkielämistä ja petroskoin tislaamon tuotteista. Niihin älä itse koske sillä matka taittuu turvallisemmin näkö tallella.
Elintarvikehuolto on järjestetty suurten tukkuliikkeiden varastojen,markettien, lukuisten järjestöjen ja EU:n tuontitavaran ylijäämästä tai hävikistä kuten toiset sitä kutsuvat. Tilaamalla saat mitä tahansa kohtuuhintaan.
Käteistä rahaa toimintamme saa lisäksi takuutoimittajaltamme KELA:lta, meillä on sen byrokratiaan erikoistuneita asiantuntijoita jotka päivystävät alueen kerhotiloissa (-pub)
Pääasia on että tavaraa riittää ja Puparin Paroni muistaa joulun alla
Sinuakin kinkulla ja muilla herkuilla kyselemättä.
Täällä puparissa juhlapäivä on joka päivä sillä lukuisat pienet viinifarmimme kylpyhuoneissa ja varastotiloissa tekevät alueesta Suomen suurimpia viinintuottaja-alueita samoin meillä on alueen parhaat kasvihuoneet.
Toimintamme on laajentunut järjestämään kaukomatkoja veljille eksoottisiin kohteisiin kuten Syyriaan,Afganistaniin ja Egyptiin. Sieltä tulevat veljet tuovat uusia elämyksiä täällä vielä tuntemattomien kasvien ja mausteiden muodossa...
Olet voinut saada jo vihamiehiä jos et tunne eskimokulttuuria...
Voit huoleti jo vierailla naapuriesi luona kunhan muistat että noudatamme eskimokulttuurin vieraanvaraisuutta. Joten jos tunnelma jäykkä niin johtunee siitä ettet käynyt reippaasti hyväilemään emäntää poskisuudelmin heti sisään tullessasi.
Pahin loukkaus isännälle on jos oma vaimo ei kelpaa vieraalle varsinkin ranskalaiselle.. - Pate´
Puparin Paroni kirjoitti:
Tervetuloa Jyväskylään Pate' !
Kunhan asetut kotiisi niin opit huomaamaan kuinka vireästi verkostoinut
asuinpaikkasi on. Olen varma että kielitaitoisena olet kysyttyä talkooapua
monissa eri hankkeissamme joista osa kansainvälisiä ja korvaus on aina taattu.
Pian olet mukana itärajan taakse suuntautuvilla myyntimatkoillamme
varsinkin nyt sesonki tulossa, siellä tilataan perämoottoreita , maastopyöriä ja kesämökille sopivia varusteita kiihtyvällä tahdilla. Iltaisin voit olla mukana jännittävillä hankintamatkoillamme järvisuomessa. Nauttia Suomen luonnosta ja lukuisten kesämökkien vieraanvaraisuudesta siemaillen isännän varastoja saunan hämyssä.
Toimitamme sinne lisäksi arvoautoja
joten pitkät öiset matkat rajanylityksineen saksalaisautojen ratissa tulevat sinulle tutuksi. Paluumatkalla Hiacemme täyttyvät savukkeista, lemmikkielämistä ja petroskoin tislaamon tuotteista. Niihin älä itse koske sillä matka taittuu turvallisemmin näkö tallella.
Elintarvikehuolto on järjestetty suurten tukkuliikkeiden varastojen,markettien, lukuisten järjestöjen ja EU:n tuontitavaran ylijäämästä tai hävikistä kuten toiset sitä kutsuvat. Tilaamalla saat mitä tahansa kohtuuhintaan.
Käteistä rahaa toimintamme saa lisäksi takuutoimittajaltamme KELA:lta, meillä on sen byrokratiaan erikoistuneita asiantuntijoita jotka päivystävät alueen kerhotiloissa (-pub)
Pääasia on että tavaraa riittää ja Puparin Paroni muistaa joulun alla
Sinuakin kinkulla ja muilla herkuilla kyselemättä.
Täällä puparissa juhlapäivä on joka päivä sillä lukuisat pienet viinifarmimme kylpyhuoneissa ja varastotiloissa tekevät alueesta Suomen suurimpia viinintuottaja-alueita samoin meillä on alueen parhaat kasvihuoneet.
Toimintamme on laajentunut järjestämään kaukomatkoja veljille eksoottisiin kohteisiin kuten Syyriaan,Afganistaniin ja Egyptiin. Sieltä tulevat veljet tuovat uusia elämyksiä täällä vielä tuntemattomien kasvien ja mausteiden muodossa...
Olet voinut saada jo vihamiehiä jos et tunne eskimokulttuuria...
Voit huoleti jo vierailla naapuriesi luona kunhan muistat että noudatamme eskimokulttuurin vieraanvaraisuutta. Joten jos tunnelma jäykkä niin johtunee siitä ettet käynyt reippaasti hyväilemään emäntää poskisuudelmin heti sisään tullessasi.
Pahin loukkaus isännälle on jos oma vaimo ei kelpaa vieraalle varsinkin ranskalaiselle..Ooh, olikohan se kirvesmies sitten sen vuoksi masentunut kun keskustelin erään, olalaa, niin muhkean madamen kanssa Louvren taideaarteista kellarin, mikä se nyt on se paikka kun on sähkökeskuksia, niin siellä huoneessa. Se varmaan kuunteli siitä tuuletusritilästä rouvan ihastuksenvoihkaisuja kun kerroin hänelle Picasson siveltimestä. Muuten niistä kauppareissuista, ihan mielelläni osallistun, merci, kunhan saan Citroenin tullista. Jäivät sellaisten koirien kanssa sitä tutkimaan enkä ole sen koommin kuullut 2CV. stä.
- mummo maalta
Pate`olet mainio sanaseppo,tervetuloa Jyväskylään !
Voisitko alkaa kirjoittaa Keskisuomalaiseen pikkukertomuksia vaikka Pariisista ? - Cezar-fani
Puparin paronikin aloitti jo lupaavan kotouttamisoppaan laatimisen :)
Jyväskylän päättäjien kannattaisi kerrankin käyttää hyväksi pinnan alla piilevää hiljaista tietoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849