Raamatussa on ohjeita mitenkä meidän tulee huolehtia lähimmäisistämme.
Katsotaan nyt, että mitä raamatussa kerrotaan eläimistä huolehtimisesta. Elikkä
meillä ihmisillä on myös vastuu huolehtia eläimistä. Israelin kansalle annettiin
aikoinaan ohjeita eri tilanteita varten. 2. Mooseksen kirja 23:4 " Jos tapaat vihollisesi sonnin tai hänen aasinsa eksyksissä, sinun tulee ehdottomasti
palauttaa se hänelle. 5 Jos näet vihamiehesi aasin makaavan kuormansa alla, niin et saa jättää häntä. Sinun tulee hänen kanssaan ehdottomasti päästää se
vapaaksi. " Myös 5 Mooseksen kirja 22:10: " Et saa kyntää yhtä aikaa sonnilla ja
aasilla . " Sananlaskut 12:10 " Vanhurskas pitää huolta kotieläimensä sielusta, mutta jumalattomien armonosoitukset ovat julmat. " Niin, ihmisen olisi tullut
huolehtia kotieläimistä. Enemmistö huolehtii nykyään hyvin kotieläimistään.
Mutta varmasti median uutisten mukaan varmaan korjaamisen varaakin löytyy.
Mutta kaiken kaikkiaan, eikös nuo ihmisille luodut lemmikit ole mukavia?
Pidetään niistä hyvää huolta. Ja myös lähimmäisistämme.
Eläimistä huolehtiminen
1
75
Vastaukset
- olet oikeassa
15. Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä. 1 Moos.
Kyllä ihmisen tehtävä ja vastuulla on kohdella elämiä ja luontoa vastuullisesti ja hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510942
- 827349
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445374- 725323
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella764658Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334123- 472968
- 362895
- 402400
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per372259