Törkeää että Daivonex poistui

Ketuttaa:(((

Daivonex on ollut ainoa lääkevoide, joka oikeasti on tehonnut paksuhilseiseen läiskäpsoriini. Sain lääkäriltä reseptin ja apteekista kerrottiin ettei kyseistä voidetta saa enää kuin eritysluvalla.
Ensin poistui kela-korvaus ja nyt ei saa edes ilman kelakorvausta muuta kuin jollain lääkärin erityisluvalla, siis en edes tiedä millainen lupa sen pitää olla, mutta lääkevoide maksaa kuulemma nykyää tämän luvan jälkeen 97€.
Siis mitä h*lvettiä? Mitä järkeä tässä on?? Miksi vaikeutetaan psoriaatikkojen muutenkin vaikeaa elämää? Daivobetiä ostin kun lääkäri määräsi, vaikka olin lukenut, että sitä ei saa käyttää tämäntyyppiseen psoriasikseen. en löytänyt enää sitä tekstiä mutta muistaakseni guttataan eikä taivepsoriaiskseen ei pitäisi käyttää.

Uskaltauduin kuitenkin käyttämään kun lääkäri painosti. Laitoin sitä 6 viikkoa. Tuloksena se, ettei psoriasisihottuma parantunut tippaakaan, päin vastoin paheni huomattavasti.

Olin saanut pelkällä neitsytkookosöljyllä toisen säären jo tosi hyvään kuntoon. Nyt ovat molemmat sääret aivan hirveän näköiset. Täynnä helakanpunaisia hilseisiä läiskiä läpimitaltaan 1- 2 cm.

Aloitin taas kookosöljyn käytön pari päivää sitten uudelleen ja olen sekoittanut siihen sinkkipastaa.
Saa nähdä saanko ihoani enää lainkaan kuntoon:(

Oletteko tehneet mitään omia voidesekoituksia ja millaisella menestyksellä?
Olis mielenkiintoista kuulla kokeiluista.

9

2719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lieväoireinen

      Hei! En ymmärrä minäkään tätä Daivonexin panttaamista?? Olen käyttänyt mm. kyynärpäihin Dermovat-scalplinimenttiä (0,5%). Läiskät ovat poistuneet sillä ja pysyvät melko kauan aina poissa. Käytin sitä ennen vain päänahan psoriläiskien hoitoon, mutta kun kokeilin muualle ihooni, se tepsi. Voisihan sitä lisätä tuohon kookosöljyn ja sinkkivoiteen seokseen? Suurelle alueelle pelkkää linimenttiä ei pidä ainakaan kauan käyttää. Se kuitenkin tehoaa aika pian. Niissä lienee molemmissa samaa vaikuttavaa ainetta.

      • Siis missä samaa??!!

        Dermovatissa ja Daivonexissa ei ole mitään samaa! Toinen on erittäin vahva kortisoni!


    • 3+3
    • Kenkä

      mulla taas Daivonex pahensi hilseilyä...
      nykyään käytän Daivobet voidetta (jonka valmistus lopetettu/lopetetaan)
      mutta... mutta... Daivobet Geeliä tehdään edelleen
      helppo levittää ja minun tapauksessa toiminut erittäin hyvin

    • mahtavaa

      Muutama kuukausi sitten ihoni oli kamalassa kunnossa,mutta nyt uskomattoman hyvä ei hilseilyä,aloin joulun jälkeen käyttää d-vitamiiniä,kookosöljyä ja diprosalic liuosta.
      takana kymmeniä vuosia psoria,näin hyvää tilaa ei koskaan.

    • kipu vie hermot

      Mulla daivobet toimii osin mutta daivonex oli parempi. Yksi vaalea, reunoiltaan punainen läiskä on niin helvetin kipeä että tänään käyn apteekista kyselemässä apua.
      Sen daivobetin tueksi. Jos ei jotain löydy niin lääkäriin seuraavaksi.

      • D-vitamiinivoide

      • kipu vie hermot

        Ostin dermalex repairia, saa nähdä auttaako? Sitä kun laittoi niin kävi muuten kipeetä. Ohje varoitti että voi vähän aluksi tuntua. Pahin kipu tuntui taittuvan alun kirvelyn jälkeen. Siis tarkoitan että se alkuperäinen kipu tuntui vähän helpottuvan.

        Pitää kokeilla jonkun aikaa että näkee onko hyötyä.


    • Anonyymi

      Minulla daivonex pelkän kerran käytön jälkeen kuori jalkapohjat ja kämmenet melkein vereslihalle, joten ei sopinut minulle. Dermovat toimii oikein hyvin. Kuorintaan käytin valkovaseliinin ja salisyylihapon sekoitusta. Oottekos miettineet mikä sitä pahentaa? Itse join olutta aikanaan kohtuullisen paljon. Jätin kokonaan pois ja niin jäi melkein psorikin. Enkä suosittele myöskään mitään siidereitä ja viinejä. Elikkä hiivapohjaisesta tulehduksesta täytyy olla kyse. Tein kotiviiniä, niin johan alkoi taas iho kukkimaan ja hiivan kanssahan siinä taas oltiin tekemisissä,joten vältän kaikkia hiivapohjaisia tuotteita. Kun alkoholia käytän, niin kunnon paloviinaa, eikä mitään litkuja. Ja voimakas sokerin vähennys vei loputkin psorin oireet. Siitä en tiedä, minkä kemiallisen reaktion se kehossa aiheuttaa mutta sokeri nyt ei ole kenenkään iholle hyväksi. Ja minä en ole tämän asian kanssa eilisen teeren poika. Jo 30v. Kaikki netistä löydetyt "haitat" on testattu aina puoli vuotta kerrallaan jättämällä kokonaan pois. On ollut ties mitä ruokia, joista on muka haittaa. Minulla nämä kaksi asiaa toimii ja hyvä niin. Nyt ei tarvitse kuin satunnaisesti kortisonia käyttää esim kyynärpäihin. Ei enään ihotautilääkärin kassa kilise minun osaltani...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1615
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1290
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1057
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      936
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      871
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      868
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      820
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe