Pointterin omistajat

Nita

Olen etsiskellyt itselleni metsästyskoiraa ja olen nyt tutustunut tuohon pointteri-rotuun netin välityksellä. Ja tuntuisi niin omalta koiralta. Isännällä on mäykky ja spanieli mettästyskavereina, pitäähän sitä itellekkin kaveri saada. Haluaisinkin kuulla kokemuksia pointterin omistajilta. millaisia ovat kouluttaa ja luonteeltaan todellisuudessa yms? ja mielellään olisin kiinnostunut tietämään hyviä kasvattajia. netistä tuntuu kauhean vähän löytyvän.

5

5231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuolta löytyy tietoa: www.kkk-hhs.fi. Pointterin luonne on erittäin hyvä, sopii hyvin esim. lapsiperheeseen. 15 v. pointterin kanssa eläneenä voin sanoa, että yhtään vihaista pointteria ei ole tullut vastaan. Tämä rotu vaatii heti pennusta lähtien määrätietoista opetusta perusasioissa ja metsätykseen tähtäävää koulutusta sekä paljon liikuntaa... Mikään 5 min. iltapisulenkki ei riitä.

• Pointteri-Esko

Varmasti ok sopivaan paikkaan. Kovin on kapea-alainen käyttö.
      Kannattaa tsekata myös terveys, sillä rodun parissa pimitetään ongelmat.

• fcddccd

Kannattaa käydä koiranäyttelyssä, josta löytää rodun omistajia ja tapaa heitä suoraan luonnossa kasvotusten. Heiltä saa luotettavampaa tietoa kuin täältä vapailta keskustelupalstoilta. Mutta saa toki täälläkin kysellä :-)

• ...lisään...

Tätä kautta saat luotettavasti pentuevälittäjään yhteyttä, joka neuvoo rodun/pennun hankinnassa: http://www.kspry.net/52

• mäykkytyty

Meillä on pointterivanhus. Kotona se on "maailmanparas" koira, ihmisrakas ja tykkää lapsista yli kaiken. Ja sen mettäveri on ihan uskomaton, tarvitsee runsaasti aktiviteettia ja liikuntaa. Mutta meidän olosuhteet eivät ole sille otollisimmat: sen hakualue on melko iso: mitä iloa, kun koira seisoo lintua puolen kilometrin päässä umpimetsässä, pitäisi olla nummimaisempaa aluetta. Ja nämä paukkupakkaset, pointterin turkki on aika olematon, lenkit on pakko jättää kovilla pakkasilla hätäisiin pisutuslenkkeihin. Ja tosiaan, vaatii ns. määrätietoisen kasvatuksen. Meillä kaikki muut koirat osaavat remmilenkit, mutta tämä pointteri vetää aina. Isäntä saa sen muutamalla tiukalla kiskaisulla aina ruotuun, mutta minun käteni eivät sitä kestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      150
      1999
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      308
      1191
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      83
      999
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      898
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      829
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      52
      809
    7. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      18
      756
    8. 71
      754
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      56
      709
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      701
    Aihe