Olen etsiskellyt itselleni metsästyskoiraa ja olen nyt tutustunut tuohon pointteri-rotuun netin välityksellä. Ja tuntuisi niin omalta koiralta. Isännällä on mäykky ja spanieli mettästyskavereina, pitäähän sitä itellekkin kaveri saada. Haluaisinkin kuulla kokemuksia pointterin omistajilta. millaisia ovat kouluttaa ja luonteeltaan todellisuudessa yms? ja mielellään olisin kiinnostunut tietämään hyviä kasvattajia. netistä tuntuu kauhean vähän löytyvän.
Pointterin omistajat
5
5299
Vastaukset
Tuolta löytyy tietoa: www.kkk-hhs.fi. Pointterin luonne on erittäin hyvä, sopii hyvin esim. lapsiperheeseen. 15 v. pointterin kanssa eläneenä voin sanoa, että yhtään vihaista pointteria ei ole tullut vastaan. Tämä rotu vaatii heti pennusta lähtien määrätietoista opetusta perusasioissa ja metsätykseen tähtäävää koulutusta sekä paljon liikuntaa... Mikään 5 min. iltapisulenkki ei riitä.
- Pointteri-Esko
Varmasti ok sopivaan paikkaan. Kovin on kapea-alainen käyttö.
Kannattaa tsekata myös terveys, sillä rodun parissa pimitetään ongelmat. - fcddccd
Kannattaa käydä koiranäyttelyssä, josta löytää rodun omistajia ja tapaa heitä suoraan luonnossa kasvotusten. Heiltä saa luotettavampaa tietoa kuin täältä vapailta keskustelupalstoilta. Mutta saa toki täälläkin kysellä :-)
- ...lisään...
Tätä kautta saat luotettavasti pentuevälittäjään yhteyttä, joka neuvoo rodun/pennun hankinnassa: http://www.kspry.net/52
- mäykkytyty
Meillä on pointterivanhus. Kotona se on "maailmanparas" koira, ihmisrakas ja tykkää lapsista yli kaiken. Ja sen mettäveri on ihan uskomaton, tarvitsee runsaasti aktiviteettia ja liikuntaa. Mutta meidän olosuhteet eivät ole sille otollisimmat: sen hakualue on melko iso: mitä iloa, kun koira seisoo lintua puolen kilometrin päässä umpimetsässä, pitäisi olla nummimaisempaa aluetta. Ja nämä paukkupakkaset, pointterin turkki on aika olematon, lenkit on pakko jättää kovilla pakkasilla hätäisiin pisutuslenkkeihin. Ja tosiaan, vaatii ns. määrätietoisen kasvatuksen. Meillä kaikki muut koirat osaavat remmilenkit, mutta tämä pointteri vetää aina. Isäntä saa sen muutamalla tiukalla kiskaisulla aina ruotuun, mutta minun käteni eivät sitä kestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941759
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2351602- 901361
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!661032Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika37849