Olen etsiskellyt itselleni metsästyskoiraa ja olen nyt tutustunut tuohon pointteri-rotuun netin välityksellä. Ja tuntuisi niin omalta koiralta. Isännällä on mäykky ja spanieli mettästyskavereina, pitäähän sitä itellekkin kaveri saada. Haluaisinkin kuulla kokemuksia pointterin omistajilta. millaisia ovat kouluttaa ja luonteeltaan todellisuudessa yms? ja mielellään olisin kiinnostunut tietämään hyviä kasvattajia. netistä tuntuu kauhean vähän löytyvän.
Pointterin omistajat
5
5231
Vastaukset
Tuolta löytyy tietoa: www.kkk-hhs.fi. Pointterin luonne on erittäin hyvä, sopii hyvin esim. lapsiperheeseen. 15 v. pointterin kanssa eläneenä voin sanoa, että yhtään vihaista pointteria ei ole tullut vastaan. Tämä rotu vaatii heti pennusta lähtien määrätietoista opetusta perusasioissa ja metsätykseen tähtäävää koulutusta sekä paljon liikuntaa... Mikään 5 min. iltapisulenkki ei riitä.
- Pointteri-Esko
Varmasti ok sopivaan paikkaan. Kovin on kapea-alainen käyttö.
Kannattaa tsekata myös terveys, sillä rodun parissa pimitetään ongelmat. - fcddccd
Kannattaa käydä koiranäyttelyssä, josta löytää rodun omistajia ja tapaa heitä suoraan luonnossa kasvotusten. Heiltä saa luotettavampaa tietoa kuin täältä vapailta keskustelupalstoilta. Mutta saa toki täälläkin kysellä :-)
- ...lisään...
Tätä kautta saat luotettavasti pentuevälittäjään yhteyttä, joka neuvoo rodun/pennun hankinnassa: http://www.kspry.net/52
- mäykkytyty
Meillä on pointterivanhus. Kotona se on "maailmanparas" koira, ihmisrakas ja tykkää lapsista yli kaiken. Ja sen mettäveri on ihan uskomaton, tarvitsee runsaasti aktiviteettia ja liikuntaa. Mutta meidän olosuhteet eivät ole sille otollisimmat: sen hakualue on melko iso: mitä iloa, kun koira seisoo lintua puolen kilometrin päässä umpimetsässä, pitäisi olla nummimaisempaa aluetta. Ja nämä paukkupakkaset, pointterin turkki on aika olematon, lenkit on pakko jättää kovilla pakkasilla hätäisiin pisutuslenkkeihin. Ja tosiaan, vaatii ns. määrätietoisen kasvatuksen. Meillä kaikki muut koirat osaavat remmilenkit, mutta tämä pointteri vetää aina. Isäntä saa sen muutamalla tiukalla kiskaisulla aina ruotuun, mutta minun käteni eivät sitä kestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501999
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3081191Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.83999- 35898
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31829- 52809
Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta18756- 71754
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos56709Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44701