Haluaisin virkata uudelleen isoäitini vanhoja pitsimalleja (tuhosin vahingossa sen kaikista upeimman liinan - vanha hauras lanka ei kestänyt konepesua...).
Liinoihin on alunperin käytetty jotain kalalankatyyppistä lankaa, mutta ohuempaa kuin ainakaan Novitan nykyisessä valikoimassa on.
Osaisiko joku neuvoa mikä lanka olisi hyvä valkoinen virkkauslanka ja jota saisi suoraan (=erikseen tilaamatta) jostain pk-seudun lankamyymälästä? Koukkukoko olisi mieluusti max 1,25, sillä aika pikkuista lankaa noissa vanhoissakin on käytetty.
Ohut virkkauslanka
4
1990
Vastaukset
- puppetsia
Hei, minä olen virkannut puppets eldorado langasta, se on ohuempaa kuin novitan langat, aika tiheä kierteistä niin tulee napakkaa. Lankaa on löytynyt ihan marketin lankaosastolta. Mikäli kaipaat pehmeämpää tulosta maxi lanka on löyhäkierteisempää ja saat pehmeämpää tulosta. Kaikki tietysti riippuu virkkaatko miten tiukkaa. Maxin tilasin jostain nettilankakaupasta kun oli tarjouksessa.
Lankamyymälässä varmaan osataan neuvoa vielä paremmin langan valinnassa. - villa lanka niminen
käsityöliike Kinaporinkadulla myy eri vahvuisia virkkauslankoja. Itse tarvitsin niinkin ohutta kuin nro 80 ja löysin sieltä jopa sitä! Markettien virkkauslangat ovat useisiin töihin aivan liian paksuja.
Sellaisista paikoista kannattaa myös kysyä, jotka myyvät DMC:n virkkauslankoja, sillä DMC valmistaa myös ohuita, hyväkierteisiä lankoja. Kaikki käsityöliikkeet vaan eivät nykyään pidä ihan niitä ohuimpia hyllytavarana. - Minttumaari*
Kiitos vinkista :-) Taidanpa mennä tonne kinaporinkadulle. Marketeista en riittävän ohutta lankaa löytänyt, joten käsityöliikkeeseen täytyy mennä.
Ihan hiukan hirvittää mihin olen ryhtymässä. Jos pidän yllä hyvää "työvauhtia" saanen liinan vuodessa valmiiksi! Silti en usko, että jaksan päivittäin ihan tuntikaupalla virkata. Liina koostuu 5*5 neliöstä - ja yhtä testineliötä virkkasin melkoisessa hypetyksessä (=tuntikaupalla) viikon ajan. Tietty sitten kun kuvio on selvillä ei mene noin kauan aikaa, mutta ihan nopeaa hommaa tuo ei ole. Kuin kummassa noilla entisajan emännillä on aika riittänyt?!
Mä pidän käsialan tarkoituksella tiukkana, koska mun mielestä se on nätimpää.- Näpertäjä
Tavallinen ompelulanka sopii mainiosti ohuiden pitsien virkkaukseen. Pitseistä tulee napakoita, langoissa on värien suhteen valinnanvaraa eikä kalliiksikaan tule.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä921949Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2781781Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3081584Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1851460Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em921053- 511007
- 56987
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤56978- 67954
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40941