Ohut virkkauslanka

Minttumaari*

Haluaisin virkata uudelleen isoäitini vanhoja pitsimalleja (tuhosin vahingossa sen kaikista upeimman liinan - vanha hauras lanka ei kestänyt konepesua...).

Liinoihin on alunperin käytetty jotain kalalankatyyppistä lankaa, mutta ohuempaa kuin ainakaan Novitan nykyisessä valikoimassa on.

Osaisiko joku neuvoa mikä lanka olisi hyvä valkoinen virkkauslanka ja jota saisi suoraan (=erikseen tilaamatta) jostain pk-seudun lankamyymälästä? Koukkukoko olisi mieluusti max 1,25, sillä aika pikkuista lankaa noissa vanhoissakin on käytetty.

4

1996

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puppetsia

Hei, minä olen virkannut puppets eldorado langasta, se on ohuempaa kuin novitan langat, aika tiheä kierteistä niin tulee napakkaa. Lankaa on löytynyt ihan marketin lankaosastolta. Mikäli kaipaat pehmeämpää tulosta maxi lanka on löyhäkierteisempää ja saat pehmeämpää tulosta. Kaikki tietysti riippuu virkkaatko miten tiukkaa. Maxin tilasin jostain nettilankakaupasta kun oli tarjouksessa.
      Lankamyymälässä varmaan osataan neuvoa vielä paremmin langan valinnassa.

• villa lanka niminen

käsityöliike Kinaporinkadulla myy eri vahvuisia virkkauslankoja. Itse tarvitsin niinkin ohutta kuin nro 80 ja löysin sieltä jopa sitä! Markettien virkkauslangat ovat useisiin töihin aivan liian paksuja.

Sellaisista paikoista kannattaa myös kysyä, jotka myyvät DMC:n virkkauslankoja, sillä DMC valmistaa myös ohuita, hyväkierteisiä lankoja. Kaikki käsityöliikkeet vaan eivät nykyään pidä ihan niitä ohuimpia hyllytavarana.

• Minttumaari*

Kiitos vinkista :-) Taidanpa mennä tonne kinaporinkadulle. Marketeista en riittävän ohutta lankaa löytänyt, joten käsityöliikkeeseen täytyy mennä.

Ihan hiukan hirvittää mihin olen ryhtymässä. Jos pidän yllä hyvää "työvauhtia" saanen liinan vuodessa valmiiksi! Silti en usko, että jaksan päivittäin ihan tuntikaupalla virkata. Liina koostuu 5*5 neliöstä - ja yhtä testineliötä virkkasin melkoisessa hypetyksessä (=tuntikaupalla) viikon ajan. Tietty sitten kun kuvio on selvillä ei mene noin kauan aikaa, mutta ihan nopeaa hommaa tuo ei ole. Kuin kummassa noilla entisajan emännillä on aika riittänyt?!

Mä pidän käsialan tarkoituksella tiukkana, koska mun mielestä se on nätimpää.

• Näpertäjä

Tavallinen ompelulanka sopii mainiosti ohuiden pitsien virkkaukseen. Pitseistä tulee napakoita, langoissa on värien suhteen valinnanvaraa eikä kalliiksikaan tule.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3131
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3077
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2427
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      2112
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1780
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1387
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81