Pakko ajaa eläkeläisenäkin

Algoth Mäki

Olen ollut jo vuosia eläkkeellä, mutta eläke on niin pieni, että pitää näin kesäisin olla joka vuosi vielä soranajossa.

19

500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siistii .. .

      Our Hero... jaksa tehdä töitä! :)

    • Algoth Mäki

      Työ ja harrastus ovat aina ollet meikäläisellä samoja.

      • Ei voi ymmärtää!

        Myyt eläkkeelläkin vapaa-aikasi työnantajallesi ja rekan peltikoppiin? Eikö työelämän aikana koiranelämä riittänyt?


      • Vanha konkari
        Ei voi ymmärtää! kirjoitti:

        Myyt eläkkeelläkin vapaa-aikasi työnantajallesi ja rekan peltikoppiin? Eikö työelämän aikana koiranelämä riittänyt?

        Ei voi ymmärtää! nimimerkillä on ilmeisesti ollut ankea elämä. On joutunut olemaan
        peltikopissa..... On hyvin surullista jos kyseinen ihminen on elänyt koiranelämää
        koko työelämässä olo ajan. Hei haloo.... pitää vaihtaa työ johonkin muuhun jos
        kuljetusala ei kiinnosta.Vahtimestari,siivoja.kaupan alan hommat... vaihtoehtoja
        kyllä löytyy.Lisäksi voi lähteä opiskelemaan. Kyllä kyllä myös aikuisena
        voi opiskella. Taitaa olla kyseisellä nimimerkillä kuitenkin asenne niin pielessä
        ettei edes opiskelu ns"parempiin ammatteihin kiinnosta"
        Kuljettajan työ on hyvä ammatti. siinä on vapaus itse päättää työpäivästä
        kukaan ei kyttää ja saat itsenäisesti suorittaa annetut työtehtävät.
        Harva homma jossa on tällaiset edut. Vai mitä??? Kuljettajan työ on myös raskas
        ja sitä suoritetaan yöaikaan. Jokainen punnitsee itse asiat mikä on itselle paras.


    • Tosi äijä

      Oikein kunnon automies,niin sitä pitää ja miksikä sitä ei voi jatkaa eläkkeellä jos on terve ja maantie maistuu.Silloin kun lähdetään reilusti saappaat jalassa,niin se on kaunis ja hyvä lähtö.En ole koskaan ymmärtänyt,että miksi pitää lopettaa eläkeikään jos kerta terveyttä ja halua riittää ja ei tuolla autonkuljettajan eläkkeellä kyllä taida elellä.

      • elää sillä

        Kyllä autonkuljettajan eläkkeellä luulisi elelevän ihan mukavasti, jos on vaan palkkansa ottanut verollisena kirjan mukaan, eikä kaiken maailman päivärahakikkailuina. Tietysti jos kaikki rahat on työuran aikana menneet tupakkaan, viinaan ja villeihin naisiin ja edelleen asuu jossain vuokrakämpässä, voi elintaso eläkkeellä tuntua hiukan heikolta. Maksetussa kämpässä ei pitäis olla mitään ongelmaa. Toisaalta jos rahat on käyttänyt muuhun, niin onpahan tullut elettyä! Kaikkea meille tyrkytetään, että kuoltaisiin terveempänä ja ilman taskuja täältä kuitenkin lähdetään.


      • semmnes

        Nykyautot ovat niin mukavia, että ajo maittaa vaikka kuinka pitkään.


    • Raimo 63 v.

      Kyllä aika moni eläkeläinen ajelee ihan mieluusti kuorma-tai linja-autoa
      kesäisin. Onhan se mukaváa pitää ajotaitoa yllä hienossa säässä.
      Voipi vielä matkan varrella nähdä nättejä tyttöjä. Sitten se menee liian
      pitkälle jos joutuu syyspimeillä ja talvella ajamaan jotta leipä tulee
      pöytään.Jos lakisääteiset maksut on hoidettu kyllä kuskin
      palkalla pitäisi pärjäillä kohtuullisesti.

      • Dosentti Karttunen

        Näinhän se on normaalisti,mutta jos alkuperäinen kirjoittaja suhtautuu
        kuljettajan työhön kielteisesti ja tuntee sen vastenmieliseksi työksi niin
        sen kyllä ymmärtää. Aika moni vanha automies kyllä kokee sen,
        että pärjää autonratissa myös eläkkeellä positiviiseksi asiaksi.
        Siinä tulee tunne ettei tässä olla vielä toinen jalka haudassa.


    • joujou100%

      www.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/2013083017432652_se.shtml

    • Eenokki-x

      Kyllä meitä kadehtitaan,miettikääpä mitä ajattelee ne isojoukot jotka pelaavat rahapelejä?Veikkaan, että vähän lisäansiota.Mielestäni varvempaa on autonajon
      tulo, kuin pelit.Itsekin ole yli 80 ja matkaa tulee viikossa noin 3000 km, onneksi lait
      antaa levätä välillä.

    • onnellineneläkeläine

      Näin se on nuoret miehet katselee rannoilla niitä tyttöjä ennen kuin lähtevät töihin vaikka niille tarjotaan.Minä olen eläkeläinen,ja ajan entiselle työnantajalle turisti matkoja,eihän ne luottamusmiehet katso hyvällä mutta minä en vie leipää keltään jos ei ole miehiä hyvälle työnantajalle tarjolla niin minä käyn ajelemassa.Ajoin rekkaa 20v.Sitten muutuin linja-auto puolelle ja siitä jäin kaksi vuotta sitten eläkkeelle,ja nyt käyn keikoilla aina kun minulle sopii.Koska olen vaimosni kanssa lämpimässä maassa pakkasen ajan ja sitten tullaan keväällä .Kohta lähdetään ei tarvii ostaa talvivaatteita paljolti.

      • Baila baila

        HYvä meininki.Hyvä valinta!


    • Rikas elämä

      Kyllä elämä on varmasti kohdaltani loppu jos en saisi enää ajaa kuorma-autoa!

    • Ihme pykälät

      Minkä ikäiset eläkeläiset on vanhimpia jotka vielä ajavat rekkoja tai tilausajobusseja. Taksi on pieni kottura , mutta sitä ei saa yli 70 vuotias enään kuljettaa,mutta kymmenien tonnien rekkoja kyllä saa.

      • Bönde

        Ainakin Paraisilla on eräs joka on lähemmäs 80 vuotias ja ajaa viljaa ja muita maataloustuotteita.Autotkin melkein yhtä vanhoja.


      • Kärryillä teille
        Bönde kirjoitti:

        Ainakin Paraisilla on eräs joka on lähemmäs 80 vuotias ja ajaa viljaa ja muita maataloustuotteita.Autotkin melkein yhtä vanhoja.

        Kärrykortti lähtee seitsemänkymppisenä.


      • Itse 72
        Kärryillä teille kirjoitti:

        Kärrykortti lähtee seitsemänkymppisenä.

        Eipä enää lähde kärrykortti seitsemän kymppisenä!Lakia muutettiin uudelleen.Lääkärin todistus kahdenvuoden välein niin kortin saa pitää vaikka satavuotiaaksi.


    • ttemme

      Niin kuan ajaa kuin jaksaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      618
      19201
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      70
      16052
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      394
      9519
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      83
      6755
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      19
      4964
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      213
      3971
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      127
      2222
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      62
      1485
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      111
      1437
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1287
    Aihe