puolukan hinta 2013

tai maalaanen

ja mitä siitä maksetaan- 4h eteläpohjanmaalla tarjoaa kilolta euro kymmenen ja rakon kämmeneen

18

5854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhjää nyhjätä

      Täällä keskisuomessa 1,50 euroa kilo, 9 euroa kukkurainen sangollinen siivottuina. Ei ole hinta oikein innostava,

      • ei lyö leiville

        Sangollisen siivoamiseen menee 40 min, kun ahkera on, Laske siitä paljonko on marjanpoimijan tunti ansio, miinus tietenkin matkat.


      • poimija3
        ei lyö leiville kirjoitti:

        Sangollisen siivoamiseen menee 40 min, kun ahkera on, Laske siitä paljonko on marjanpoimijan tunti ansio, miinus tietenkin matkat.

        20 min menöö sangos jos on ahkera. Ite poimin 2 sankoa/h tahdilla, jossei tuata tuun on sulla joko huono- tekniikka, paikka tai välineet. Ihan perus poimurilla poimin. Hinta sais tosiaan täällä pohjanmaallakin nousta ainakin tohon 1,5 €/kg. Poimin viimeviikolla 3 päiväs 250kg
        mutta ittensä tuos rikkoo pikkurahasta kun hinnat on 1,10€/kg. Thaikkuja pohjanmaankin hakkuuaikiot täynnä...


      • Itselleen kerää

        Ja ajaa kallista bensaa paskateillä missä voi vanhaki auto hajota.1.5 euroa kilo.Menis roudarit ite metsään.Etelään ku puolukat ne vie ni hinta varmasti lähellä 10 euroa litra,ei kilo.Ne ei tiedä hyviä paikkoja.Itselleen noukkii pari ämpäriä ja tekee hillot.Vähimmällä pääsee.


      • Kaupungista marjaan
        poimija3 kirjoitti:

        20 min menöö sangos jos on ahkera. Ite poimin 2 sankoa/h tahdilla, jossei tuata tuun on sulla joko huono- tekniikka, paikka tai välineet. Ihan perus poimurilla poimin. Hinta sais tosiaan täällä pohjanmaallakin nousta ainakin tohon 1,5 €/kg. Poimin viimeviikolla 3 päiväs 250kg
        mutta ittensä tuos rikkoo pikkurahasta kun hinnat on 1,10€/kg. Thaikkuja pohjanmaankin hakkuuaikiot täynnä...

        20 min sangos pitää jo tietää hyvät paikat.Ite jään mieluummin pois.2 tuntia sanko ei kannata enää bensojen jälkeen..En tiedä paikkoja mistä puolakkaa irtoaa.Vanhemmat ihmiset tietää.Eikä viestinkirjoitus aikaan ole enää väliä.Roudarit ne etelään menessään tienaa puolukoilla,ei omalla autolla paskateille vanhan auton hajottava pitkäaikais-työtön puolukoita etsien.


    • verotonta tuloa se

      voi hyvät ihmiset, puolukkaämpärin siivoamisessa menee korkeintaan viis minuuttia.

      Kävin just ostopaikassa niin sanovat poimijat etä keskimäärin 50 ämpäriä päivässä kahteen pekkaan.

      • toiset poimiikin

        niin siis poimitaan, eikä niitä tarvi siivota ne ostetaan roskineen eurokymmen hintaan.

        ei kai se nyt teollisuudelle ole mikään ongelma marjojen putsaus.


    • paskoo jauhat

      "Kävin just ostopaikassa niin sanovat poimijat etä keskimäärin 50 ämpäriä päivässä kahteen pekkaan."

      10 tunnin päiviä, kun noukkii, niin yhdessä ämpärissä saa mennä 24 minuuttia, eikä mitään taukoja tuon kymmenen tunnin aikana..

      uskoo ken tahtoo, minä en usko!

      • Puolukkaan

        Kun on marjoja kunnolla niin ämpärissä menee 15 min. Sitä pitää tietää paikat mistä kerätään, eikä mistään ojanvarsilta. Eikä sinne pariksi tunniksi mennä, kun niitä oikeesti ruvetaan keräämään.

        Hulluhan se on kuka niitä putsaamaan rupee.. Ostajille pitää olla vielä niin pirun tarkkaan putsattuja; ei sää olla yhtään raakaa marjaa ja jokaisesta marjasta pitää olla kannatkin pois.

        Uskokaa tai älkää, niin.. Minä uskon, oon "pari syksyä" metsässä viettänyt..


      • varman päälle
        Puolukkaan kirjoitti:

        Kun on marjoja kunnolla niin ämpärissä menee 15 min. Sitä pitää tietää paikat mistä kerätään, eikä mistään ojanvarsilta. Eikä sinne pariksi tunniksi mennä, kun niitä oikeesti ruvetaan keräämään.

        Hulluhan se on kuka niitä putsaamaan rupee.. Ostajille pitää olla vielä niin pirun tarkkaan putsattuja; ei sää olla yhtään raakaa marjaa ja jokaisesta marjasta pitää olla kannatkin pois.

        Uskokaa tai älkää, niin.. Minä uskon, oon "pari syksyä" metsässä viettänyt..

        niin roskia on puolet tuol tahdil tai sanoisin että vedät ahravalla varpujaki. hintalaatuaikasuhde on paras kun vetää roskatonta


      • laiska 2
        Puolukkaan kirjoitti:

        Kun on marjoja kunnolla niin ämpärissä menee 15 min. Sitä pitää tietää paikat mistä kerätään, eikä mistään ojanvarsilta. Eikä sinne pariksi tunniksi mennä, kun niitä oikeesti ruvetaan keräämään.

        Hulluhan se on kuka niitä putsaamaan rupee.. Ostajille pitää olla vielä niin pirun tarkkaan putsattuja; ei sää olla yhtään raakaa marjaa ja jokaisesta marjasta pitää olla kannatkin pois.

        Uskokaa tai älkää, niin.. Minä uskon, oon "pari syksyä" metsässä viettänyt..

        Suullansa niitä noin paljon noukitaan,samoin kuin tukkia 50-60 runkoa päivässä,kun saa baarissa toimittaa kolpakko nenän alla.


    • arja9

      Kuka ostais Porin seudulla puolukkaa?

    • keräilijä23

      Kuka ostais Keski-Uudellamaalla puolukkaa?

    • No vähän sapettaa...

      No voi ny myrkky. Alkaa marjafirmat ainakin täällä länsisuomes pitämään pilkkanaan. 0,80 €/kilo laski puolukan hinta! En mä tuolla mettään enää mee. Ei yksityisten metsäteiden käyttö ole jokamiehen oikeutta ja luulempa että metsänomistajatkin kohta hermostuu. Moneen paikkaa puomit metsäteille ilmestynytkin. Oli viime viikollakin toinen haakkkuuaukion reuna täynnä poiminta turisteja. Ei sinänsä ulkomaalaisia vastaan mutta on jo menty liian pitkälle! Sais marjaviisumien maksimiksi laittaa jonku 2000 poimijaa.

      Joo joo mettäs marjaa piisaa, mutta niistä parhaista paikoista siinä kaikki poimiat "tappeloo". Mutta jos ei enään tutusta hyvästäkään paikasta saa työlleen järkevää palkkaa ja marja firmat vaan maksimoi voittojaan niin ei oikein jokamiehen oikeuden ideaa enään täytetä!

      • myyjä

        onneksi on muitakin ostajia


      • rommimmies164
        myyjä kirjoitti:

        onneksi on muitakin ostajia

        Niin esimerkiksi Mansen rouvat. Maksavat kuulemma 25€/10l sangollisesta.
        Järjenkäyttö sallittu, kellekkä myyt. Ostajia tosiaan löytyy. En myy jobbareille.


    • bonantsa73

      thaikku porukka oli poiminut 1500-2000kg ja eivät saa niistä marjoista ees sen vertaa että pystysivät maksaan velan kotimaahan jonka ovat joutuneet ottamaan että pääsivät tänne tienaamaan. tuo puolukka kilo on jo niin halpaa että ei niitä kannata ainakaan myyntiin poimia,kusi thaikuilla kintuille koko homma kunnolla,jos eivät pysty kotimaassa maksamaan velkaansa niin joutuvat antamaan viljelys peltoja pois..eihän tässä oo mitään järkee...

      • Huono juttu.

        Suomen Jobbarit ei Thaimaalaista välitä Ku omat liivit täytyy puolukoiden Noukkijoiden rahasta.Paska juttu Thaimaan porukalle.Kuuluu varmasti perästä.Tulee kyseenalainen maine sinne meidän"reilusta"maasta.Eli ilmaiseksi orjatyöhön.Siellä voi pian olla moni ihminen pahalla päällä ku menette sinne lomalle lomakohteisiin.Sitä saa mitä haluaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2986
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2731
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1469
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe