Eli mulla todettiin epilepsia tän vuoden huhtikuussa ja oon siitä asti syöny deprakinea. Kuitenkin mua on nyt ruvennu häiritsee tälläset jutut.. Eli ku istun tai makaan ja laitan silmät kii ni välil tulee sellai fiilis et laskisin pallol alas mäkee ku koko kropas pyörii sillei, varsinki pääs. Välil se tulee nii et silmät menee sillei sivuttain nopeesti, vähän niinku laittais pallon menee seinäst seinää. Näit ei tuu joka kerta ku laitan silmät kii mut aika usein, varsinki illal. Välil tulee myös ihan hullui strobovaloefektei. Sit kans sellane et makaan sängyl selältee ni alkaa sillei nykii polvien, reisien ja käsien kohalt ja se tuntuu silt et koko jalka liikkuis. Ja eilen kaks kertaa mulle tapahtu nii et tuijotin vaa eteenpäin enkä reagoinu äänii vaik tiedostin ne. Nää kesti molemmat pidempää ku ennen on kestäny ku ihminen pysähtyy sillai hetkeks. Toivottavasti joku saa selvää ja osaa selventää mulle tätä, aika uus asia ku mulle on :)
Liittyykö nämä epilepsiaan??
13
527
Vastaukset
- Epileptikko
Vaikuttaa epikohtauksilta. Kannattaa keskustella neurologin kanssa. Voi olla että sulla ei ole lääkitys kunnossa. Itselläni oli aika samanlaisia kohtauksia niin vaihdettiin lääke.
- bihla
Kiitos asiallisesta viestistä :)
- Peeth.
En tiedä oletko jo keskustellut neurologin kanssa, mutta mulla oli tota samaa, ihan vaan johtuen siitä että lääkeannos oli aamuisin liian suuri Neurotol Slown kanssa. Kävelin aamulla töissä kuin olisin laivalla ollut käytävän puolelta toiselle ja kaikki äänet tuntui omituisilta ja kaikuivat. Myös näkö oli täysin sumuinen ja töitä oli vaikea tehdä. Sivuoireita siis, mutta koska ne kesti todella pitkään ja eläminen niiden kanssa oli mahdotonta, aamuannosta jaettiin (eli otin osan aamulla, osan vasta lounasaikaan) ja oireet lähti sillä.
- MinäMyös
Ottaisin yhteyttä neurologiin. Itsellä ollu kaikenlaisia ja samankaltaisia oireita, ja aina on joku apu löytyny asiaan kun on puheeksi ottanu. En toki kyseistä lääkettä syö, mutta eräästä lääkkeestä tuli melkosia "tuntemuksia" ennen kun vähennettiin annosta ja sitte loppui oireet. Voi toki kohtaustakin olla mutta neurologilta hyvä kysyä...
Ja onhan tuo pää aina vähän sekasin vaikka millasta lääkettä ja annosta söisi ;) - hypoNa
Kohtausten lisäksi on mahdollista hyponatremia, joka kuuluu Deprakinen sivuvaikutuksiin.
- bihla
Kävin neurolla juttelemassa ja hän vaan sanoi, että saattaa olla myös hyvänlaatusta.. Vaikutti vähän että ei edes tiennyt mitä tekee..
- repsen
bihla kirjoitti:
Kävin neurolla juttelemassa ja hän vaan sanoi, että saattaa olla myös hyvänlaatusta.. Vaikutti vähän että ei edes tiennyt mitä tekee..
Miten usein sulla tulee noita sivuoireita? Jos ne häiritsee sun elämistä melkein päivittäin, ja olet kuitenkin jo huhtikuusta asti syönyt Deprakinea, on lääke tai annos sinulle väärä. Valitettavasti neurologeille joutuu monesti sanomaan asioista melkeimpa liioitellusti, jotta he uskovat, sillä on myös olemassa sitä potilasporukkaa, jotka liioittelevat kaikkia oireitaan, ja siksi neurologit (tai yleensäkään lääkärit) eivät suhtaudu niin vakavasti kuin pitäisi.
Omalla kohdalla näin on käynyt pari kertaa sillä olen hieman sitä tyyppiä joka kärsii pitkään kun luulee sen kuuluvan asiaan, eikä viitsi valittaa. Sivuoireita tulee lähes joka lääkkeestä, mutta jos noin kauan on kestänyt, ja se häiritsee elämääsi, täytyy neurologin miettiä asiaa tarkemmin. Ota uudelleen siihen yhteyttä, ja sano ettet pysty elämään niiden oireiden kanssa, jos tosiaan niin on. - bihla
repsen kirjoitti:
Miten usein sulla tulee noita sivuoireita? Jos ne häiritsee sun elämistä melkein päivittäin, ja olet kuitenkin jo huhtikuusta asti syönyt Deprakinea, on lääke tai annos sinulle väärä. Valitettavasti neurologeille joutuu monesti sanomaan asioista melkeimpa liioitellusti, jotta he uskovat, sillä on myös olemassa sitä potilasporukkaa, jotka liioittelevat kaikkia oireitaan, ja siksi neurologit (tai yleensäkään lääkärit) eivät suhtaudu niin vakavasti kuin pitäisi.
Omalla kohdalla näin on käynyt pari kertaa sillä olen hieman sitä tyyppiä joka kärsii pitkään kun luulee sen kuuluvan asiaan, eikä viitsi valittaa. Sivuoireita tulee lähes joka lääkkeestä, mutta jos noin kauan on kestänyt, ja se häiritsee elämääsi, täytyy neurologin miettiä asiaa tarkemmin. Ota uudelleen siihen yhteyttä, ja sano ettet pysty elämään niiden oireiden kanssa, jos tosiaan niin on.Mulla on ollut myös järkyttävää väsymystä ja huomasin tossa eilen että lääkäriin pitäisi ottaa heti yhteyttä jos on levottomat jalat. Ongelmahan tässä on että en tiiä miltä sen pitäis tuntuu mutta mul on jo pitkään koko vasemmassa jalassa sellanen ärsyttävä tunne ja koko aika pitää vaihtaa asentoo.. Ja tosta väsymyksestä, sitä lääkärit rupee tutkimaan.
- oikealle neurologill
bihla kirjoitti:
Hyvänalaatuista ? heh.
- Epileptikko
Itselläni oli ja on noita samoja oireita jotka oletettavasti johtuu liian matalasta suola-arvosta. Käyn kolmen viikon välein verikokeissa. On myös levottomat jalat.
- bihla
Miltä se tuntuu et on levottomat jalat? Mulla on vaan toinen jalka outo. Sellast haamusärkyy on ja tuntuu nivusest asti tosi ärsyttävält, tekis mieli koko aika liikuttaa jalkaa! Tää on niin rasittavaa! Välil on päivii ettei oo ollenkaa mut sit saattaa olla viikkoki ku niit on..
- ep.
bihla kirjoitti:
Miltä se tuntuu et on levottomat jalat? Mulla on vaan toinen jalka outo. Sellast haamusärkyy on ja tuntuu nivusest asti tosi ärsyttävält, tekis mieli koko aika liikuttaa jalkaa! Tää on niin rasittavaa! Välil on päivii ettei oo ollenkaa mut sit saattaa olla viikkoki ku niit on..
Sitä se on se "levottomat jalat", tuntuu että pitäisi liikutella jne.
- 13v
Levottomat jalat tuntuu siltäkun tosiaan pitäs liikutella koko aika. Sitte joskus se on niin voimakasta, että on pakko koko vartalolla vaan väännellä itseään mitä kummallisimpiin asentoihin.
itselläni on ainakin sillälailla, että jos en silloin vääntele itseäni, niin tekee mahdottomasti mieli karjua ja vinkua ja valittaa kuin joku 5 vuotias :DD
Minulla epilepsiaa epäillään, eeg tuossa parin päivän päästä. Onko mahdollista, että epilepsiaan liittyy se, että monesti kun illalla pistää silmät kiinni, tulee sellainen olo hetkeksi, kuin sinut olisi kiinnitetty jojoon jota jojotetaan. Tai sitten kuin jossain elokuvissa kuvataan esim. Jonkun naamaa ja kameralla mennään nopeasti edestakas lähemmäs naamaa ja takaisin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399