Rukous ja anteeksianto ?

Kissamies...47

Tutkin Raamatusta , kuinka Jeesus , Jumalanpoika , on meitä opettanut
rukoilemaan ja anteeksi antamaan . Matteuksen Evankeliumi 5 - 14 .

Eipä Hän mainitse ainakaan tässä kohtaa Raamattua, että tarvittaisiin
maallisia " välimiehiä " yhteyden saamiseksi Jumalaan ?

Eikö Jeesuksen opetukset olekkaan KRISTINUSKON PERUSPILAREITA ?

20

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *sisar*

Shalom....

Jeesus Kristus on ainut välimies Jumalan yhteyteen.

Hän on verellään lunastanut meidät vihollisen vallasta Jumalan valtakuntaan.

Maallisia välimiehiä emme tarvitse, kun meillä on Pyhän Hengen sinetti sydämessämme.

Jumalan Rauhaan...

• gassilos

mutta mitä eesau sanoi abrahamille nuole kassejani niin kuin minäkin nuolisin sinun kassejasi.

• Olen ollut huomaavinani, että nykyisin on aika paljon Pyhän Hengen ohjauksessa olevia ihmisiä. Kysymys kuuluu: Onko se oikea ohjaus, jos ei tarvita matkakumppaneita eikä tarvitse juurtua mihinkään?

Matkakumppanit eivät ole ovenvartijoita vaan rinnallakulkijoita, jotka vahvistavat veljeä ja sisarta silloin, kun heikkouden hetki tulee.

• muuttis

Jeesus on ainoa välimies Jumalan ja ihmisen välillä. Tämä on raamatullinen totuus.

Jeesus perusti seurakunnan ja asetti apostolit julistamaan evankeliumia ja kastamaan Hänen nimeensä maan ääriin asti.

Seurakunta kutsuu ja hoitaa. Ihminen on heikko ja tarvitsee eri elämän vaiheissa tukea monin tavoin. Hän oppii sisarusten kanssa kasvamaan uskossa, toivossa ja rakkaudessa. Ihminen tarvitsee Sanaa, elämän leipää ja syntien anteeksiantamuksen todistusta kuullakseen - usein.

Seurakunta on "syntisten sairaala". Se on hengellinen koti. Siellä Jumala palvelee Sanalla ja Herran Pyhällä Ehtoollisella. Sillä on siis monta tehtävää, joita se hoitaa.

Seurakunta voi ulkonaisesti olla eri niminen, sen sisällä on Kristuksen omat, Hänen ruumiinsa jäsenet, joilla on sydämessään Jumalan valtakunta.

"On oleva yksi lauma ja yksi paimen" Joh 10: 16

"Kristuksen seurakunta on täällä maan päällä muukalainen, hajalla asuva ja taisteleva. Kristuksen tullessa se Hänen kanssaan ilmestyy kirkastettuna ja riemuitsevana." -Katekismus

"Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä" Luuk. 17: 21

• ei taida olla enää l

Se taitaa käytännössä mennä sillä tavalla että itsekukin syntyy omiin perheisiin sukuihin ja suuntiin, ja se on ainut "Pyhän Hengen" ohjaus jota koko elämän aikana koetaan, vaikka eihän siinä ole siitä kyse lainkaan.

missä ovat n e ihmiset jotka todella kuulevat Hengen äänen, ja ohjautuvat sen mukaan, jolloin saattaa hyvinkin käydä niin, että mikään niistä 21 haarasta ei olekkaan se johon päädytään.

Aabraham kuuli äänen joka sanoi mm; nouse ja lähde isäsi suvusta siihen maahan,jonka MINÄ sinulle osoitan...(ulkomuistista) ..jne..!

• Seurakunnas järjest

Aabraham oli juutalaisten kantaisä. Se on pitkä historia jonka opetustoimeen ryhtyvältä edellytetään hyvää kolutusta ja alkukielien taitamista.

Kristinuskossa seurataan vain Messiasta Jeesusta Kristusta, HÄNESSÄ eletään ja HÄNESSÄ kuollaan.

MItä sitten kissamiehen avaukseen tulee, niin Jeesus on todellakin ainut välimies syntisten ja Jumalan välillä. Mutta ellei Jeesuksen opetuksista mitään tiedä niin tuo
        "välimies jää pelkäksi kuolleeksi kirjaimeksi. Jeesus nimittäin integroi häneen uskovat eläväksi ja toimivaksi yhteisöksi maan päälle, hän antoi yhteisölle tehtäviä.

- Parannusta pitää julistaa.
        - Päästö synneistä, sitä haluaville, pitää julistaa Jeesuksen nimessä ja veressä.
        - Pyhät Sakramentit Kaste ja HPE pitää oikein toimittaa.
        - Seurakuntaa johtavan virka ja saarnavirat näihin tehtäviin seurakunta vihkii henkilöt.
        - Diakoniavirat niihin valitaan henkilöt.
        - Lähetystyöhön valitaan ja palkataan henkilöt.

Juuri kuulin esikoislestadiolaisesta miehestä joka vihasi luterilaista kirkkoa ja pappeja niin paljon, että hän otti kastoi itse lapsensa. Siitä hän ilmeisesti sai pyyhkeitä liikkeen vastuunkantajilta. Omavanhurskaus voi viedä ihmisen todella pitkälle ja johtaa toimintojen epäjärjestykseen seurakunnassa. Jotkut ottavat "herran ehtoollisen" kotona omasta pullostaan, kun muista eristyksiin johtanut jumalattomuus oikein saa ihmisessä vallan, yhdessä uskonnollisen hurmahenkisyyden kanssa.

• teu,

Abe oli yksi sellainen välimies ,vaikkei niin voimakas kuin MOOSES hän oli
        saman lainen kuin JEESUS oli Aikanaan , Vaan Jeesus oli vapahtaja mutta
        Hänkään ei ollut ennen , kuin oli saanut maistaa kuolemaa ja Herätetty Henkiin .

Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone , että Jumala on hänet Herraksi ja
        Kristukseksi tehnyt , tämän Jeesuksen , jonka te ristiinnaulitsitte, Apt. 2:36 .

Yksinkertaisia olivat sanat , mutta valtavan ja väkevä oli Pyhä Hengen voima siinä puheessa , jonka apostoli :Pietari piti helluntaipäivänä.

Jeesus on Kristus , luvattu vapahtaja , joka on noussut kuolllediusta , astunut taivaaseen,ja on nyt synnin , kuoleman ,saa ta nan ja he.ve tin Herra , jolla on valta ja oikeus syntejä anteeksi antaa, tehdä Vanhurskaaksi ja lahjoittaa Pyhä Hengensä kaikille niille , jotka hänen nimeensä uskovat ja ovat Kastetut Häneen .

Juuri niin kuulemmekin Herran Jeesuksen itsensä ( Joh, 16:8-11, kuvailevan Pyhän Hengen virkaa , "Kun Hän (Totoosen henki ) tulee , niin Hän näyttää maailmalle todeksi synnin ", MINKÄ SYNNIN SITTEN ? Tokkohan ainostaan ja varsinaisesti noita julkisia syntejä , jotka Lakikin synneiksi näyttää ? Ei vaan sen salaisen ja kuitenkin niin yleisen synnin ihmisten keskuudessa , Etteivät usko
        Kristukseen ,,

Niin tapahtui kun Pietari vakavasti näytti jumazlaa pelkäänille miehille todeksi heidän epäuskonsa , sen , että olivat hyljänneet ja ristiinnaulinneet elämän Ruhtinaan . Edelleen näyttää Pyhä Henki maailmalle todeksi vanhurskaden
        Että Hän vakuttaa voimallisesti maailmalle , että kaikki sen luuloteltu vanhurskaus on mitätöntä ,eikä kelpää mihinkään . , eikä kelpaa Jumalan edessä , sekä osoittaa , että Kristuksen meno ISÄN tykö kärsimisen ja kuoleman kautta on se vanhurskaus , joka yksin kelpaa Jumalalle ..

Kaikille niille autuudeksi , jotka uskovat . Lopuksi näyttää Hän maailmalle todeksi TUOMIONKIN , sillä Hän vakuuttaa maailmaa siitä , että se on langennut väärän
        ja oikeudettoman tuomion Kristusta vastaan , ja< että sen juuri sentähden täytyy ruhtinaansa saa ta nan keralla tulla tuomituksi , jollei se käänny pois hänestä
        Jeesukseen Kristuksen Uskon . Näin saarnasikin Pyhä Henki helluntaina , Pietarin sauun kautta ..

• aasta se alkaa

Raamatussa ei ole sanaakaan sakramenteista eikä vauvojen kasteista.

siitä voit alkaa opettamisesi.

• seurakunnas järjesty

Kaikki mainitsemani löytyy Raamatusta.

Pyhä Kaste
        Herran Pyhä Ehtoollinen
        seurakuntavirat joihin valitaan henkilöt.

Sinua on yritetty kristittyjen toimesta täällä opettaa, mutta olemme todenneet että sinusta ei kristittyä tule, asennevamma Jumalan sanaa kohtaan (ateismi) on niin voimakas ja ehdoton. Sinulla ei ole muuttumisedellytyksiä niin paljon että taipuisit parannukseen. Aika näyttää mitä tapahtuu kun kuoleman kylmä koura alkaa kouria rintaasi, muuttuuko tuo ylpeä ja omaan itseesi kietoutunut mielesi?

• *sisar*

Shalom...

Jeesus Kristus on seurakuntaruumiin pää...

Jumala näkee omansa.
      Jumala on se, joka päättänyt jo aikojen alusta, kenet arvollisiksi on kutsutuista valinnut.
      Monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut.

Tämä on tosiasia.

Filemonin usko ja rakkaus.

Fil.1:4-7...

Kyllä tämä Sana on Pyhä ja tulee näin lopunajalla suoraan Jeesukselta Pyhän Hengen ilmoituksen jälkeen.

Ylistys Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle!

• valvokaa siis

Jumalan sana on ja pysyy Raamatussa. Joka ei Sanan alle taivu, hän tulee petetyksi.

"henki"- Haihattelijat ovat näinä viimeisenä aikoina muuttuneet todella röyhkeiksi

• *sisar*

Shalom...

Rukoilkaamme Hengessä ja Totuudessa....valvoen Totuudessa Hänen armossaan.....Kalliissa Jeesuksessa Kristuksessa.....siunausta perhekunnallesi ja Sinulle...

Runsain siunauksin....

• Leiff.

Koska en tiedä missä Luvussa olet , ja minkä luvun kohdan otit verrannoksi .
      koeta vastata sulle Mat.6:5 -13 jokainen voi lukea jakeet .

Sel -. Jeesus antoi myöhemmin (Luuk. 11:1-13. ) Osaksi samanlaisia , osaksi
      täydentäviä opetuksia RUKOUKSESTA sekä "ISÄ MEIDÄN " Rukousta muistuttavan
      lyhyemmän rukouksen . Se ei ole tässä oleva "toisinto" , vaan eriaikan opetettu lyhyenpi Rukous .

Luther: selitytää : VÄHÄSSÄ' KATEKISMUKSESSA : sanoja : ÄLKÄ SAATA
      MEITÄ KIUSAUKSEEN ,,", : "... me anomme tässä Ruklouksessa että Jumala suojelisi ja varjelisi meitä , niin etei se paha , oma liha ja pettäisi eikä viettelisi
      meitä epäuskoon , epätoivoon ja muihin suuriin synteihin ja paheisin ..

Ja jos joudummekin sellaisiin kiusauksiin , kuitenkin viimein saisimme voiton " Tässä olevaa sanaa peirasmos ,käytetään Jeesksen kiusauksista erämaassa Mat. 4;1,3.
      jne . .Sitä' ei käytetä lopunajan AHDISTUKSISTA , JOISTA KÄYTETÄÄN ,SANOJA thiplis JA synoke .Tässä isä meidän Rukouksessa ei ole kysymys lopunajan
      Ahdistuksista ja koetuksist, .

• *sisar*

Shalom Rakas veli Teu...

Kiitos.

Matteus 6:5-13...

Tärkeä opetus minullekin, joka kammiossani tällä hetkellä olen.

Runsaita siunauksia Sinulle, Vaimollesi ja koko perhekunnallesi.

Runsain siunauksin...

Ylistys Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle!

• muuttis

Herran rukous on kaikkein parhain ja täydellisin rukous. Sen on Jeesus itse opettanut.

Siinä pyydämme "tulkoon Sinun valtakuntasi" joka tulee aina silloin lähelle kun kuulemme tai luemme Jumalan sanaa.

Siinä myös pyydämme anteeksi syntejämme suoraan Jumalalta ja lupaamme anteeksiantaa lähimmäisillemme heidän rikkomuksensa.

Raamattu opettaa Jeesuksen vertauksin, että omien syntiemme anteeksianto on sidoksissa siihen, että annamme lähimmäisillemme heidän rikkomuksensa.anteeksi. Raamattu opettaa monin paikoin anteeksiantamisesta ja hyvin vähän pyytämisestä. Siksi meidän tulee taivuttaa sydämemme antamaan anteeksi vaikka ei pyydettäisikään. Tämä on vaikea ja kova paikka monelle, jota vastaan on rikottu. Tässä joudun kipuilemaan itsekin.

• muuttis
        muuttis kirjoitti:

Herran rukous on kaikkein parhain ja täydellisin rukous. Sen on Jeesus itse opettanut.

Siinä pyydämme "tulkoon Sinun valtakuntasi" joka tulee aina silloin lähelle kun kuulemme tai luemme Jumalan sanaa.

Siinä myös pyydämme anteeksi syntejämme suoraan Jumalalta ja lupaamme anteeksiantaa lähimmäisillemme heidän rikkomuksensa.

Raamattu opettaa Jeesuksen vertauksin, että omien syntiemme anteeksianto on sidoksissa siihen, että annamme lähimmäisillemme heidän rikkomuksensa.anteeksi. Raamattu opettaa monin paikoin anteeksiantamisesta ja hyvin vähän pyytämisestä. Siksi meidän tulee taivuttaa sydämemme antamaan anteeksi vaikka ei pyydettäisikään. Tämä on vaikea ja kova paikka monelle, jota vastaan on rikottu. Tässä joudun kipuilemaan itsekin.

"sisarelle".

"Särjettyä ruokoa Hän ei muserra ja suitsevaista kynttilänsydäntä Hän ei sammuta" Matt. 12: 20

"En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä". Matt. 9: 13

"Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät" Joh. 15: 16

"Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, häntä vedä" Joh. 6: 44

"Joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos" Joh. 6:37

"Jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut" 2 Kor. 5: 17

Sinä sisar olet varmasti uusi luomus ja esimerkkinä meillekin.

Kiitos ja ylistys Herrallemme ja Kuninkaallemme Kristus Jeesukselle!

• muuttis kirjoitti:

Kiitos muuttis muistutuksesta. Pitää vaan jaksaa antaa vihamiehilleenkin anteeksi.

Minulla on töissä ollut yli 15 vuotta yhtiökumppaninani ja alaisenani ateistimies, joka vihaa uskovaisia. Olen ollut niin sanomattoman väsynyt häneen hänen jatkuvan selkäänpuukottamisensa takia, ja joudun joka päivä taistelemaan sisimmässäni, etten alkaisi halveksimaan häntä.

Tämä on ollut todella kova koettelemus minulle. Voisi sanoa että piikki lihassa. Kunpa pääsisin eroon tästä painajaisesta ilman että mieli myrkyttyy.

• *sisar*
        muuttis kirjoitti:

"sisarelle".

"Särjettyä ruokoa Hän ei muserra ja suitsevaista kynttilänsydäntä Hän ei sammuta" Matt. 12: 20

"En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä". Matt. 9: 13

"Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät" Joh. 15: 16

"Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, häntä vedä" Joh. 6: 44

"Joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos" Joh. 6:37

"Jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut" 2 Kor. 5: 17

Sinä sisar olet varmasti uusi luomus ja esimerkkinä meillekin.

Kiitos ja ylistys Herrallemme ja Kuninkaallemme Kristus Jeesukselle!

Shalom Muuttis...

Jeesus Kristus on esimerkkinämme....A ja O.
        ...olen syntinen nainen, siksi Herralle otollinen.
        Kunnia Karitsalle, Veriyljällemme.

Herra näkee kaiken ja auttaa eteenpäin...

Ole runsaasti siunattu....

• *sisar*
        tyhmelin kirjoitti:

Kiitos muuttis muistutuksesta. Pitää vaan jaksaa antaa vihamiehilleenkin anteeksi.

Minulla on töissä ollut yli 15 vuotta yhtiökumppaninani ja alaisenani ateistimies, joka vihaa uskovaisia. Olen ollut niin sanomattoman väsynyt häneen hänen jatkuvan selkäänpuukottamisensa takia, ja joudun joka päivä taistelemaan sisimmässäni, etten alkaisi halveksimaan häntä.

Tämä on ollut todella kova koettelemus minulle. Voisi sanoa että piikki lihassa. Kunpa pääsisin eroon tästä painajaisesta ilman että mieli myrkyttyy.

Shalom tyhmelin...

Rukoillen asian puolesta.
        Herra näkee ja tietää.

Ole runsaasti siunattu.

• muuttis
        *sisar* kirjoitti:

Shalom tyhmelin...

Rukoillen asian puolesta.
        Herra näkee ja tietää.

Ole runsaasti siunattu.

"tyhmelin". Luullakseni ymmärrän "piikkituskaasi" jonkin verran ainakin. 15 vuotta on piiitkä aika kantaa anteeksiantavaisella sydämellä tuollaista lähimmäistään.

Vaan eipä meille ole luvattukaan piikitöntä ruusutarhaa tällä matkalla.

Sain omaan tuskailuuni juuri tänään ihmeellisen oivalluksen. Tarvitsen tätä piikkiäni kasvaakseni Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Aivan oikeasti sydämeni ei tahdo taipua rakkauteen asti anteeksi antamiseen ja se ajaa ristin juurelle muun muassa. Uskon että joka vaivaan Herra antaa voimansa päivittäin. Vain päivän matka kerrallaan, eikö niin?

Muistammehan mitä Herramme vastasi apostoli Paavalille tämän pyytäessä Häntä ottamaan piikin pois lihastaan: "Tyydy minun armooni". Siinä on yllin kyllin meillekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      138
      3419
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      274
      2940
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      227
      1854
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      65
      1792
    5. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      64
      1778
    6. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      64
      1521
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      89
      1323
    8. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      78
      1262
    9. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      329
      1191
    10. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      39
      1072
    Aihe