Kyseisellä Asuntoilmoitukset.com -sivustolla on nyt jatkuvasti sivukaupalla feikki-ilmoituksia. Käykääpä katsomassa Helsingin vuokralle tarjotaan -sivuja. Siellä on mm. 26.8. laitettu sivukaupalla ilmoituksia, joista huomaa, (onneksi), selkeästi ,etteivät ole rehellisen vuokranantajan laatimia. Ihmettelemme, miksi tämänkaltaiset ilmoitukset läpäisevät seulan/saavat olla esillä. Ko. sivuston uskottavuus kärsii.
Onhan näitä muillakin vastaavilla sivuilla, mutta Asuntoilmoitukset- sivusto näyttää olevan varsinainen leikkikenttä. Itse en enää siellä asuntoja vuokralle ilmoita.
Asuntoilmoitukset.com: huijausilmoituksia paljon!
1
192
Vastaukset
- EntSivustonOmistaja
Terve. nimmerk "auntohuijausta". Asuntoilmoitukset.com oli yksityishenkilön täysin ilmainen sivusto. Sivuston omistaja laati sivuston hakukone optimpmti kokeiluna.
Laadin sivuston joskus 2000 luvun alkuvuosina. Onnistui ihan mukavasti, parhaimillaan sivustolla vieraili yli 100.000 kävijää kuukaudessa ja ilmoitulsia luettiin peräti 1.000.000 kertaa kukaudessa vuonna 2012.
Sivustoa ei pyöritetty yritysmielessä. Taloudellista hyötyä en sivustolla hekenut.
Siten ei mainoksia sivustolla eikä roskapostia käyttäjille. Kaikki hyvin. Sivusto kasvoi kasvamistaan.
Menestys ärsytti iömeisesti kilpailevia kaupallisia sivustoja. Sillä 2013 feikki ilmoituksia reupesi ilmestymään aluksi muutaman ilmoituksen verran viikossa. Näitä putsailtiin pois. Feikki ilmoitusten määrä kasvoi peräti 120 ilmoitulseen päivässä. Kute n kirjoittaja toteaa sivusto kärsi tästä pahasti. Täyspäiväisessä töissä ulkomailla aika ei enää riittänyt feikki ilmoitusten poistoon.
Helsingin Poliisille toimitettiin kaikki lokitiedostot. Sitten suljin koko sivuston.
Feikki ilmoitusten määrä lopussa viittasi selkeästi siihen että joku tiimi oli palkattu kiusantekoon. Yhdeltä henkilöltä aika olisi loppunut kesken.
Harmittavaa on ettei ilmaista sivustoa ilman mainoksia pystty tarjoamaan ilman että jokin taho päätti varmistaa että homalle on pakkoi saada loppu. Veikkaan että feikki ilmoitusten takana olisi löytynyt kilpaileva kaupallinen sivusto.
Verkkotunnus on vielä rekisteröity. Jonain päivänä asuntoilmoitukset.com saattaa vilelä herätä henkiin muutaman vuoden tauon jälkeen, tosin ei enää ilmaisena. Muodollinen maksu ilmoituksista tullaan perimäön sillä maksusta jää aina jälki.
1Jos poliisin tutkijat olisi 2013 ymmärtäneet IT alasta enemmän olisivat IP osoitteiden perusteella kyllä feikkiilmoitusten jättäjät saatu kiinni. ISP:t eivät yksityishenkilölle kerro kenelle kyseiset IP osoitteet kuulu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569