Asuntoilmoitukset.com: huijausilmoituksia paljon!

Asuntohuijausta

Kyseisellä Asuntoilmoitukset.com -sivustolla on nyt jatkuvasti sivukaupalla feikki-ilmoituksia. Käykääpä katsomassa Helsingin vuokralle tarjotaan -sivuja. Siellä on mm. 26.8. laitettu sivukaupalla ilmoituksia, joista huomaa, (onneksi), selkeästi ,etteivät ole rehellisen vuokranantajan laatimia. Ihmettelemme, miksi tämänkaltaiset ilmoitukset läpäisevät seulan/saavat olla esillä. Ko. sivuston uskottavuus kärsii.
Onhan näitä muillakin vastaavilla sivuilla, mutta Asuntoilmoitukset- sivusto näyttää olevan varsinainen leikkikenttä. Itse en enää siellä asuntoja vuokralle ilmoita.

1

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EntSivustonOmistaja

Terve. nimmerk "auntohuijausta". Asuntoilmoitukset.com oli yksityishenkilön täysin ilmainen sivusto. Sivuston omistaja laati sivuston hakukone optimpmti kokeiluna.
      Laadin sivuston joskus 2000 luvun alkuvuosina. Onnistui ihan mukavasti, parhaimillaan sivustolla vieraili yli 100.000 kävijää kuukaudessa ja ilmoitulsia luettiin peräti 1.000.000 kertaa kukaudessa vuonna 2012.

Sivustoa ei pyöritetty yritysmielessä. Taloudellista hyötyä en sivustolla hekenut.
      Siten ei mainoksia sivustolla eikä roskapostia käyttäjille. Kaikki hyvin. Sivusto kasvoi kasvamistaan.

Menestys ärsytti iömeisesti kilpailevia kaupallisia sivustoja. Sillä 2013 feikki ilmoituksia reupesi ilmestymään aluksi muutaman ilmoituksen verran viikossa. Näitä putsailtiin pois. Feikki ilmoitusten määrä kasvoi peräti 120 ilmoitulseen päivässä. Kute n kirjoittaja toteaa sivusto kärsi tästä pahasti. Täyspäiväisessä töissä ulkomailla aika ei enää riittänyt feikki ilmoitusten poistoon.
      Helsingin Poliisille toimitettiin kaikki lokitiedostot. Sitten suljin koko sivuston.

Feikki ilmoitusten määrä lopussa viittasi selkeästi siihen että joku tiimi oli palkattu kiusantekoon. Yhdeltä henkilöltä aika olisi loppunut kesken.

Harmittavaa on ettei ilmaista sivustoa ilman mainoksia pystty tarjoamaan ilman että jokin taho päätti varmistaa että homalle on pakkoi saada loppu. Veikkaan että feikki ilmoitusten takana olisi löytynyt kilpaileva kaupallinen sivusto.

Verkkotunnus on vielä rekisteröity. Jonain päivänä asuntoilmoitukset.com saattaa vilelä herätä henkiin muutaman vuoden tauon jälkeen, tosin ei enää ilmaisena. Muodollinen maksu ilmoituksista tullaan perimäön sillä maksusta jää aina jälki.

1Jos poliisin tutkijat olisi 2013 ymmärtäneet IT alasta enemmän olisivat IP osoitteiden perusteella kyllä feikkiilmoitusten jättäjät saatu kiinni. ISP:t eivät yksityishenkilölle kerro kenelle kyseiset IP osoitteet kuulu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1360
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1320
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      853
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73