Käyn kesäisin paljon tanssimassa. Kerran sitten porukalla keskusteltiin, kumpi on tärkeämpi laulaja vai soittajat. Meillä soittajat voitti. Mitä mieltä te olette? Meillä tanssivina voitti soittajat siksi että tanssia voi ilman laulajaa, mutta ilman musiikkia ei tanssiminen oikein onnistu. Kovin paljon ei taida olla esiintymisiäkään ilman soittajia. Ehkä Rajaton on se poikkeus.
Laulaja vai soittajat ?
13
397
Vastaukset
- Kesätuuli:)
Soittajat on tosi tärkeitä heppuja. Solisti ei niinkään.
- Tähti ja taustatahdit
Ei kukaan mene soittajia katsomaan. Hyvä kone korvaa helposti huonot soittajat, mutta laulaja on korvaamaton.
Mun mielestä kanssa laulaja on tärkeempi. Mä en ite ainakaan oikein tykkää pelkistä istrumentaali-kappaleista.
- Lehmäliini
Justiinax kirjoitti:
Mun mielestä kanssa laulaja on tärkeempi. Mä en ite ainakaan oikein tykkää pelkistä istrumentaali-kappaleista.
AMMUU, AMMUU, lehmät sanovat AMMUU...Hyvää huomenta läski-Justiinax. Taas herätty navetasta?
- Tule tanssimaan
Tämäkin on taas niitä asioita, joihin ei ole yhtä vastausta. Siis, jos minä menen tanssimaan, niin musiikki on tärkein. Ei sitä tanssiessa kuuntele laulunsanoja. Monasti musiikki soi niin lujaa, ettei siellä tanssilattialla edes kuule, mitä lauletaan. Sitten taas, jos menen kuuntelemaan ja katsomaan jotain laulajaa, niin silloin kiinnitän huomion sanoihin ja laulajan taitoon. Itse olen muutaman kerran käynyt klassisen musiikin konsertissa ja siellä soittajat ovat avainasemassa, kapelimestarin johdolla.
- ,.,.,.,.,.,.,.,
Soittajat ehdottomasti, suomessa on harvoja hyviä lauluääniä joita viitsii kuunnella, mm. Jorma Kääriäinen, Mikko Mäkeläinen, Antti Huovila, Mattilan sisarukset, Suvi Teräsniska, Arja Koriseva...
- Framus
Hyvä kone korvaa nykyisin myös laulajan. Keikkabussissa vedetään pitkää tikkua siitä, kenen vuoro on laulaa. Kukaan ei enää uskalla/osaa laulaa ilman kone-apua. Mutta ei se koneellinen dopinki ole vierasta "rytmiryhmällekään" vaan sen avulla laitetaan tapsan-tahdit-kohdalleen.
- Mielipiteet1
Molemmat on tärkeitä! Jos ei ole solistia laulamassa, niin ne, jotka tahtovat myös kuunnella laulua jäävättulematta tanssipaikoille. Ja se joukko ei olelkaan mitenkään pieni. Sen olen vuosien varrella havainnut!
Joku kirjoitti listan hyvistä solisteista tuolla alempana, mutta se on hänen mielipiteensä. Itse en valitsisi noista, kuin Mikko Mäkeläisen, Saija Tuupasen ja Mattilan sisarukset. Itse siis kuuntelen mielelläni myöas laulua. Ja minulla on monia hyviä ystäviä artisteissa ja bändien soittajissa! - Tänäänkin tanssitaan
Minäkin menen tanssilavoille tanssimaan. Silloin musiikki on tärkein. Ei mitään koneilla aikaansaatua, kyllä ne soittajat ovat se tärkein elementti. Olen ollut joskun lavalla ja toivonut että se artisti olisi hiljaa. On pilannut hyvän musiikin laulamalla.
- Väärä vitone
Peukuttaa tälle hän
- Anonyymi
Soittajat tietysti,kun tanssista on kyse.
- Anonyymi
Keikalle ja tansseihin mennään aina kuuntelemaan solistia. Omalla tavallaan tärkeitä ovat tietysti myös paikan tarjoilijat, järjestysmiehet, lipunmyyjät, siivoojat - ja soittajat.
- Anonyymi
Tanssimaan kun menee niin vaikka ei olisi kuin yksi hanuristi soittamassa kunhan on hyvä hanuristi joka soittaa tanssittavia kappaleita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19726- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat281690- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511