Käyn kesäisin paljon tanssimassa. Kerran sitten porukalla keskusteltiin, kumpi on tärkeämpi laulaja vai soittajat. Meillä soittajat voitti. Mitä mieltä te olette? Meillä tanssivina voitti soittajat siksi että tanssia voi ilman laulajaa, mutta ilman musiikkia ei tanssiminen oikein onnistu. Kovin paljon ei taida olla esiintymisiäkään ilman soittajia. Ehkä Rajaton on se poikkeus.
Laulaja vai soittajat ?
13
203
Vastaukset
- Kesätuuli:)
Soittajat on tosi tärkeitä heppuja. Solisti ei niinkään.
- Tähti ja taustatahdit
Ei kukaan mene soittajia katsomaan. Hyvä kone korvaa helposti huonot soittajat, mutta laulaja on korvaamaton.
Mun mielestä kanssa laulaja on tärkeempi. Mä en ite ainakaan oikein tykkää pelkistä istrumentaali-kappaleista.
- Lehmäliini
Justiinax kirjoitti:
Mun mielestä kanssa laulaja on tärkeempi. Mä en ite ainakaan oikein tykkää pelkistä istrumentaali-kappaleista.
AMMUU, AMMUU, lehmät sanovat AMMUU...Hyvää huomenta läski-Justiinax. Taas herätty navetasta?
- Tule tanssimaan
Tämäkin on taas niitä asioita, joihin ei ole yhtä vastausta. Siis, jos minä menen tanssimaan, niin musiikki on tärkein. Ei sitä tanssiessa kuuntele laulunsanoja. Monasti musiikki soi niin lujaa, ettei siellä tanssilattialla edes kuule, mitä lauletaan. Sitten taas, jos menen kuuntelemaan ja katsomaan jotain laulajaa, niin silloin kiinnitän huomion sanoihin ja laulajan taitoon. Itse olen muutaman kerran käynyt klassisen musiikin konsertissa ja siellä soittajat ovat avainasemassa, kapelimestarin johdolla.
- ,.,.,.,.,.,.,.,
Soittajat ehdottomasti, suomessa on harvoja hyviä lauluääniä joita viitsii kuunnella, mm. Jorma Kääriäinen, Mikko Mäkeläinen, Antti Huovila, Mattilan sisarukset, Suvi Teräsniska, Arja Koriseva...
- Framus
Hyvä kone korvaa nykyisin myös laulajan. Keikkabussissa vedetään pitkää tikkua siitä, kenen vuoro on laulaa. Kukaan ei enää uskalla/osaa laulaa ilman kone-apua. Mutta ei se koneellinen dopinki ole vierasta "rytmiryhmällekään" vaan sen avulla laitetaan tapsan-tahdit-kohdalleen.
- Mielipiteet1
Molemmat on tärkeitä! Jos ei ole solistia laulamassa, niin ne, jotka tahtovat myös kuunnella laulua jäävättulematta tanssipaikoille. Ja se joukko ei olelkaan mitenkään pieni. Sen olen vuosien varrella havainnut!
Joku kirjoitti listan hyvistä solisteista tuolla alempana, mutta se on hänen mielipiteensä. Itse en valitsisi noista, kuin Mikko Mäkeläisen, Saija Tuupasen ja Mattilan sisarukset. Itse siis kuuntelen mielelläni myöas laulua. Ja minulla on monia hyviä ystäviä artisteissa ja bändien soittajissa! - Tänäänkin tanssitaan
Minäkin menen tanssilavoille tanssimaan. Silloin musiikki on tärkein. Ei mitään koneilla aikaansaatua, kyllä ne soittajat ovat se tärkein elementti. Olen ollut joskun lavalla ja toivonut että se artisti olisi hiljaa. On pilannut hyvän musiikin laulamalla.
- Väärä vitone
Peukuttaa tälle hän
- Anonyymi
Soittajat tietysti,kun tanssista on kyse.
- Anonyymi
Keikalle ja tansseihin mennään aina kuuntelemaan solistia. Omalla tavallaan tärkeitä ovat tietysti myös paikan tarjoilijat, järjestysmiehet, lipunmyyjät, siivoojat - ja soittajat.
- Anonyymi
Tanssimaan kun menee niin vaikka ei olisi kuin yksi hanuristi soittamassa kunhan on hyvä hanuristi joka soittaa tanssittavia kappaleita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019