Kissan käytös oudosti muuttunut

leikkikaverit3

Hei, omistan 2 kissaa. Toinen on 2v 8kk ja toinen 2v 4kk. Pari viikkoo sitten tämä minun vanhempi kisu sairastui :( Kun tulin töistä se oli ihan normaali, söi vähän raksuja. Sit vähän ajan päästä se puklas. Aattelin että "noh karvapallot kiusaa", mut sit huomasin että se puklas useammin sen päivän aikana (ainakin 6 keraa) ja oli apean näkönen kyyryssä eikä leikkinyt. Pikkasen vähäks aikaa pysty nukkumaan. Noh minä soittamaan eläinlääkäriin, normi eläinlääkäri paikka oli kerennyt mennä kiinni joten soitin kaupungin päivystävään eläinlääkäriin ja saatiin aika 21:00. Noh mentiin sinne ja hoitaja otti yhteystiedot ylös ja kyseli mitä kissaa vaivaa. Noh pian lääkäri tulee ja kysyy myös mikä kissaa vaivaa. Kerroin asian, lääkäri ottaa kissani kantokopasta aika kova kourasin otein (tai ainakin näytti siltä). Otti vaan niskakarvoista kiinni ja kisko sen pois sieltä ja puristeli alavatsaa. Sit se sanoo että "tämä jää tänne yöksi. Jos me ei soiteta niin voitte tulla huomenna hakemaan 17:30 aikaan kissanne.". Yllätyin kyl aika lailla. Noh se yö meni sit vähillä yöunilla. Sit kun kello tuli 17:30 ja menin hakemaan rakasta kissaa niin tuli ilmi että raukalla oli ummetus :( Noh joo että tällänen tapaus, mut mua on alkanut huolestuttaa kun sen lääkäri reissun jälkeen tämä minun kissani luonne muuttu. Se ilta meni nukkuessa ja huilatessa eikä jaksanut leikkii mikä oli kyl ymmärrettävää. Tästä on nyt kulunut parisen viikkoo eikä tämä minun kissani leiki tämän nuoremmaisen kissan kanssa. Nuorempi kissa tahtois kovasti leikkiä mutta saa vastaukseksi sähinää ja murinaa ja vanhempi kissa yrittää käppästä. Puutun asiaan ja torun tätä vanhempaa kissaa. Onko tietoo miksi tämä vanhempi kissa ei enää tahdo leikkiä nuoremman kissan kanssa? Onko neuvoja miten saisin tämän käytöksen pois ja saisin sen taas leikkimään nuoremman kanssa? Mulla on käynyt mielessä että ei kai tää vanhempi kissa luule että se oli tämän nuoremman syy kun tuli kipeeksi ja joutu pelottavaan paikkaan eikä uskalla sen takii enää leikkiä. Voiko tämä olla mahdollista?

7

1354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valkoinen liekki

      Kevyitä kissoja voi oikeasti nostaa niskasta, vaikka repiminen kantokopasta hyvin arveluttavan kuuloista kylläkin.. Vatsan puristelu taas on normaalia eläinlääkärillä. Sitä kautta saa selville onko ummetusta, kasvaimia sum muita, joita pitäisi hoitaa/leikata.

      Kissat eivät osaa syytellä muita sairauksistaan ja unohtavatkin pian jos joku on niitä ärsyttänyt.

      Ps. Jos ei leiki edes sinun kanssasi tai yksin kunnolla, niin kehotan menemään heti toiselle eläinlääkärille. (Varmudeen vuoksi sellaiseen paikkaan, missä on mahdollisuus käydä ultrassa. Olisi hyvä myös ottaa kyseisen kissan kakkanäyte mukaan. Ei muuten, mutta sen käytös ja äkillinen luonteen muutos voisi viitata koviinkin kipuihin.)

    • leikkikaverit3

      Kiitos vastauksestasi :) Kissa on kyl ihan muuten normaali pirteä, syö, käy laatikolla. Ainut vaan se että jostain syystä se on vihanen tolle nuoremmalle :/ Muuten se ei kyl sähise eikä murise mut sit kun se nuorempi yrittää leikkii niin sit alkaa sähinä ja yrittää käppästä.

    • leikkikaverit3

      Kyl meillä alkaa näyttää valoisammalta tämän vanhemman kissan kanssa :) Olimme viikonloppuna mökillä ja siellä nämä olivat kuin mitkäkin kaverit :) Jos se tästä pikku hiljaa alkais taas normaalisoituu meidän elämä :)

      • Anonyymi

        Minä heräsin aamulla sähinään ja juoksenteluun ja nyt toinen kissoistani taukoamatta pitää omituista varottavaa ääntä sohvan alla tuolle omalle pennullensa,ovat aina olleet yhdessä eivätkä ole käyneet missään että voisi olla mitää ulkopuolisia hajuja,en vain ymmärrä...anteeksi että tulin tähän väliin tämän sanomaan,en osannut muulla tavalla.


      • Anonyymi

        Toivotaan parasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä heräsin aamulla sähinään ja juoksenteluun ja nyt toinen kissoistani taukoamatta pitää omituista varottavaa ääntä sohvan alla tuolle omalle pennullensa,ovat aina olleet yhdessä eivätkä ole käyneet missään että voisi olla mitää ulkopuolisia hajuja,en vain ymmärrä...anteeksi että tulin tähän väliin tämän sanomaan,en osannut muulla tavalla.

        Kissalla on kipuja. Usein käy niin että kissa ei osaa edes Ylistaro kivusta. Kiukku pureminen vääriin paikkoihin uloste, tiivis seurailu tai johonkin nurkkaan käoertyminen on usein oire kivusta. Vie kissa lääkäriin. On velvollisuus!


    • Anonyymi

      kissan kivun määritys on kyllä laji jota ei huomaa?????!onko esim.laajentunut iiris?kyhjöttäminen?vaiko mikä jos esim,eläinlääkäri ei määrää kipu lääkettä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe