Tekisi mieli luovuttaa

tappionNiellytMies

Hei!

Olen ollut pitkään työtön.Välillä hakenut unelmien työpaikkaan. Olen it tradenomi.

En ole päässyt it alalle,valmistumisesta kohta 7v.

Hanttihommai tehnyt ja työttömänä sossua luukuttanut.

Alkaa kateuskin hiljalleen hiipiä, kun EN onnistu saamaan MITÄÄN työpaikkaa !

Kavereilla aj tutuila on oikeasti, on 4000-5000 euron kuukausipalkalla työpaikat

on ihan oikeasti,käyn kattoo verovirastossa heidän tietojaan ja olen satavarma

mun tekis niin mieli luovuttaa
haluisin niin luovuttaa tän kaiken

ei mua haluat amihkään töihin......se tiedetään jo. en halua enää hanttihommai tehdä, työskentelyä asiakaspalvelussa pienellä palkalla humalaisten haukuttavana.

mieluummin valitsen vaikka kuoleman

ehkä pare jos yksi häviäjä vähemmän. Mä en vaan ole sellainen haluttu voittaja tyyppi

toki on kavereita ja tuttuja jotka pääsis ihan mille alalle tahansa ja onnistuvat monissa asioissa

mä haluun luovuttaa - alotan luovuttamisen lopettamalla työelämän

32

1184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkieläkkellä24v

      Joo kaikki vaan eläkkeelle, ja sitten eläyhtiöiden pitää antaa käteistä aika nopeasti...

      Kaikki eläkkeelle kerralla, tai sairauslomalle... eläke on suurempi jos vakuutusyhtiö sen maksaa sitten aina varmasti käteisenä käteen.

    • pissallahuvikeni

      Voisi olla aivan hyvä idea noin 10-vuodeksi... kalastelee ja elelee, metsästelee, katselee ilo-visosta /televisiosta mitä tapahtuu... noin 10v ajan pissalla koko ajan sitten huviksi.

    • sfasfdasdf

      it-alan raju työttömyys näkyy ja kuuluu. On todella surkuhupaisaa, kun perus atk-tukitöihinkin hakeutumassa nykyisin mm. it-puolen diplomi-insinöörejä. Ei mitään tolkkua tällä hetkellä koulutuksen ja työmarkkinoiden "imun" suhteen. Kyllä sitä miettiä kannattaa jotain muutakin, eikä lojua epätoivossa työttömyyden kanssa. Tee rajusti töitä ikinä mitä teetkin ja tee se hyvin. Jos ei työkokemustakaan it-alalta, niin ei tällä hetkellä alalla helpolla pääse paikkakunnasta riippumatta. Mitäs sitten itsensä työllistäminen, esim. oman toiminimen kautta tms.? Ei siinä paljon alkuunsa tarvita, myyt omaa osaamistasi. Kyllä kantsii kuitenkin laajentaa omaa toimintaympäristöään eli aloillekin ja kiinnostua / opiskella laajasti asioista oman etunsa puolesta.

      • faktaa taustalta

        Suurin virhe on juurkin panostaa osaamiseen ja "rajusti töitä ikinä mitä teetkin ja tee se hyvin". Tuo on varmin keino ajaa seinään. Noin toimii orja ja insinööri, ja kyseinen ajattelumalli on niin luterilaista perua kuin vain voi olla.

        Tärkeintä on verkoistoitua. Pitää ajaa itsensä kaiken maailman illanistujaisiin, liittyä liittoihin, puoleisiin, rupea käymään vaikka hirvimetsällä jos rahat riittävät. Siellä ne työpaikat ovat. Osaaminen on vain kiva lisä eikä sitä paljoa tarvi, paljon tärkeämpää ovat hyvät suhteet ja joko hyvä viinapää tai taito roikkua ravintolassa humaltumatta.


      • Verkostoituminen
        faktaa taustalta kirjoitti:

        Suurin virhe on juurkin panostaa osaamiseen ja "rajusti töitä ikinä mitä teetkin ja tee se hyvin". Tuo on varmin keino ajaa seinään. Noin toimii orja ja insinööri, ja kyseinen ajattelumalli on niin luterilaista perua kuin vain voi olla.

        Tärkeintä on verkoistoitua. Pitää ajaa itsensä kaiken maailman illanistujaisiin, liittyä liittoihin, puoleisiin, rupea käymään vaikka hirvimetsällä jos rahat riittävät. Siellä ne työpaikat ovat. Osaaminen on vain kiva lisä eikä sitä paljoa tarvi, paljon tärkeämpää ovat hyvät suhteet ja joko hyvä viinapää tai taito roikkua ravintolassa humaltumatta.

        Tässä on kyllä tiettyä perää, sosiaaliset ihmiset ja verkostoja luovat ihmiset työllistyvät kyllä ihan kummasti. Hyvin verkostoituneita ihmisiä ei työttöminä juuri ole, vaikkeivat he mitään kovia "osaajia" missään varsinaisessa substanssiasiassa olisikaan.

        Myös poliittiseen toimintaan mukaan lähteminen voi auttaa työllistymistä kummasti, yhteiskunnallinen toiminta tarjoaa monia työmahdollisuuksia ja lisäksi sitä kautta voi verkostoitua tehokkaasti. Tällöin tietysti politiikan täytyy jossain määrin kiinnostaa.


    • MotivaatioKoodari

      Itse valmistun kahden kuukauden päästä IT-Tradenomiksi. Harjoittelupaikat eivät ole pystyneet palkkaamaan... Vähän tässä kyllä rupeaa itseäkin huolestuttamaan kun on suunnitellut tienaavansa syksystä lähtien. Opiskelijakämpän asumisoikeus loppuu, uusi vuokra-asunto pitää löytää PK seudulta, jossa korkein mahdollisuus työllistyä.

      Kun lähdin kouluun elettiin laskukautta, toivoin että opintojen jälkeen nousukausi olisi taas edessä, mutta niin se vain on kestänyt ja näköjään huonompaan suuntaan kokoajan.

      Sääli näin opintojen loppuvaiheessa tajuta, että nyt kyllä tuli kouluttauduttua väärälle alalle, kuten myös aikaisempi ammattitutkinto josta en ole koskaan nähnyt työpaikkailmoitusta yhtään missään.

      Saa nähdä ollaanko ensivuoden syksynä uuden koulun kirjoilla, sitä vain toivoisi, että pikkuhiljaa jotenkin pääsisi leivän syrjään kiinni, kun ikäkin lähestyy kolmeakymmentä, jos pitää kolmas ammatti lukea. Rahattomana eläminen on kyllä todella raskasta, vaatteet kuluu, hiukset kasvaa ja jotain pitäisi syödäkkin. Sitten kun satut jostain pari kymppiä saamaan ylimääräistä niin eikös sitten ole jotkut kissanristiäiset ja rahat tärväytyy lahjaan.

      Sitä vain toivoisi, että voisi aloittaa sen oman elämän elämisen, eikä vain kärvistellä päivästä toiseen...

      • reiska4534324

        Kyllä sinun tilanteessasi harjoittelupaikan jälkeen pitäisi saada kyllä alan työpaikka, vaikka aluksi vaikka lyhyt palkaton, työharjoittelujakson firmasta ilman muuta. Putoat todella suureen työttömyysmassaan, jos näin ei onnistu!!!!! Jos työttömyys jatkuu puolikin vuotta, niin katsoa tehtäviä laajemmin ja mieti vakavasti esim. ulkomaille lähtöä ja jos tuokaan ei mahdollista, niin ei muuta kun firma pystyyn!


      • sampo77_tre

        ite valmistuin keväällä 2003 ja silloin elettiin vielä hyvää aikaa it-alallakin. Silloin ajattelin, että valitsinpa oikein hyvä alan, erityisesti panostus IT puoleen. Minulla oli oikeasti mahdollista tuolloin 2003 valita kolmesta firmasta vakituinen työpaikka kohtuullisen hyvällä aloittelijan palkalla. Siitä asti olen ollut töissä. Nykyään kyllä hirvittää alan tilanne ja mietityttää opiskelijat - tulevaisuus koko alalla.


    • sfasfdasdf

      no juu, verkostoitua toki myös, näinhän se on ilmamuuta. Ylläoleva kaveri vaan tilanteessa turhaksi panostaisi alkoholiin aivan varmasti. Kyllä se nyt parempi ois koittaa vaan aloittavan kirjoittajan siirtyä toisen alan työtehtäviin. Ite oon miettinyt tehtäväkenttää, joka liittyy erityisesti ihmisten vapaa-aikaan. Ei minuakaan mikään helvetin putkimies - sairaanhoitaja - siivoja tehtävät kiinnostaisi, ei jaksais varmaan päivääkään it-alan työn jälkeen tuollaista pienipalkkaista hommaa tehdä. Tiedän noksun kavereita, jotka oikeasti ovat nöyrtyneet. Siirtyneet 5000€ liksasta hommiin, josta maksetaan puolet vähemmän ja työ helvetin raskasta, fyysistä. Ei helvetti sanon minä.

      • faktaa taustalta

        Jep, pitkälti samaa mieltä. Itsekin jään 2kk päästä työttömäksi ja olen hakenut 2v aktivisesti töitä. Ei edes haastattelua vaikka olen panostanut todella paljon hakemuksiin ja siihen työhön, jota milloinkin olen tehnyt. Nyt on motivaatio nolla. Tässä surffailen taas aikani kuluksi.

        Olen itse ryhtymässä putkimieheksi, koska lainat on maksettava ja lapset kasvatettava. V*tuttaa. Jos asuisin yksin, niin olisi helppo päättää seuraavat siirrot, mutta nyt on (onneksi) perhe, joka motivoi pysymään pystyssä.

        Minun käy sääliksi alalle tulleita nuoria. 10 vuotta voi uraa puskea, mutta sitten on jo uudet tekniikat käsillä ja yt-kierros iskee. Ainoa joka voi pelastaa on hyvä verkosto.


      • Hoitajaksi_vaan

        Miesten kannattaisi enemmän hakeutua esim. sairaanhoitajaksi, alalla on paljon töitä ja enemmän vain tulevaisuudessa, palkkaus kaikkine lisineen kohtuullinen ja aina voi lähteä Norjaan tienaamaan suomalaisen lääkärin palkkaa. Myös putkiala on ihan hyvin palkattu, itse jos joutuisin vaihtamaan alaa it-alalta pois, niin ennemmin menisin opiskelemaan sairaanhoitajaksi, mutta putkialalla pääsee kyllä paljon nopeammin varsinaiseen työhön kiinni ja tienaamaan rahaa, sehän on ihan selvä asia.


      • Mikkis-teknologiat
        faktaa taustalta kirjoitti:

        Jep, pitkälti samaa mieltä. Itsekin jään 2kk päästä työttömäksi ja olen hakenut 2v aktivisesti töitä. Ei edes haastattelua vaikka olen panostanut todella paljon hakemuksiin ja siihen työhön, jota milloinkin olen tehnyt. Nyt on motivaatio nolla. Tässä surffailen taas aikani kuluksi.

        Olen itse ryhtymässä putkimieheksi, koska lainat on maksettava ja lapset kasvatettava. V*tuttaa. Jos asuisin yksin, niin olisi helppo päättää seuraavat siirrot, mutta nyt on (onneksi) perhe, joka motivoi pysymään pystyssä.

        Minun käy sääliksi alalle tulleita nuoria. 10 vuotta voi uraa puskea, mutta sitten on jo uudet tekniikat käsillä ja yt-kierros iskee. Ainoa joka voi pelastaa on hyvä verkosto.

        Sen neuvon annan heille jotka haluavat hakeutua / pysyä it-alalla, että panostakaa Microsoft - teknlogioihin kuten Sharepoint ja Dynamics AX, näille teknologioille on jatkuvasti kysyntää ja nämä ohjelmistoratkaisut voittavat jatkuvasti tarjouskilpailuja. Hankkikaa spesifistä osaamista näillä ohjelmistoilla ja kohdentakaa hakemuksenne painottaen juuri kyseistä osaamista. Ainakin pääkaupunkiseudulla pääsette esim. Sharepoint-osaamisella avoimella haulla heti kymmeneen haastatteluun ja on ihme jos ette jotain paikkaa saa puolen vuoden sisällä haun aloittamisesta, mutta todistettua osaamista kyseisistä teknologioista pitää tietysti olla ensin.


    • sanetQ

      miten ihmeessä pystyy it-alan töistä siirtymään, edes harkitsemaan putkimiehen töitä? luulin, että tämä on oikeasti vitsi vain. Eikös se oo fyysisesti raskasta työtä abstraktin työn jälkeen. Kädet sotkussa, haisevat ympäristöt ja työajat varmaan aivan jotain muuta kun it-puolella, ei liukumia, etätöitä yms.? Eli jos painat ihan perus putkijampan töitä kerrostalo rivari- yms. kohteissa? kuinka pitkä koulutus tuohon oli? mikä sielläpuolella on lähtöpalkka?

      • Jikolkjuyhgtfrdes

        Se on mentävä sillä mitä on. Koulutus ei ole tae työstä. Eikä putkarin tms. työ ole "huono". Jos it-alan työtä ei ole, niin sitä ei ole. Järkevä hyväksyy tilanteen ja toimii sen mukaan.


      • asdfasrqewrewr
        Jikolkjuyhgtfrdes kirjoitti:

        Se on mentävä sillä mitä on. Koulutus ei ole tae työstä. Eikä putkarin tms. työ ole "huono". Jos it-alan työtä ei ole, niin sitä ei ole. Järkevä hyväksyy tilanteen ja toimii sen mukaan.

        heh...kyllä se vaan on helvetinmoinen muutos lähteä it-alan (oli sitten mikä tahansa alan toimenkuva) aivan perusputkimiehen töihin. En kyllä ymmärrä edes. Kylllä sitä vaan omaa taustaansa kantsii sitten jotenkin jalostaa, ei koko koulutusta / ammattitaitoaan hukkaan heittää ellei nyt sitten aivan kypsä ole. IT-ala laaja kokonaisuus. Lähteä nyt rassaan jotain helvetin putkia??? tosin jos mietit tuota putkariahommaa oman firman kannalta myöhemmin, niin sittenhän tuossakin on saumoja vaikka mihin.


      • Jikolkjuyhgtfrdes
        asdfasrqewrewr kirjoitti:

        heh...kyllä se vaan on helvetinmoinen muutos lähteä it-alan (oli sitten mikä tahansa alan toimenkuva) aivan perusputkimiehen töihin. En kyllä ymmärrä edes. Kylllä sitä vaan omaa taustaansa kantsii sitten jotenkin jalostaa, ei koko koulutusta / ammattitaitoaan hukkaan heittää ellei nyt sitten aivan kypsä ole. IT-ala laaja kokonaisuus. Lähteä nyt rassaan jotain helvetin putkia??? tosin jos mietit tuota putkariahommaa oman firman kannalta myöhemmin, niin sittenhän tuossakin on saumoja vaikka mihin.

        Mietin asiaa juuri oman firman kannalta. Ensin tietysti joutuu peruspakerrusta tekemään ja asiat opettelemaan, mutta pitkällä tähtäimellä tavoite on oma firma (yritystoiminnasta on onneksi hieman jo kokemusta). Ja muutos on tosiaan todella iso, mutta ei tässä kauheasti ole vaihtoehtoja. IT-ala on niin järkyttävässä murroksessa, ettei sitä kokematta usko.

        Minulla on tuttavapiirissä muutama rekrytointia aktiivisesti harjoittava. Mitä olen jutellut heidän kanssaan, niin työpaikkailmoitusten laittamista arkaillaan tällä hetkellä jo sen takia, että hakijoita tulee hirveästi ja hakemusten käsittely vie aikaa. Yliopistopuolella aika spesifiin toimeen, johon tarvitaan tohtori, on tullut keskimäärin 40-50 hakemusta *päteviltä* hakijoilta. Yksityisellä puolella hulvattomin luku on 400 hakemusta, josta toki osa roskaa, mutta iso osa varsin pätevää porukkaa. Joku 100-200 hakemusta tuntuu tulevan jokaiseen paikkaan. Ei niihin juuri kannata hakea, jos ei ole taloon aiempia kontakteja.


    • kannattaa olla osaaj

      Jos osaa, saa töitä. Hyvin yksinkertaista!

      • AhkeraKeijo

        Kertoisitko oman työllistymistarinasi?


      • kannattaa olla osaaj
        AhkeraKeijo kirjoitti:

        Kertoisitko oman työllistymistarinasi?

        Mielelläni kertoisin, mutta en ole ollut päivääkään töissä. Johan sanoin, että jos osaa, saa töitä ja jos ei osaa, niin ei saa töitä.


      • asdqweqweqwe213123
        kannattaa olla osaaj kirjoitti:

        Mielelläni kertoisin, mutta en ole ollut päivääkään töissä. Johan sanoin, että jos osaa, saa töitä ja jos ei osaa, niin ei saa töitä.

        Heh! Huuliveikko! :D


    • töitä on!!!

      Vittu mitä luuserin kitinää. Ota ittees niskasta kii ja mee töihin!

      • Huumoria...

        Tää viesti on varmaan jotain mustaa huumoria...


    • ghiytigh

      Työtön on alinta kuonaa suomalaisessa yhteiskunnassa, missä työnteko on itseisarvo. Yksikään työnantaja ei varmasti palkkaa ainuttakaan työtöntä "nobodyä" vaikka sille maksettaisiin siitä. Ainut keino pois työttömyydestä on tehdä joku vakava rikos, istua vankilassa ja kun pääset kuiville niin huomaatkin olevasi haluttua riistaa työnantajien keskuudessa!

      • sfdfweer323rwer3r32r

        Aina voi alkaa taiteilijaksi, taiteilijathan on aina päissään ja sitten vaan tekee vaikka tilataidetta, kuvioita lumihankeen tms. Kyllä sossu huolen pitää!


      • Ruveta taiteiljaksi?
        sfdfweer323rwer3r32r kirjoitti:

        Aina voi alkaa taiteilijaksi, taiteilijathan on aina päissään ja sitten vaan tekee vaikka tilataidetta, kuvioita lumihankeen tms. Kyllä sossu huolen pitää!

        Olivathan Jean Sibeliuskin ja Eino Leinokin usein päissään, mutta sai ne kyllä jotain aikaankin. Valitettavasti ala vaatii vähän lahjakkuuttakin.


    • i4ware Software

      Hei,

      IT-ala on haastava. Siellä pitää osata kaikki yksin ja monta ohjelmointikieltä vaikka unissaan jos oikeesti meinaa pärjätä.
      Joten unohda IT-ala ja hanki muuta työtä mistä saa edes. 1000-2000 € / kk säännöllisesti.
      Olen itse täällä:
      http://www.redhat.com/resourcelibrary/articles/rhel-compatible-software
      Johtavien IT-alan yritysten joukossa ja kokopäiväisesti työllistetty PHP/XHTML/HTML5/CSS/JavaScript/AJAX/MySQL-koodari. Teen siis frontedin ja backendin plus palvelimien ylläpidon. Teen myös J2EE-koodausta. Ja Photoshopit taittuu.

      • josOppiaSaisin

        Hei i4ware Software!

        No ei kuulosta liian haastavalta ja kyllä minäkin oppisin ja sietäisin mitä vaan.

        HTML, CSS -tyylit, JavaScriptit ovat melkosen helppoja ala-asteelaisenkin oppia. Ite opin noita juttuja 100 kertaa paremmin kuin saksankielen kieliopin. Molemmista kokemusta ja suoriutumista.

        Oletko sinä muuten kärsinyt mitään todella kovaa ja epäinhimillistä ?
        Sisi vaikka jos punnertaa satoja punnerruksia päivittäin tai juoksee 100 kilsaa viikossa ja joskus niin piippuun spurtilla että pakko läähättää kyykyssä ?

        Oliko armeija miten sun elämässä tärkeässä asemassa ja saitko kokea kovuutta ja simputusta ? Kipua ja itkua ?

        Miten sulla taipuu laaja matematiikka ja integraalilaskenta ?
        Entäs kahden kolminumeroisen luvun kerominen päässälaskuna ( esim 463 x 781) ?

        En todellakaan ole vakuuttunut että työsi olisi mahdotonta oppia, minunkaan.

        Mutta onneksi olkoon työstäsi anyway, mä jatkan humalaisten katkerana kaljankaatajana asiakaspalvelussa... JA ON IT-alan tutkinto ammattikorkeasta..

        Kysy ihan mitä vaan multa, mutta älä kysy olenko työstäni katkera.........

        Piti nyt vaan jotain esimerkkejä/haasteita tuoda elämästä mitkä voisi mitata miten "kuolemaan saakka" tappohaastavia juttuja IT-alalla muka on. No, en usko että todellakaan on, minä kun olen nähnyt pintaraapasua siitä.

        Kyse on siitä mistä ihminen suoriutuu kun pannaan ääritilanne.....

        KAKSI todella raakaa esimerkkiä:

        1) Rooman keisari laittoi ihmisiä tappelemaan paljain käsin nälkäisiä leijonia vastaan(siis monta ihmistä kerralla). Voisi itse kullakin adrenaliini todella nousta ja pääsis tosissaan kamppailee. Hyvin harva jäi eloon. Keinot ? Kai eläimen silmän puhkaisu silloin kun se syö toista ja veri lentää... muuta en itse keksisi.

        2) Sota-aikana entisen Jugoslavian alueen naiset asensivat partakoneen teriä jyrkkään kulmaan emättimeensä, tekivät omatekoiset "telineet" sisäänsä. Heitä raukkamaisesti raiskanneet sotilaat saivat hyvin pitkäkestoiset vammat ja saattoipa joku kuollakin himoonsa.

        Niin,puhun nyt ääritilanteista ja olen valmis kamppailemaan IT-alan paikasta kuolemaa uhaten....jos vain tilaisuuden saisin.........


      • vastauksiaOppijalle
        josOppiaSaisin kirjoitti:

        Hei i4ware Software!

        No ei kuulosta liian haastavalta ja kyllä minäkin oppisin ja sietäisin mitä vaan.

        HTML, CSS -tyylit, JavaScriptit ovat melkosen helppoja ala-asteelaisenkin oppia. Ite opin noita juttuja 100 kertaa paremmin kuin saksankielen kieliopin. Molemmista kokemusta ja suoriutumista.

        Oletko sinä muuten kärsinyt mitään todella kovaa ja epäinhimillistä ?
        Sisi vaikka jos punnertaa satoja punnerruksia päivittäin tai juoksee 100 kilsaa viikossa ja joskus niin piippuun spurtilla että pakko läähättää kyykyssä ?

        Oliko armeija miten sun elämässä tärkeässä asemassa ja saitko kokea kovuutta ja simputusta ? Kipua ja itkua ?

        Miten sulla taipuu laaja matematiikka ja integraalilaskenta ?
        Entäs kahden kolminumeroisen luvun kerominen päässälaskuna ( esim 463 x 781) ?

        En todellakaan ole vakuuttunut että työsi olisi mahdotonta oppia, minunkaan.

        Mutta onneksi olkoon työstäsi anyway, mä jatkan humalaisten katkerana kaljankaatajana asiakaspalvelussa... JA ON IT-alan tutkinto ammattikorkeasta..

        Kysy ihan mitä vaan multa, mutta älä kysy olenko työstäni katkera.........

        Piti nyt vaan jotain esimerkkejä/haasteita tuoda elämästä mitkä voisi mitata miten "kuolemaan saakka" tappohaastavia juttuja IT-alalla muka on. No, en usko että todellakaan on, minä kun olen nähnyt pintaraapasua siitä.

        Kyse on siitä mistä ihminen suoriutuu kun pannaan ääritilanne.....

        KAKSI todella raakaa esimerkkiä:

        1) Rooman keisari laittoi ihmisiä tappelemaan paljain käsin nälkäisiä leijonia vastaan(siis monta ihmistä kerralla). Voisi itse kullakin adrenaliini todella nousta ja pääsis tosissaan kamppailee. Hyvin harva jäi eloon. Keinot ? Kai eläimen silmän puhkaisu silloin kun se syö toista ja veri lentää... muuta en itse keksisi.

        2) Sota-aikana entisen Jugoslavian alueen naiset asensivat partakoneen teriä jyrkkään kulmaan emättimeensä, tekivät omatekoiset "telineet" sisäänsä. Heitä raukkamaisesti raiskanneet sotilaat saivat hyvin pitkäkestoiset vammat ja saattoipa joku kuollakin himoonsa.

        Niin,puhun nyt ääritilanteista ja olen valmis kamppailemaan IT-alan paikasta kuolemaa uhaten....jos vain tilaisuuden saisin.........

        Joo,noi vertauskuvat on hyviä.

        Eräs seikka sotaan on myös 2.maailmansodan keskitysleirit. Sinne EI joutunut vain juutalaisia. Myös sairaita,vammaisia tai sairaiksi LEIMATTUJA. Tottakai juutalaiset ja homoseksuaalit tulivat tunnetuksi, mutta oli myös muita "syyttömiä".

        Sinne vaan kaasukammioon. Jos oli onni,sait kaasua riittävän määrän 1) Kuolemaan saakka 2) Syvään tajuttomuus tilaan,

        Mikäli olit vielä tajuissasi puolikoomassa kaasutuksen jälkeen, sitä seurannut polttaminen oli aika ikävä tapa kuolla. Ei ne liekit ulkoilmassa nin kiihkeästi pala kuten uunissa tai krematoriossa. Parhaassa tapauksessa keskitysleirin kaasutuksen käynyt jäsen saattoi palaa liekeissä 2-3 minuuttiakin tajuten ja tuntien kaiken mikä tapahtuu...

        Että tällaista, tällaista ei edes tavalliset pullamössö duunarit edes ajattele tai kestä kuulla. Mutta todellista totta tosielämässä. Monet,joiden lihat kärventyivät elävänä kiehuen, monet saattoivat olla hyvinkin ahkeria ja korkeasti koulutettuja ihmisiä.

        Ei ehkä pitäis marista siitä ettei ole työtä vuonna 2013....


      • harakiriHispania
        vastauksiaOppijalle kirjoitti:

        Joo,noi vertauskuvat on hyviä.

        Eräs seikka sotaan on myös 2.maailmansodan keskitysleirit. Sinne EI joutunut vain juutalaisia. Myös sairaita,vammaisia tai sairaiksi LEIMATTUJA. Tottakai juutalaiset ja homoseksuaalit tulivat tunnetuksi, mutta oli myös muita "syyttömiä".

        Sinne vaan kaasukammioon. Jos oli onni,sait kaasua riittävän määrän 1) Kuolemaan saakka 2) Syvään tajuttomuus tilaan,

        Mikäli olit vielä tajuissasi puolikoomassa kaasutuksen jälkeen, sitä seurannut polttaminen oli aika ikävä tapa kuolla. Ei ne liekit ulkoilmassa nin kiihkeästi pala kuten uunissa tai krematoriossa. Parhaassa tapauksessa keskitysleirin kaasutuksen käynyt jäsen saattoi palaa liekeissä 2-3 minuuttiakin tajuten ja tuntien kaiken mikä tapahtuu...

        Että tällaista, tällaista ei edes tavalliset pullamössö duunarit edes ajattele tai kestä kuulla. Mutta todellista totta tosielämässä. Monet,joiden lihat kärventyivät elävänä kiehuen, monet saattoivat olla hyvinkin ahkeria ja korkeasti koulutettuja ihmisiä.

        Ei ehkä pitäis marista siitä ettei ole työtä vuonna 2013....

        ja 2 vuotta sitten espanjalaisia työttömiä häädettiin kodeistaan.alkoi työttömät tekee itsemurhia.viranomaiset tuli väliin...

        meillä ei heru sääliä jos itsareita tehään..


      • ex Symppari kodari
        vastauksiaOppijalle kirjoitti:

        Joo,noi vertauskuvat on hyviä.

        Eräs seikka sotaan on myös 2.maailmansodan keskitysleirit. Sinne EI joutunut vain juutalaisia. Myös sairaita,vammaisia tai sairaiksi LEIMATTUJA. Tottakai juutalaiset ja homoseksuaalit tulivat tunnetuksi, mutta oli myös muita "syyttömiä".

        Sinne vaan kaasukammioon. Jos oli onni,sait kaasua riittävän määrän 1) Kuolemaan saakka 2) Syvään tajuttomuus tilaan,

        Mikäli olit vielä tajuissasi puolikoomassa kaasutuksen jälkeen, sitä seurannut polttaminen oli aika ikävä tapa kuolla. Ei ne liekit ulkoilmassa nin kiihkeästi pala kuten uunissa tai krematoriossa. Parhaassa tapauksessa keskitysleirin kaasutuksen käynyt jäsen saattoi palaa liekeissä 2-3 minuuttiakin tajuten ja tuntien kaiken mikä tapahtuu...

        Että tällaista, tällaista ei edes tavalliset pullamössö duunarit edes ajattele tai kestä kuulla. Mutta todellista totta tosielämässä. Monet,joiden lihat kärventyivät elävänä kiehuen, monet saattoivat olla hyvinkin ahkeria ja korkeasti koulutettuja ihmisiä.

        Ei ehkä pitäis marista siitä ettei ole työtä vuonna 2013....

        "PHP/XHTML/HTML5/CSS/JavaScript/AJAX/MySQL-koodari"
        Siis noihan ovat vain scripti kieliä eikä siis todellakaan mitään koodaus kieliä vaikka itseäsi koodariksi tituleeraat. . .

        Alkuperäiselle kyselijälle ja oppia kyselevälle vinkiksi että katselkaa töitä ulkomailta. Mm Saksa, GB. Töitä on aivan eri lailla kun Suomessa Nokia klusterin romahduksen jälkeen jolloin on tuhansia IT-alan työttömiä hakemassa uutta työpaikkaa.

        Oppijalle tiedoksi että jos matematiikkakin hallussa niin ulkomailta finassisektorilta voit saada todella hyvä palkkasen ohjelmoijan työn.

        Mikäli kielitaito vielä hakusessa niin esim työväenopiston kursseilla voit parannella sitä vaikka kuinka paljo/ monena kertana viikossan. Ko kursseille voi työttömät mennä ilman karenssin uhkaa.

        Noin itsekkin tein ja tänä päivaänä GB:ssä isossa pankki talossa töissä ohjelmoijana ja palkka on. . . hmmmm... Vähintääkin loistava.


      • Puritaanisti
        ex Symppari kodari kirjoitti:

        "PHP/XHTML/HTML5/CSS/JavaScript/AJAX/MySQL-koodari"
        Siis noihan ovat vain scripti kieliä eikä siis todellakaan mitään koodaus kieliä vaikka itseäsi koodariksi tituleeraat. . .

        Alkuperäiselle kyselijälle ja oppia kyselevälle vinkiksi että katselkaa töitä ulkomailta. Mm Saksa, GB. Töitä on aivan eri lailla kun Suomessa Nokia klusterin romahduksen jälkeen jolloin on tuhansia IT-alan työttömiä hakemassa uutta työpaikkaa.

        Oppijalle tiedoksi että jos matematiikkakin hallussa niin ulkomailta finassisektorilta voit saada todella hyvä palkkasen ohjelmoijan työn.

        Mikäli kielitaito vielä hakusessa niin esim työväenopiston kursseilla voit parannella sitä vaikka kuinka paljo/ monena kertana viikossan. Ko kursseille voi työttömät mennä ilman karenssin uhkaa.

        Noin itsekkin tein ja tänä päivaänä GB:ssä isossa pankki talossa töissä ohjelmoijana ja palkka on. . . hmmmm... Vähintääkin loistava.

        Mitä kautta löysit paikkasi? Perheessämme on ulkomaille muutto edessä ja kartoittelen vaihtoehtoja. Ovatko työpäivät pitkiä? Entä lomat?


      • Infoa
        Puritaanisti kirjoitti:

        Mitä kautta löysit paikkasi? Perheessämme on ulkomaille muutto edessä ja kartoittelen vaihtoehtoja. Ovatko työpäivät pitkiä? Entä lomat?

        Monster on aika hyvä.
        Lisäksi joka maalla on jokin/ joitakin suosittuja sivuja. Esim UK:ssa totaljobs.

        Ja mikäli olet ansiosidonnaisella voit kääntää sen ko maahan 3kk ajaksi kun töitä etsit


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1739
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1370
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1342
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe