Rak inssin keikkatyö

kimokin

Mitenköhän mahtas päässä ees jollakulla lailla kohtuulliseen keikkatyöhön? Ei tunnuta nykysin otettavan mihinkään hommiin, mikäli on sillä mielin liikenteessä, että tekis reissuhommia. Asunnot, matkat ja kaikki kun pitäs ite hoitaa. Virosta ja kauempaakin sen sijaan kyllä otetaan reissumiehiä pilvin pimein? Jos haluaa kotona viikonloppuisin käydä tai edes kahden viikon välein, niin näyttää monessa firmassa olevan sekin liikaa pyydetty? Omalla paikkakunnalla kun ei tnnu olevan ei minkaanlaista hommaa?

4

268

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex reissutyömies

Oletko aiemmin ollut rakennusalan matkatöissä?

Kuvaamassasi työttömyystilanteessa niihinkin joutuu hakeutumaan. Mutta tällainen vaihtoehto pitkäkestoisena muuttaa työuran luonteen melko perusteellisesti.

Suuri osa työviikon ajasta menee autossa istuessa, kun siirrytään työskentelypaikkakunnalle ja takaisin. Vieraalla paikkakunnalla joutuu usein asumaan viinanhuuruisessa yhteismajoituksessa muiden alan jätkien kanssa. Siihen elämään sisältyy monia muitakin lieveilmiöitä, joita en tässä ala enempää kuvaamaan.

Mutta suurin "ansa" sisältyy siihen, että matka- tai projektitöihin kerran lähdettyä niistä ja niiden parissa työskentelevistä muista kavereista on tosi vaikea päästä eroon. Samat vanhalle viinalle haisevat jätkät seuraavat kaikkialle mukanasi ja alkavat olla läheisempiä ihmisiä kuin omat perheenjäsenesi.

• kimokin

Olen kyllä ollut moneen otteeseen ja kyllähän sitä saattaa kämppiksenä olla kaikenmoista viinahemmoa. On ollutkin, mutta nämäkin kaverit ovat kyllä siitä huolimatta työnsä hoitaneet. Eikä oo kyllä kukaan alkanut perässä roikkumaan tosiaankaan. Kaikki ovat vaan tässä ajan mittaan jo tupanneet asettumaan jollekin paikkakunnalle tai menneet johonkin muualle, johon itellä ei kiinnosta mennä. Tollasten kaljaa kittaavien jäppisten kanssa asustelu ku ei oo mulle mikään ongelma, vaikkakaan en ite ota ämpärikaupalla todellakaan, en varsin keskellä työviikkoa. Ois kuiten vaan ihan kiva jonkinlaista hommaa saada.

• Ex reissutyömies
        kimokin kirjoitti:

Olen kyllä ollut moneen otteeseen ja kyllähän sitä saattaa kämppiksenä olla kaikenmoista viinahemmoa. On ollutkin, mutta nämäkin kaverit ovat kyllä siitä huolimatta työnsä hoitaneet. Eikä oo kyllä kukaan alkanut perässä roikkumaan tosiaankaan. Kaikki ovat vaan tässä ajan mittaan jo tupanneet asettumaan jollekin paikkakunnalle tai menneet johonkin muualle, johon itellä ei kiinnosta mennä. Tollasten kaljaa kittaavien jäppisten kanssa asustelu ku ei oo mulle mikään ongelma, vaikkakaan en ite ota ämpärikaupalla todellakaan, en varsin keskellä työviikkoa. Ois kuiten vaan ihan kiva jonkinlaista hommaa saada.

"Eikä oo kyllä kukaan alkanut perässä roikkumaan tosiaankaan."

No en minä nyt kirjaimellisesti tarkoittanut, että juuri samat kaverit alkavat mukana kulkea, vaan samankaltaiset ihmistyypit. Tällä kehitysalueen työttömyyspaikkakunnilla ne matkatyöporukat vain tosin alkavat myös muodostua melko pienestä otannasta, joten kuvaamani vaikutelma korostuu.

Vähän huolestuttavalta vaikuttaa tuon kuvauksesi johdosta, että sinusta taitaa tulla melko vakituinen matkatyömies. Mutta seuraapa tilannetta ja hyppää ajoissa pois, jos se tavaksi alkaa kääntyä. Ei lyhyttä elämäänsä pidä tuhlata autossa istumiseen ja yhteismajoituksen jätkäsakeissa asumiseen.

• rakkisissi

Onko mielessä käynyt että aika moni meistä asuu työssäkäyntialueellaan eikä haaveile siitä että maksettaisiin ylimääräistä että kulkee etäämmäs?

Muuta pääkaupunkiseudulle, jos et töitä saa niin sitten on vika miehessä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      133
      721
    2. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      190
      642
    3. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      23
      617
    4. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      45
      617
    5. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      94
      583
    6. Lähdetkö kanssani

syömään joskus😘
      Ikävä
      56
      570
    7. Mistäkö haaveilen

Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä
      Ikävä
      29
      521
    8. Kuinka hyvin kestäisit?

Oletko miettinyt, että mitä jos olisit pyöreä pullukka ja vielä ruma niin kestäisitkö vai masentuisitko?
      Sinkut
      102
      510
    9. 41
      509
    10. En aio laittaa viestiä enkä soittaa sulle

Turvallisuussyistä jouduin poistamaan numerosi puhelimestani. Ihan kaikkien parhaaksi. Mutta kirjoitin sen lapulle ylös
      Ikävä
      26
      502
    Aihe