Lesbo lastentarhanopettaja

Huolestunut emonen

Nelivuotias lapseni aloitti päiväkodissa, jossa työskentelee lesbo. Asumme lähellä tätä lastentarhanopettajaa, ja olemme nähneet hänet kävelemässä tyttöystävänsä käsipuolessa kaupassa käydessämme. En voi mitään sille, että minua kauhistuttaa ja kuvottaa se, että tällainen ihminen hoitaa lastani päivät! Pahinta on, että lapseni vaikuttaa tykkäävän tästä tatuoidusta ja siilitukkaisesta "tädistä". Työssään hän on vaikuttanut ulkoisesti asialliselta mitä olen hänen kanssaan keskustellut, mutta jokainen äiti varmasti tajuaa, ettei tässä ole kyse vain asiallisuudesta vaan syvemmistä arvoista ja siitä, onko lapsi pidemmän päälle turvassa väärinkäytöksiltä, vaikutteilta ja propagandalta.

Voinko tehdä muuta kuin vaatia lapselle uutta päiväkotipaikkaa? Mitä olette mieltä lasten kanssa työskentelevistä homoseksuaaleista, olivat sitten miehiä tai naisia? Onko teidän kohdallenne osunut samanlaisia tapauksia? Meidän perhe olisi nyt aidosti neuvoja vailla.

32

1624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pk-sijainen

      Voi pyhä yksinkertaisuus nyt sentään. Jos joku on homo tai lesbo niin ei se ole sama asia kuin lapsiinsekaantuja. :D Toivottavasti et opeta tuota ajattelutapaasi lapsellesi...

    • Oudonmaanlintu

      Huolestnut emonen, olisi korkea aika astua ulos kodistasi ja katsoa nykypäivää. Suomessa homo-keskustelu kärjistyi siihen, että puolustajat palkittiin ja vastustajat leimattiin. Homo-puolustajat syyllistyivät itse diskriminointiin haukumalla vastustajansa. Siinä on sanan vapaus kaukana, kun omaa mielipidettä pidettiin vääränä. Kansa lopulta tajusi, ettei puhuta mielipidettä julkisesti, niin antavat asian olla.
      Ole huoleti, Homppelit ja lesbot ovat ihan ok tyyppejä, eli lapsesi ovat turvassa. Lastenhuoltajuutta homo/lesbo pareille vastustan henkeen ja vereen, mutta muutoin saavat nauttia yhteiskunnan hedelmistä ihan vapaasti, niinkuin me muut "normaalit".
      Kyllä tähänkin maahan muutama luonnon oikku mahtuu

      • turskato

        "niinkuin me muut "normaalit".
        Kyllä tähänkin maahan muutama luonnon oikku mahtuu "
        Kuka määrittelee mikä on "Normaalia"! Nyt on syvä hiljaisuus vihdoin murrettu ja ihminen saa olla niinkuin se on, ei ole väliä onko se tai tämä, ahdasmieliset vääntää asiasta soppaa!
        Oletko ollu kintuista pitämässä kiinni vaikkapa sukulaismiestä ja sen vaimoa, entäs jos ovatkin parinvaihtajia, mökillä puuhaavat ties mitä naapurimökkiläisen kanssa ja entäs kun sinne menee aina se yks vanhapiika, hui kauhistus, varmaan ne mäyrii kolmisteen...
        Tuleppa nyt tälle vuostuhannelle...kaikki on normaalia niinkauan kun ketään ei satu! Paitsi lapsiinsekaantujat tietenkin poislukien!


    • äityli minäkin

      No kyllä täytyy sanoa, että äitinä mulle heräisi samanlainen huoli, jos tyttäreni lastentarhanopettaja olis avoimesti seksuaalivähemmistöläinen. Noin räikyvästi erilainen ulkomuotohan suorastaan huutaa lesboutta. Minusta asiaa pitäisi tutkia ihan tieteellisesti, miten tuollainen vaikutta lapsen kehitykseen. Vanhemmilla pitäisi olla suurempi vapaus vaikuttaa siihen, millaiset ihmiset heidän lapsiaan hoitavat ja opettavat. Itsekään en haluaisi homoa tai lesboa tyttäreni hoitajaksi/opettajaksi, jos asiaan olisi mahdollista vaikuttaa.

      Oudonmaanlintu, kirjotit että vastustat henkeen ja vereen homoparien lastenhuoltajuutta. Tiedoksi sulle, että heistä monillahan on jo lapsia edellisistä liitoistaan ja perheensisäinen adoptiokin on voimassa Suomessa. En ole itsekään asian puolesta, mutta minkän teet. Eipä tässä ole perheenäitinä voimavaroja ryhtyä kampanjoimaan asiaa vastaan, keskustelupalstat on ainoa realistinen paikka tuoda kantaa esille ja täälläkin melko varovasti :).

    • Myöskin äityli

      Voi äityli, lapsestasi saattaa vaikka kasvaa lesbo sinun ennokkoasenteistasi huolimatta :).
      Tälläiset vanhemmat osaltaan lisäävät lapsissa ennokkoluuloja ja asennevammoja vähemmistöryhmiä kohtaan!!
      Ehkäpä et ole koko päivää näkemässä kuinka hyvin ne lesbot ja homot työnsä hoitavat. Seksuuaalisella suuntautumisella ei ole mitään tekemistä työn laadun kannalta!! toivon sinulle avartavia näkemyksiä kanssaihmisistä :)

    • hetero LTO

      Toisaalta ymmärrän alkuperäisen kirjoittajan huolen; totta on se että meillä ammattikasvattajilla on suuri vaikutusvalta ja -vastuu lasten elämään. Mutta seksuaalinen suuntautuminen on asia, jota ei voi opettaa eikä siitä voi pois oppia! Ei kaikkien lesboparien lapsista tule automaattisesti lesboja eikä heteroiden lapsista heteroita! Seksuaalista suuntautumista ei voi mallittaa eikä siis mallioppia.

      Lapsesi lastentarhanopettaja varmasti kykenee tarjoamaan paljon muita, siis myös teille tärkeitä arvoja ja ajatuksia maailmasta. Suvaitsevaisuus on niistä yksi.

      Joskus tuntuu, että vanhemmat turhaan siirtävät omia ennakkoasenteitaan lapsiin. Itse uskon siihen, että vastasyntyneellä lapsella ei ole ennakkoasenteita, niiden määrän ja laadun te vanhemmat kuten me muutkin lapsenne kohtaavat aikuiset sekä myöhemmin kaveripiiri muokkaa.

      • darylfemme

        Minusta kaikkein käsittämättömin asia näissä jutuissa on juuri se, että eihän siellä päiväkodissa jauheta aausta iltaan SEKSISTÄ joka kuuluu vain miehen ja naisen välille. Nykyään on NIIN eirlaisia perhemuotoja, ja by the way heterot ovat niitä, jotka homoseksuaaleja synnyttävät, ainakin kunnes saadaan luotettavaa tuktkimustulosta siitä, kuinka monen JaniToivolan lapsesta tulee homo vain sen takia, että rakastava, luova, ulospäinsuuntautunut, omistautuva ja ihana isä on homo. Miettikää nyt vittu pikkusielut ihmiset ongelmien laajuutta maailmassa ja ryhtykää yskimään vasta sitten tästä aiheesta. en väitä, että seuraavat lukuni ovat oikeita, koska Antifavuosistani on jo aikaa: mutta maailmassa kuolee kymeniä tuhanisia lapsia ja aikuisia nälkään ja janoon PÄIVITTÄIN. Siinä ei vttu ajatella onko siskon eno lesbo ja haluaako isi vaihtaa sukupuolta, vaan kysymys on elämästä ja kuolemsta.
        Ja teille kaikille ignoranteille homofoobikoille, maapallo peastuu, kun homot ja lesbot valloittavat pallon, lisääntyminen hidastuu ja arktiskin pelastuu. Miettikää sitä, vitun imbesillit! Mikäs sen mukavampaa, kuin väkiluvn säännöstely juuri sen kautta, että yh useampi uskaltaa tunnustaa rakkautensa ja kiintymykensä vittu vaikka coca-cola -automaattiin. Loppuupahan ylikansoitus, hiilipunaniskajalanjäljet pienenevät ja punaniskaäijät saavat rauhassa hakata flegmaattisia vaimojaan, lain nimessä ja maapallon peastamiseksi. AAAAAMMEEEN!! :D


      • rehcte
        darylfemme kirjoitti:

        Minusta kaikkein käsittämättömin asia näissä jutuissa on juuri se, että eihän siellä päiväkodissa jauheta aausta iltaan SEKSISTÄ joka kuuluu vain miehen ja naisen välille. Nykyään on NIIN eirlaisia perhemuotoja, ja by the way heterot ovat niitä, jotka homoseksuaaleja synnyttävät, ainakin kunnes saadaan luotettavaa tuktkimustulosta siitä, kuinka monen JaniToivolan lapsesta tulee homo vain sen takia, että rakastava, luova, ulospäinsuuntautunut, omistautuva ja ihana isä on homo. Miettikää nyt vittu pikkusielut ihmiset ongelmien laajuutta maailmassa ja ryhtykää yskimään vasta sitten tästä aiheesta. en väitä, että seuraavat lukuni ovat oikeita, koska Antifavuosistani on jo aikaa: mutta maailmassa kuolee kymeniä tuhanisia lapsia ja aikuisia nälkään ja janoon PÄIVITTÄIN. Siinä ei vttu ajatella onko siskon eno lesbo ja haluaako isi vaihtaa sukupuolta, vaan kysymys on elämästä ja kuolemsta.
        Ja teille kaikille ignoranteille homofoobikoille, maapallo peastuu, kun homot ja lesbot valloittavat pallon, lisääntyminen hidastuu ja arktiskin pelastuu. Miettikää sitä, vitun imbesillit! Mikäs sen mukavampaa, kuin väkiluvn säännöstely juuri sen kautta, että yh useampi uskaltaa tunnustaa rakkautensa ja kiintymykensä vittu vaikka coca-cola -automaattiin. Loppuupahan ylikansoitus, hiilipunaniskajalanjäljet pienenevät ja punaniskaäijät saavat rauhassa hakata flegmaattisia vaimojaan, lain nimessä ja maapallon peastamiseksi. AAAAAMMEEEN!! :D

        "AAAAAMMEEEN!! :D "
        M.O.T


    • oma yksityisyys

      Ensinnäkään et voi vaatia uutta hoitopaikkaa, vaan sinun tulee anoa siirtoa tai hakea uutta paikkaa. Ja se, että yhdestä työntekijästä näet hänen seksuaalisen suuntautumisen (mitä ei todennäköisesti töissä näy hänen työssään millään tavalla), niin mitä tiedät muista työntekijöistä, et mitään. Siellä voi olla joku kiihkouskovainen, joka "tuputtaa" uskontoa lapsille, voi olla sitä tai tätä, mutta jos ei näy millään tavalla työntekijän työnteossa tuo "erilaisuus", niin mitä väliä. Eikö ole hyvä, jos lapsesi kohtaa erilaisia ihmisiä, jo pienenä. Ja pitäisi saada tietää enemmän työntekijöistä, miksi? Ei heidän henkilökohtainen elämänsä kuulu sinulle eikä kenellekkään muulle asiakasperheelle eikä myöskään työnantajalle. Ehkä olisi parempi hoitaa lapsi kotona, jos ei saisi kohdata mitään ns, normaalista poikkeavaa. Voihan siellä hoitopaikassa vaikka kohdata toisen lapsen vanhemmat, jotka ovat samaa sukupuolta ja siitä nousee lapsille kysymyksiä ja ihmetyksiä. Ei se lesbo työntekijä ole sen kummempi. Ei hän siellä lapsia ole käännyttämässä.

    • 4+9

      Olipa huono trolli. Jukka Takaloa kuitenkin kuunneltu ja se on aina hyvä asia.

    • Yks ope vaan

      Epäilen itsekin aloitusviestiä trolliksi, mutta tuon keskusteluun vähän erilaisen näkökulman. Olen koulutukseltani opettaja, tosin nuorempana tein hoitotyötäkin. Olen kiinnittänyt huomiota siihen, että työyhteisöissä seksuaalivähemmistöön kuuluvat jättäytyvät yleensä enemmän tai vähemmän ulkopuolisiksi eivätkä edes yritä tutustua työtovereihinsa. Onko heillä keskimääräistä huonommat sosiaaliset taidot?

      Kaikissa ihmisten parissa tehtävissä töissä työyhteisön tuki on tärkeä, ja jos kyky kuulua työyhteisöön, tukea ja tulla tuetuksi puuttuu, työstään ei pidemmän päälle voi suoriutua hyvin. Se on siis minusta hälyttävä merkki. Mulla on kokemusta neljästä seksuaalivähemmistöläisestä työtoverina, ja kaikki he ovat olleet "yksinäisiä susia" työyhteisössään. Totta kai tietty osa työyhteisöstä aina kavahtaakin näitä ihmisiä, mutta luulisi että vähemmistöön kuuluville muodostuisi jonkinlainen sietokyky tällaisia reaktioita kohtaan, tietyissä rajoissa toki, työpaikkakiusaamista en hyväksy.

      Lähestyn siis asiaa tältä pohjalta enkä "seksuaalisen poikkeavuuden sopimattomuuden" näkökulmasta: miksi vähemmistöihin kuuluvat hakeutuvat ihmisaloille, jos vuorovaikutustaidot ovat puutteelliset? Minusta tosiaan tuntuu, että ilmiö on heillä todella yleinen.

      • ...

        Ohoh, ei uskoisi, että olet koulutukseltasi opettaja. Itselläni on kyllä täysin päinvastaista kokemusta seksuaalivähemmistöön kuuluvista. Heidän sosiaaliset taidot ovat luonnollisesti keskimääräsitä paremmat. :D

        Jos vertaat heitä omaan ahdasmieliseen heteroammattiryhmääsi, niin sinun pitää ottaa myös huomioon se, että tavisopettaja on aina hiukan narsistinen ja omaa keskivertoa huonommat sosiaaliset taidot eli ei osaa kuunnella, mutta on itse aina äänessä. Tämä "yksinäinen susi"-työkaveri on vain seksuaalisuudeltaan erilainen, mutta muuten normaali ihminen, mitä taas suurin osa opettajista ei ole.


      • Koond laa
        ... kirjoitti:

        Ohoh, ei uskoisi, että olet koulutukseltasi opettaja. Itselläni on kyllä täysin päinvastaista kokemusta seksuaalivähemmistöön kuuluvista. Heidän sosiaaliset taidot ovat luonnollisesti keskimääräsitä paremmat. :D

        Jos vertaat heitä omaan ahdasmieliseen heteroammattiryhmääsi, niin sinun pitää ottaa myös huomioon se, että tavisopettaja on aina hiukan narsistinen ja omaa keskivertoa huonommat sosiaaliset taidot eli ei osaa kuunnella, mutta on itse aina äänessä. Tämä "yksinäinen susi"-työkaveri on vain seksuaalisuudeltaan erilainen, mutta muuten normaali ihminen, mitä taas suurin osa opettajista ei ole.

        Höpöti höpöti hei. Seksuaalisuus ei ole luonnekysymys. Homo tai hetero, ei tasan mitään vaikutusta sosiaalisiin taitoihin.
        Aloitusviesti on tosiaan niin huono trolli, että siihen ei viitsi sen enempää kommentoidakaan.


      • hoitaja....

        Tähän on ihan pakko vastata. Nimittäin omassa työyhteisössäni ei tällaista näy, liekkö ongelma sitten kirjoittajan omissa asenteissa. Seksuaaliset kiinnostuksenkohteet ei kyllä työyhteisössä hetkauta suuntaan tai toiseen. Aika ajoin työpaikalleni on tullut uusia, joilla ollut melkolailla mielenkiintoisia ennakkoluuloja. Joita sitten ovat saattaneet hyvinkin nolosti heille, purkaa vaikka kahvipöydässä, tajuamatta lainkaan, että ne kaksi ne seuralaiset siinä ovat juuri niitä hänen haukkumiaan ja arvostelemiaan vähemmistöryhmien edustajia. Joskus tilanne on ohitettu vienollla hymyllä, joskus asia on ihan rehellisesti kerrottu, ja voi sitä nolouden määrää. Itse en lähde koskaan kertomaan noita työkavereille, mutta jotenkin ympäripyöreästi kuitenkin yritän uusille sanoa, että täällä ollaan tasavertaisia työntekijöitä, eikä työyhteisöihin kuulu sen kaltaiset ennakkoluulot. Meillä saa olla ihan vapaasti homo taikka hetero. Se kun ei vaikuta työtaitoihin millään lailla.

        Mitä tulee ilmiön yleisyyteen, en kyllä allekirjoita tippaakaan. Jos tuollaiseen yleiseen ilmiöön tuntuu törmäävän omalla työpaikallaan toistuvasti,olisi ehkä kaikkein aiheellisinta mennä sinne peilin eteen, ja miettiä, että miksi. Ehkäpä syy löytyykin mahdollisesti siitä peilikuvasta.


      • pertsavaa

        JA pah ja höpöhöpö! Olen "yksinäinen susi" enkä viihdy senkummemmin työkavereitten kanssa, mulla on ihan omat kaverit, työn ulkopuolella. Kaikki ei välttämättä tykkää työkavereistaan ja siks jää ulkopuolelle. Sellanen duuni, jossa on "kimppakivaa", eli kuppikuntia, niissä vaihtuu myös duunarit usein...


    • ei-ope

      Tosiaan et voi vaatia lapsellesi uutta hoitopaikkaa opettajan seksuaalsien suuntautumsien takia.
      Jokainen lto on saanut samankaltaisen koulutuksen työhönsä ja tekee sitä parhaalla katsomallan tavalla. Miksi lesbo-opettaja olisi jotenkin huono jos hän ei ole tätimäisin ihminen maailmassa? kerrot että lapsesi pitää hänestä? Hänellä on sopiva auktoriteetti ja hyvä ote työhänsä? Lapsi ei luultavasti välitä kenen kanssa ryhmän aikuiset seurustelevat, kunhan aikuiset ovat luotettavia ja tasapainoisia,

    • Normipirkkonen

      Voi kyynel, huolensa kullakin! Voithan vaatia uutta hoitopaikaa lapsellei ja näin osoittaa oman ahdasmielisyytesi : D Terv. LTO yli 30 v. töitä tehnyt päiväkodissa, hetero

    • lkanclsknlkanc

      Heh.. Propagandaa.. Heh heh.. Kyllä se lepso on ihan yhtä hyvä täti kuin ne muutkin, saattaa olla jopa parempi=)

    • juu1

      Kyllä itse ottaisin työtoverikseni ja lapseni hoitajaksi mieluiten suvaitsevaisen homoseksuaalin kuin ahdasmielisen heteron.

    • j7oryul

      kuinka ajattelet tämän työntekijän "suuntautumisen" näkyvän hänen työssään? Kuinka ajattelet hänen antavan vääriä vaikutteita tai propagandaa työskennellessään lasten kanssa? Mitä hänessä oikein pelkäät? Mikä hänen työtavassaan eroaa heteron hoitajan kanssa?

      Ja vastaus kysymyksiisi mielipiteestä... Minun puolestani lasteni hoitaja saa olla hetero, homo, lesbo, tummaihoinen tai vaikka pinkki. Toivon kuitenkin, ettei lapseni hoitopäiviin kuulu olla osallisena kuulemassa seksuaalisiin suuntautumisiin liittyvistä asioista. Hoidettakoon ne yksityisyysasiat kotosalla. Ei se homous tai lesbous työntekijöistä mihinkään tartu.

    • käsipuolessa

      käyn serkun kanssa ja olen hetero.

    • nainen4

      Olet jo saanut monta vastausta, mutta kysyn kuitenkin. Mitkä väärinkäytökset, mitkä vaikutteet, mikä propaganda, mitkä syvemmät arvot? Ei tämä äiti kyllä tajua, mikä sinua kalvaa.

    • sunny6

      Todellakin apua vailla -ahdasmielisyys on ongelma; lesbous ei.

    • äityläinen

      ei aloittaja varmaan tätä keskustelua enää lue, mutta ainahan voi päiväkodinjohtajan kanssa keskustella tuollaisista ongelmista ja omasta huolesta. tuskin "tädille" potkuja järjestyy, mutta kyllä se voi ihan hyvä olla, jos työyhteisössä nousee tällainen asia keskustelun alle. toisin sanoen, millaisia arvoja tai aatteita on sopivaa piilomarkkinoida.

      onko tutkittu, miten hoitajien ja lastentarhanopettajien seksuaalinen suuntautuminen vaikuttaa lasten kehitykseen? onko heillä esim. enemmän lapsiin sekaantumista, jotenkin tuntuisi että saattaisi olla?

      ymmärrän aloittajaa, onneksi oman lapseni päiväkodissa ei tällaista ole jouduttu miettimään, ainakaan en sellaisesta tiedä. itse varmaan puhuisin ensin vakavasti päiväkodinjohtajan ja muiden vanhempien kanssa huolestani, ehkä haluaisin jututtaa myös ko. lto:ta. haluaisin varmistua siitä, että hän ymmärtää vastuunsa. jos minulle vielä jäisi turvaton olo jättää lapseni tarhaan, saattaisin yrittää järjestää hoitopaikan muualta.

      • pk-sijainen

        "onko tutkittu, miten hoitajien ja lastentarhanopettajien seksuaalinen suuntautuminen vaikuttaa lasten kehitykseen? onko heillä esim. enemmän lapsiin sekaantumista, jotenkin tuntuisi että saattaisi olla?"

        Minä en nyt edelleenkään ymmärrä, mitä jonkun seksuaalinen suuntautuneisuus vaikuttaa lastenhoitajan/lastentarhan opettajan työhön? Ei me heterotkaan työntekijät kerrota lapsille esim. oman puolison kanssa tehdyistä intiimeistä jutuista, senhän nyt sanoo järkikin. Ja mitä sitten, jos joku homo tai lesbo hoitaja kertoilee lapselle kuinka kävi Mikon/Minnan kanssa kaupassa, uimassa tai kyläilemässä kavereillaan? Tavallisia ihmisiä hekin ovat eivätkä mitään kummajaisia, jotka houkuttelevat pienet lapset "väärille poluille".

        Niin ja toki homo/lesbo aina automaattisesti on sama asia kuin lapsiinsekaantuja.

        Täytyy vaan ihmetellä joidenkin aikuisten yksinkertaisuutta tässäkin asiassa... :D


      • lebe75
        pk-sijainen kirjoitti:

        "onko tutkittu, miten hoitajien ja lastentarhanopettajien seksuaalinen suuntautuminen vaikuttaa lasten kehitykseen? onko heillä esim. enemmän lapsiin sekaantumista, jotenkin tuntuisi että saattaisi olla?"

        Minä en nyt edelleenkään ymmärrä, mitä jonkun seksuaalinen suuntautuneisuus vaikuttaa lastenhoitajan/lastentarhan opettajan työhön? Ei me heterotkaan työntekijät kerrota lapsille esim. oman puolison kanssa tehdyistä intiimeistä jutuista, senhän nyt sanoo järkikin. Ja mitä sitten, jos joku homo tai lesbo hoitaja kertoilee lapselle kuinka kävi Mikon/Minnan kanssa kaupassa, uimassa tai kyläilemässä kavereillaan? Tavallisia ihmisiä hekin ovat eivätkä mitään kummajaisia, jotka houkuttelevat pienet lapset "väärille poluille".

        Niin ja toki homo/lesbo aina automaattisesti on sama asia kuin lapsiinsekaantuja.

        Täytyy vaan ihmetellä joidenkin aikuisten yksinkertaisuutta tässäkin asiassa... :D

        Ei meistä monikaan kerro. Olen aikoinani saanut ylemmältä taholta ohjeen, että lasten kysyessä perheestäni minun on kerrottava joko, että minulla on mies ja lapsia, tai että elän yksin. Siis ei totuudenmukaisesti, että minulla on vaimo ja lapsia. Näin vältetään ongelmat lasten vanhempien kanssa. Olen noudattanut neuvoa kaikki nämä vuodet ja saanut pitää työpaikkani. Nykyisin jo toisessa työpaikassa, mutta sama periaate käytössä, tällä kertaa tosin työnantaja ja työtoveritkaan eivät tiedä.


      • pk-sijainen
        lebe75 kirjoitti:

        Ei meistä monikaan kerro. Olen aikoinani saanut ylemmältä taholta ohjeen, että lasten kysyessä perheestäni minun on kerrottava joko, että minulla on mies ja lapsia, tai että elän yksin. Siis ei totuudenmukaisesti, että minulla on vaimo ja lapsia. Näin vältetään ongelmat lasten vanhempien kanssa. Olen noudattanut neuvoa kaikki nämä vuodet ja saanut pitää työpaikkani. Nykyisin jo toisessa työpaikassa, mutta sama periaate käytössä, tällä kertaa tosin työnantaja ja työtoveritkaan eivät tiedä.

        Eli on siis "kivaa" elää valheessa. No jos se sinulle sopii, jatka toki samalla linjalla. Ja homouden/lesbouden takia ei ketään saisi edes irtisanoa, sehän olisi syrjintää.
        On kyllä sääli, että suurin osa ihmisistä vieläkin kauhistelee homoutta/lesboutta. Kuitenkin ollaan jo 2000-luvulla, ei keskiajalla...


      • mielipidehän tämäkin
        pk-sijainen kirjoitti:

        Eli on siis "kivaa" elää valheessa. No jos se sinulle sopii, jatka toki samalla linjalla. Ja homouden/lesbouden takia ei ketään saisi edes irtisanoa, sehän olisi syrjintää.
        On kyllä sääli, että suurin osa ihmisistä vieläkin kauhistelee homoutta/lesboutta. Kuitenkin ollaan jo 2000-luvulla, ei keskiajalla...

        en työntekijänä halua tietää työtovereideni seksuaalista suuntautumista... yäk. liikaa tuovat itseään ja "sitä" esille nämä seksuaalihenkilöt nykypäivänä. normaali keskustelu viikonloppukuulumisista töissä ok, mutta pakko ei ole mainita puolison sukupuolta, voihan sitä sanoa vaikka että "kaveri". ainakin itsellä naisena herää inho, jos pitää kuunnella lesbojuttuja töissä. yksi oikein teki töissä numeron siitä, että rekisteröi suhteensa ja kävi "hää"matkalla. kyllä pyöri silmät porukalla kahvipöydässä, kun niitä juttuja piti kuunnella.


      • :):):):):)
        mielipidehän tämäkin kirjoitti:

        en työntekijänä halua tietää työtovereideni seksuaalista suuntautumista... yäk. liikaa tuovat itseään ja "sitä" esille nämä seksuaalihenkilöt nykypäivänä. normaali keskustelu viikonloppukuulumisista töissä ok, mutta pakko ei ole mainita puolison sukupuolta, voihan sitä sanoa vaikka että "kaveri". ainakin itsellä naisena herää inho, jos pitää kuunnella lesbojuttuja töissä. yksi oikein teki töissä numeron siitä, että rekisteröi suhteensa ja kävi "hää"matkalla. kyllä pyöri silmät porukalla kahvipöydässä, kun niitä juttuja piti kuunnella.

        Kyllä kuuntelisit onnellsiena jos minna olisi mennyt juhan kanssa naimisiin ja olisivat olleet häämatkalla. Kuuntelisin itse mitä tahansa iloisia kokemuksia töissä työkavereilta enkä viihtyisi hetkeäkään silmienpyörittelijöiden joukossa. Haluan että työyhteisössä on terve henki, asiakkaille ei työntekijöiden vapaa-aika kuulu.


    • torvon

      "onko lapsi pidemmän päälle turvassa väärinkäytöksiltä, vaikutteilta ja propagandalta."
      Itehän tässä nyt propagandaa jakelet ja vaikutat arvoihin!
      Et voi vielä edes tietää, lapsesikin voi olla "joku" muu kuin tavalliseen purkkiin sopiva, mietippä sitä! Entäs itse, se mitä eniten pelkää...

    • lto

      Äityli, työskentelen suurehkossa päiväkodissa ja talomme henkilökuntaan kuuluu
      niin heteroita, biseksuaaleja kuin homoseksuaalejakin. Kuten missä tahansa muuallakin. Myös päiväkotimme lasten vanhemmista osa kuuluu seksuaalivähemmistöihin. Emme puhu näistä asioista keskenämme koska niillä ei ole mitään tekemistä itse työmme eli lasten hoidon, kasvatuksen ja opetuksen kanssa. Myös kouluissa on eri seksuaalisen suuntauksen omaavia opettajia. He eivät ole uhka sinulle eivätkä lapsillesi.

    • Ammatillisesti

      Lähestyn käsiteltävää aihetta ammattitaidon näkökulmasta... Ammattilainen tekee työtään ammatillisesti. Lasten kanssa noudatetaan yhdessä sovittuja arvoja pelisääntöjä, , toimitaan tehtyjen suunnitelmien mukaan (päiväkodin Vasu, ryhmän Vasu ja lapsen yksilöllinen Vasu). Luottamus vanhempien ja kasvatushenkilöstön välillä on myös erittäin tärkeä asia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe