Raskaus zonegran

VenLa

Onko kellään kokemusta zonegranin käytöstä raskauden aikana?

9

354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P Jo

Täällä samoja ajatuksia.

• P JO

Olis mukava vaihtaa mietteitä tästa asiasta.

• epiäiti kahdelle

Siihen aikaan kun itse suunnittelin raskautta niin Zonegran vaihdettiin toiseen lääkkeeseen ja pitipä vielä olla reilu kuukausi käyttäen ehkäisyä, eli minulle ainakin sanoi hoitava neurologi ja Teratologinen tietopalvelu ettei kys.lääkkeen kanssa sovi missään tapauksessa raskautua.

Tästä on nyt muutama vuosi aikaa.

• VenLa

Raskaus tässä jonkin ajan päästä on ajankohtainen, ja vaikuttaa tosiaan olevan vahva lääke zonegran. Neurologin kans on alustavasti puhuttu raskaudesta, eikä ainakaan maininnu lääkkeestä tai vaihdosta kokonaan toiseen mitään. Kiva jakso tosiaan jos uutta lääkettä täytyy alottaa ja zonegran lopettaa, kestää hieman aikaa ennen kun tasapaino löytyy ja kohtauksia varmasti tulee :/
      Pelottaa jo sekin kun kohtauksia on parin viikon välein ja muutenkin oon kova stressaan kaikesta, että toivottavasti oppii vähän rauhottumaan ettei käy huonosti!
      Oliko sulla (epiäiti...) joitain sivuvaikutuksia tosta zonegranista tai huomasitko että "olisit muuttunut" kun lääkkeen lopetit?

• P Jo

Hei!

Mukava kuulla samankaltaisia mietteitä =) itse olen syönyt lääkettä jo useamman vuoden ja toivoisin että ei tarvisi vaihtaa sillä lääkkeet suht. kurissa..

aiemmin lääkäri oli sitä mieltä että lääke tulsi vaihtaa mahdollisen raskauden yhteydedessä mutta nyt alkoi olla toista mieltä (?)

olen itse kokeillut jo useampia lääkkeitä ja tasapaino saatu suhteelliseen hyvään (auroja tulee välillä) joten ajatus lääkkeiden vaihdosta tuntuu hyvin pelottavalta. Luulen että on mahdollista että zonegranin vaikutuksita on saatu hieman enemmän tietoa?

Itselläni tuli lääkkeestä ensimmäisten kuukausien aikana kovia sivuvaikutuksia, meinattiin lopettaa tämän vuoksi, alkoi rauhoittua pikkuhiljaa. On todellakin itsekkin pitänyt opetella "uudelleen tapoja rentoutua" =) itsekkin alan ressata hyvin helposti ja raskaus on erittäin suuri kysymys merkki.

olisi mukava vaihtaa kuulumisia miten asiasi etenee venla!

• VenLaloittaja

Kiva olis kuulumisia valhtaa vaikka muualla, en vaan haluais s-postia tms. tänne laittaa...

• P Jo

• P Jo

• Väärääköohjeistusta

Tuonpa tämän vanhan keskustelun vielä esille. Minulla neurologi ei edes vähentänyt Zonegrania, ja terve poika syntyi, mutta Kättärillä oltiin ehdottomasti sitä mieltä että kyseisestä lääkkeestä saattaa olla lapselle sydämen toimintaan haittaa, joten 1pv vanhana aloitettiin korvikkeen syöminen. Minulla lääkitys jatkui entiseen tapaan.. En ole asiasta keskustellut neurologin kanssa sen jälkeen, vielä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      144
      3641
    2. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      72
      2206
    3. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      64
      1938
    4. Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!

Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am
      Maailman menoa
      97
      1911
    5. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      19
      1869
    6. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      9
      1714
    7. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      17
      1581
    8. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      79
      1564
    9. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      11
      1370
    10. Mahonselän jäät - Saaristokunta Lieksa brutaalisti kriisin partaalla!

Lieksan loppuvuoden hyvän kehityksen jälkeen ei olisi uskonut että palstan ahkerista kommentoijista huolimatta matkailu
      Lieksa
      125
      1353
    Aihe