Onko kellään kokemusta zonegranin käytöstä raskauden aikana?
Raskaus zonegran
9
253
Vastaukset
- P Jo
Täällä samoja ajatuksia.
- P JO
Olis mukava vaihtaa mietteitä tästa asiasta.
- epiäiti kahdelle
Siihen aikaan kun itse suunnittelin raskautta niin Zonegran vaihdettiin toiseen lääkkeeseen ja pitipä vielä olla reilu kuukausi käyttäen ehkäisyä, eli minulle ainakin sanoi hoitava neurologi ja Teratologinen tietopalvelu ettei kys.lääkkeen kanssa sovi missään tapauksessa raskautua.
Tästä on nyt muutama vuosi aikaa. - VenLa
Raskaus tässä jonkin ajan päästä on ajankohtainen, ja vaikuttaa tosiaan olevan vahva lääke zonegran. Neurologin kans on alustavasti puhuttu raskaudesta, eikä ainakaan maininnu lääkkeestä tai vaihdosta kokonaan toiseen mitään. Kiva jakso tosiaan jos uutta lääkettä täytyy alottaa ja zonegran lopettaa, kestää hieman aikaa ennen kun tasapaino löytyy ja kohtauksia varmasti tulee :/
Pelottaa jo sekin kun kohtauksia on parin viikon välein ja muutenkin oon kova stressaan kaikesta, että toivottavasti oppii vähän rauhottumaan ettei käy huonosti!
Oliko sulla (epiäiti...) joitain sivuvaikutuksia tosta zonegranista tai huomasitko että "olisit muuttunut" kun lääkkeen lopetit? - P Jo
Hei!
Mukava kuulla samankaltaisia mietteitä =) itse olen syönyt lääkettä jo useamman vuoden ja toivoisin että ei tarvisi vaihtaa sillä lääkkeet suht. kurissa..
aiemmin lääkäri oli sitä mieltä että lääke tulsi vaihtaa mahdollisen raskauden yhteydedessä mutta nyt alkoi olla toista mieltä (?)
olen itse kokeillut jo useampia lääkkeitä ja tasapaino saatu suhteelliseen hyvään (auroja tulee välillä) joten ajatus lääkkeiden vaihdosta tuntuu hyvin pelottavalta. Luulen että on mahdollista että zonegranin vaikutuksita on saatu hieman enemmän tietoa?
Itselläni tuli lääkkeestä ensimmäisten kuukausien aikana kovia sivuvaikutuksia, meinattiin lopettaa tämän vuoksi, alkoi rauhoittua pikkuhiljaa. On todellakin itsekkin pitänyt opetella "uudelleen tapoja rentoutua" =) itsekkin alan ressata hyvin helposti ja raskaus on erittäin suuri kysymys merkki.
olisi mukava vaihtaa kuulumisia miten asiasi etenee venla! - VenLaloittaja
Kiva olis kuulumisia valhtaa vaikka muualla, en vaan haluais s-postia tms. tänne laittaa...
- P Jo
P Jo kirjoitti:
Kuulumisia voitas kirjotella tähän sähköposti osoitteeseen: [email protected]
Sori annoin väärän s-posti osoitteen. Tämä on se oikea [email protected]
- Väärääköohjeistusta
Tuonpa tämän vanhan keskustelun vielä esille. Minulla neurologi ei edes vähentänyt Zonegrania, ja terve poika syntyi, mutta Kättärillä oltiin ehdottomasti sitä mieltä että kyseisestä lääkkeestä saattaa olla lapselle sydämen toimintaan haittaa, joten 1pv vanhana aloitettiin korvikkeen syöminen. Minulla lääkitys jatkui entiseen tapaan.. En ole asiasta keskustellut neurologin kanssa sen jälkeen, vielä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399