Olen ollut kohta vuoden sairaslomalla ja nyt on edessä kuntoutustuen hakeminen. Kelan sivuja sata kertaa lukeneena en edelleenkään ymmärrä muutamaa asiaa. Jos joku viitsii neuvoa tyhmää, niin suuri kiitos!
Saako kuntoutustukea samaan aikaan sekä Kelasta että työeläkelaitokselta, vai vain toisesta? Minulle on ehtinyt kertyä työeläkettä hyvin pieni summa. Saanko siis sen ja siihen päälle Kelasta?
Saako kuntoutustuen lisäksi takuueläkkeen?
Vai onko asia niin yksinkertainen kuin Kelan taulukko antaa ymmärtää, että kuntoutustuki on kaikille yksinasuville 630,02 riippumatta jo kertyneistä työeläkkeistä?
Kuntoutustukiasiaa
5
246
Vastaukset
- riekkoriita
Kyllä minulle ainakin tuli sekä Ilmarisesta että kelalta ja suuruudeltaan kuntoutustuki oli sama kuin työkyvyttömyyseläke. Olin kaksi vuotta kuntoutustuella ennen eläkepäätöksen saamista. Kelan ja Ilmarisen eläkkeet yhteen laskettuna vähän toista tonnia puhtaana minulla. Siihen lisäksi vielä eläkkeensaajan asumistuki.
- loputtomasti sairas
Ok, kiitos. Näin minäkin olin olettanut, että molemmista tulee. Mutta en ollut varma kun ohjeviidakko on aikamoinen.
Asumistuki olikin toinen mitä olin miettinyt, mutta sainkin jo tietää että yleinen asumistuki vaihtuu eläkkeensaajan asumistueksi. - epäpätevä
Mä sain kevasta sairaseläke paperit 2kk eli nyt pitää toimittaa b-lausunto.lääkäri rustas kuntoutus ja edellinen lääkäri rustas sairaseläke/kunt.tuki mitähän eroo näillä on,ja sitä paitti tk,-lääkäri katsoi 2v vanhoja papereita kun eläke on määrätty 2012-2013 v papereista teenkö valituksen kun tiedot ei täsmää...
- sekavaa vai mitä?
Kuntotuskikin voidaan jatella kuntotuksean esim määräaikanen.Eli teet lyhennettyä työaikaa...ja saat puolikasta kuntotustueka.Jos taas on haettu puolieläkettä niin jos työnatjalla ei ole tarjota sinulel puolikasta kevyempää tai terv.vastaavaa työtä-voit saada puolikkaalta ajalta työttömyyskorvausta.Siihen pitää olla työnantajan lausunto että sinulle ei ole tarjota kevyempää työtä.
- sekavaa vai mitä
Lukulaseja en löydä..sori :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448299Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462268Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262132- 951728
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811667- 321467
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081093Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28870