Kuntoutustukiasiaa

loputtomasti sairas

Olen ollut kohta vuoden sairaslomalla ja nyt on edessä kuntoutustuen hakeminen. Kelan sivuja sata kertaa lukeneena en edelleenkään ymmärrä muutamaa asiaa. Jos joku viitsii neuvoa tyhmää, niin suuri kiitos!

Saako kuntoutustukea samaan aikaan sekä Kelasta että työeläkelaitokselta, vai vain toisesta? Minulle on ehtinyt kertyä työeläkettä hyvin pieni summa. Saanko siis sen ja siihen päälle Kelasta?

Saako kuntoutustuen lisäksi takuueläkkeen?

Vai onko asia niin yksinkertainen kuin Kelan taulukko antaa ymmärtää, että kuntoutustuki on kaikille yksinasuville 630,02 riippumatta jo kertyneistä työeläkkeistä?

5

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riekkoriita

Kyllä minulle ainakin tuli sekä Ilmarisesta että kelalta ja suuruudeltaan kuntoutustuki oli sama kuin työkyvyttömyyseläke. Olin kaksi vuotta kuntoutustuella ennen eläkepäätöksen saamista. Kelan ja Ilmarisen eläkkeet yhteen laskettuna vähän toista tonnia puhtaana minulla. Siihen lisäksi vielä eläkkeensaajan asumistuki.

• loputtomasti sairas

Ok, kiitos. Näin minäkin olin olettanut, että molemmista tulee. Mutta en ollut varma kun ohjeviidakko on aikamoinen.

Asumistuki olikin toinen mitä olin miettinyt, mutta sainkin jo tietää että yleinen asumistuki vaihtuu eläkkeensaajan asumistueksi.

• epäpätevä

Mä sain kevasta sairaseläke paperit 2kk eli nyt pitää toimittaa b-lausunto.lääkäri rustas kuntoutus ja edellinen lääkäri rustas sairaseläke/kunt.tuki mitähän eroo näillä on,ja sitä paitti tk,-lääkäri katsoi 2v vanhoja papereita kun eläke on määrätty 2012-2013 v papereista teenkö valituksen kun tiedot ei täsmää...

• sekavaa vai mitä?

Kuntotuskikin voidaan jatella kuntotuksean esim määräaikanen.Eli teet lyhennettyä työaikaa...ja saat puolikasta kuntotustueka.Jos taas on haettu puolieläkettä niin jos työnatjalla ei ole tarjota sinulel puolikasta kevyempää tai terv.vastaavaa työtä-voit saada puolikkaalta ajalta työttömyyskorvausta.Siihen pitää olla työnantajan lausunto että sinulle ei ole tarjota kevyempää työtä.

• sekavaa vai mitä

Lukulaseja en löydä..sori :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      121
      1825
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1618
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1175
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      46
      1052
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      949
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      866
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      800
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      777
    Aihe