Olen ollut kohta vuoden sairaslomalla ja nyt on edessä kuntoutustuen hakeminen. Kelan sivuja sata kertaa lukeneena en edelleenkään ymmärrä muutamaa asiaa. Jos joku viitsii neuvoa tyhmää, niin suuri kiitos!
Saako kuntoutustukea samaan aikaan sekä Kelasta että työeläkelaitokselta, vai vain toisesta? Minulle on ehtinyt kertyä työeläkettä hyvin pieni summa. Saanko siis sen ja siihen päälle Kelasta?
Saako kuntoutustuen lisäksi takuueläkkeen?
Vai onko asia niin yksinkertainen kuin Kelan taulukko antaa ymmärtää, että kuntoutustuki on kaikille yksinasuville 630,02 riippumatta jo kertyneistä työeläkkeistä?
Kuntoutustukiasiaa
5
262
Vastaukset
- riekkoriita
Kyllä minulle ainakin tuli sekä Ilmarisesta että kelalta ja suuruudeltaan kuntoutustuki oli sama kuin työkyvyttömyyseläke. Olin kaksi vuotta kuntoutustuella ennen eläkepäätöksen saamista. Kelan ja Ilmarisen eläkkeet yhteen laskettuna vähän toista tonnia puhtaana minulla. Siihen lisäksi vielä eläkkeensaajan asumistuki.
- loputtomasti sairas
Ok, kiitos. Näin minäkin olin olettanut, että molemmista tulee. Mutta en ollut varma kun ohjeviidakko on aikamoinen.
Asumistuki olikin toinen mitä olin miettinyt, mutta sainkin jo tietää että yleinen asumistuki vaihtuu eläkkeensaajan asumistueksi. - epäpätevä
Mä sain kevasta sairaseläke paperit 2kk eli nyt pitää toimittaa b-lausunto.lääkäri rustas kuntoutus ja edellinen lääkäri rustas sairaseläke/kunt.tuki mitähän eroo näillä on,ja sitä paitti tk,-lääkäri katsoi 2v vanhoja papereita kun eläke on määrätty 2012-2013 v papereista teenkö valituksen kun tiedot ei täsmää...
- sekavaa vai mitä?
Kuntotuskikin voidaan jatella kuntotuksean esim määräaikanen.Eli teet lyhennettyä työaikaa...ja saat puolikasta kuntotustueka.Jos taas on haettu puolieläkettä niin jos työnatjalla ei ole tarjota sinulel puolikasta kevyempää tai terv.vastaavaa työtä-voit saada puolikkaalta ajalta työttömyyskorvausta.Siihen pitää olla työnantajan lausunto että sinulle ei ole tarjota kevyempää työtä.
- sekavaa vai mitä
Lukulaseja en löydä..sori :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821259Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021047Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611000Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12959Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103933Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ139900Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68846Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119761- 77695
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121694