Oma sauna

Mökin ostaja

Saako siirtolapuutarha palstalle laittaa omaa saunaa? Olen ostamassa Tampereelta siirtolapuutarhamökkiä ja haluaisin siihen myös oman pikkusaunan (tynnyrisauna). Muutamassa katsomassani mökissä on sauna tehty itse mökkiin, mutta haluaisin sen ulos.

5

2878

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tontteilija

Kannattaa tarkastaa ko. siirtolapuutarhayhdistyksen säännöistä, mitä tontille saa rakentaa. Ainakin Kangasalla on hyvin tarkat tyyppipiirustukset, joissa on pysyttävä eikä ylimääräisiä rakennuksia suvaita.

• mökki 3

Kangasniemen Siirtolapuutarhalle saa rakentaa oman saunan omaan pihaan, siellähän myydään mökki aina OMALLA tontilla. Siellä on alueella upea sauna ja rantasauna käytössä, mutta isolle tontille mahtuu omakin sauna. Nyt isäntä suunnittelee kattoterassia saunan katolle, koska sieltä näkee kymmenien km päähän. Hyvä idea !
      Meillä oli upea kesä Kangasniemen Siirtolapuutarhalla, vuuokrasimme sieltä mökin kesäksi. Suosittelen !

• Arttu R

Oulun seudulla ainakin yhdessä siirtolapuutarhassa voi olla jopa erillinen sauna. Ne kun on saaneet rakennusluvan aikoinaan niin, juttu on ok.
      Toki sielläkin uudet saunat pitää olla mökin yhteydessä.

Aika outoa että pitää olla mökissä kiinni , kun likavedet menee kuitenkin samaan rooppiin/kaivoon.

Osa siirtolapuutarhoista kieltää saunan, talvi olemisen, ja muitakin outoja sääntöjä on.

• Tänään sitä vailla

Jos sinulla on siirtolapuutarhamökki joka on vuokra palstalla, sinun pitää saada kaupungilta lupa siihen.
      MUTTA jos hankit sellaisen Siirtolapuutarhamökin joka on omalla tontilla, ei vuokratontilla.Nniin lupa on automaattinen, vain rakennusilmoitus.
      Ai Tampereelta , onko siellä Siirtolapuutarha, jossa mökin mukana saa oman tontin??? Kyllä mökin mukana pitäisi saada tontti mukaan.

• asiastakiinnostunut

-- parihehtaaria olisi maata tuolla rannassa -- miten se siirtolapuutarha pitäisi palstottaa ,että se olis sellanen ku pitää - miten ne on taksotettu -- mistä sais sellasta informaatio brosyyria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      198
      6888
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2036
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1688
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1390
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1064
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      996
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      944
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      929
    Aihe