Vuodesohva parivuoteena?

Perheenisä

Onko jollakulla kokemusta vuodesohvasta parivuoteena? Pitää luovuttaa oma makkari nuorisolle ja muuttaa olkkariin. Kun emme halua tehdä uutta asuntovelkaakaan ja muuttaa pois nykyisestä kaupunginosasta.
Päivälä sohva - yölä parisänky, siis.

Onko perää, etteivät vuodesohvat kestä vakituista käyttöä vuotta pidempään? Meillä varmaan etenkään - olemme melko kookas pari 120 ja 90 kg.

Miten ns. jenkkimekanismi eli taittuva joustinpatja kestää jatkuvassa käytössä?
Tai divaanisohva - siis kulmasohva divaanilla? Nukuttaako vielä vuodenkin päästä vai joko on vaahtomuovit kuopalla?
Tai saako kesämökkimalliseen puusohvaan jotenkin ujutettua kunnolliset patjat?

4

4367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyviä unosia

En missään nimessä suosittele vuodesohvaa vakituiseen käyttöön. Se ei ole hyväksi terveydelle. Ja niin kuin itsekin arvelit, painoa on sen verran, että kunnon patjat olis paikallaan. Itse etsisin tuohon tilanteeseen kunnollisen ja tukevan nk sivustavedettävän. Patjat päällekkäin päiväksi sohvakäyttöön ja päälle nättiä peittoa ja isoja tyynyjä. Mutta eihän sekään mikään ihanneratkaisu ole. Itselläni oli sinkkuaikoina pikkukämpässä vuodesohva ja vasta päästyäni sieltä kunnon sänkyyn tajusin miten huonosti olin nukkunut.

• juu olen myyjä

Ostakaa kaksi huonekalukankaalla verhoiltua runkopatjaa laittakaa ne kulmasohvaksi. Asian tuntevalta myyjältä saat myös patjan keskusosan verhoiltuna huonekalukankaalla. Onnistuupa siihen tilata ns. sohvatyynytkin samasta kankaasta.

Toki runkopatjojenkin käyttö ikä ei tule tuossa käytössä olemaan kymmentä vuotta, mutta kestävänpi ja huomattavasti parempi ratkaisu kun vuodesohva vakituisessa käytössä.

Ja kyllä teillä on painoa sen verran että jotkut vaihtoehdot sulkeutuvat pois, tai sitten se pitää ottaa huomioon tuotteen käyttöiässä.

Jos päädytte vuodesohvaan:
      jenkki mekanismi on parempi
      jotkut vuodekulmadivaanit ovat ok (näissä suuria eroja vaikka päällisesti näyttävät samalta)
      puusohvien patja koko on 75x190 levitettynä 140cm saatavilla kotimaiselta toimittajalta parempaa taittopatjaa. Silti en ainakaan tätä vaihtoehtoa ottaisi.

Jos on pakko tilanteessa ostaa halpaa, ostakaa kunnon paksu petauspatja päälle leikatkaa ylämääräiset pois mattoveitsellä. Ja muistakaa myös kun tuote on rikki että teitte tietoisen ratkaisun. Eikä se ole myyjän tai liikkeen vika.

• eira3

No me nukutaan mieheni kans Ikean levitettävässä sohvasängyssä,on ollut jo vuoden käytössä,ollaan isokokoisia molemmat,98kg ja 114kg.Alla on jyskistä ostetut 40e kpl hintaiset 8cm paksut superlonpatjat,ja ihan hyvä on ollut nukkua!Lisäksi sängyssä on 3 isoa laatikkoa joihin saa kätevästi vuodevaatteet säilöön.Aiemmin nukuttiin kulmasohvalla joka levitettiin,mutta se hajosi,alla oli vain vanerinen alusta niin eihän se kestänyt...

• huomautus.

ketääkö vuodesohvat miten ryskimistä niiden päällä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      86
      3368
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1909
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1733
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      144
      1601
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1458
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1453
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      96
      1395
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1371
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1314
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1267
    Aihe