Kohtalokas e-pilleri Silminnäkijä TV2 tän. to 29.8. klo 20.00.

Kohtalokkaat naiset.

54

509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mellupallo

      E pillerit on merkistä huolimatta kauheata myrkkyä elimistölle. Minulle nee laukaisi elinikäisen sairauden jonka taki olen myös leikkauksessa ollut. Cerazette. Koskaan enään en tule sitä roskaa syömään. Enkä ehtinyt syömään kuin muutaman kuukauden.

      • Nainen kysyy

        Miten h.e.vetissä tämä kuuluu isien palstalle?


      • 2+2

        Millaisen sairauden keltarauhashormoni, minipillerit, Cerazette tässä tapauksessa, laukaisi?


      • mellupallo
        2+2 kirjoitti:

        Millaisen sairauden keltarauhashormoni, minipillerit, Cerazette tässä tapauksessa, laukaisi?

        Kilpirauhasen tulehduksen, ja sen lisäks liikatoiminta ja vajaatoiminta yhtäaikaa. Kuulostaa hullulta, mitta tarkoittaa sitä että arvoni heittävät niin häränpyllyä jolloin jopa kuukausittain tilanne muuttuu vajaasta liikaan ja toistepäi. pitkään jouduin tuosta kärsimään, ja siis minulla erittäin rankat oireilut ja lääkkeitä en voinut syödä kuin betasalpaajia pulssia tasoittamaan kun ei tiedetty kumpaa hoidetaan, liika- vai vajaatoimintaa. Ainut mahdollisuus oli leikata koko kilpiraihanen pois jotta tilanne kääntyisi niin että on vain vajaatoimimta jäljellä, johon syön sitten loppuelämäni kilpirauhashormonia. Sen lisäksi syön edelleen kuitenkin betasalpaajia koska oloni ei ole vielä rauhoittunut, pahimmillaan voi mennä vuos ennen kuin lääkitys tasaa olon.


      • mellupallo
        mellupallo kirjoitti:

        Kilpirauhasen tulehduksen, ja sen lisäks liikatoiminta ja vajaatoiminta yhtäaikaa. Kuulostaa hullulta, mitta tarkoittaa sitä että arvoni heittävät niin häränpyllyä jolloin jopa kuukausittain tilanne muuttuu vajaasta liikaan ja toistepäi. pitkään jouduin tuosta kärsimään, ja siis minulla erittäin rankat oireilut ja lääkkeitä en voinut syödä kuin betasalpaajia pulssia tasoittamaan kun ei tiedetty kumpaa hoidetaan, liika- vai vajaatoimintaa. Ainut mahdollisuus oli leikata koko kilpiraihanen pois jotta tilanne kääntyisi niin että on vain vajaatoimimta jäljellä, johon syön sitten loppuelämäni kilpirauhashormonia. Sen lisäksi syön edelleen kuitenkin betasalpaajia koska oloni ei ole vielä rauhoittunut, pahimmillaan voi mennä vuos ennen kuin lääkitys tasaa olon.

        Ja siis yhteensä neljä vuotta tuosta kärsin, tuo pahin tila oli akuutti melkeim vuoden ennen kuin pääsin leikkausjonoon.


    • Akkamainen ämmä

      Sillai kuuluu, että mitä kaikkee naiset valmiita uhraamaan ettei teistä miehistä tulis isiä, jotka sitten haukkuu lihavia naisiaan tällä palstalla. Kun keksittäisiin miesten e- pilleri. Naiset joutuu kantamaan vastuun kaikesta ja teillä miehillä on niin pirun helppoo näissä asioissa.

    • E-pillerit?
    • Hanni without balls

      Itsehän kävin jättämässä sentin pätkät kummastakin johtimesta urologille.
      Suosittelen lämpimästi...;D Rouvakin tykkäää....

      • hannibal palli

        Hei Hanni ilman palleja, tuskin ne sulta kuitenkaan kiveksiä vei vaan pelkät pätkät siemenjohtimista ;) Eli olet edelleen Hanni with balls :))


    • Hanni with balls..:D

      No näinhän se kiltti setä kahden mukavan hoitsun kanssa armeliaasti teki.
      Eli ei tullut kuoropoikaa...;D

      Tosi kätevä operaatio. Peli toimii juuri kuten ennenkin, satsi on samanlaista määrältään ja koostumukseltaa ja kuulemma maultaankin...:D
      Uimarit vain puuttuu...

    • Hormones from hell.

      TV4 Esitti 11.1.2006 ohjelman" Dr Phil Helvetilliset hormonit".

      Dr. Phil halusi kumota ohjelmassa vanhan käsitteen, että vaihdevuosi/ pms oireet alkaisivat vasta viisikymppisillä naisilla.
      Oireista saattavat kärsiä 20-vuotiaat ja vielä nuoremmatkin naiset riippuen määrittelytavasta.

      Dr. Philin vaimo Betty oli käynyt 40 lääkärin puheilla ja etsinyt apua lähestyviin vaihdevuosioireisiin. Hän ei ollut tyytyväinen yhdenkään lääkärin ehdotuksiin.
      Lopulta hän löysi PMS oireisiin erikoistuneen
      >Pre Menstrual Syndrome Treatment Clinic California.

      • .Skeptikko.

        Dr. Philillä ei ole vaimoa nimeltä Betty, joten onko muihinkaan juttuihisi uskomista?

        Phil McGraw ja Debbie McCall avioituivat vuonna 1970 ja erosivat 1973.

        Robin Jamesonin kanssa McGraw avioitui vuonna 1976, ja parilla on kaksi poikaa, Jay (s. 1979) ja Jordan (s. 1986).


    • Pirttihirmuja?

      Miesten on hyvä tietää, miksi tyttöystävä, tai vaimo saavat ihmeelisiä oiteita ennen kuukautisia.

      Helsingin Sanomat 9.1.2008. Lähes kaikilla naisilla ikäviä oireita ennen kuukautisia. Valtaosalle ne ovat lieviä, mutta useamman kuin joka kuudennern vaivat ovat niin tuntuvia, että ne täyttävät kuukautisia edeltävän PMS oireyhtymän kriteerit

      http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Lähes kaikilla naisilla ikäviä oireita ennen kuukautisia/1135233154108
      -----------

    • Pilleri vie ilon.

      Pilleri vie ilon ja halun.

      Lainaus 4.11.2000 Keskisuomalaisessa julkaistusta artikkelista.
      Gynegologi Marjatta Aito.

      E- pilleri on virallisen totuuden mukaan todellinen onnenpilleri Julkisuudelta piilossa käydään silti kiihkeää keskustelua pillereiden vaikutuksesta naisten psyykkeeseen ja tätä kautta myös seksuaalisuuten ja parisuhteeseen.

      Vaikuttavatko hormonit mielialaan on vaikea kysymys, jonka koululääketiede on sivuuttanut lähes tyystin.... -En pidä hormoneita niin harmittomina kuin virallnen lääketiede esittää. -Synteettiset hormonit pistävävät kokonaan uusiksi naisen oman hormonijärjestelmän.
      Pillereiden syöjiltä otetaan tehokkailla keltahormoneilla naisen oma hormonituotanto pois. Koska oma hormonituotanto tyrehtyy pitää pillereihin lisätä keinotekoista estrogeenia eli etnyyliestradiodolia.

      Näiden keinoaineita sisältävien pillereiden syöminen aloitetaan usein jo murrosiässä.
      Ei nainen vielä tuolloin tiedä millaista on, kun munasarja toimii hyvin ja kehittyy aikuisiin mittoihin ilman ulkopuolisia aineita.

      Pillereiden mahdollisiin sivuvaikutuksiin havahduin, kun vanhimmasta tyttärestäni tuli muutamassa päivässä e-pillereiden syönnin aloittamisen jälkeen todella aggresiivinen tappelunhaluinen raivotar, Kysyin häneltä, että huomaatko mitä pillerit tekevät sinulle? Hän vastasi, että ai juu, luulin vain että olen huonolla tuulella. -Niinhän sinä oletkin, mutta se johtuu todennäköisesti pillereistä. - Kun nuorempi tyttäreni söi pari vuotta pillereitä huomasimme, että huushollisamme asuu nainen, joka ei koskaan hymyile.

      Omien havaintojeni mukaan pillereistä tulevia psyykkisiä oireita ovat masennus, ahdistuneisuus paniikkitilat, aggressiot, välinpitämättömyys.

      Olen pitkään miettinyt mistä nämä perusilmeettömät nuoret naiset ovat keskuuteemme putkahtaneet? -Sehän tiedetään, että vanhat naiset ovat äkäisiä akkoja, mutta näillä pillereillä teemme nuorista tytöistäkin samanlaisia.
      Antamalla nuorille ehkäisypillereitä me teemme heistä hypoestrogeenisiä vaihdevuotisia naisia.
      Ongelmana on se, ettei pillereiden nagatiivisiä vaikutuksia ole juurikaan tutkittu, -Sen todistaminen, että joku oire johtuu keinohormoneista on todella vaikeaa".

      Edelläoleva lainaus oli n 10% laajasta lehtiartikkelista
      -------------

      • ....................

        Mulla ainakin pillerit lisäsi haluja. Mies oli ihan helisemässä, kun ei enää tarvinnut pelätä raskautta. Akne parani, mielialavaihteluja toki oli, mutta niitä on myös normaalissa kuukatiskierrossa ihan meillä normaaleilla naisilla. Ei tullut minusta raivotarta, eikä ilmeetöntä zombia. Ei ole tullut myöskään tyttäristäni. Ehkä joillakin naisilla on vain periytyvä geenivirhe ja heidän kannattaisikin harkita mieluummin sterilisaatiota? :D


    • Hengenvaarallista.
    • Shark Mac

      On pieni joukko naisia, jotka jaksavat vouhkata e-pillereistä.

      Samalla he kuitenkin unohtavat, että naisille ehkäisymuotoja on kymmenen muutakin kuin se e-pilleri...

      Unohtaminen on oire vauvaraivotaudista, joka on yleisempää naarailla kuin uroilla. Ironista sinänsä, sillä uroksille on vain kaksi ehkäisytapaa, joista kumpikin on epämieluinen molemmille sukupuolille. Tai no se kahdesta ehkäisykeinoista varmempi on mieluinen useimmille uroille (vasektomia) mutta se ei taas naaraille käy, mikä on taasen yksi vauvaraivotaudin oire.

      • mollymallinen

        Ootko koskaan miettinyt että sulla vois olla korvien välissä jotain vialla? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Että jos mies ei saa tehdä vasektomiaa heti ensikättelyssä niin naisella vauvaraivotauti? Anteeks, mut jotku saattaa haluta lapsen suhteessa ja se on vähän vaikeeta tollasen jälkeen. Ja mitä tulee kondomiin. Mies joka ei käytä sitä, ei välitä naisesta. Ensiks, taudit. Ja onhan se ihan hölynpölyä että epämukavaa. Käytä aikaa oikeanlaisen kondomin etsintään, etenkin oikean kokoisen ni homma pelittää. Ja naisille on olemassa muitakin kuin pillereitä. Oletko kuitenkin unohtanut että niissä kierukoissa on lähestulkoon samat ainesosat kuin pillereissä?? Ja että ne vielä harvemmin sopivat ja raskauden todennäköisyys on suurempi kun kierukka voi vahingossa luiskahtaa väärään asentoon jollon siitä ei ole hyötyä. Itse en pysty käyttämään mitään hormonaalista ehkäisyä, joten vaihtoehdot ovat vähissä. Kondomia käytetään, mutta ei sterilointikaan käy kun lapsista molemmat haaveilee jossain vaiheessa elämää. Huomaa kuinka et ole ajatellut asiaa, tai sitten sinä vihaat naisia. Ainahan ne on naiset jotka on vastuussa kaikesta


      • .Skeptikko.
        mollymallinen kirjoitti:

        Ootko koskaan miettinyt että sulla vois olla korvien välissä jotain vialla? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Että jos mies ei saa tehdä vasektomiaa heti ensikättelyssä niin naisella vauvaraivotauti? Anteeks, mut jotku saattaa haluta lapsen suhteessa ja se on vähän vaikeeta tollasen jälkeen. Ja mitä tulee kondomiin. Mies joka ei käytä sitä, ei välitä naisesta. Ensiks, taudit. Ja onhan se ihan hölynpölyä että epämukavaa. Käytä aikaa oikeanlaisen kondomin etsintään, etenkin oikean kokoisen ni homma pelittää. Ja naisille on olemassa muitakin kuin pillereitä. Oletko kuitenkin unohtanut että niissä kierukoissa on lähestulkoon samat ainesosat kuin pillereissä?? Ja että ne vielä harvemmin sopivat ja raskauden todennäköisyys on suurempi kun kierukka voi vahingossa luiskahtaa väärään asentoon jollon siitä ei ole hyötyä. Itse en pysty käyttämään mitään hormonaalista ehkäisyä, joten vaihtoehdot ovat vähissä. Kondomia käytetään, mutta ei sterilointikaan käy kun lapsista molemmat haaveilee jossain vaiheessa elämää. Huomaa kuinka et ole ajatellut asiaa, tai sitten sinä vihaat naisia. Ainahan ne on naiset jotka on vastuussa kaikesta

        Vaikuttaa vahvasti siltä, että mollymallinen haluaa olla koko ajan raskaana. Kyllä useimmat naiset syövät mieluummin pillereitä, kuin tuhertavat epävarman kumin kanssa, elää kituuttavat selibaatissa tai pullauttavat lapsia maailmaan joka vuosi.


      • mollymalinen
        .Skeptikko. kirjoitti:

        Vaikuttaa vahvasti siltä, että mollymallinen haluaa olla koko ajan raskaana. Kyllä useimmat naiset syövät mieluummin pillereitä, kuin tuhertavat epävarman kumin kanssa, elää kituuttavat selibaatissa tai pullauttavat lapsia maailmaan joka vuosi.

        Mieheni on käyttäny kumia jo lähes kolme vuotta kanssani. Ja jotku syö mielummin pillereitä, minulla on kuitenkin kielto kaikenlaisiin hormoniehkäisyihin ja mieheni kunnioittaa minua kuitenkin sen verran ettei käske niitä syömään ja tekemään hidasta itsemurhaa. Haluan olla raskaana kokoajan? Kiitos, mutta minulla ei ole yhtäkään lasta eikä tule ainakaan viiteen vuoteem vielä olemaan.


      • .Skeptikko.
        mollymalinen kirjoitti:

        Mieheni on käyttäny kumia jo lähes kolme vuotta kanssani. Ja jotku syö mielummin pillereitä, minulla on kuitenkin kielto kaikenlaisiin hormoniehkäisyihin ja mieheni kunnioittaa minua kuitenkin sen verran ettei käske niitä syömään ja tekemään hidasta itsemurhaa. Haluan olla raskaana kokoajan? Kiitos, mutta minulla ei ole yhtäkään lasta eikä tule ainakaan viiteen vuoteem vielä olemaan.

        Eikö kannata tehdä sterilisaatio, jos on niin heikossa hapessa, ettei pysty käyttämään kumia kummoisempaa ehkäisyä pysyvässä parisuhteessa? Ethän sinä sitten tule selviämään yhdestäkään raskaudesta hengissä?


      • mollymalinen
        .Skeptikko. kirjoitti:

        Eikö kannata tehdä sterilisaatio, jos on niin heikossa hapessa, ettei pysty käyttämään kumia kummoisempaa ehkäisyä pysyvässä parisuhteessa? Ethän sinä sitten tule selviämään yhdestäkään raskaudesta hengissä?

        Hormonaalinen ehkäisy ei sovi minulle koska elimistöni reagoi siihen eritavalla kuin monen muun naisen. Kyse ei suinkaan ole siitä että kokoajan olisin huonossa hapessa, vaan hormonaalisesti ehkäisystä johtuen elimistöni menee totaalisen sekaisen.


      • .Skeptikko.
        mollymalinen kirjoitti:

        Hormonaalinen ehkäisy ei sovi minulle koska elimistöni reagoi siihen eritavalla kuin monen muun naisen. Kyse ei suinkaan ole siitä että kokoajan olisin huonossa hapessa, vaan hormonaalisesti ehkäisystä johtuen elimistöni menee totaalisen sekaisen.

        Minäpä luulen, että sinulla on münchhausenin oireyhtymä. Häe ensisijaisesti apua psyykkisiin ongelmiin. Kannattaako tuollaisia geenejä edes jatkaa? Eiko kuitenkin sterilisaatio olisi oivallisin vaihtoehto sinun tilanteessasi? Mistä tiedät miten elimistösi tulee reagoimaan raskauteen, kun olet noin harvinaislaatuinen poikkeusyksilö?


      • mollymalinen
        .Skeptikko. kirjoitti:

        Minäpä luulen, että sinulla on münchhausenin oireyhtymä. Häe ensisijaisesti apua psyykkisiin ongelmiin. Kannattaako tuollaisia geenejä edes jatkaa? Eiko kuitenkin sterilisaatio olisi oivallisin vaihtoehto sinun tilanteessasi? Mistä tiedät miten elimistösi tulee reagoimaan raskauteen, kun olet noin harvinaislaatuinen poikkeusyksilö?

        Niinku tonne kirjotin niin ei päde toi oireyhtymä minuun. Ja en ole harvinaislaatuinen poikkeusyksilö. Meitä on monia naisia joille ei mikään hormonaalinen ehkäisy sovi. Ja ei ole mistään sairaudesta kyse että periytyisi, ihmisillä on erilaiset kehot jotka reagoivat eritavalla. Sama kuin joillain kovia lääkeaineallergioita. Käsittämätöntä että sinunlaisia miehiä on, en ole koskaan vastaavaan törmännyt!


      • Päivän paras!
        mollymalinen kirjoitti:

        Niinku tonne kirjotin niin ei päde toi oireyhtymä minuun. Ja en ole harvinaislaatuinen poikkeusyksilö. Meitä on monia naisia joille ei mikään hormonaalinen ehkäisy sovi. Ja ei ole mistään sairaudesta kyse että periytyisi, ihmisillä on erilaiset kehot jotka reagoivat eritavalla. Sama kuin joillain kovia lääkeaineallergioita. Käsittämätöntä että sinunlaisia miehiä on, en ole koskaan vastaavaan törmännyt!

        Teitä on joukko naisia, joilla kierukat luiskahtelee pois paikaltaan, mutta kondomit on ja pysyy. :D


      • Päivän paras!
        mollymalinen kirjoitti:

        Niinku tonne kirjotin niin ei päde toi oireyhtymä minuun. Ja en ole harvinaislaatuinen poikkeusyksilö. Meitä on monia naisia joille ei mikään hormonaalinen ehkäisy sovi. Ja ei ole mistään sairaudesta kyse että periytyisi, ihmisillä on erilaiset kehot jotka reagoivat eritavalla. Sama kuin joillain kovia lääkeaineallergioita. Käsittämätöntä että sinunlaisia miehiä on, en ole koskaan vastaavaan törmännyt!

        Kuka sinut molly on aivopessyt? Kyllä kondomi helpommin luiskahtaa pois paikoiltaan, vaikka kuinka huolellisesti olisi käyttänyt aikaa oikean mallin etsimiseen. Entä mitä tehdä sen etsinnän aikana, eikö silloin ole aika riskaabelia touhuta huonon kumin kanssa? :D

        "Käytä aikaa oikeanlaisen kondomin etsintään, etenkin oikean kokoisen ni homma pelittää"

        Mihin perustuu kierukoiden sopimattomuus ja raskauden suurempi todennäköisyys kierukan käyttäjillä? Miksi tulet isien palstalle kertomaan älytöntä propagandaasi? Luuletko että miehiin uppoaa mikä vaan, mikä liittyy uskomuksiin ehkäisystä?

        "Oletko kuitenkin unohtanut että niissä kierukoissa on lähestulkoon samat ainesosat kuin pillereissä?? Ja että ne vielä harvemmin sopivat ja raskauden todennäköisyys on suurempi kun kierukka voi vahingossa luiskahtaa väärään asentoon jollon siitä ei ole hyötyä."


    • Psyykkinen sairaus.

      Munchhaussenin oireyhtymä on psyykkinen sairaus, jotka teeskentelevät sairastavansa tauteja saadakseen huomiota ja hoitoa itselleen.

      Lisätietoa Wikipediassa.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Münchhausenin_oireyhtymä
      --------

      • mollymalinen

        :D huhhuh. minun tilannetta on naistensairaalassa asti tutkittu, joten ei päde ainakaan minuun.


      • Kumiton nainen
        mollymalinen kirjoitti:

        :D huhhuh. minun tilannetta on naistensairaalassa asti tutkittu, joten ei päde ainakaan minuun.

        Eikö sekin ole luonnotonta, että naisen emätintä hinkataan alvariinsa kumilla? Milleköhän syövälle siinä altistuu?


      • mollymalinen
        Kumiton nainen kirjoitti:

        Eikö sekin ole luonnotonta, että naisen emätintä hinkataan alvariinsa kumilla? Milleköhän syövälle siinä altistuu?

        KKun osaa valita oikeat "välineet" niin ei siitä ole haittaa. Kukaan ei kondomiin kuole mutta pillereihin esimerkiksi kyllä


    • jjjjjj5

      Ihan vaan muistutuksena, että löytyy muitakin ei-hormonaalisia ehkäisy muotoja, kuin sterilisaatio tai kondomi esim. kuparikierrukka.

      • mollymalinen

        Kuparikierukka sisältää nikkeliä ja ei sovi naisille joilla runsaat ja kivuliaat kuukautiset. Turhahan miesten on kiistellä asioista kun eivät naisen tuntemuksista ja näistä asioista henkilökohtaisesti tiedä kokemuksen kautta. Meitä on monta jotka kärsii tästä "vaivasta".


      • Kumiton nainen
        mollymalinen kirjoitti:

        Kuparikierukka sisältää nikkeliä ja ei sovi naisille joilla runsaat ja kivuliaat kuukautiset. Turhahan miesten on kiistellä asioista kun eivät naisen tuntemuksista ja näistä asioista henkilökohtaisesti tiedä kokemuksen kautta. Meitä on monta jotka kärsii tästä "vaivasta".

        Onneksi en ole nainen, joka "kärsii" tuollaisista vaivoista. Itse en pitkässä parisuhteessani ole koskaan suostunut siihen että mieheni käyttäisi kumia, koska sperma tekee hyvää naisen limakalvoille ja hormonitoiminnalle. "Sperma-altistuksella" pystyy hyvin kumoamaan hormonaalisen ehkäisyn "kuvitellut" haitat.


      • pekka on nimi

        Kuparikierukan käyttökokemus tähän väliin. Vaimoni käytti sitä jonkin aikaa ja luopui siitä lopulta minun tuskastuttuani siihen myös.

        NImittäin hänellä oli ennen kierukkaakin runsaahkot kuukautiset. Ne myös kestivät reilun viikon kerrallaan. Ihan terveeksi oli siinä mielessä todettu, että ei ollut mitään vikaa mistä tuo pitkä vuoto olisi johtunut. Hän tuli hormoniehkäisyistä aina ihan hirviöksi ja halut katosivat nollaan. Kokeiltuja oli vuosien varrella useat eri pillerit, hormonikierukka ja -laastari... olikohan vielä jotain muutakin? En enää muista kaikkia.

        Otti sitten kuparikierukan ja ajatteli että se on varmaan hyvä, koska ei ole hormoneja ja pitäisi toimia. Kyllä se ainakin hyvin ehkäisi, kun seksiä pääsi harrastamaan tosi harvoin. Kuukautisista tuli todella runsaat ja ne kestivät aina kerrallaan 2 viikkoa. Vaimolla on lisäksi lyhyt kuukautiskierto (24 päivää), joten voi miettiä paljonko kuhunkin kiertoon jäi veretöntä aikaa... Enintään 10 päivää. Anemiahan siitä lopulta tuli. Olen itse osan kuukaudesta reissutöissä, joten välillä ei osunut koko kuukauteen yhtään päivää jolloin emäntä ei olisi vuotanut verta. Kuukautisista tuli kuulemma myös aikaisempaa kipeämmät.

        Kuparikierukka toimii varmaan niillä joilla vuoto on ennen sitä vähäistä. Ei se kuitenkaan kaikille käy sekään.

        Meillä on ollut kondomi toimivin ratkaisu eikä minulla ole mitään sitä vastaan. Vaimo olisi halunnut vapauttaa minut sen käytöstä ja oli valmis kokeilemaan kaikkia muuta. Sterilisaatiota emme kuitenkaan halua, koska tarkoitus on yrittää saada lapsia muutaman vuoden kuluttua. Joku nimittäin tulisi muuten kuitenkin kysymään tähän, että miksette ole ottaneet sterilisaatiota ;)


      • Kumiton nainen
        pekka on nimi kirjoitti:

        Kuparikierukan käyttökokemus tähän väliin. Vaimoni käytti sitä jonkin aikaa ja luopui siitä lopulta minun tuskastuttuani siihen myös.

        NImittäin hänellä oli ennen kierukkaakin runsaahkot kuukautiset. Ne myös kestivät reilun viikon kerrallaan. Ihan terveeksi oli siinä mielessä todettu, että ei ollut mitään vikaa mistä tuo pitkä vuoto olisi johtunut. Hän tuli hormoniehkäisyistä aina ihan hirviöksi ja halut katosivat nollaan. Kokeiltuja oli vuosien varrella useat eri pillerit, hormonikierukka ja -laastari... olikohan vielä jotain muutakin? En enää muista kaikkia.

        Otti sitten kuparikierukan ja ajatteli että se on varmaan hyvä, koska ei ole hormoneja ja pitäisi toimia. Kyllä se ainakin hyvin ehkäisi, kun seksiä pääsi harrastamaan tosi harvoin. Kuukautisista tuli todella runsaat ja ne kestivät aina kerrallaan 2 viikkoa. Vaimolla on lisäksi lyhyt kuukautiskierto (24 päivää), joten voi miettiä paljonko kuhunkin kiertoon jäi veretöntä aikaa... Enintään 10 päivää. Anemiahan siitä lopulta tuli. Olen itse osan kuukaudesta reissutöissä, joten välillä ei osunut koko kuukauteen yhtään päivää jolloin emäntä ei olisi vuotanut verta. Kuukautisista tuli kuulemma myös aikaisempaa kipeämmät.

        Kuparikierukka toimii varmaan niillä joilla vuoto on ennen sitä vähäistä. Ei se kuitenkaan kaikille käy sekään.

        Meillä on ollut kondomi toimivin ratkaisu eikä minulla ole mitään sitä vastaan. Vaimo olisi halunnut vapauttaa minut sen käytöstä ja oli valmis kokeilemaan kaikkia muuta. Sterilisaatiota emme kuitenkaan halua, koska tarkoitus on yrittää saada lapsia muutaman vuoden kuluttua. Joku nimittäin tulisi muuten kuitenkin kysymään tähän, että miksette ole ottaneet sterilisaatiota ;)

        Tuntuu kyllä aivan hullulta, että kukaan lääkäri olisi määrännyt vaimollesi kuparikierukan. Eihän sitä yleensä laiteta naisille, joilla on runsaat kuukautiset, koska kuparkierukka nimenomaan runsastaa kuukautisia!
        Naiset, joilla on runsaat kuukautiset, saavat avun hormonikierukasta. Pekka, vaimosi lääkäri ja vaimosi ovat olleet hiukan tyhmiä, kun eivät ole ottaneet selvää asioista.


      • mollymalinen
        Kumiton nainen kirjoitti:

        Onneksi en ole nainen, joka "kärsii" tuollaisista vaivoista. Itse en pitkässä parisuhteessani ole koskaan suostunut siihen että mieheni käyttäisi kumia, koska sperma tekee hyvää naisen limakalvoille ja hormonitoiminnalle. "Sperma-altistuksella" pystyy hyvin kumoamaan hormonaalisen ehkäisyn "kuvitellut" haitat.

        Se on helppo puhua niistä "kuvitelluista" haitoista kun itse et kärsi samasta.. voin kertoa että kaikki jotka tästä kärsii ni varmasti vaihtais paikkaa sun kanssa.


      • Kumiton nainen
        mollymalinen kirjoitti:

        Se on helppo puhua niistä "kuvitelluista" haitoista kun itse et kärsi samasta.. voin kertoa että kaikki jotka tästä kärsii ni varmasti vaihtais paikkaa sun kanssa.

        Kyllä sinunkin pitäisi naisena tietää, miten paikallisesti ja vähän hormonikierukasta erittyy hormoneja. Tee yksi lapsi ja asennuta Mirena tai Levonova. Synnyttämättömillehän niitä harvemmin laitetaan, mutta tuskin sekään mahdoton ajatus on toteuttaa. Edut ovat monikymmenkertaiset niihin "kuviteltuihin" haittoihin nähden. :)
        Yksi monista eduista on, että pääset hyötymään puolisosi hormoneista spermassa.


      • naisen näkökulma
        Kumiton nainen kirjoitti:

        Tuntuu kyllä aivan hullulta, että kukaan lääkäri olisi määrännyt vaimollesi kuparikierukan. Eihän sitä yleensä laiteta naisille, joilla on runsaat kuukautiset, koska kuparkierukka nimenomaan runsastaa kuukautisia!
        Naiset, joilla on runsaat kuukautiset, saavat avun hormonikierukasta. Pekka, vaimosi lääkäri ja vaimosi ovat olleet hiukan tyhmiä, kun eivät ole ottaneet selvää asioista.

        Määräähän ne melkein mitä vain, joten en hämmästy tuosta. Myös e-pillereitä migreenipotilaille jotka kuitenkin ovat riskiryhmää. Minullekin määrättiin pillerit 2-vuotiaana vaikka sanoin että minulla on aurallinen migreeni. En niitä lopulta kauaa käyttänyt, mutta tosiaan lääkärit kyllä määräävät monia asioita varsin löysästi.

        Toinen mitä määrätään aivan holtittomasti ja melkein joka asiaan, on masennuslääkkeet. Tuttavapiirissä on puhuttu paljon, miten yhdelle tuputettiin niitä polvikipuihin, toiselle selkäkipuihin, kolmannelle unettomuuteen,...


      • naisen näkökulma
        naisen näkökulma kirjoitti:

        Määräähän ne melkein mitä vain, joten en hämmästy tuosta. Myös e-pillereitä migreenipotilaille jotka kuitenkin ovat riskiryhmää. Minullekin määrättiin pillerit 2-vuotiaana vaikka sanoin että minulla on aurallinen migreeni. En niitä lopulta kauaa käyttänyt, mutta tosiaan lääkärit kyllä määräävät monia asioita varsin löysästi.

        Toinen mitä määrätään aivan holtittomasti ja melkein joka asiaan, on masennuslääkkeet. Tuttavapiirissä on puhuttu paljon, miten yhdelle tuputettiin niitä polvikipuihin, toiselle selkäkipuihin, kolmannelle unettomuuteen,...

        25 eikä 2 ;) Typo.

        Vaikka turhaan täällä asiasta mitään kukaan kirjoittaa, koska valitsi mitä tahansa mistä syystä tahansa niin väärin se on kuitenkin. Se on tässäkin ketjussa tullut selväksi. Vain pillerien ja hormonien käyttö on oikein, eikös niin.? Toivottavasti saadaan vielä miehillekin sellainen hormonipilleri.

        Tuntuu siltä että moni olisi tässäkin ketjussa valmis tappamaan vaimonsa keuhkoveritulppaan. Mukavuus ja nautinto on pääasia, turvallisuudesta viis. Osalle kun hormonit kuitenkin ovat iso riski. Itsekin tiedän pari tapausta lähipiiristä, jotka ovat sen saaneet. Riskin mittaluokan tajuaa vasta kun se osuu omalle kohdalle, hyvin läheisen kohdalle tai omalle tyttöystävälle.


      • Kumiton nainen
        naisen näkökulma kirjoitti:

        25 eikä 2 ;) Typo.

        Vaikka turhaan täällä asiasta mitään kukaan kirjoittaa, koska valitsi mitä tahansa mistä syystä tahansa niin väärin se on kuitenkin. Se on tässäkin ketjussa tullut selväksi. Vain pillerien ja hormonien käyttö on oikein, eikös niin.? Toivottavasti saadaan vielä miehillekin sellainen hormonipilleri.

        Tuntuu siltä että moni olisi tässäkin ketjussa valmis tappamaan vaimonsa keuhkoveritulppaan. Mukavuus ja nautinto on pääasia, turvallisuudesta viis. Osalle kun hormonit kuitenkin ovat iso riski. Itsekin tiedän pari tapausta lähipiiristä, jotka ovat sen saaneet. Riskin mittaluokan tajuaa vasta kun se osuu omalle kohdalle, hyvin läheisen kohdalle tai omalle tyttöystävälle.

        Onhan se ihmeellistä, ettei "hormonaalisella ehkäisyllä pelottelu" -ketjuun saa tuoda toista mielipidettä. Pekan vaimo nyt joka tapauksessa oli aika pöljä, kun otti kuparikierukan. Todennäköisesti hän oli juuri niitä pöljiä, jotka viimeiseen asti kammoksuvat hormoneja, vaikka niitä hyrrää elimistössä ihan luonnostaankin.

        Lääkäreillä ei todellakaan ole nykypäivänä vastuuta potilaistaan ja sen myös uskon, että masennuslääkkeitä, kuten kaikkia muitakin lääkkeitä, määrätään suht holtittomasti. Ehkä "masennuslääkefirmat" antava lekureille parhaimmat etelänmatkat, kenties? Joku palstoilla viihtyvä (vale)lääkäri voisi toki vastata tähän ja antaa mielipiteensä.


      • jjjjjj5
        Kumiton nainen kirjoitti:

        Onhan se ihmeellistä, ettei "hormonaalisella ehkäisyllä pelottelu" -ketjuun saa tuoda toista mielipidettä. Pekan vaimo nyt joka tapauksessa oli aika pöljä, kun otti kuparikierukan. Todennäköisesti hän oli juuri niitä pöljiä, jotka viimeiseen asti kammoksuvat hormoneja, vaikka niitä hyrrää elimistössä ihan luonnostaankin.

        Lääkäreillä ei todellakaan ole nykypäivänä vastuuta potilaistaan ja sen myös uskon, että masennuslääkkeitä, kuten kaikkia muitakin lääkkeitä, määrätään suht holtittomasti. Ehkä "masennuslääkefirmat" antava lekureille parhaimmat etelänmatkat, kenties? Joku palstoilla viihtyvä (vale)lääkäri voisi toki vastata tähän ja antaa mielipiteensä.

        Niin, kyllähän kuparikierrukan haitoissa on kuukautisvuodon ja -kipujen lisääntyminen. Itse päätin ottaa riskin, kun en hormonaalista halunnut.
        Aina olen kärsinyt kovista kivuista ja runsaasta vuodosta. Mutta synnytyksen jälkeen halusin silti kokeilla kuparikierrukkaa. Kierrukka ollut kohta 2 vuotta ja tyytyväinen olen. Kivut siedettäviä, ei tarvitse napsia kipulääkkeitä. Vuoto on edelleen runsasta, mutta ei niin runsasta kuin ennen kierrukkaa.
        Että en nyt voi sanoa lääkäriä pöljäksi, jos on jollekin kipuilialle/runsaasti vuotavalle laittanut kierrukan. Joskus voi joutua kokeilemaan useampaa vaihtoehtoa.
        Mutta tämähän on vain minun kokemus ja puolison kanssa ollaan tyytyväisiä. ;)


      • kierukka vaan
        Kumiton nainen kirjoitti:

        Kyllä sinunkin pitäisi naisena tietää, miten paikallisesti ja vähän hormonikierukasta erittyy hormoneja. Tee yksi lapsi ja asennuta Mirena tai Levonova. Synnyttämättömillehän niitä harvemmin laitetaan, mutta tuskin sekään mahdoton ajatus on toteuttaa. Edut ovat monikymmenkertaiset niihin "kuviteltuihin" haittoihin nähden. :)
        Yksi monista eduista on, että pääset hyötymään puolisosi hormoneista spermassa.

        Ei kannata tehdä sitä yhtäkään tänne tätä maailmaa pilaamaan. Ainakin hormonikierukkaa asennetaan kyllä nykyisin ihan synnyttämättömillekin. Voi sattua enemmän sen laittaminen, mutta kipulääkkeet on keksitty. Luultavasti saa nykyisin myös kuparikierukan, jos sellaisen haluaa.

        Spermasta taas ei ole mitään hyötyä. Sitä vastoin seksin harrastaminen yleensäkin altistaa kohdunkaulan huonompilaatuisille muutoksille.

        Mutta eikö kannattaisi laittaa ennemmin putket poikki, niin ei tarvitsisi miettiä enää ehkäisyjä? Sterilisaation ikäraja pitäisi alentaa 30 vuodesta ainakin 25 vuoteen, mielellään vieläkin alemmas. Se kun ei ole mikään lopullinen toimenpide vaan sen voi myöhemmin purkaa jos haluaakin lapsia, ja jos ei juuri teillä voisi niin hedelmöityshoidoilla onnistuu vielä sittenkin.


      • ...
        kierukka vaan kirjoitti:

        Ei kannata tehdä sitä yhtäkään tänne tätä maailmaa pilaamaan. Ainakin hormonikierukkaa asennetaan kyllä nykyisin ihan synnyttämättömillekin. Voi sattua enemmän sen laittaminen, mutta kipulääkkeet on keksitty. Luultavasti saa nykyisin myös kuparikierukan, jos sellaisen haluaa.

        Spermasta taas ei ole mitään hyötyä. Sitä vastoin seksin harrastaminen yleensäkin altistaa kohdunkaulan huonompilaatuisille muutoksille.

        Mutta eikö kannattaisi laittaa ennemmin putket poikki, niin ei tarvitsisi miettiä enää ehkäisyjä? Sterilisaation ikäraja pitäisi alentaa 30 vuodesta ainakin 25 vuoteen, mielellään vieläkin alemmas. Se kun ei ole mikään lopullinen toimenpide vaan sen voi myöhemmin purkaa jos haluaakin lapsia, ja jos ei juuri teillä voisi niin hedelmöityshoidoilla onnistuu vielä sittenkin.

        Seksin harrastaminen terveen miehen kanssa vakituisessa parisuhteessa on yksi naisen terveyden kulmakivistä


    • Dr. kumiallergia

      Tästä irtosi kyllä päivän naurut, mutta ihan hyvä, että tämä keskustelu tuotiin isien palstalle.
      Varotaan kuin ruttoa näitä naisia, joille ei sovi ehkäisyksi mikään muu kuin kumi. Kyllä ehkäisystä huolehtiminen kuuluu molemmille, joten en sillä väheksy kuminkaan käyttöä. Pystyyköhän tämä mollymalinen esimerkiksi käyttämään pessaaria? Epäilen että ei! Varmaankin hänellä on joku erittäin harvinainen rakenteellinen vika tai hän on pessaarien materiaaleille allerginen, mikä estää tämänkin naisten käyttämän ehkäisymuodon. :D

      • mollymalinen

        Kartat naisia joille käy vaan kondomi? Kyllä te miehet ootte sitten tolloja!! Meitä on lukuisia naisia jotka kärsii samoista vaivoista. Onneks tääl sentää yks mies joka ymmärtänyt naistansa! Ehkä tässä myös syy miks miehet tartuttaa niitä tauteja niin usein!


      • mollymalinen

        Kartat naisia joille käy vaan kondomi? Kyllä te miehet ootte sitten tolloja!! Meitä on lukuisia naisia jotka kärsii samoista vaivoista. Onneks tääl sentää yks mies joka ymmärtänyt naistansa! Ehkä tässä myös syy miks miehet tartuttaa niitä tauteja niin usein!


      • Kumiton nainen
        mollymalinen kirjoitti:

        Kartat naisia joille käy vaan kondomi? Kyllä te miehet ootte sitten tolloja!! Meitä on lukuisia naisia jotka kärsii samoista vaivoista. Onneks tääl sentää yks mies joka ymmärtänyt naistansa! Ehkä tässä myös syy miks miehet tartuttaa niitä tauteja niin usein!

        Niin ihan mielenkiinnosta kysyn, miten on sen pessaarin kanssa? Oletko harkinnut vai onko liian hankalaa, kun pitäisi käyttää myös ehkäisyvaahtoa? Tiesitkö että, koska eristät itsesi spermasta, elät lyhyemmän elämän, kuin jos olisit kumitta.

        Ihmisen sperman yksi kemikaali estää ikääntymisprosessia, väittävät itävaltalaiset tutkijat. Asiasta kertoo brittilehti Telegraph.

        Grazin yliopiston tutkijoiden mukaan sperman spermidiini hidastaa ikääntymistä hiivassa, kärpäsissä, madoissa ja hiirissä sekä ihmisen verisoluissa suojelemalla soluja vahingoittumiselta.

        Banaanikärpäset elivät spermidiinin ansiosta 30 prosenttia pidempään ja madot 15 prosenttia pidempään kuin sellaiset, joille spermidiiniä ei annettu.


      • Kumiton nainen
        mollymalinen kirjoitti:

        Kartat naisia joille käy vaan kondomi? Kyllä te miehet ootte sitten tolloja!! Meitä on lukuisia naisia jotka kärsii samoista vaivoista. Onneks tääl sentää yks mies joka ymmärtänyt naistansa! Ehkä tässä myös syy miks miehet tartuttaa niitä tauteja niin usein!

        Niin ja tuo yksi mieskin on oikeasti nainen, tuplatunnuksesi kenties?


      • mollyn siskon kaima
        Kumiton nainen kirjoitti:

        Niin ja tuo yksi mieskin on oikeasti nainen, tuplatunnuksesi kenties?

        Olette te ikäviä ihmisiä. Onkohan kaikki todellisuudessa tuollaisia? Alkaa epäillä myös ystäviään, jotka ovatkin kaikki varmaan oikeasti yhtä perseestä kuin te.


      • Kumiton nainen
        mollyn siskon kaima kirjoitti:

        Olette te ikäviä ihmisiä. Onkohan kaikki todellisuudessa tuollaisia? Alkaa epäillä myös ystäviään, jotka ovatkin kaikki varmaan oikeasti yhtä perseestä kuin te.

        Silleen sitä nyt mielensä pahoitettiin. Tässä on vielä pieni tietoisku:

        Positiivisiakin vaikutuksia yhdistelmä-e-pillereihin liittyy: kuukautiskierron häiriöitä esiintyy selvästi vähemmän e-pillerien käyttäjillä ja lisäksi tietyt yhdistelmä-e-pillerivalmisteista tehoavat hyvin akneen. Pillerit saattavat myös hidastaa endometrioosin etenemistä. Mahdollisesti myös munasarjasyövän riski pienenee.

        Kannattaa tosiaan lopettaa pelottelu, koska asioilla on tapana olla sekä hyviä, että huonoja puolia. Tämä mollyhan saattaa toki itsekin olla esimerkiksi Lars Leevi Lestadiusta seuraava mies, tosin hehän eivät taida hyväksyä edes kumia. ;)


    • Vaiettu totuus.
      • Kaikki suhteellista

        Nykyään nuoret naiset ovat ylipainoisia ja huonokuntoisia. He syövät roskaruokaa, kuluttavat alkoholia, tupakoivat ja ovat huonommassa kunnossa kuin monet 55-60-vuotiaat, jotka sauvakävelevät, vesijumppaavat ja syövät terveellisesti.


    • Naisten kortsut.
      • huhheijaa vaan

        Eli 5-15 % naisista tulee vuoden aikana raskaaksi tuon kanssa. Aika epävarma konsti. En uskaltaisi luottaa pelkästään tuohon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe