Saunalahden kultaiset lauteet

Minä

Yhtään mitään asioista tai elämästä yleensäkään ymmärtämättä seison hämmästelyn kohteen edessä. Se on Saunalahden sim-kortti!

Olen istunut kohta vuosikymmenen vanhan ja mielestäni lihavan homon näköisen miljönäärin kanssa saunan lauteilla keskustellen siitä että mikä on halpaa ja mikä kallista. Luonnollisesti muutama mobiililaajakaista ja mobiililiittymä on ollut hankittuna tuolta rahamiesten putiikista.

Olen ymmärtänyt että palaneesta takapuolesta, vaivalla hankitun, raskaasti verotetun rahan polttamisesta ja kuolleiden eläinten nahkoista nauttimisen lisäksi minulla on käytössäni Suomen nopeimmat mobiililaajakaistaliittymät ja kattavin mobiiliverkko. Käytössäni on ollut lukemattomia mokkuloita, mobiilitukiasemia ja sisäisisillä mobiililaajakaistamodeemeilla varustettuja kannettavia joilla luontoelokuvasivustoista nauttimisen pitäisi sujua mutkattomasti.Kuitenkaan aina mobiilipuolen toiminta ei ole ollut aivan kalleimman perässä juoksevan vaatimalla tasolla joten olen saanut kunnioittaa yhteydenotoilla Saunalahden asiakaspalvelua.

Nauttiminen alkoi reilu vuosi sitten maatessani sairaalassa pari kuukautta infektoituneen leikkaushaavan takia. Ensimmäinen viesti asiakaspalveluun lähti Oman Saunalahden kautta elokuun alussa kun kannettavan nettiyhteys hidastui kolmen viikon moitteettoman toiminnan jälkeen. Ensimmäinen vastaus asiakaspalvelulta tuli reilun viikon kuluttua. Tällä välillä tuli otettua pari yritystä puhelimitse mutta turnauskestävyys ei riittänyt asiakaspalvelijan vastaamiseen asti. Ongelma ratkesi kun pääsin sairaalasta kotikäynnille toisen matkapuhelinverkon tukiaseman piiriin parin. Asian tiimoilta 13 viestiä joista yksikään ei auttanut ongelman ratkaisussa. Pari viikkoa nettihesaria lankamodeemin nopeudella sairaalan sängyssä saa luultavasti kenen tahansa jalometallilauteilla kärynneen pepun kipeäksi. Tämä opetti kuitenkin sen ettei aivan pienestä kannata murehtia. Onhan ne mainokset ainakin siistejä!

Seuraava episodi koitti keväällä kun nettipohjainen taloushallinto alkoi heittämään ulos kesken istunnon julkisen ip-osoitteen vaihtumisen takia eikä vaihtoehtoa yhteydenotolle asiakaspalveluun ollut. Käytännössä yhden laskun lähettäminen vaati 3-5 kerran kirjautumista avainlukulistan kanssa. Tähän probleemaan sain ohjeet parin viikon kuluttua mutta mitään syytä ongelman ilmenemiselle ei minulle selvitetty.

Asian selvitys ja hyvityksen pyytäminen oli sinällään mielenkiintoinen prosessi. Viestiä jossa luvattiin hyvitystä seuraavalle laskulle edelsi 3 kuukautta ja parin muun asiakaspalvelijan löpinöitä. Epäilin jo omaa mielenterveyttäni ja näytin noita viestejä parille tuttavalleni jotka epäilivät että siellä huumataan asiakaspalvelun työntekijöitä. Työn jälki kyllä kieltämättä vaikuttaa sodalta asiakkaita vastaan.

Tällä hetkellä meneillään on jo pari viikkoa kestänyt taistelu muutaman minuutin välein kahdessa eri osoitteessa yhteyttä katkovan mobiililaajakaistaliittymän sekä huonosti verkossa viihtyvän kännykän kanssa ja tämä luultavasti jää viimeiseksi näillä lauteilla. Saunalahti on lopettanut suoran vikailmoitusnumeron joten tuonne soitetaan nykyään asiakaspalvelun kautta josta puhelu sitten yhdistetään vikailmoituksiin. Asiakaspalvelijan mielestä missään ei ole vikaa joten pitää luultavasti laittaa vaihtoon nuo kaksi kannettavaa, kaksi kännykkää, kaksi mokkulaa ja kaksi mobiilitukiasemaa ja toivoa että joku noista korvaavista laitteista ei olisi viallinen? Asiakaspalvelija avasi kuitenkin jalomielisesti vikailmoitustiketin.

Valoa saattaa kuitenkin olla tunnelin päässä koska olen sisäistänyt sen että halpaa ostamalla saa paskaa ja välttämälllä näyttävimmällä mainoskampanjalla näkyvää toimijaa säästyt monelta harmilta. Myös pitkäaikainen sitoutuminen olemattomaan asiakaspalveluun määräaikaisilla liittymäsopimuksilla saattaa olla huono idea. Myöskään mahdollisuutta kiinteällä kuukausihinnalla tarjottaviin yritysmatkapuhelinliittymiin ei kannata jättää käyttämättä muutaman euron takia ja esimerkiksi Skype Premiumin muutaman euron kuukausimaksu sisältää kaikki puhelut pois lukien palvelunumerot.

2

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eurolahti

      Herranjumala ja minä menin vaihtamaan telefinlandin tähän "kullatut lauteet" firmaan. Syyskuun puolivälissä. Pelottaa jo etukäteen...

      • Operaattori Oiva.

        Pelkosi ei ole aiheeton.
        Tässä vaiheessa syyskuuta pelkosi ovat jo toteutuneet.
        Kuinka on unettomuutesi laita?

        Minun silmissä Saunalahdesta voi ja saa sanoa "jo ruostuneet lauteet".

        Keväällä irroitin perheeni 5 liittymää moisesta puljusta ja tyytyväisyys on ollut 100%


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7936
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2198
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1374
    Aihe