Kotiteatterin liittäminen TV:oon tai DVD:een

Onneton.

Kertokaa minulle aasille, että voinko liittää kotiteatterin suoraan taulutelevisioon vai pitääkö äänet liittää dvd:n kautta?

Ja minkälaisen johdon tarvitsen tehdäkseni tämän liitoksen. Siis kaiuttimet olen laittanut paikoilleen ja liittänyt subwooferiin ja subwooferista control centeriin olen tehnyt kytkennän. Siitä eteenpäin en tiedä miten jatkaisin.

Control centerissä on paikat:

6ch x 3paikkaa

DVD-soittimessa on:

-Coax
-Video out
-L
-R
-Scart

TV:ssä on:

-Audio out L, R
-Audio in L, R
-Component Y, Pb, PR
-RGB video (scart)
-RGB video svideo (scart)
-HDMI 1
-HDMI 2

Edessä on vielä S-V, V, L, R, HDMI 3

Eli mikä menee mihinkin ja minkälaisen johdon tarvitsen. Jos pitää kytkeä DVD:n kautta, niin saanko TV:a katsoessa kotiteatteria käyttöön?

Kiitos avusta!

8

289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onneton.

lähti viesti liian aikaisin, eli siis control centerissä on:

-6 ch direct x 3 paikkaa
      -Digital: coax ja optical

• wsup

Control centerissä ei ole videoliitäntöjä?
        Mutta joo. Coaksiaalilla dvd:stä control centeriin ja kuva valitsemallasi tavalla telkkariin. Muuten jää dvd-soittimen purkama monikanavasignaaki harakoille.

• onneton.
        wsup kirjoitti:

Control centerissä ei ole videoliitäntöjä?
        Mutta joo. Coaksiaalilla dvd:stä control centeriin ja kuva valitsemallasi tavalla telkkariin. Muuten jää dvd-soittimen purkama monikanavasignaaki harakoille.

Suuri kiitos! Nyt toimii dvd:n kanssa kotiteatteri. Mutta onko mitään mahdollisuutta saada myös TV:n ääntä noista kaiuttimista?

• wsup
        onneton. kirjoitti:

Suuri kiitos! Nyt toimii dvd:n kanssa kotiteatteri. Mutta onko mitään mahdollisuutta saada myös TV:n ääntä noista kaiuttimista?

Rca-outista erikseen telkkari control centerin fr ja fl inputteihin, ellei telkkarissa oikeasti ole optista lähtöä? Pitäisi kyllä löytyä vanhemmistakin taulutöllöistä.

Eipä siinä rca:llakaan mitään periaatteessa menetä kun telkkarilähetykset tulee kaksikanavaisina.

• onneton.
        wsup kirjoitti:

Rca-outista erikseen telkkari control centerin fr ja fl inputteihin, ellei telkkarissa oikeasti ole optista lähtöä? Pitäisi kyllä löytyä vanhemmistakin taulutöllöistä.

Eipä siinä rca:llakaan mitään periaatteessa menetä kun telkkarilähetykset tulee kaksikanavaisina.

Noniin, kiitos taas. Nyt sain TV:n äänetkin kuulumaan, tosin vaan subwooferista ja kahdesta etukaiuttimesta, mutta kai tuo "kaksikanavaisuus" tarkoittaa sitä, ettei niitä ääniä saa aivan kuten dvd:tä soittaessa? (Control senterissä ei ollut fr ja fl inputteja..yhdistin sellaisella rca kaapelilla, jossa tv:n päähän tuli kaksi päätä ja control centeriin yksi.

Se on kyllä outoa, ettei TVssä ole optista lähtöä eikä koaksaalia...kyseessä on kuitenkin suhteellisen uusi panasonicin taulutv.

Mutta kiitos kun jaksoit käyttää aikaasi vastaamiseen. Tämä oli kyllä todella suuri apu!

• etsi vielä optista
        onneton. kirjoitti:

Noniin, kiitos taas. Nyt sain TV:n äänetkin kuulumaan, tosin vaan subwooferista ja kahdesta etukaiuttimesta, mutta kai tuo "kaksikanavaisuus" tarkoittaa sitä, ettei niitä ääniä saa aivan kuten dvd:tä soittaessa? (Control senterissä ei ollut fr ja fl inputteja..yhdistin sellaisella rca kaapelilla, jossa tv:n päähän tuli kaksi päätä ja control centeriin yksi.

Se on kyllä outoa, ettei TVssä ole optista lähtöä eikä koaksaalia...kyseessä on kuitenkin suhteellisen uusi panasonicin taulutv.

Mutta kiitos kun jaksoit käyttää aikaasi vastaamiseen. Tämä oli kyllä todella suuri apu!

Kaikissa Panasonicin halvimmissakin (n. 300 euron 32") LCD-telkkareissa on ollut optinen/digitaalinen äänilähtö. Voitkos katsoa tarkemmin käyttöohjeesta ja telkkarista takaa?

Ja jos kytket RCA-kaapelilla stereoääntä, niin kyllä se pitää olla stereokaapeli eli kaksi päätä molemmin puolin.
        Katso vaikka
        http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/4357d/RCA-2RCA-2RCA

• onneton.
        etsi vielä optista kirjoitti:

Kaikissa Panasonicin halvimmissakin (n. 300 euron 32") LCD-telkkareissa on ollut optinen/digitaalinen äänilähtö. Voitkos katsoa tarkemmin käyttöohjeesta ja telkkarista takaa?

Ja jos kytket RCA-kaapelilla stereoääntä, niin kyllä se pitää olla stereokaapeli eli kaksi päätä molemmin puolin.
        Katso vaikka
        http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/4357d/RCA-2RCA-2RCA

Ei siinä ole sitä optista, vaikka kuinka etsin. Käyttöohjeissakaan ei puhuta mitään optisesta. Malli on TH-46PZ80ea.

Rca-kaapelin kaksipäisenä molemmin puolin ei toimisi, sillä control centerissä ei ole kahta paikkaa rca:lle. Tökkäsin sen yhden pään koloon jossa oli nuotin kuva.

Direct 6 ch paikkoja control centerissä taas on kolme, ja niihin tuskin rca kaapelia on tarkoitettu.

Mutta hommahan pelittää nyt. Tuskin kahdesta takakaiuttimista kuuluukaan ääntä tulla, sillä eihän tvohjelmat tule 5.1 dolbyna?

• onneton.

Näköjään kun effectin säätää control centeristä asentoon stereox2 saadaan myös tv:n äänet tulemaan kaikista kaiuttimista. Ei tule digitaalisena mutta kelvatkoon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1682
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1508
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      963
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      889
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      841
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      806
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      758
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      750
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      748
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      720
    Aihe