Isit kotiin lasten kanssa!

hallitus !!

Hyvä rakenneuudistus tulossa. Isien ja äitien pitää jatkossa jakaa kotihoidontuki. Tarkoittaa, että äiti noin 2 vuotta lapsen kanssa, ja isä yhden vuoden. Itse jään ainakin mielelläni vuodeksi lapsen kanssa. Ainutkertainen tilaisuus ja saa hieman hengähtää hektisestä työelämästä.

4

267

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isät pois paitsiosta
    • paska mäihä

Kivat teille kenellä tuo vaihto onnistuu.

Meillä ei onnistu. Vaimo tulee olemaan lapsivapaidensa jälkeen työtön (mitä oli ennen lapsiakin, koska määräaikainen heitettiin talosta pois raskauden ilmettyä... tai ei siis heitetty vaan sopimusta ei enää uusittu). Tai lähtee opiskelemaan jotain sellaista alaa, jolle voisi tulevaisuudessa työllistyä. Minä olen yrittäjä, joka ei voi jättää yritystä tuosta vaan puolikkaaksi hoitovapaaksi. Se tietäisi todennäköisesti yrityksen loppua.

Eipä siinä sitten muuta kuin vaimo työkkäriin (jolloin voi silti hoitaa lasta entiseen tapaan kotona tosin työttömyyskorvauksella jos ei työtä löydy, eikä hänen alaltaan helpolla löydy) tai opiskelemaan, jolloin taas lapsi menee hoitoon. Kummassakaan tapauksessa ei tästä perheestä tule muutamaan vuoteen ketään lisää työtä tekemään. Yhteiskunnan kannalta lienee hyöty plus miinus nolla. Ehkä jopa miinusmerkkinen, jos lapsi laitetaan jatkuvaan kokopäivähoitoon. Täältä on lisäksi tunnin matka suuntaansa opiskelemaan, joten lapselle tulisi pisimmillään jopa 10 tunnin hoitopäiviä, jos sellaisia vaan saa. Itse kun en ole päiväaikaan kotona, vaan vasta illalla.

Joo, tosi hyvä, hallitus. Ei niin etten haluaisi jäädä hoitamaan lasta kotiin, mutta kun en voi.

• Pimpin muutokset.
    • poppoppöö

http://www.mll.fi/medialle/kannanotot_ja_lausunnot/?x41070=18263588

lukekaapa isit tuo..

ja kukas se on ennenkään kieltänyt iejä jäämästä kotiin, se ole koko suomen kansan ongelma jos itse olet tussun ja hellan välissä..

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      125
      1218
    2. 73
      1193
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      97
      957
    4. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      44
      851
    5. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      78
      812
    6. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      45
      781
    7. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      40
      758
    8. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      67
      653
    9. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      113
      604
    10. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      39
      546
    Aihe