Mitä pitäisi huomioida tästä autosta

sebring?

jos on kiinnostunut?

http://www.nettiauto.com/chrysler/sebring/5793811

Tiedän tämä on 2.0l koneella ja ei oo raketti mutta se nyt ei minua haittaakaan! Minkälainen auto käytössä onko paljon vikoja? Tämä vähän kiinnostaisi mutta arveluttaa hieman amerikkalainen laatu mutta ennenkaikkea se että onko tuolla miten hitonmoiset vakuutukset? Onko kallis ylläpitää jos vaikka vertaa iskutilavuudeltaan vastaavan kokoisiin euroihin ja japseihin esim. toyota avensis opel vectra ford mondeo nissan primera? Löytyykö tästä unelmallinen automaatti jenkki ajettavaksi vai sotkenko kädet syvälle...

Sebring kiinnostaisi tykkään korimallista ja hintakaan ei tuossa mielestäni mitenkään paha ole. Kannattaako unohtaa suosiolla vai onko ihan vakavasti harkittava vaihtoehto? Täsmennys vielä en ole mitenkään varakas että mitään suuria korjauksia ei ole varaa tehdä, siis onko tämä auto toimiva vai kaikkea muuta?

9

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voyager24

      Automaatin öljynvaihto lisäkulu vrt.manuaaliin.n.200.
      Muuten kulut samat,paitsi syö tietenki hieman enemmän ainetta kuin pikku manuaali japsit

      • ap...

        Kiitos


    • ....................

      "Minkälainen auto käytössä onko paljon vikoja? Tämä vähän kiinnostaisi mutta arveluttaa hieman amerikkalainen laatu mutta ennenkaikkea se että onko tuolla miten hitonmoiset vakuutukset?"

      Amerikkalainen viimeistelyn laatu on vähän karkea. Esim. sähkövedot ovat hyvin kotikutoisen oloisia ja hitsaussaumat tai ovien ja luukkujen sovituksetkaan eivät aina ole niin millilleen. Mutta se on nyanssi jonka hyväksyt kun ostat amerikkalaisen auton.

      Yksi asia mitä ehkä kaipaisi, on suojaus kiveniskuilta. Esim. Volvossa, joka on tehty pohjolan oloihin, on kynnys -ja puskurilistat suojaamassa alareunoja. Chryslereissä taas on maalattu pelti katosta lattiaan, ja noita joutuu aina pesun yhteydessä läpikäymään tarkemmin.

      Vakuutukset ovat itseasiassa edulliset suhteutettuna iskutilavuuteen, jopa nollabonuksilla. Nuo harvoin päätyvät nuorille kuskeille samaan tapaan kuin Bemarit tai Golf GTI:t sun muut.

      "Onko kallis ylläpitää jos vaikka vertaa iskutilavuudeltaan vastaavan kokoisiin euroihin ja japseihin esim. toyota avensis opel vectra ford mondeo nissan primera? Löytyykö tästä unelmallinen automaatti jenkki ajettavaksi vai sotkenko kädet syvälle..."

      Sebringiä on Suomessakin myyty jenkiksi melko paljon. On hyviä yksilöitä ja on huonoja. Perusjutut, vältä kiertopalkintoja, katso että autolle löytyy jonkinlainen huoltohistoria. Itselläni on Neon, edellisellä omistajalla vietti 7 vuotta ja olen itse ajanut alle vuodessa 20 tuhatta kilometriä ongelmitta.

      Ylläpitokulut riippuvat vähän missä asut. Autokeskuksen huoltohinnat ovat melko törkyhintaisia ja monimerkkikorjaamojen suhtautuminen jenkkeihin on vaihtelevaa. Sitten taas nämä villit, jenkkiautoihin erikoistuneet firmat ovat melko vaihtelevan tasoisia. Itse olen huollattanut Espoossa Michael's Garage nimisessä putiikissa ja tekevät hyvää jälkeä ihan kohtuuhinnalla mielestäni.

      "Sebring kiinnostaisi tykkään korimallista ja hintakaan ei tuossa mielestäni mitenkään paha ole. Kannattaako unohtaa suosiolla vai onko ihan vakavasti harkittava vaihtoehto? Täsmennys vielä en ole mitenkään varakas että mitään suuria korjauksia ei ole varaa tehdä, siis onko tämä auto toimiva vai kaikkea muuta?"

      Kannattaa harkita. Tai käy katselemassa auto paikan päällä, koska mitkään kuvat tai selostukset eivät loppujen lopuksi kerro miltä se auto oikeasti tuntuu. Itse en osaa tähän vastata, mutta onko 2-litraisen Sebringin kanssa samaa jäähdytinongelmaa kuin Neonissa. Joku voisi vastata, jos tietää varmaksi.

    • ddddddddddddddd

      Toinen sebu menossa eka oli -01 mallin 2,7 ja oli syksystä 2005 - 2013 tammikuuhun ajan. Nyt on -06 2,7 ollut tammikuusta asti. Luotettavia hyvin toimivia autoja. Tosin tuolla ajetaan vain 10tkm vuodessa. Ekasta kallein remontti oli ilmastointikompuran vaihto. Vähän alle 2000 euroa teki joskus vuonna 2008. Tosin tehtiin tehdasuudella kompuralla ja merkkiliikkeessä ( oli lähin paikka johon kannatti hinauttaa kesken matkan). Nuo ilmastoinnin ongelmat tosin on joka automerkissa edessä jossain vaiheessa ja maksaa sunnilleen saman verran joka autoon. Muuten uusttu normaaleja kuluvia osia kuten jarrupalat ja levyt. Teetetty jarrunesteiden vaihdot jäähdytysnesteiden vaihdot ym tarpeelliset huollot määräajoin. Kallein huolto on yleensä lootaöljyn ja suodattimien vaihto 2 vuoden välein. Suosittelen koeajoa useilla yksilöillä, jotta löydät sen oikean.

      • ap...

        Joo kiitosta jälleen erittäin hyvistä ja perusteellisista vastauksista! Auto kiinnostaa ihan sikana ja tulee kyllä erittäin vakavasti harkintaan. Sen verran jos joku vielä tietäs niin haluisin tarkennuksen että meneekö vakuutukset iskutilavuuden auton painon vai päästöjen mukaan nykypäivänä? Eikös niitä vakuutuksia voi jotenki räätälöidä ettei tarvi käytetyssä olla mitään supervakuutuksia että ne minimaaliset kyllä riittäis itselle. Eikö ne vakuutukset jotenki siirry sitte tai saa siirrettyä vanhasta autosta joka jos nyt menis vaihdossa?


      • ########
        ap... kirjoitti:

        Joo kiitosta jälleen erittäin hyvistä ja perusteellisista vastauksista! Auto kiinnostaa ihan sikana ja tulee kyllä erittäin vakavasti harkintaan. Sen verran jos joku vielä tietäs niin haluisin tarkennuksen että meneekö vakuutukset iskutilavuuden auton painon vai päästöjen mukaan nykypäivänä? Eikös niitä vakuutuksia voi jotenki räätälöidä ettei tarvi käytetyssä olla mitään supervakuutuksia että ne minimaaliset kyllä riittäis itselle. Eikö ne vakuutukset jotenki siirry sitte tai saa siirrettyä vanhasta autosta joka jos nyt menis vaihdossa?

        Kyllä. Jos sinulla on tällä hetkellä auto ja tietty määrä bonuksia, vakuutus siirretään seuraavaan autoosi. Voit ennakkoon jo pyytää vakuutusyhtiöltä tarjouksen sen potentiaalisen tulevan auton rekisterinumerolla. Joku kevytkasko hyvillä bonuksilla on suht edullinen mutta voi sitä aina yrittää tavallisella liikennevakuutuksella ja ottaa vaikkapa tuulilasivakuutus mukaan (muutamia kymppejä maksaa).


    • kumpi kampi

      Tuosta ainaisesta Jenkkien vs. muun maalaisten autojen työnlaadun eroista faktaa. Jenkit tekevät autonsa kylläkin jonkinverran vapaammalla kädellä, mutta käytetyt materiaalit ovat hyviä ja kulutusta kestäviä. Japsi ja Euroautot ovat tehty kyllä enemmän viimeistellymmiksi, mutta materiaalit ovat huonompia Jenkkeihin nähden. Eli mitähän se haittaa, jos jokin kohta on jollain tönärillä mitattuna vähän vinossa, kunhan se vaan toimii. Muissa taas paikat on kohdallaan ja suorassakin, mutta muutaman vuoden käytön jälkeen ovat kuluneita halvan-näköisiä kotteroita.

      • ........

        Onhan se tosiaan näinkin. Onhan esim. BWM:n nahkapenkit jo eräänlainen käsite. Pinta aivan puhki jo 100 tuhatta ajettuna siinä missä jonkin Buickin harmaa nahka ei ehkä ole niin kauniin ja viimeistellyn näköinen mutta pysyy hyvänä pelkällä nihkeällä saippuarätillä pyyhkäistynä. Siinä missä bemaristit hakevat marmoritiskiltä kalliita tököttejä ja silti on valkoinen nahka täynnä mustia raitoja tai mustissa nahoissa toisinpäin.


    • ddddddddddddddd

      Joo enpä kyllä ole mitään viimeistelyn puutteita huomannut noissa chryslereissä. Ovet ja luukut istuu ihan hyvin. Noiden penkkien nahkahommista olen sitä mieltä, että missä tahansa autossa ne pysyvät hyvinä, mikäli niitä hoidetaan ja nimenomaan oikeilla aineilla. Ne buickin penkitkin pysyy viimeistellyn näköisinä, kun niitä hoidetaan jollain muulla kuin saippuarätillä.
      Harmi sinänsä, että noiden "paremman luokan" autojen ( ihan sama mikä valmistusmaa) penkkejä ei tahdo saada kunnon kangasverhoiluilla, vaan joutuu ottamaan nahkapenkit. Kunnon kangaspenkki on kestävämpi, pysyy paremman näköisenä ja on mukavampi istua, kuin nahkapenkki.

      Muuten noihin jenkki käyttiksiin kannattaa osat tilailla RockAuto.com osoitteesta. Viikossa yleensä osa kotiovella. Sitten vain valitsee korjaamon missä vaihdattaa, mikäli ei itse viitsi. Kyllä nämä nykyään ovat ihan samanlaisia autoja, kuin muutkin, eikä tarvii mitään erikoiskorjaamoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4542
    2. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      11
      2563
    3. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

      Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      175
      1735
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      260
      1602
    5. Ei sua pysty unohtamaan

      Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1470
    6. Pitikö mennä rakastumaan

      Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      122
      1347
    7. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

      No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      9
      1277
    8. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

      Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      72
      1269
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

      muistuttaa?
      Ikävä
      76
      1252
    10. Hei, huomenta komistus

      Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      996
    Aihe