Mitä pitäisi huomioida tästä autosta

sebring?

jos on kiinnostunut?

http://www.nettiauto.com/chrysler/sebring/5793811

Tiedän tämä on 2.0l koneella ja ei oo raketti mutta se nyt ei minua haittaakaan! Minkälainen auto käytössä onko paljon vikoja? Tämä vähän kiinnostaisi mutta arveluttaa hieman amerikkalainen laatu mutta ennenkaikkea se että onko tuolla miten hitonmoiset vakuutukset? Onko kallis ylläpitää jos vaikka vertaa iskutilavuudeltaan vastaavan kokoisiin euroihin ja japseihin esim. toyota avensis opel vectra ford mondeo nissan primera? Löytyykö tästä unelmallinen automaatti jenkki ajettavaksi vai sotkenko kädet syvälle...

Sebring kiinnostaisi tykkään korimallista ja hintakaan ei tuossa mielestäni mitenkään paha ole. Kannattaako unohtaa suosiolla vai onko ihan vakavasti harkittava vaihtoehto? Täsmennys vielä en ole mitenkään varakas että mitään suuria korjauksia ei ole varaa tehdä, siis onko tämä auto toimiva vai kaikkea muuta?

9

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voyager24

      Automaatin öljynvaihto lisäkulu vrt.manuaaliin.n.200.
      Muuten kulut samat,paitsi syö tietenki hieman enemmän ainetta kuin pikku manuaali japsit

      • ap...

        Kiitos


    • ....................

      "Minkälainen auto käytössä onko paljon vikoja? Tämä vähän kiinnostaisi mutta arveluttaa hieman amerikkalainen laatu mutta ennenkaikkea se että onko tuolla miten hitonmoiset vakuutukset?"

      Amerikkalainen viimeistelyn laatu on vähän karkea. Esim. sähkövedot ovat hyvin kotikutoisen oloisia ja hitsaussaumat tai ovien ja luukkujen sovituksetkaan eivät aina ole niin millilleen. Mutta se on nyanssi jonka hyväksyt kun ostat amerikkalaisen auton.

      Yksi asia mitä ehkä kaipaisi, on suojaus kiveniskuilta. Esim. Volvossa, joka on tehty pohjolan oloihin, on kynnys -ja puskurilistat suojaamassa alareunoja. Chryslereissä taas on maalattu pelti katosta lattiaan, ja noita joutuu aina pesun yhteydessä läpikäymään tarkemmin.

      Vakuutukset ovat itseasiassa edulliset suhteutettuna iskutilavuuteen, jopa nollabonuksilla. Nuo harvoin päätyvät nuorille kuskeille samaan tapaan kuin Bemarit tai Golf GTI:t sun muut.

      "Onko kallis ylläpitää jos vaikka vertaa iskutilavuudeltaan vastaavan kokoisiin euroihin ja japseihin esim. toyota avensis opel vectra ford mondeo nissan primera? Löytyykö tästä unelmallinen automaatti jenkki ajettavaksi vai sotkenko kädet syvälle..."

      Sebringiä on Suomessakin myyty jenkiksi melko paljon. On hyviä yksilöitä ja on huonoja. Perusjutut, vältä kiertopalkintoja, katso että autolle löytyy jonkinlainen huoltohistoria. Itselläni on Neon, edellisellä omistajalla vietti 7 vuotta ja olen itse ajanut alle vuodessa 20 tuhatta kilometriä ongelmitta.

      Ylläpitokulut riippuvat vähän missä asut. Autokeskuksen huoltohinnat ovat melko törkyhintaisia ja monimerkkikorjaamojen suhtautuminen jenkkeihin on vaihtelevaa. Sitten taas nämä villit, jenkkiautoihin erikoistuneet firmat ovat melko vaihtelevan tasoisia. Itse olen huollattanut Espoossa Michael's Garage nimisessä putiikissa ja tekevät hyvää jälkeä ihan kohtuuhinnalla mielestäni.

      "Sebring kiinnostaisi tykkään korimallista ja hintakaan ei tuossa mielestäni mitenkään paha ole. Kannattaako unohtaa suosiolla vai onko ihan vakavasti harkittava vaihtoehto? Täsmennys vielä en ole mitenkään varakas että mitään suuria korjauksia ei ole varaa tehdä, siis onko tämä auto toimiva vai kaikkea muuta?"

      Kannattaa harkita. Tai käy katselemassa auto paikan päällä, koska mitkään kuvat tai selostukset eivät loppujen lopuksi kerro miltä se auto oikeasti tuntuu. Itse en osaa tähän vastata, mutta onko 2-litraisen Sebringin kanssa samaa jäähdytinongelmaa kuin Neonissa. Joku voisi vastata, jos tietää varmaksi.

    • ddddddddddddddd

      Toinen sebu menossa eka oli -01 mallin 2,7 ja oli syksystä 2005 - 2013 tammikuuhun ajan. Nyt on -06 2,7 ollut tammikuusta asti. Luotettavia hyvin toimivia autoja. Tosin tuolla ajetaan vain 10tkm vuodessa. Ekasta kallein remontti oli ilmastointikompuran vaihto. Vähän alle 2000 euroa teki joskus vuonna 2008. Tosin tehtiin tehdasuudella kompuralla ja merkkiliikkeessä ( oli lähin paikka johon kannatti hinauttaa kesken matkan). Nuo ilmastoinnin ongelmat tosin on joka automerkissa edessä jossain vaiheessa ja maksaa sunnilleen saman verran joka autoon. Muuten uusttu normaaleja kuluvia osia kuten jarrupalat ja levyt. Teetetty jarrunesteiden vaihdot jäähdytysnesteiden vaihdot ym tarpeelliset huollot määräajoin. Kallein huolto on yleensä lootaöljyn ja suodattimien vaihto 2 vuoden välein. Suosittelen koeajoa useilla yksilöillä, jotta löydät sen oikean.

      • ap...

        Joo kiitosta jälleen erittäin hyvistä ja perusteellisista vastauksista! Auto kiinnostaa ihan sikana ja tulee kyllä erittäin vakavasti harkintaan. Sen verran jos joku vielä tietäs niin haluisin tarkennuksen että meneekö vakuutukset iskutilavuuden auton painon vai päästöjen mukaan nykypäivänä? Eikös niitä vakuutuksia voi jotenki räätälöidä ettei tarvi käytetyssä olla mitään supervakuutuksia että ne minimaaliset kyllä riittäis itselle. Eikö ne vakuutukset jotenki siirry sitte tai saa siirrettyä vanhasta autosta joka jos nyt menis vaihdossa?


      • ########
        ap... kirjoitti:

        Joo kiitosta jälleen erittäin hyvistä ja perusteellisista vastauksista! Auto kiinnostaa ihan sikana ja tulee kyllä erittäin vakavasti harkintaan. Sen verran jos joku vielä tietäs niin haluisin tarkennuksen että meneekö vakuutukset iskutilavuuden auton painon vai päästöjen mukaan nykypäivänä? Eikös niitä vakuutuksia voi jotenki räätälöidä ettei tarvi käytetyssä olla mitään supervakuutuksia että ne minimaaliset kyllä riittäis itselle. Eikö ne vakuutukset jotenki siirry sitte tai saa siirrettyä vanhasta autosta joka jos nyt menis vaihdossa?

        Kyllä. Jos sinulla on tällä hetkellä auto ja tietty määrä bonuksia, vakuutus siirretään seuraavaan autoosi. Voit ennakkoon jo pyytää vakuutusyhtiöltä tarjouksen sen potentiaalisen tulevan auton rekisterinumerolla. Joku kevytkasko hyvillä bonuksilla on suht edullinen mutta voi sitä aina yrittää tavallisella liikennevakuutuksella ja ottaa vaikkapa tuulilasivakuutus mukaan (muutamia kymppejä maksaa).


    • kumpi kampi

      Tuosta ainaisesta Jenkkien vs. muun maalaisten autojen työnlaadun eroista faktaa. Jenkit tekevät autonsa kylläkin jonkinverran vapaammalla kädellä, mutta käytetyt materiaalit ovat hyviä ja kulutusta kestäviä. Japsi ja Euroautot ovat tehty kyllä enemmän viimeistellymmiksi, mutta materiaalit ovat huonompia Jenkkeihin nähden. Eli mitähän se haittaa, jos jokin kohta on jollain tönärillä mitattuna vähän vinossa, kunhan se vaan toimii. Muissa taas paikat on kohdallaan ja suorassakin, mutta muutaman vuoden käytön jälkeen ovat kuluneita halvan-näköisiä kotteroita.

      • ........

        Onhan se tosiaan näinkin. Onhan esim. BWM:n nahkapenkit jo eräänlainen käsite. Pinta aivan puhki jo 100 tuhatta ajettuna siinä missä jonkin Buickin harmaa nahka ei ehkä ole niin kauniin ja viimeistellyn näköinen mutta pysyy hyvänä pelkällä nihkeällä saippuarätillä pyyhkäistynä. Siinä missä bemaristit hakevat marmoritiskiltä kalliita tököttejä ja silti on valkoinen nahka täynnä mustia raitoja tai mustissa nahoissa toisinpäin.


    • ddddddddddddddd

      Joo enpä kyllä ole mitään viimeistelyn puutteita huomannut noissa chryslereissä. Ovet ja luukut istuu ihan hyvin. Noiden penkkien nahkahommista olen sitä mieltä, että missä tahansa autossa ne pysyvät hyvinä, mikäli niitä hoidetaan ja nimenomaan oikeilla aineilla. Ne buickin penkitkin pysyy viimeistellyn näköisinä, kun niitä hoidetaan jollain muulla kuin saippuarätillä.
      Harmi sinänsä, että noiden "paremman luokan" autojen ( ihan sama mikä valmistusmaa) penkkejä ei tahdo saada kunnon kangasverhoiluilla, vaan joutuu ottamaan nahkapenkit. Kunnon kangaspenkki on kestävämpi, pysyy paremman näköisenä ja on mukavampi istua, kuin nahkapenkki.

      Muuten noihin jenkki käyttiksiin kannattaa osat tilailla RockAuto.com osoitteesta. Viikossa yleensä osa kotiovella. Sitten vain valitsee korjaamon missä vaihdattaa, mikäli ei itse viitsi. Kyllä nämä nykyään ovat ihan samanlaisia autoja, kuin muutkin, eikä tarvii mitään erikoiskorjaamoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näin kun katsoit salaa ja

      Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

      Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

      Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

      Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

      No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

      jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

      Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

      Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

      Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

      Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe