80+

:||

Onkohan tänne ikinä kirjoittanut ainutkaan oikeasti 80 ?

Epäilen. Näyttää joku/jotkut käyttävän leikkikenttänään.
Hyvä, jos helpottaa.

114

2894

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaliper*

      Minä ainakin olen varmasti 80 sillä täytin jo kesäkuun 17 pnä 87 vuotta ja aikoinaan
      kirjoittelin hyvinkin paljon menneistä ajoista.
      Terveisin
      Kaliper*

      • Nokkia :)

        Eräs sukulaiseni asuu Saksassa. Hän keskusteli keski-ikäisen saksalaismiehen kanssa Suomen asioista ja kertoi, että lukee joka päivä internetistä Suomen lehtien uutisia, joten on kyllä perillä asioistamme täällä. Sitäpaitsi hänellä on ystäviä ja sukulaisia, jotka kirjoittelevat usein, ja 80-vuotias tätini (minä) lähetti valokuvia.

        Mies pärskähti: "Minä en usko, että Suomessa ollaan noin pitkällä. Kukaan 80-vuotias ei osaa käyttää tietokonetta." Hän epäili, että sukulaiseni valehteli päin silmiä. Hänellä ei ollut tietokonetta, eikä hän tuntenut ketään vanhaa ihmistä, jolla olisi.

        Tulipa mieleeni Kaliper, joka on tällä palstalla muistellut vuosikausia kovia kokemuksiaan sota-ajalta ja monet muut, jotka ovat palstan uskollisia kirjoittajia.

        Saksassa ei tietokoneet ilmeisesti ole jokaisen eläkeläisen ulottuvilla.
        Ehkäpä suomalaiset tosiaan ovat tietotekniikan kärkimaita.


    • Syntymäpäivä tulossa

      Seitsemänkymppisistä on pian tulossa porukkaa, jotka ovat pitkään palstalle kirjoittaneet.
      Jää varmasti vähemmistöön nuo sanakirjan selityksia peräävät kyselijät.

    • Juu täältä tullaan . Ja aina kirjoitan rekattuna -- Jos haluaa tutustua --kaikkihan tietää että kun klikkaa rekatun nimimerkkiä pääsee hänen prohviiliin -- niin että jos ei usko .
      Mutta täytän "vasta" 3kk 2014 ne vaaditut 80v

    • 83-vuotias

      Saapihan tuota ikää epäillä. Minä olen 83v. Valitettavasti monet ikäiseni ystävät ja tutut suhtautuvat kielteisesti tietokoneen hankintaan. Usein kuulen: "en minä sitä tarvitse".
      Pankkiasiatkin hoitavat sillä kalliilla tavalla tiskillä tms.
      Verkkopankki olisi paljon halvempi, jopa maksuton. Suoravelotus valitettavasti ei kelvannut EU:lle. Muutoksia on tulossa: e-lasku ja suoramaksu. oletko valmis?

      • Anonyymi

        Niinpä. Taitaa harvemmalla olla kone tai älypuhelin käytössä. No mä en ole vielä 70 kymmentä ja minun tuttavissani on niitä jotka eivät "ikinä" koske sormellakaan koneeseen, vaan tosiaankin hoitavat asiansa kalliimmalla tavalla. Se on tietysti valintakysymys ja tietysti mahdolliset uhat pelottaa mitä kuulleet ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Taitaa harvemmalla olla kone tai älypuhelin käytössä. No mä en ole vielä 70 kymmentä ja minun tuttavissani on niitä jotka eivät "ikinä" koske sormellakaan koneeseen, vaan tosiaankin hoitavat asiansa kalliimmalla tavalla. Se on tietysti valintakysymys ja tietysti mahdolliset uhat pelottaa mitä kuulleet ovat.

        Ihan niin, moni näistä oppisi käyttämään gigi palveluja mutta kun pelkäävät jo etukäteen etteivät muka oppisi , itsekkin pelkäsin aikoinani etten oppisi käyttämään älypuhelinta, vaan yksi nuori tyttö vaan ” pakotti” ostamaan älypuhelimen ja opetti sen käytön . Joten ei se ollutkaan niin vaikeaa kun olin kuvitellut .
        Ruotsissa eli nainen. Nimeltä Dagny joka opetteli tietsikan käytön 90 vuotiaana, ja opetti vielä muitakin vanhoja käyttämään joten siinäkin tosite ettei se ikä ole aina este oppimiselle vaan usein pelko siitä ettei ymmärrä ja mitäs jos tekee väärin, on este oppimiselle
        Sitä niinkuin aliarvioi omia kykyjään kun pelko ettei opintoni päällimmäisenä


    • aloituksen tekijä

      Suomi24 tekisi mielevän teon, jos se avaisi 90 palstan.
      Moni 80 kirjoittaa ja on iloisesti olemassa vielä kauan.
      Koko suomi24 saisi uutta ilmettä, ja nuoremmille elämänhalua, jos jatkettaisiin palstalla 90 .

    • SamavanhaVenla

      Eri ikäluokkien ihmisiähän on "moneen junaan", miksi ei myöskaan ikäluokka 80 sulloudu johonkin määrättyyn muottiin!

      Mistå pååtellään kuka on 80-vuotias tai ei ole?

      Minkähän ikäinen on ihminen, jolla on pari-kolme aikuista lasta ja saman verran lapsenlapsia,
      joista osalla on jo lapsia?

      Ihmetyttää, että silloin tällöin jo vuosikausia (ehkä kymmeniäkin) perustettuihin palstoihin ja pirtteihin tullaan nurisemaan, että niissä kirjoittavat samat vanhat, joiden pitäisi oppia aloittamaan uusi palsta.
      Jotenkin vaikuttaa siltä kuin narisijoita harmittaisi se, että on olemassa kirjoittelijoita, jotka eivät harrasta keskinäistä kinastelua. Jos näin on, voi jokainen siirtyä toiseen pirttiin ja jopa perustaa vaikkapa kokonaisen oman kylän.


      LYKKYÄ TYKÖ KAIKILLE!
      Meikä lähtee yrittämään. pääsisikö kirjautumaan...

    • Yksi.ikivanha

      Jokohan aloittaja on muuttanut mielensä? Suomessa jokaisen on iästään huolimatta opeteltava tietokoneen ja verkkopankin käyttö, mikäli haluaa selviytyä pankkiasioistaan. Pankkikonttorit lopetetaan, ja ainakin asiakaspalvelutiskit. Pankit paneutuvat sijoittamiseen. Kuten Wahlroos jo vuosia sitten sanoi, asiakkaat eivät tuo kuin hiekkaa pankkisalin lattialle. Heistä on päästävä eroon, ja siihen on nyt tultu.
      Keskustelupalstalla kirjoittelu on helpoin asia tässä mullistuksessa, mihin ikäihmiset ovat pyytämättään joutuneet.

    • Aika kiva nähdä tuttuja täälläkin, ihan ilahduin, kun pistäydyin. Mikäs näitä pilttuita 😊on plaratessa, kun jotakin luettavaakin löytää.

      Nuo pankkien systeemit on tätä nykypäivää,..siihen on ollut oppiminen, mutta paljon on maaseudun väkeä, jotka on jääneet junasta. Jonkun ne kuitenkin on toimitettva , lapset ehkä. Nyt pitää jo tehdä muutakin taas.

    • millaurjami

      Jaha -- Kysyy että eikö 80 ole ollut käytössä -- Nyt olen 84v ja ainakin minä ,aikoinani kirjoittelin tänne ,etupäässä kyllä yksinäni . Kaikki luuli että he ewivät tule ikinä tällaiseksi "ikivanhaksi " niinkun minä ullamirjami"
      No huomaan että meitä Muumioita on tätä jo useampikin --taidampa ruveta taas kirjoittelemaan tännekkin . Olen Vaki kirjoittaja ihan muualla ollut nykyään . Mutta toivon vaan Pitkää ikää kaikille meille !

      U.M

    • nirppanokka.mummeli

      Kohta pian kasikymppi kolahtaa tähänkin nuppiin. Paljoa en ole kirjoitellut edes tuonne seitsenkymppisiin, vaikka jo vuosikausia olen selaillut näitä palstoja. Sen verran kuitenkin, että moni kirjoittelija tuntuu tutulta, ilman sitä rekkaustakin. Mikäs sen mukavampi ajankulu kuin sama ikäisten jutustelu leppoisasti ikäistensä kanssa. Taidanpa pistäytyä toistekin jos aihetta löytyy.

    • Nyt kukkii sekä näsiä että leskenlehdet täällä etelä Suomessa! Vihdoinkin rynnii kevään lämpä meille, kun juuri katsoin valokuvia Turun saaristosta, niin puut ja nurmet viheriöi 11.4 2013.

      Ens'viikolla jo kesäinen lämpö on luvassa 😌

      PS. Miks' nirppa.nokka, onks se sitten kivaa?

    • Ikämummu

      Minä olen 88v, OIKEESTI! Olisi kiva löytää ikätovereita keskusteluun, matkustamiseen yms Mistähän heitä löytäisi? Lähipiirini on kovin harventunut, poistunut "tuolle puolen".
      Sähköpostia käytän yms. Virtaa on siis.
      Terveisiä ikätovereille!

    • sini.sirkku.ek

      Hei vaan ikämummu ! Onhan etuoikeus saada elää iäkkääksi. Onneksi ollkoon kun noinkin iäkäs olet ja yhä kirjoitat ja hallitset tietokoneen käytön.

      Itse olen jo 83 ja pidän sitä saavutuksena. Totta on, että monet on siirtyneet ilmavoimiin, niikuin mieheni sitä kutsui.
      Minunkin ainoa sisareni meni jo edellä, vaikka oli hieman vanhempi. Taudithan ne usein katkaisevan elämän korkeassa iässä.

      Istuin kahvilla parvekkeellä iltapäivällä hetken aikaa, ja olihan soma oravanpoikanen, joka turkkiaan huolsi läheisen puun oksalla. Ihan olisi voinut loikata kaiteelle, mutta huomasi toki minun katsovan ja tuntui varovan. Niin ihastuttavan vikkelä ja leikkisä siinä otteiltaan.
      Hyvää helatorstaita!

    • e.lä.mä

      Uskon kirjoittajiin, heillä on järki.

    • Klikkaa.tästä

      Ei auta, kaikenikäisten vain on opittava. Nyt ei enää voi käydä pankin tiskilläkään Kaikkien on vain pakko oppia.
      Aloittajan mielipide on vuosien takainen. Tänä päivänä voidaan kysyä, vieläkö ihan totta on joku, joka ei osaa käyttää nettiä jokapäiväisissä toimissaan.
      Mutta tarkempi kysymys on, mistä varaton ikäihminen taikoo itselleen koneet ja laitteet. Jos ei ole edes älypuhelinta pystynyt hankkimaan.
      Kova yhteiskuntamme ei ota huomioon ikääntyneitä, joille nuoruudessa lankapuhelinkin oli vieras laite.

    • Olen ylpeä maamme vanhuksista, omista 70 ja 80vanhemmistani, jotka ovat opetelleet ja hallitsevat läppärin, tabletin ja älypuhelimen arjessa

    • nirppanokka.mummeli

      Meitä kasikymppisiähän täällä palstoilla on monta, mutta harva haluaa kirjoitella tänne 8-kymppisiin, mieli on vielä nuori ja ikävuodet tulee jälkijunassa! Kukapa sitä yksikseen palstalla viitsii puhella, kotona sitä yksikseen joutuu puhelemaan,kun ei enää puhekaveria ole. Taivas otti ja vei parempaan paikkaan.

      Sinisirkku muuten kyseli miksi nirppa.nokka, no se nimitys oli peruja mieheltäni, kun en aina ollut mieltynyt hänen valitsemiinsa ostoksiin. Monta huvittavaa ja hauskaa sanontaa on jäänyt muistoon edesmenneenstä kumppanista. Näitä muistellessa aika kuluu, mutta puhekaveria kaipaan, siksi näiltä palstoiltakin juttujanne selailen ja silloin tällöin heitän sanaseni sekaan!
      Toivottavasti tämä 80-palstakin piristyy ja oikeassa ikäryhmässä oleminen ei enää tunnu niin ikäloppupalstalta. Ollaanhan vielä olemassa, mitä sitä häpeämään!🤗

      • Makriina.ei.kirj

        Mitä häpeämistä ikävuosissa on? Niitä kertyy jokaiselle tasapuolisesti.
        Tämä ikävuosiin perustuva palstajako ei oikein tunnut hyvältä. Eihän mielipiteemme iän mukana muutu vanhoiksi ja homeiseksi. Seuraamme maailman menoa kuin ennenkin. Joka ei seuraa, ei tännekään kirjoittele.
        Ravistautukaamme nyt vaan myöntämään, että ikää tuli, ja 80 vuotta on jo takana elettyä elämää. Siinä ei todellakaan ole mitään häpeämistä.


    • uusionuorivanha

      En ymmärrä miksi niin moni kahdeksankymppinen sinnikkäästi junnaa vaan ns. nuoremmilla palstoilla. Täällähän on elämää ja kivoja kirjoittajia, eikun sekaan vaan.

      Elävyyttä toivotan tälle 80 palstalle. Kirjoitan itsekin jos ja kun keksin jotain aiheisiin liittyvää. Tsemppiä siis tänne, ja ihanaa alkukesää!

    • sini.sirkku.ek

      Aiheet ei ole lukkoolyötyjä millään lailla,..vaikeaa olisikin kirjoittaa neutraalista aloitteesta 😊
      Minusta pikku tarinoiti päivästään tai elämästään puoltaa paikkaansa, ihan kuin mielee välähtänyt ajankohtaisuuskin.

      Aamu päivällä kirjoitin tuohtuneena ystävästäni, joka kipeillä jaloillaan hoitaa lähes 90 v suurta puutarhaa ja omakotitaloa. Jalattomaksi menee, kun ei halua vierasta siivousapua, ikkunanpesijätkin oli jonkun tutun kautta ei ammatti-ihmisiä,..joopa joo. mieheni oli samaa luokkaa aikanaan, vain tutun kautta suosittelemaa piti olla,..minä sain viimein tajuamaan, että nuo kodinhoitoon on minun tuntemaa alaa, joten kotirauha säilyi meillä.

      Siivousfirmoja on tänäpänä pilvin pimein.,kurssitettuja työntekijöinään. mutta nuokin varakkaat ihmiset on niin juuttuneita ennakkoluuloihin. Mies jo 92,..itse en kuuntelisi sataa v. käyvää isäntää, ja panisin myyntiin palatsin jo aikapäivää. Huh, helpotti purkaa sydäntään, kun sääliksi käy ystäväni. tramppaamiset isossa talossaan.😊
      Ihokin on rikkoutunut, joku vasaravarvas hiertää ja virheasento saa aikaan kipeitä patteja jalkapohjiin.
      Ihana hoidettu puutarhakin heillä on, mutta yksin senkin vielä koikkelehtivat.

    • Per-kel

      No mie vasta 69, toivottavasti en kenenkää mieltä pahoittanut :-*

    • Eppu_

      Ihmeellistä on tämäkirjoittelu!

      Palstalaiset kirjoittava koko maailman asioista vaikka tietoa ei ole edes itsestään.

    • kysyy.epätietoinen

      -Normaalilla on kyllä tietoa itsestään, eikö Eppu tulokas kuulukaan heihin ?

      • tekomerkki

        Tuhatnikki oireilua kaikentietävyys vaatimuksissa. Itsehän tietää kaiken itsensä ylistäjä kun on.


    • oikeasti.ei

      Joku leikkikenttäko tämä jälleen jollekin. Aloituksessa siitä mainitaan. Sekö sama vanha 2013 on jo tännekin pesiytynyt. Näitähän riittää nykyään, vaikka eihän niiden omituisuudet mitään merkitse.

    • Anonyymi

      Aloittaja tarkoittaa ilmeisesti sexxi- pitoisia kirjoituksia, joita selvästikin pitää yleensäkin suomi-24-palstalle sopimattomina.
      On todettava, että se aihepiiri kiehtoo myös 80 -ikäisiä tai ainakin melkoista osaa heistä, koska se on tärkeä osa heidän elämäänsä. Kirjoitellaanpa siis siitä edelleen. Saavat kirjoitella nekin, joiden elämään se kuuluu harvemmin kuin viikkotasolla.

      • Anonyymi

        Sehän se on monta kertaa oire jostain kun kielletään toisilta jotkut aiheet ymmärtämättä että kaikkimeivät ole samanlaisia kun kieltäjä on. Eikö se ole täällä netissä niin että ” kysy mitä haluat” ainakin minä olen sen niin lukenut, jos en itse pidä joidenkin aiheista niin hyppään yli, jokaiselle jotakin eikö vain


    • Anonyymi

      90v täyttäneitä ei ole elossakaan kuin muutama kymmenen tuhatta.
      Moniko heistä tulisi 90 plussaan ?
      Täysin pöhkö ehdotus eristää 10 (?) ihmistä 90 plussaan.

      • Anonyymi

        Eihän tänne kirjoittele kuin typerät teini-ikäiset, jotka nostelevat vanhoja aloituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tänne kirjoittele kuin typerät teini-ikäiset, jotka nostelevat vanhoja aloituksia.

        Miten se menikään pata kattilaa soimaa? Tosin tuntuu joidenkin kohdalla levy sen verran vaurioituneelta, että kirjoituksista heijastuvat vuosien takaiset kielteiset tapahtumat, joiden yli eivät tietyt kirjoittajat tunnu pääsevän.


    • Anonyymi

      Miksi itse tänne kirjoitat. Odota kunnes joskus täytät 80.

      • Anonyymi

        Minulla sattuu olemaan hyväkuntoinen olympiaiheinen pöytäliina, jossa on vuosiluku 1940. Ilmeisesti kastelahja, synnyin muutama päivä ennen talvisodan loppua ( aibakin sote-tunnukseni väittää niin).


    • Anonyymi

      Kyllä me olemme yleensä melko iäkkäitä, minäkin olin jo yli 80-vuotias silloin, kun esim. Tarton rauhasta vielä neuvoteltiin, ja palstallamme siitä sitten paljon kirjoiteltiin aikanaan. Ja yhä edelleenkin yritän pysyä ajantasalla maailmanmenossa.

      • Anonyymi

        Olet ihme. Olit yli 80-vuotias, kun Tarton rauhasta neuvoteltiin. Se solmittiin 1920.


    • Anonyymi

      Hoitoa tarjoavia on vähän, vaan viihdyttäjiä enemmän.

    • Mukava ketju. Kuka sen hoksasi tänne poimia?
      Monilla oli asiaa, eikä oikeastaan kukaan irvaile.
      Ihan tuli ikävä Kaliiperia, joka kirjoitti vuosikausia sotamuistojaan asiallisesti tänne 80 palstalle. Ja muitakin tuttuja kirjoittajien joukossa on.

    • Anonyymi

      Kuka oli poissa kun täällä oli rauhallista? Miettikää!

      • Anonyymi

        Ai-Van!
        Ketkä kaikki rynnistivät oitis paikalle, kun se yksi tuli palstalle.
        Lepokuukausia heilläkin, kaipuu palstalle suuri. Nyt riemumielin kaikkien kimppuun!
        Iloitkaamme. Emme ole enää yksin.
        Nim Anofani.


    • Anonyymi

      Tuliko ketään mieleen?

      • Anonyymi

        . Telaketjumörssäri?


    • Voi hyvänen aika! Olemme eläneet tietokoneaikaa jo Commodore 64:stä lähtien. Hankin ensimmäisen tietokoneen, Panasonic merkkisen, työpaikalleni vuonna 1983, siitä lähtien olen ollut niiden kanssa tekemisissä. Nyt olen täyttämässä 83. Tavallisesti kirjoitan anonyyminä.

      • Anonyymi

        Sullapa pitkä rupeama tietokoneilla, entinen vaimoni aloitti työnsä joskus 70-luvun alussa jonkunlaisilla tietokoneilla.

        Tavallisesti ! eiliseen asti kirjoitin kerrosta alempaa sininen rekattuna nyt aonyymiinä tietystä syystä. Tänään anonyymi miksi kehut kun sulla näkyvä nimimerkki, ' minä siihen, miksi sinä anonyyminä vaadit multa näkyvyyttä kun itse olet piilossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sullapa pitkä rupeama tietokoneilla, entinen vaimoni aloitti työnsä joskus 70-luvun alussa jonkunlaisilla tietokoneilla.

        Tavallisesti ! eiliseen asti kirjoitin kerrosta alempaa sininen rekattuna nyt aonyymiinä tietystä syystä. Tänään anonyymi miksi kehut kun sulla näkyvä nimimerkki, ' minä siihen, miksi sinä anonyyminä vaadit multa näkyvyyttä kun itse olet piilossa.

        Voi voi sinun kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sullapa pitkä rupeama tietokoneilla, entinen vaimoni aloitti työnsä joskus 70-luvun alussa jonkunlaisilla tietokoneilla.

        Tavallisesti ! eiliseen asti kirjoitin kerrosta alempaa sininen rekattuna nyt aonyymiinä tietystä syystä. Tänään anonyymi miksi kehut kun sulla näkyvä nimimerkki, ' minä siihen, miksi sinä anonyyminä vaadit multa näkyvyyttä kun itse olet piilossa.

        Menin töihin ison tuotantolaitoksen pääkonttoriin 70-luvun alussa. Edistyksellinen firma oli siirtynyt tietokoneaikaan, ja keskustietokonetta varten oli iso halli täynnä tietokoneen laitteita. Ne hurisivat ja nakuttivat, ja lämpötilan oli oltava 18 C Koneita hoiti lauma koulutettuja ATK-ihmisiä, joilla oli isot palkat ja auto talon puolesta. Hallin läheisyydessä oli lävistäjien joukko, joka naputti kiivaaseen tahtiin reikäkortteja.
        Minun tehtäväni eivät liittyneet niihin hommiin ja kunnioitin suuresti tätä uutuutta. Siinä oli suuren maailman tuntua!


    • Anonyymi

      Haukkuu jo Demeä rasistiksi. Kohta alkaa ulos savustus? Kuin kerran skillania ja Demeä.

      • Anonyymi

        Se kateus.... Suosituille...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kateus.... Suosituille...

        Käenpiika ahmii osaa toisten
        Itse paisuu lailla loisten
        Laulaa hector


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käenpiika ahmii osaa toisten
        Itse paisuu lailla loisten
        Laulaa hector

        Käen p o i k a
        Tietysti


    • Anonyymi

      Halooo KYMMEN VUOTTA VANHA KETJU ! ?

      kuka elää meneisyydessään, kuka on taantunu

      • Anonyymi

        Kallis ystävä! Täällä eletään 15 v. ajan saatujen kokemusten vallassa. On kerätty loukkaantumisia ja vääryyksiä, ja saman tien arkistoitu muidenkin kirjoittajien epäystävällisiä lauseita, nimityksiä ja vertauskuvia. Ne ovat täyttä materiaalia tämän päivän kirjoitteluille.
        Niin että älä yhtään päivittele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kallis ystävä! Täällä eletään 15 v. ajan saatujen kokemusten vallassa. On kerätty loukkaantumisia ja vääryyksiä, ja saman tien arkistoitu muidenkin kirjoittajien epäystävällisiä lauseita, nimityksiä ja vertauskuvia. Ne ovat täyttä materiaalia tämän päivän kirjoitteluille.
        Niin että älä yhtään päivittele.

        ai jaaa, meinaatko että joku hakee todisteita loukkauksista,
        nostaakseen syytteen 15 v. sitten olevasta tekstistä,,,
        hymmm,,,
        samaan tapaan kuin P. Räsäsen tapauksessa tapahtui,

        no siinä mielessä ei hyvä,
        eikä yleisesti hyväksyvää käytöstä toimitsijalta,,,


    • Anonyymi

      Edelleen käen poika ajaa muita pois pesästä......

    • Anonyymi

      Vanha alotus, mutta jossainmielessä mielenkiintoinen
      ihan hauska, muistoja täynnä noilta ajoilta,

      kun joku teki tämän alotuksen,
      tuonna vuonna puolisoni kuoli keväällä,

      jäin yksin
      suremaan loppuelämää,
      olin silloin vasta 72 vuotia,,,,,, , vasta,

      jäin vissiin kiinni menneisyyteen,
      en osannu repäistä, kehittyä, rakentaa uutta elämää,
      vaan tallon edeleen tätä samaa rataa päivästä toiseen,
      huomaan kyllä,
      voimat hiipuu vääjäämättä,
      en saanu yhtikäs mitään suurempaa elämän muutostakaan aikaan
      tänä kuluneena aikana kohta kymmeneen vuoteen, huh,
      elossa olen, omatoiminenki vielä,
      mutta
      elämän halua ei ole,

      siksi kyselenki,,,
      kuinka moni ketjun kirjoittajista on vielä elävien kirjoissa,
      moniko teistä , senaikaisista 80 henkilöistä
      vielä komentoi ketjuun

      itse olen NYT 83 v

      mukava oli lukea itseäni vanhempien konenteja meneeltä ajoilta,
      silloin kun itse olin vielä nuori heh heh heeeeeee 72 v,
      hymyä huuleen,,

    • Vaikea niiden on vastata, jotka eivät enää ole elävien kirjoissa. Anonahan täällä nykyisin kaikki kirjoittavat, niin että ei ole tietoa, kuka 10 v. sitten näillä palstoilla pyöri.

      • Anonyymi

        Se sama, joka edelleen sabotoi palstaa, kaverisi.


    • Anonyymi

      Rekattu Ano.

      • Anonyymi

        Kiitos tästä muisteluketjusta. Se osoittaa, kuinka monista asioista kommentteja kirjoitettiin. Tämän päivän kirjoittajat ovat turhautuneita yhden asian kirjoittajia, joille ei mikään muu asia tunnu kiinnostavan.
        Tulee ikävä entisiä aikoa.


    • Anonyymi

      Aloittaja toivottavasti on ymmärtänyt, että tänne kirjoitti 80-palstalle sopivan ikäinen pieni joukko, jonka trollilauma sai lähtemään ja siirtyi itse tänne puhumaan politiikkaa, " koska kaikilla on oikeus".
      Tämän hetken kirjoittajien ikä ei ole tiedossa.

      • Anonyymi

        "Tämän hetken kirjoittajien ikä ei ole tiedossa."
        Voi päätellä, että yli 100. Jo 2-3 vuotta.


      • Anonyymi

        Onko se ikä niin tarkalleen oltava jos pari vuotta heittelee Pääasiahan on että on kiinnostunut samoista aiheista joista keskustellaan .
        Ja sitten on niinkin että aitä voi tehdä ihan oman sivun jonne pääsee kirjautumalla va vaaditaan hyväksyminen ketjun hallitsijalta.
        Tarkoitushan on tietenkin että oli ketju mikä hyvänsä niin jokainen voisi ottaa osaa mileilpiteillään. Vaikka monella on hieman tieto aukkoja mikä on mielipide ja mikä kiusaaminen .aiheita olisi varmaan monia , ja toiset ovat todella hyviä keksimään aloituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämän hetken kirjoittajien ikä ei ole tiedossa."
        Voi päätellä, että yli 100. Jo 2-3 vuotta.

        Minne kuuluu jos on vaikka 78 vuotias, entäs jos on 88: vuotias , . Ei kai siinä edes voi jyrkkiä rajoituksia olla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minne kuuluu jos on vaikka 78 vuotias, entäs jos on 88: vuotias , . Ei kai siinä edes voi jyrkkiä rajoituksia olla

        Ei ole mitään rajoja. Ei ole sellaista lakia Suomenmaassa, joka estää kirjoittamasta
        mihin osioon haluaa.


    • Anonyymi

      Valmistautumista vanhuuteen. Olen 79v ikäinen hauras, miespuolinen vanhus.

      • Anonyymi

        Kaikki kirjoittajat ovat tervetulleita palstalle
        nuorisosta vaariin asti
        mielipiteitten ilmaisu on kehittävää jopa ajatuksiaki herättävää ,

        suomessa on mielipideilmaisun vapaus vielä voimassa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki kirjoittajat ovat tervetulleita palstalle
        nuorisosta vaariin asti
        mielipiteitten ilmaisu on kehittävää jopa ajatuksiaki herättävää ,

        suomessa on mielipideilmaisun vapaus vielä voimassa,

        Hymyilyttävä kommentti.
        😀😃


    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen aloitus.
      Nämä 2013, ketjun alotuksen aikaan, kirjoitelleet ovat nyt 10 v. vanhempina jo yli 90. Kyllä suomalaiset olivat ja ovat olleet digimaailman kärkimaita. Oliko Nokian puhelimien menestys esimerkkinä muuhunkin digiosaamisen tietotaitoon.

      Nyt minua kummastuttaa, kun politiikka on vallannut monet ikäryhmät. Onhan se toki tärkeää, vaan onko se kaikki mikä ikäisiäni kiinnostaa.

      • Anonyymi

        Täällä kirjoiteltiin kyllä ihan arkielämän asioista vielä joitakin aikoja sitten, mutta nämä poliittiset broilerit (? HAH) ahdistivat arkisen elämän kirjoittajat omille teilleen, ja valtaavat ny ketjut politiikalla ja transuilemalla.
        Tietysti aina voi sanoa, että avaa oma ketju.
        Kokeile sinä.
        Arkistosta joku voisi myös nostaa esiin jonkun Nojatuoliketjun, näkisimme, vieläkö se innostaisi kirjoittelemaan päivän tapahtumista.


    • Anonyymi

      Eikö olekin ihanaa, että joillakin ihmisillä riittää henkistä vireyttä ?
      Politiikasta kiinnostuneet ovat henkisesti vireitä ihmisiä, joita kiinnostavat yhteiskunnalliset asiat edelleen ja yleensä kaikki muukin ympärillä.
      He eivät ole siihen kaavaan kangistuneita, että kun jää eläkkeelle pitää lakata ajattelemasta ja jäädä "yhteiskunnan ulkopuolelle" kiikkustuoliin
      "mummoutumaan" tai "pappaantumaan" ennen aikojaan.

      • Anonyymi

        kokemuksesiso?


      • Anonyymi

        Jaa, minulle näyttäytyy siltä, että sinne kiikkustuoliin on kangistunut mummot ja papat joilla päässä liikkuu vain ne politiikkakiistat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, minulle näyttäytyy siltä, että sinne kiikkustuoliin on kangistunut mummot ja papat joilla päässä liikkuu vain ne politiikkakiistat.

        Siltä se tietenkin näyttäytyy kiikkustuoliin kangistuneelta


      • Anonyymi

        Henkisesti vireitä? Lue nyt uudelleen, hyvä ihminen.
        Persuja kaikki haukkuvat, ihan kuin se olisi välttämätöntä, jos on politiikasta kiinnostunut.
        Osoittaako se valveutumista?
        Minusta päin vastoin osoittaa tietämättömyyttä, jos vain löytää vikaa jostakin puolueesta, mutta ei osaa tuoda esiin minkään puolueen saavutuksia tai keskustella tehdyistä ratkaisuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siltä se tietenkin näyttäytyy kiikkustuoliin kangistuneelta

        Täällä vielä olet kangistuneena.
        Koitappa kangeta itsesi kiikkustuolista ylös.
        Tee vaikka "pää, olkapää, peppu, polvet, varpaat" -taputusjumppa.
        Omanlaisesi siitä saat, jos annat poliitikkojen nimet.
        Saat itse valita taputat päähän Marinia, Purraa, Saarikkoa, Orpoa jne.
        Kun varpaisiin taputat, niin pyllistät muille.
        You know?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Henkisesti vireitä? Lue nyt uudelleen, hyvä ihminen.
        Persuja kaikki haukkuvat, ihan kuin se olisi välttämätöntä, jos on politiikasta kiinnostunut.
        Osoittaako se valveutumista?
        Minusta päin vastoin osoittaa tietämättömyyttä, jos vain löytää vikaa jostakin puolueesta, mutta ei osaa tuoda esiin minkään puolueen saavutuksia tai keskustella tehdyistä ratkaisuista.

        Kokeeko persut rasismia.
        Heitä on kuitenkin suuri osa kansasta, ei kaikki ole sellaisia kuin näkyvimmät kummajaiset.
        Huvittavaa, jos he tekevät aloitteen sitä ei voi hyväksyä, vasta sitten jos joku muu puolue hoksaa saman asian.
        En ole psersu, tiedän heidän huonot puolensa, mutta en teilaa kaikkea heidän sanomaansa puolueen takia.
        Riikka Purra on ihan ok. Leena Meri, varatuomari, fiksu nainen, muitakin ok. naisia on. Sanna Antikainen ei kuulu niihin fiksuimpiin. Jussi Halla-aho on älykäs.
        Sitten on sellaisia että on vaihdettava kanavaa kyselytunnilla jos avaavat suunsa.
        Mutta ei puolue tee automaattisesti ihmisestä fiksua, tolloja on joka puolueessa.
        Olen kyllästynyt politiikkaan. En taida katsoa edes kyselytuntia kun ärsyynnyn vain.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Kokeeko persut rasismia.
        Heitä on kuitenkin suuri osa kansasta, ei kaikki ole sellaisia kuin näkyvimmät kummajaiset.
        Huvittavaa, jos he tekevät aloitteen sitä ei voi hyväksyä, vasta sitten jos joku muu puolue hoksaa saman asian.
        En ole psersu, tiedän heidän huonot puolensa, mutta en teilaa kaikkea heidän sanomaansa puolueen takia.
        Riikka Purra on ihan ok. Leena Meri, varatuomari, fiksu nainen, muitakin ok. naisia on. Sanna Antikainen ei kuulu niihin fiksuimpiin. Jussi Halla-aho on älykäs.
        Sitten on sellaisia että on vaihdettava kanavaa kyselytunnilla jos avaavat suunsa.
        Mutta ei puolue tee automaattisesti ihmisestä fiksua, tolloja on joka puolueessa.
        Olen kyllästynyt politiikkaan. En taida katsoa edes kyselytuntia kun ärsyynnyn vain.

        "Heitä on kuitenkin suuri osa kansasta" Mitä "heitä" ?
        Persuja vai rasisteja ?

        Molemmissa tapauksissa olet väärässä. Kumpaakaan ei ole "suuri osa kansasta".
        Molemmat esiintyvät useimmiten samassa persoonassa ja neljä viidestä
        suomalaisesta äänestää ihan muita kuin persuja.
        Neljä viidestä ei äänestä persuja eli suurin osa kansasta ei ole rasisteja eikä kannata rasisteja.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Kokeeko persut rasismia.
        Heitä on kuitenkin suuri osa kansasta, ei kaikki ole sellaisia kuin näkyvimmät kummajaiset.
        Huvittavaa, jos he tekevät aloitteen sitä ei voi hyväksyä, vasta sitten jos joku muu puolue hoksaa saman asian.
        En ole psersu, tiedän heidän huonot puolensa, mutta en teilaa kaikkea heidän sanomaansa puolueen takia.
        Riikka Purra on ihan ok. Leena Meri, varatuomari, fiksu nainen, muitakin ok. naisia on. Sanna Antikainen ei kuulu niihin fiksuimpiin. Jussi Halla-aho on älykäs.
        Sitten on sellaisia että on vaihdettava kanavaa kyselytunnilla jos avaavat suunsa.
        Mutta ei puolue tee automaattisesti ihmisestä fiksua, tolloja on joka puolueessa.
        Olen kyllästynyt politiikkaan. En taida katsoa edes kyselytuntia kun ärsyynnyn vain.

        "Jussi Halla-aho on älykäs."
        "Älykäs" ja älykäs. ... Minusta rasisti ei ole älykäs ihminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Heitä on kuitenkin suuri osa kansasta" Mitä "heitä" ?
        Persuja vai rasisteja ?

        Molemmissa tapauksissa olet väärässä. Kumpaakaan ei ole "suuri osa kansasta".
        Molemmat esiintyvät useimmiten samassa persoonassa ja neljä viidestä
        suomalaisesta äänestää ihan muita kuin persuja.
        Neljä viidestä ei äänestä persuja eli suurin osa kansasta ei ole rasisteja eikä kannata rasisteja.

        Jos persut on toiseksi suurin puolue niin aika iso osa kansaa silloin on persuja. En ole kirjoittanut että suurin osa, vaain suuri osa.
        Samapa tuo, en ole persu, mutta en tuomitse heitä sen enempää kuin muitakaan puolueita.
        Moni yrittäjä on muuttanut persuksi, heillä on nykysin aika tukalaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jussi Halla-aho on älykäs."
        "Älykäs" ja älykäs. ... Minusta rasisti ei ole älykäs ihminen.

        En tiedä rasismista.
        Kyllä hän on älykäs, ainakin minun mielestäni.
        Suomessa ollaan on maailman toiseksi vähiten raistisia, luin äsken jostain.
        Sanko pitää mielipiteeni?
        Älykäs voi olla vikoineen päivineen.
        Puolustan tahallani persuja kun näyttää olevan näin, ihminen on älykäs ja fiksu jos haukkuu persuja. En ole koskaan ollut mikään älykkö :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jussi Halla-aho on älykäs."
        "Älykäs" ja älykäs. ... Minusta rasisti ei ole älykäs ihminen.

        18:0049

        mietippä itteäsi
        taatusti OLET sinäki rasisti
        jos uskallat olla itsellesi rehellinen niin ET VARMASTI PIDÄ kaikista ihmisistä SE ON kuules ny RASISMIA
        sinulla ON TAKUULLA RAJOTTEET kenekanssa et halua olla missää tekemisissä,
        JOKO ÄLYÄT ITSEKKI OLET RASISTI
        jos väität jotain muuta niin VALEHTELET sekä itsellesi että muille,
        ja NYT TURPA RULLALLE
        ei hukuta muita KUN ITSEKKI OLET RASISTI


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        En tiedä rasismista.
        Kyllä hän on älykäs, ainakin minun mielestäni.
        Suomessa ollaan on maailman toiseksi vähiten raistisia, luin äsken jostain.
        Sanko pitää mielipiteeni?
        Älykäs voi olla vikoineen päivineen.
        Puolustan tahallani persuja kun näyttää olevan näin, ihminen on älykäs ja fiksu jos haukkuu persuja. En ole koskaan ollut mikään älykkö :D

        Jos lukisit jonkun kirjan, jonka on kirjoittanut häntä tunteva,
        käsityksesi muuttuisi täysin hänestä ja PS:stä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos lukisit jonkun kirjan, jonka on kirjoittanut häntä tunteva,
        käsityksesi muuttuisi täysin hänestä ja PS:stä.

        Jos on vikoja voi silti olla älykäs, Vikoja on kaikissa.
        Jos on eri mieltä niin sekin katsoaan viaksi.
        Varsinkin jos ei hauku persuja niin on tyhmä :D
        Ihan oikeastin olen kyllästynyt yhden puoleen jatkuvaan esiin tuomiseen ja mollaamiseen.
        Tiedän ketä äänestän,
        ei ole persu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lukisit jonkun kirjan, jonka on kirjoittanut häntä tunteva,
        käsityksesi muuttuisi täysin hänestä ja PS:stä.

        Kiitos sinulle.


    • Anonyymi

      Olet kokolailla oikeassa. Jutut sopii yksiin yhtähyvin kuin ylpeys ja ikäväkin.

    • 70+ sivustolla ei muuta ollutkaan kuin persujen haukkumsiata tai puolustamista.
      Kyllästyin ja tykkään olla täällä 80+ palstalla.
      Olen 78,5 vuotias, käyn ihan hyvin ikäryhmään.
      Politiikka on asia joista saa helposti riidan aikaiseksi.
      En ole kovin kiinnostunut asiasta, tiedoissani on aukkoja.

      • Anonyymi

        Ei 70 sivustolla puhuttaisi mitään persuista, ellei niitten trollit (eli kannattajat) hyökkäilisi sinne ihan jatkuvaa syöttöä.

        Ei ole mitään järkeä ottaa eläkeläisen palstaa sabotointinsa
        kohteeksi, mutta se järkihän persuilta justiin puuttuukin.
        Ne on älyttömiä, ei löydy muuta sanaa.

        Muut pystyvät keskustelemaan politiikasta argumentein, persu sylkee suustaan
        ulos mitä sattuu ilman järjen hiventäkään. Anteeksi, että "politiikasta" kirjoitin,
        mutta näin se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 70 sivustolla puhuttaisi mitään persuista, ellei niitten trollit (eli kannattajat) hyökkäilisi sinne ihan jatkuvaa syöttöä.

        Ei ole mitään järkeä ottaa eläkeläisen palstaa sabotointinsa
        kohteeksi, mutta se järkihän persuilta justiin puuttuukin.
        Ne on älyttömiä, ei löydy muuta sanaa.

        Muut pystyvät keskustelemaan politiikasta argumentein, persu sylkee suustaan
        ulos mitä sattuu ilman järjen hiventäkään. Anteeksi, että "politiikasta" kirjoitin,
        mutta näin se on.

        Kyllä siellä yksi PE... on se joka pitää persuja esillä. Hän haukkuu heitä monta kertaa päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 70 sivustolla puhuttaisi mitään persuista, ellei niitten trollit (eli kannattajat) hyökkäilisi sinne ihan jatkuvaa syöttöä.

        Ei ole mitään järkeä ottaa eläkeläisen palstaa sabotointinsa
        kohteeksi, mutta se järkihän persuilta justiin puuttuukin.
        Ne on älyttömiä, ei löydy muuta sanaa.

        Muut pystyvät keskustelemaan politiikasta argumentein, persu sylkee suustaan
        ulos mitä sattuu ilman järjen hiventäkään. Anteeksi, että "politiikasta" kirjoitin,
        mutta näin se on.

        En ole "persu", mutta kysäisempä vaan, että eikö heilläkin ole oikeus kirjoittaa, kuten näillä Marinin kannattajilla?

        En myöskään allekirjoita tuota "Muut pystyvät keskustelemaan", mutta näinhän se on, että näämme asiat siten, miten se sopii omaan katsastuskantaan.

        Ihan sama se on näillä palstoilla, kuten live-elämässäkin. On kaksi aihetta, joista tulee riitaa, uskonto ja politiikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole "persu", mutta kysäisempä vaan, että eikö heilläkin ole oikeus kirjoittaa, kuten näillä Marinin kannattajilla?

        En myöskään allekirjoita tuota "Muut pystyvät keskustelemaan", mutta näinhän se on, että näämme asiat siten, miten se sopii omaan katsastuskantaan.

        Ihan sama se on näillä palstoilla, kuten live-elämässäkin. On kaksi aihetta, joista tulee riitaa, uskonto ja politiikka.

        "En ole "persu", mutta kysäisempä vaan, että eikö heilläkin ole oikeus kirjoittaa, kuten näillä Marinin kannattajilla?¨"

        Mahdolliset Marinin kannattajat eivät juuri kirjoittele Marinista mitään muuten
        kuin vastatakseen persujen Marinin ala-arvoisiin mollaamisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En ole "persu", mutta kysäisempä vaan, että eikö heilläkin ole oikeus kirjoittaa, kuten näillä Marinin kannattajilla?¨"

        Mahdolliset Marinin kannattajat eivät juuri kirjoittele Marinista mitään muuten
        kuin vastatakseen persujen Marinin ala-arvoisiin mollaamisiin.

        Niinkö? Sitten emme ole lukeneet samaa palstaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siellä yksi PE... on se joka pitää persuja esillä. Hän haukkuu heitä monta kertaa päivässä.

        Tuo on niin totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole "persu", mutta kysäisempä vaan, että eikö heilläkin ole oikeus kirjoittaa, kuten näillä Marinin kannattajilla?

        En myöskään allekirjoita tuota "Muut pystyvät keskustelemaan", mutta näinhän se on, että näämme asiat siten, miten se sopii omaan katsastuskantaan.

        Ihan sama se on näillä palstoilla, kuten live-elämässäkin. On kaksi aihetta, joista tulee riitaa, uskonto ja politiikka.

        Tietenkin persuillaoikeus kirjoittaa, mutta eivät he koskaan kirjoita mitään
        älyllistä.
        Kaikki PS:n kannattajien kirjoituksensa ovat "vihervasemmisto-kommari"-räksytystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on niin totta.

        Oletko juuri se persu, joka vainoaa Pertikkiä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siellä yksi PE... on se joka pitää persuja esillä. Hän haukkuu heitä monta kertaa päivässä.

        Oletko ano 11:00 juuri se persu, joka vainoaa Pertikkiä jatkuvaa syöttöä ?
        Kymmeniä kertoja päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko juuri se persu, joka vainoaa Pertikkiä ?

        Onko täällä tarkoitus kirjoittaa viereisen palstan kirjoittajista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko täällä tarkoitus kirjoittaa viereisen palstan kirjoittajista?

        Siksi juuri siirryin tänne kun kyllästyin persuiluun, puolin ja toisin.
        Mutta sama homma näkyy pesiytyvän tännekin.
        Voisitteko persuilijat ja heidännvihaajansa perustaa oman ketjun. Silloin tietää pysyä poissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ano 11:00 juuri se persu, joka vainoaa Pertikkiä jatkuvaa syöttöä ?
        Kymmeniä kertoja päivässä.

        Oletko pertikki siirtynyt 80 sivuille. Pysy vain siellä omassa paikassasi jos et malta olla kirjoittamatta persuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko täällä tarkoitus kirjoittaa viereisen palstan kirjoittajista?

        Saa täällä kirjoittaa vaikka Timbuktusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa täällä kirjoittaa vaikka Timbuktusta.

        Ei kukaan ole kieltänytkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ano 11:00 juuri se persu, joka vainoaa Pertikkiä jatkuvaa syöttöä ?
        Kymmeniä kertoja päivässä.

        Levittää täälläkin väärää tietoa Pertikistä ? Sairasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Levittää täälläkin väärää tietoa Pertikistä ? Sairasta.

        Älä muuta sano ! Että ihminen jaksaa maalittaa Pertikkiä ja väsätä
        hänestä vääristelykirjoituksia. Kannattais hankkia elämä, 24/7 elämä yhtä ihmistä
        jahdaten ei ole elämää. Ehkä nettipoliisille kannattaisi ilmoittaa ?
        Maalittaminen on kai rikos nykyään ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä muuta sano ! Että ihminen jaksaa maalittaa Pertikkiä ja väsätä
        hänestä vääristelykirjoituksia. Kannattais hankkia elämä, 24/7 elämä yhtä ihmistä
        jahdaten ei ole elämää. Ehkä nettipoliisille kannattaisi ilmoittaa ?
        Maalittaminen on kai rikos nykyään ?

        Vaikuttaa siltä, että tämä Pertikin vainooja on sama tyyppi, joka jaksaa
        tehtailla valheita ja ilkeyksiä pääministeri Marinista.
        Maanista vainoamista tämä on, eikä kuulu tasapainoisen ihmisen päiväohjelmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä muuta sano ! Että ihminen jaksaa maalittaa Pertikkiä ja väsätä
        hänestä vääristelykirjoituksia. Kannattais hankkia elämä, 24/7 elämä yhtä ihmistä
        jahdaten ei ole elämää. Ehkä nettipoliisille kannattaisi ilmoittaa ?
        Maalittaminen on kai rikos nykyään ?

        Ystävät hyvät.
        Täällä pitää olla joku maalitettava. Nimeltä mainittu. "Niin on ollut, ja niin on aina oleva," sanoi ystäväni Sinuhekin.
        Vuosia oli samat, mutta joskus kärsivällisyys heilläkin pettää, tai tulee muita esteitä. Maalitettavat häipyvät! Voi sentään.
        Maalittajat joutuvat haahuilemaan yksikseen, kunnes löytävät uuden sopivan.
        Voimia vaan Pertikille, olen aina lukenut hänen kommenttejaan.
        Viime aikoina olen tietystä syystä väistänyt palstaa, ja jos jotain, niin en kuten ennen, vaan ihan anona, sillä en halua innostaa trolleja nimmarilla.
        Terveisin Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä, että tämä Pertikin vainooja on sama tyyppi, joka jaksaa
        tehtailla valheita ja ilkeyksiä pääministeri Marinista.
        Maanista vainoamista tämä on, eikä kuulu tasapainoisen ihmisen päiväohjelmaan.

        rauhoitu pertikki.
        Tunnistan hänen anonyymit itsekehunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        rauhoitu pertikki.
        Tunnistan hänen anonyymit itsekehunsa.

        Ei Pertikki kirjoita noin virheetöntä suomen kieltä. Anteeksi vain Pertikki 🤩
        Minä myös luen Pertikin tekstit. Toivoisin, että hän kirjoittaisi enemmänkin ei-poliittisia tekstejä. Hänellä on näkemystä moneen asiaan.


    • Anonyymi

      Ikä? Kalenteri, biologinen vai mentaalinen ikä?

    • Anonyymi

      Leikkikenttähän tämä on ja kaikki leikkiväiset ovat tänne tervetulleita.
      Kaikki tarkoittaa siis jokainen, ja minkäänlaista syrjintää ei sallita
      esiintyipä sitten anona tai monona, killinä vai kiiskinä.
      Tervetuloa!

    • Anonyymi

      Ainaisia epäilyjä , voi että kyllästyttää.

    • Anonyymi

      Ei PS mitään tee kenenkään muun kuin oman hyväpalkkaisen kansanedustajahommansa eteen.

      Kerro, mitä hyvää PS on saanut aikaan sinun hyväksesi ?
      Miten elämänlaatusi on parantunut PS:n ansiosta ?

      • Anonyymi

        Kerro milloin PS:lla on ollut mahdollisuus vaikuttaa henkilötason päätöksiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro milloin PS:lla on ollut mahdollisuus vaikuttaa henkilötason päätöksiin!

        Juuri niin, ei milloinkaan eikä se voi koskaan vaikuttaa mihinkään muihinkaan päätöksiin, mutta uunot äänestää PS:ää.
        Sanna Marinin hallitus on voinut vaikuttaa,
        Se vei läpi esimerkiksi ylimäääräisen indeksikorotuksen alhaisiimpiin eläkkeisiin,
        joita alettiin maksaa 1.8.2022 ja on nostanut sosiaaliturvan tasoa,
        joka vaikuttaa moniin lapsiin, aikuisiin, perheisiin.

        PS ei tekisi mitään kenenkään eteen, jos sillä vaikka olisi mahdollisuuskin.


    • Anonyymi

      Tulin auringonpaisteen kera
      sinitaivas yhteinen kattomme
      sinun minun ja heidän
      kuu lipui hitaasti itään
      tuuli hengitty syvään odottaen
      kevääseen on vielä aikaa
      saa nukkua pesässään
      kääntää kylkeä
      miettiä
      jospa tekisin vuosistani helminauhan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      2970
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2079
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1852
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe