Missä järjestyksessä kiinteitä lisätään?

Tailiander

Aloitinkin tuolla keskustelun unikoulukypsyydestä ja tähän liittyen kysymys kiinteiden lisäämisestä, ts. aterioiden lisäämisestä. Eli meillä 6,5kk poika ja syö suunnilleen näin:

- herää n. 7-8: maitoa
- lounas n. 12 liha-kasvissose
- klo 15-16 maitoa
- klo 19 maitoa ja puuroa hedelmää
- klo 20 lisää maitoa ja nukkumaan

Yöllä lisäksi yleensä 2 syöttöä.

Nyt olisi tarkoitus lisätä kiinteitä. Onko suositusta siitä mitä kannattaa seuraavaksi ottaa mukaan aterioiksi? Välipala vai aamupuuro vai toinen lihakasvissose? Onko sillä mitään eroa edes? Arvelen, että aamupuuro ei kyllä välttämättä menisi, koska aamuisin ei usein juo maitoa muutenkaan kovin paljon, ehkä tankkaa yöllä niin paljon. Välipala tuntuu vähän turhan kevyeltä, jos se on pelkkää hedelmää, eli oiskohan se toinen liha-kasvissose, tai pelkkä kasvissose sitten siinä 16 syötön yhteydessä? Meille on sopinut se, että maito juodaan samalla kertaa kuin kiinteät, koska kiinteiden syöminen tosi hidasta ja menisi suunnilleen koko päivä pelkkään syömiseen, jos imetys ja ruokailu erikseen.

Kokemuksia?

1

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minn85.

      Lounaalla vaikka pelkkä kasvissose ja päivällisaikaan (eli tuo 15-16) sitten se liha-kasvissose. Olisi lähempänä iltaa tukevampaa ruokaa, jos sekin pikkuhiljaa vaikuttaisi yösyömisiin. Ja jos unikoulu alkaa tehota, niin aamulla menisi puurokin.:)

      Meillä 4-5 ateriaa päivässä, joskus jää välipala "aikataulun" takia pois (jos esim. herännyt myöhempään, silloin hedelmäsose laitetaan iltapuuron joukkoon). Joka ruualla menee lisäksi 1dl maitoa ja puurossa myös maito joukossa. Eli päivässä se 6dl.

      Päivärytmi karkeasti:

      7-8 herää
      8-9 puuro maito
      11-12 lounas maito -> päikkäreille (nukkuu 2-3h)
      15-16 päivällinen maito
      (17-18 mahdollinen välipala)
      19-20 iltapuuro maito -> yöunille

      Ajat siis vaihtelee hiukan, noiden aikojen välissä ruokailut tapahtuu. Sama rytmi ollut n. 6kk iästä asti, nyt poika reilu 8kk.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe