Vieraalta paikkakunnalta

onekysymys

Eli aloitan täysin vieraalla paikkakunnalla opinnot ja minulla ei ole täällä ketään tuttuja. Mietinkin että miten helposti yliopistossa tutustuu uusiin ihmisiin ja saa kavereita? Käsitykseni mukaan opiskelu on kuitenkin aika itsenäistä, mutta olen myös kuullut että erilaisia tapahtumia on? Onko veteraaniopiskelijoilla antaa tietoa tästä untuvikolle? : )

2

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kanssasi samaan aikaan aloittaviin tutustut varmaan ensimmäisillä viikoilla. Luennoilla harvemmin saa tuttuja. Paras tapa on osallistua eri järjestöjen juhliin, kerhotoimintaan tai muihin tapahtumiin. En tiedä missä yliopistossa olet, mutta yleensä niiden piirissä toimii suhteellisen runsaasti opiskelijäjärjestöjä esim. ainejärjestöjä, osakuntia ja harrastusjärjestöjä. Riennoista ei pitäisi olla pulaa. Varmaan joka makuun pitäisi löytyä jotain. Yleensä tällaisista asioista kerrotaan opintojen alussa.

    • austerism1

      Alussa tutustut omaan tutor-ryhmään ja ehkä muihinkin tutor-ryhmiin. Kun opinnot etenevät, tutustut luennoilla ja harjoituskursseilla ihmisiin.

      Sanoisin, että oman pääaineen puitteissa tuttuja tulee melko helposti, sivuaineen suhteen voi olla hankalampaa.

      Lisäksi on erilaisia osakuntia, kerhoja, oma ainejärjestö, yo-kunnan toimintaa ynnä muuta, joiden parissa voi tutustua halutessaan uusiin ihmisiin.

      Opiskelu on tosiaan (aineesta riippuen) itsenäistä, ja opinnoissa voi edetä hyvin pitkälti omaan tahtiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2468
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2230
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2059
    5. 173
      1876
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      43
      1865
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1548
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe