Eli aloitan täysin vieraalla paikkakunnalla opinnot ja minulla ei ole täällä ketään tuttuja. Mietinkin että miten helposti yliopistossa tutustuu uusiin ihmisiin ja saa kavereita? Käsitykseni mukaan opiskelu on kuitenkin aika itsenäistä, mutta olen myös kuullut että erilaisia tapahtumia on? Onko veteraaniopiskelijoilla antaa tietoa tästä untuvikolle? : )
Vieraalta paikkakunnalta
2
148
Vastaukset
Kanssasi samaan aikaan aloittaviin tutustut varmaan ensimmäisillä viikoilla. Luennoilla harvemmin saa tuttuja. Paras tapa on osallistua eri järjestöjen juhliin, kerhotoimintaan tai muihin tapahtumiin. En tiedä missä yliopistossa olet, mutta yleensä niiden piirissä toimii suhteellisen runsaasti opiskelijäjärjestöjä esim. ainejärjestöjä, osakuntia ja harrastusjärjestöjä. Riennoista ei pitäisi olla pulaa. Varmaan joka makuun pitäisi löytyä jotain. Yleensä tällaisista asioista kerrotaan opintojen alussa.
- austerism1
Alussa tutustut omaan tutor-ryhmään ja ehkä muihinkin tutor-ryhmiin. Kun opinnot etenevät, tutustut luennoilla ja harjoituskursseilla ihmisiin.
Sanoisin, että oman pääaineen puitteissa tuttuja tulee melko helposti, sivuaineen suhteen voi olla hankalampaa.
Lisäksi on erilaisia osakuntia, kerhoja, oma ainejärjestö, yo-kunnan toimintaa ynnä muuta, joiden parissa voi tutustua halutessaan uusiin ihmisiin.
Opiskelu on tosiaan (aineesta riippuen) itsenäistä, ja opinnoissa voi edetä hyvin pitkälti omaan tahtiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 13410627
- 525110
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html442322Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1072135- 292023
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131641Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411462Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta291144Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v331101Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk541007