Kitinät pois!!!

Väsynyt123

Miten pitäisi suhtautua kun vähän päälle 1 vuotias kitisee jatkuvasti.
Mikään ei ole koskaan hyvin, pari kertaa päivässä viihtyy hetken itsekseen ja sitten taas kitisee ja kitisee!!!
Tuntuu pahalta kun ei tee edes mieli käydä hänen kanssaan mitään leikkimään kun toinen on naama väärinpäin aina:( harmittaa, harmittaa....

Pitäisikö antaa hänen vain kitistä sitten itsekseen,onko tottunut saamaan liikaa huomiota?vai mistä jatkuva kitinä johtuu?
Turhauttaa kun tuntuu etten tee mitään "oikein" mikään kun ei kelpaa,blaa!!!!

5

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kapusha

      Meillä on yksivuotiaan kanssa samanlaista ollut ja on vieläkin niinä päivinä kun päikkärit on 1h pituiset...
      Musta tuntuu että poika on kyllästynyt mun naamaan ensinnäkin ja siihen vielä päälle se väsymys niin naama on väärinpäin koko ajan :S
      Ainoa vinkki minkä pystyn antamaan on,että keksikää tekemistä muualla kuin kotona!:) Jos siis viihtyy esim toisten lasten kanssa niin leikkikentälle tai joku kerho kenties vois auttaa viihtymään? Ja sitten ehkä se Äidinkin seura tuntuis paljon mukavammalta.
      Me käydään paljon kyläilemässä mummoloissa,että vältyttäs tältä jatkuvalta kitinältä. Mulle narisee ja kiukkuaa koko ajan ja Isänsä kun tulee kotiin niin onki kun naantalin aurinko!
      Eli jos vaan mahdollista niin keksi aktiviteetteja ja jos vaan onnistuu niin näkisi paljon eri ihmisiä vaikka aamupäivisin niin ei ehkä ois kitinää niin paljoa. Toimii ainakin meillä :)

    • Väsynyt123

      Ongelma onkin siinä kun lähinnä pelkää muita kiljuvia lapsia!!:(
      Eli lapsia täynnä olevat leikkipuistot eivät ole niitä ihan mieluisia paikkoja.
      Kaikki tututkin asuvat jonkun matkan päässä, mutta kyllä meillä onneksi viikottain vieraita käy ja itsekkin sitten iltaisin pyritään jossain kylässä käymään.
      Ongelma onkin yleensä juuri päivisin kun ollaan kahdestaan kotona.

      • Tsemppiä4u

        Viihtyykö hän rattaissa, jos vain lenkkeilette ja ohitatte leikkipuistot? Lapsi on kuitenkin aina silloin terve, jos hän kitisee ja vaatii huomiota. Ajattele kuinka ikävää olisi, jos hän tuossa iässä ihmettelisi omia varpaitaan pari tuntia kerrallaan ja huomaisitte miehenne kanssa puolen vuoden kuluttua, että lapsiahan ei olekaan ihan normaali.


    • Väsynyt123

      No ihan hyvä pointti kyllä tuokin:)!
      Tempperamenttia kyllä tuntuu löytyvän vähän liiaksikin, mutta totta kyllä että jos ei koskaan vaatisi mitään ja möllöttäisi itsekseen niin olisin kyllä huolissani!!
      Tänään taas oli niitä harvoja päiviä milloin kitinä ei ollut jatkuvaa ja tehtiin kaikkea mukavaa yhdessä, saan itsekkin enemmän energiaa olla mukana leikeissä kun näkee että lapsi nauttii ja hänellä on kivaa.
      Onneksi silloin tällöin on näitä hyviäkin päiviä jotka antavat sitten voimaa jaksaa jotenkin ne huonot päivät mitä nyt suurimmaksi osaksi meillä on.

      Välillä vaan mietityttää mistä kitinä johtuu? Olenko antanut liikaa huomiota ja nyt lapsi ei viitsisi olla hetkeäkään omien leikkien parissa? Vai enkö anna sitten tarpeeksi virikkeitä? :(
      Vai onko lapsi vain luonteeltaan vaativa persoona? jaa a tiedä sitten mikä on todellinen syy...välillä vain tuntuu että onko ihan tavallista että lapsi näin paljon on kiukkuisella päällä ja hyviä hetkiä niin vähän.

    • onko allergiat

      tutkittu? Tai korvat? Mielestäni ei kuulosta normaalilta jos ihan koko ajan kitisee.Se taasen on aivan normaalia ettei tuossa iässä yksin viihdytä,eroahdistustakin varmaan on.Mutta jos kitisee vaikka olet ihan läsnä niin kuulostaa oudolta.Hampaiden tulo voi myös tehdä kiukkuiseksi mutta ei kai sentään noin paljon..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe