ollaan menossa häämatkalle kiertelee englantia. loppuloma vietetään lontoossa mihin on varattu hotelli mutta muuten olis tarkoitus yöpyä bed&breakfirst -paikoissa. onko kenelläkää kokemuksia b&b:stä? mitä maksaa? miten yleensäki homma toimii? kannattaako? kertokaa kaikkia mahdollisia kokemuksia b&b:stä!
kiitoksia jo etukäteen vastauksistanne!!!
B&B:stä kysyttävää!
6
667
Vastaukset
- Panu
B&B:ten hinnat riippuu taysin paikasta ja laadusta, todella hyvasta B&B:sta joutuu maksamaan kolmen tahden hotellihuoneen hinnan. Yleisimmillaan ne on kuitenkin suht hyvia ja laatukin on kohdallaan, hinnat tuolta 18-45£ / yo. Hyvat matkat :)
- Matrix
Kokemusta löytyy B&B-paikoista. Yleensä ne on aika edullisia, riippuen tietenkin minkä tasoisesta paikasta on kyse. Esim. jos pulittaa 20 egeä per hlö/yö niin sillä pitäisi saada jo ihan hyvätasoista majoitusta. Itselläni ei ole kokemusta Englannista, mutta Irlannista senkin edestä ja luulen että meininki on siellä ihan samaa.
Hommahan toimii ihan silleen, niin kuin normaaleissakin hotelleissa, että menet ovesta sisään ja jos sieltä löytyy joku respan näköinen paikka niin siitä vaan sitten kyseleen majoitusta. B&B tarkoittaa siis sänky ja aamupala eli ei mitään luxus majoitusta.
Kannattaa kysäistä saako huoneen nähdä ennen kuin teette päätöstä otatteko vai ette. Itse olen aina saanut nähdä huoneen ennen sinne majoittumistani. Pääasia on ollut että huone on siisti ja muutenkin asumiskelpoinen. Suihku ja oma vessa on tärkeitä asioita ja yleensä ne löytyvätkin huoneista.
Aamupala on yleensä se englantilainen, eli paistettu kananmuna, pekonia, makkaraa (joka tirisee rasvassa vielä lautasellakin), paahtoleipää, teetä ja tuoremehua.
Mutta toki kannattaa aina kysyä mitä aamiaiseen kuuluu, eli jos ei ole tottunut moiseen voi mahdollisesti saada jotain kevyempääkin. Joissakin paikoissa tarjotaan myös puuroa, muroja, hedelmiä jne.
B&B:t on yleensä aika pieniä majataloja joissa ei välttämättä ole montakaan huonetta. Aamiainen siis tarjoillaan aamiaishuoneessa joka on yleensä respan kanssa samassa tilassa tai sen välittömässä läheisyydessä.
Itse olen aina pitänyt B&B-paikoista, koska monesti paikan omistajat ovat itse töissä paikassa ja antavat mielellään turistiopastusta.
Eli pelkkiä hyviä kokemuksia.
Hyvää matkaa!- heis
Siis Bed and breakfast -paikka olisi kai ensisijaisesti jonkun yksityisperheen vuokraama huone tai pari. Nimitys on siitä siirtynyt tarkoittamaan halvempia hostellejakin, vai?
-Itsellä on kokemusta muutaman vuoden takaa 4-henkisen perheen majoittumisista Etelä-Englannissa. Löytyi mm. kurja lukoton huone Cambridgesta, mutta pakko ottaa kun muut oli varattuja, ja taas aivan viihtyisä taiteilijan ateljeetalokin vanhassa myllyssä, josta käsin pistäydyimme parina päivänä junalla Lontoossa.
Erilaisia paikkoja on kiva vertailla ja saattaapa saada kosketusta natiiveihinkin, ainakin näkee mielenkiintoisia koteja vessoineen (esim. virkattu wc-paperirullan koristepeite jäi mieleen) ja erilaisia aamiaisia. Turisti-infot (joka kaupungissa GB:ssä) antoivat hintatietoja, osoitteita ja piirsivät karttoja. Tai voi etsiä kylttejä ja kysellä ovilla. Have a good time! heis - Matrix
heis kirjoitti:
Siis Bed and breakfast -paikka olisi kai ensisijaisesti jonkun yksityisperheen vuokraama huone tai pari. Nimitys on siitä siirtynyt tarkoittamaan halvempia hostellejakin, vai?
-Itsellä on kokemusta muutaman vuoden takaa 4-henkisen perheen majoittumisista Etelä-Englannissa. Löytyi mm. kurja lukoton huone Cambridgesta, mutta pakko ottaa kun muut oli varattuja, ja taas aivan viihtyisä taiteilijan ateljeetalokin vanhassa myllyssä, josta käsin pistäydyimme parina päivänä junalla Lontoossa.
Erilaisia paikkoja on kiva vertailla ja saattaapa saada kosketusta natiiveihinkin, ainakin näkee mielenkiintoisia koteja vessoineen (esim. virkattu wc-paperirullan koristepeite jäi mieleen) ja erilaisia aamiaisia. Turisti-infot (joka kaupungissa GB:ssä) antoivat hintatietoja, osoitteita ja piirsivät karttoja. Tai voi etsiä kylttejä ja kysellä ovilla. Have a good time! heisItse olen siis majoittunut sellaisissa B&B-paikoissa jotka ovat olleet esim. jonkun perheen omistama ja siinä on ollut muutamia huoneita.
Kaikissa kuitenkin oma kylppäri ja lukot ovissa.
Mutta myös sellaisessa B&B-paikassa olen esim. Galwayssa ollut jossa oli kaksi erillistä rakennusta joissa molemmissa oli jotain kymmenen huonetta omine kylppäreineen. Aamiaisrakennus ja respa oli erikseen ja lisäksi piha oli aidattu ja oman auton sai lukitun portin taakse yön ajaksi. Tämä majoitusalan yritys siis mainosti itseään B&B-paikaksi mutta ehkäpä enenmmänkin muutaman tähden hotelli kun taso oli kuitenkin erinomainen ja huone todella siisti isoine sänkyineen, mutta hinta oli todella halpa.
Edelleenkin suosittelen tsekkaamaan huoneen ennen kuin otatte sen.
B&B-majoituksesta ei edelleenkään ole mitään pahaa sanottavaa.
Ai niin ja jossain päin Irlantia matkatessani näin tien varsilla B&B-paikkoja joissa oli kyltit kertomaan vieläkö on tilaa vai onko täyttä.
- vaimo kyselee vielä..
onko nämä b&b -paikat selkeästi näkyvillä vai joutuuko niitä penkomaan jos mistä "metsän keskeltä"?
meillä on vuokra-auto käytössä eikä ole aiempaa kokemusta englannista.
kiitos vielä vastauksistanne!- Matrix
Ihan näkyvillä varmasti. Kuten jo edellä mainitsin monessa paikassa näin B&B-kyltin alla tai jossain lähettyvillä myös kyltin jossa ilmoitettiin onko paikassa vapaita huoneita.
B&B-majoitusta löytyy keskeltä kaupunkia (mukaan lukien suuret kaupungit) ja myös teiden ja kylien varsilta. Eli ihan joka paikasta. Toki suosittelen tsekkaan netistä valmiiksi paikkoja sellaisten kaupunkien ja kylien kohdalta missä meinaatte käydä.
Autollenne kannattaa muistaa kysyä myös paikka ja tietenkin mieluiten aidattu / vartioitu alue. Ja se kannattaa muistaa ettei autoon kannata jättää yhtään mitään omaisuutta ja hanskalokeron luukku auki. Näin vältät varkaat. Itsekin olen aina raahannut kaikki laukut, reput, ostokset siis kaiken mukana huoneeseen.
Hyvää lomaa! Älkääkä ottako turhia paineita, maalaisjärki käteen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624282Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1541812Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141513Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351278Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681063- 56914
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.167829Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781