Koko vartalo märkii

nuorimies5

Mikäs mua mahtaa vaivaa. Mulla on ollut koko ikäni ihottumaa mutta ei ole koskaa haitannut elämääni paitsi, että en tykkää uida enkä ole harrastanut urheilua joukkueissa, koska häpeän ihottumiani.

Tänä kesänä kuitenkin kaikki muuttui. Ihottuma kohdat alkoivat vuotaa jotain tahmeaa hajutonta nestettä, sekä päänahka että korvat(korvalehdet, käytävät) märkivät, kuivumiseen menee useita tunteja, ja alkavat visvomaan heti kun saa kontaktia. esim. kun menen nukkumaan niin herään tunnin päästä koko pää märkänä tuota nestettä.

Välillä "tauti" hellittää, mutta tulee takaisin. Nyt uutena oireena naaman märkiminen ja kukkiminen pieniä paiseita noin 50kpl.

En ole koskaan kirjoittanut mitään keskustelupalstoille, mutta nyt alan olemaan todella epätoivoinen ja alkaa usko menemään pikkuhiljaa, kun on kaikenmaailman antibioottikuurit, ducray shampoot, dalacinit, salvat, kortisonit ( voiteet, tabletit) kokeiltu

6

1685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuorimies5

      Ps. Unohdin myös kertoa, että karvat irtoaa juurineen jos repäsee edes pikkasen ja silmät rähmii vuotaa tota tahmeaa nestettä

      • tuttua1

        Moi

        Itsekkin viimeiset 2 vuotta täsmälleen samanlaisesta vaivasta kärsinyt.
        Ikävä kyllä ei mullakaan mitään ihmeparannusta ole asiaan.

        Itse koko viime syksyn juoksin iholääkärillä ja sain kokea ah niin tutut sisäiset ja ulkoiset kortisooni kuurit sekä antibioottia josta koko kroppa meni ihan hulluksi herkkyyden takia. Edelleen muistona punoittava naama. Lopetin lääkäri käynnit kun hänellä ei ollut tarjota kuin valohoitoa. Jossa olin joskus vuosia sitten ollut jo ja kävin koko valohoitojakson läpi. Ei tulosta vaan edelleen silloinkin paheni.

        Sen jälkeen en ole lääkäriin poikennut muuta kun työterveydessä hakemassa reseptin perusvoiteeseen. Onneksi edelliis vuonna kun tappelin ihon kanssa. Löysin itselleni sopivan voiteen joka ainakin tekee olon siedettäväksi.

        Itsellä ainakin aina märkimis jakson jälkeen ihomuuttuu niistä kohdista kuivaksi ja todella hilseileväksi. Joskus näyttää että se menee parempaan kuntoon niin eiköhän sitten taas ala märkiminen. Tuntuu että kierre on loputon.

        Lopuksi kerron miten itsellä tilanne ainakin helpottui. Ei ole vaiva siis kokonaan hävinnyt.

        Yksinkertaisesti huomasin että aina suihkun tai saunan jälkeen iho oli muutaman tunnin ok, mutta sitten seuraavana päivänä se oli taas kahta kauheampi.
        Yksinkertaisesti harvensin pesulla käyntiä ja välillä pesin itseni vain haavanhoito pyyhkeellä. Pikkuhiljaa tilanne parani ja parani.
        Takapakki tuli heti kun kävi kunnon suihkussa ja taas 2 viikkoa kärsimystä.

        Nyt en käy enään pesemässä vain kriittiset paikat ( haarovälit,kainalot ja hiukset tosin niin etten laske vettä naamalle. Saippua sitten on kans itselle ollut se myrkky. Onneksi iho sietää deodoranttia niin ei haise kovin pahalle vaikka toki vesipesu riittää hygienian kannalta vallan mainiosta. Itseasiassa hiukset ja päänahda voivat paljon paremmin kun ei ole shampoota käyttänyt viimeisseen 1 vuoteen.

        Lisäksi rasvaan kehon säännöllisesti. Nyt itsellä tilanne se että kaikki muu paitsi naama on ollut vapaa tuosta vaivasta
        mutta sekin on vain kausittain pahana kuten nyt kun menin juomaan lasin limsaa joka aiheutti melkein heti reaktion
        tosin kauhulla odotan miten iho talvella kestää.

        Voimia sinne. Tämä todellakin syö miestä ja lujaa.

        jopa niin paljon että pahimpana hetkenä on vain aatellut luovuttaa kokonaan.

        ps. Oletko käynyt allergia testeissä, jos et ole niin kannataa. niin saa ainakin rajattua ruoka aineet pos laskuista.


    • nuorimies5

      Olen enemmän kuin monta kertaa aatellu jo luovuttaa, pääsisi vaan helposti tästä tuskasta pois. en todellakaan halua kenenkään muun kärsivän tästä "taudista", tietäisi edes mikä mua vaivaa. eikä ole ruoka-allergia

      • nuorimies5

        Ps. Haluutko kertoa että minkä voiteen ansiosta olosi on siedettävä, mistä saa tuota haavanhoito pyyhettä ja onko sua purrut punkki tai paarma tms.


    • Tuttua1

      Moi

      sorry en ole ollut koneella vähään aikaan.

      Juu ei ole tietääkseni punkki purrut mutta paarma on joskus pari kesää sitten. Vaiva on ollut kyllä ennen sitä jo.

      Itsellä käytössä on Abobase oily cream ja hyvänä kakkosena Orionin novalan joskin ei niin hyvä mutta menee paremman puutteessa. Itsellä huomasin että mitä rasvaisempi voide niin sen parempi, Vähentää mulla hilseilyä ja kiristylsen tunnetta. kunhan käyttää säännöllisesti ja lisää noin 4 tunnin välein voidetta tai tarpeen mukaan.

      Noita haavapyyhkeitä saa apteekista tai toisin sanoen savetteja. Toinen mikä on hyvä niin niveanin naamapyyhkeet joiita saa perus cittarista ainakin.

      Itsellä on nyt kokeilussa Lapcreamin tervavoide kasvojen ihon hoitoon. Näin vajaan viikon jakson aikana on naaman punoitus vähentynyt ja hilseily lähes hävinnyt. Olen siis aina illalla pari tuntia ennen nukkumaan menoa kasvoille. aamulla ja päivällä käytän noita edellä mainitsemia apteekin tuotteita. Ollut itselle toimiva combo.

      Toisena on kokeilussa saman valmistajan pihka voide kyynerpäihin mutta sen kohdalla ei niin suurta vaikutusta.

      Tuo syö miestä kun ei kukaan lääkäri tiedä vaivaa ja sama juoksutus lääkäriltä toiselle ja samant lääkkeet aina tarjoillaan, kortisonia niin sisäisesti ja ulkoisesti vaikke eivät ne auta kuin ehkä just sen kuurin ajan jos sitäkään.

      Seuraavan kerran niin vaadit pääsyä ihan kekussairaalaan ihopolille 1-2 viikoksi tutkimuksiin ja ns hoitovapaalle kun hoitsut hoitaa rasvaamiset. Sillä on oikeasti vaikutusta ainakin omaan jaksamiseen kun toinen hoitaa tuon ikuisen rasvaamisen ainakin hetkeksi. kokemuksella voin suositella. Hyvässä lykyssä pääset keskustelemaan toisten ihopotilaiden kanssa kokemuksista eri hoidoista tai aineita. Mutta tosiaan sitä pitää vaatia lujaa eikä antaa periksi. ikävä kyllä itse pitää pitää omia puoliaan näissä asioissa kun tuntuu ettei muuten mitään tapahdu.

      voimia sinne, kyllä se aurinko joskus myös risukasaan paistaa vaikkei synkimällä hetkellä siltä näytä.

      ps, kannataa huolehtia riittävästä d-vitamiinin saannista. itse viime talveksi 2 x annoksen niin ainakin se auttoi mielialaan positiivisesti.

    • Anonyymi

      Märkärupi !!!?? Noo!!!? Otan osaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 178
      1903
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1353
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1164
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1085
    Aihe