Olen siis opiskelija ja rahaa ei ole mitenkään kovin huimasti. Haluaisin hankkia vedenkeittimen, mutta en oikein tiedä mikä olisi hyvä ja luotettava mutta kuitenkin melko halpa. Marketeissa myydään joitain 20-30e maksavia vedenkeittimiä (esim. Severin), mutta en ole uskaltanut ostaa mitään sellaista, jos vaikka ylikuumenee tai hajoaa heti.
Olisiko esim. joku näistä ok?
http://www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/vedenkeittimet
Olen miettinyt tuota Tefalin Mini Steeliä, onko jollakin siitä kokemuksia? Haluaisin ulkonäön puolesta Kenwoodin kMixin, mutta nuo ovat aika kalliita. Itselläni on jo samaa sarjaa olevat kahvinkeitin ja leivänpaahdin.
Mikä olisi hyvä ja edullinen vedenkeitin?
11
2364
Vastaukset
- Voi juku
Mikrohan sulla tietysti jo on. Siis mihin tarvitset vedenkeitintä? Et teetä juodessasi huomaa mitään eroa onko vesi lämmitetty mikrossa vai keittimessä.
- Rhino
Ei se mikrossa lämmitetty vesi vaan maistu kovin hyvältä :D Ja arveluttaa säteily yms terveysvaikutukset, jos alkaisin monta kertaa päivässä kuumentaa veden sillä. Sitä paitsi tää mun nykyinen mikro on jotain 20 vuotta vanha (sain sukulaiselta kun muutin), ja sinne on pinttynyt kamala haju jota ei saa millään pois. Arveluttaa vähän, että onko se muutenkaan enää kovin turvallinen...
- elämäntapatyötön
Et sä sitten kauhean köyhä opiskelija ole, jos kMixin laitteita jo on. Pitäytyisin samassa sarjassa niin kalusto olisi yhteensopiva ulkonäöllisesti.
20 vuotta mikrolle ei ole paha ikä ollenkaan, mutta jos haisee eikä sitä hajua saa puhdistamalla pois niin vaihtaisin senkin uuteen.
Kustannusta tulee siis noin 100 ekee, mutta jaa se muutamalle kuukaudelle eikä enää tunnu niin pahalle. - Rhino
No ne kMixin laitteet ei kyllä olleet itseni ostamia, sain lahjaksi vanhemmilta :D Eli kyllä olen köyhä; en ole ostellut itse juuri minkäänlaista elektroniikkaa.
- maksaa itsensä takaisin
Kenwoodit ovat ihan hyviä. Itselläni on juuri Kenwoodin vuonna 97 ostettu (jolloin olin köyhääkin köyhempi opiskelija) metallinen vedenkeitin, jota edelleenkin käytän päivittäin ja se on moitteettomassa, uuden veroisessa kunnossa. Sitä ennen oli kolmekin eri muovirojua, joihin meni parissa vuodessa 50% enemmän rahaa kuin yhteen Kenwoodin keittimeen joka kestää.
- Sähköllä se käy
Hyvästä tiedä,samanlaisiahan ne systeeminä on.Semmoinen n.1litran paikkeilla oleva on sopiva.Ainakin 1-5 hengelle. Kannattaa valita sellainen missä vastus on pohjalevyn alla piilossa. Vesitilassa oleva vastus menee huonoksi ennenkuin huomaakaan. Siis jollet omista Englantilaista kuumavesi pulloa sänkyyn,
jolloin se n.1,7l lienee sopiva. Niitä tosin isoin osa markkinoilla olevista on. Kaikissa on termostaatti mikä katkaisee virrat kun kiehunta alkaa.Lisäksi on turvatermostaatti ettei tule tulipaloa jos varsinainen termostaati särkyy. - Voi juku
Aiii ?! Joku väittää että mikrossa lämmitetty vesi maistuu erilaiselta mitä sähköllä lämmitetty? Meillä ainakin mikro ja vedenkeitin on kytketty samaan pistorasiaan. Eli luulisin että molemmat toimii samalla sähköllä. Vai tulisiko mikrolle oma linja Loviisasta. Täytynee tarkastaa tuleeko sieltä hehkua kun tulee pimeää. Sähköpistorasiastahan ei tule kun toimintasavua. Koska sähkölaitteet lopetaa toiminnan kun toimintasavu pääsee karkaamaan ulos sellaisena kitkeränä pölläytyksenä.
- erimerkkiä kaikki
Mulla on tuo Tefalin keitin, kattelin myös noita keraamisia, mutta kauhean raskaita ja kalliita. En suosittele tuota teräksen väristä, pinta kuumenee ja näpit palaa, lisäksi joudut varomaan ettei teräksen kuuma pinta sulata vahingossa lähellä olevia sähköjohtoja. Minusta tuo Tefalin keitin oli niin söpön pullea, vähän niin kuin se pullea hinaaja siinä lastenkirjassa. itelläni on kahvikeitin musta, leivänpaahdin musta jne, ettei lika näy.
- halpa ainakin
Eikö se matsui ole se opiskelija merkki..
- IP 68
Halvin ja paras on se minkä saat kirppariltta 4->12euron hintaan
- Heleppoo kuin heinän
Mulla on sellanen vedenkeitin, että paan pikku kattilan hellan levylle ja napsautan levyn päälle ja sitten pois, kun se vesi kiehuu. Sitten jos tekee teetä mieli, laitan teepussin sinne kattilaan mukaan kiehumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802