Minulla on ollut päänahan kanssa ongelmia teini-iästä asti mutta ihan siedettävissä määrin eli pärjään. (Nyt olen 32). Joku ihotautilääkäri sanoi joskus, että voi olla seborreaa ja nyt aivan vasta toinen lääkäri sanoi, että ei tämä psoriasikselta näytä täällä päänahassa.
Mutta saman lääkärin mielestä korvat näyttää psoriasikselta. Korvissani on ollut sellaista valkoista, joka irtoaa laattoina ja kutiaa. Tämä on pysynyt korvakäytävässä viime talvea lukuunottamatta, jolloin levisi hetkeksi korvannipukkaan, mutta joku voide auttoi. Olen siis saanut tähän milloin mitäkin ja käynyt lääkärissä useamman kerran.
Iho peräaukon lähettyvillä on myös ollut ongelmallinen vuosia. Haavautuu helposti ja kutiaa myös. En pääse tästäkään eroon millään.
Selkääni tulee edelleen finnejä. Niinkuin luulis että nämä ei kuulu tähän ikään enään.
En saa oikein selkoa, että mitä tämä on. Kun kysyin edelliseltä lääkäriltä, että onko tämä psoriasista, niin eihän siihen mitään varmasti vastannut.
Toivosin, että jos jonkun oireet kuulostaa yhtään samalta, niin kertoisi. Ja jos on löytänyt jonkun avun joka näihin voisi auttaa. Ja ruokavaliosta otan vinkkejä vastaan myös. Paljon olen kyllä jo kokeillut.
Psoriasista vai mitä?
Jemi2
1
335
Vastaukset
- Psoria on mutta
myös hiivansekaista psoria. Nuo peräsimen vaivat kovinkin tuttuja ja parheiten pääset niistä eroon valmisteella nimeltä Daktacort. Illalla suihkun jälkeen sivelet voidetta peräsimeen ja tämä ei ole tsoukki sormella pyöräytät vähän sisäpuolellekin niin viikossa on vaivat kadonneet. Toki uusii joskus taas uudelleen,mutta tiedät sitten miten saat vaivaasi helpotuksen. Pelkkä kortisoni ei tehoa niin hyvin eikä pelkkä hiivalääke (Daktarin),mutta nuo yhdessä eli Dactacort toimii! Korviin ei tuota kannata laittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie766775Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1346503Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3806292Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3644092Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1532492Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.62399Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant462138Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1381501- 141462
- 1961212