Psoriasista vai mitä?

Jemi2

Minulla on ollut päänahan kanssa ongelmia teini-iästä asti mutta ihan siedettävissä määrin eli pärjään. (Nyt olen 32). Joku ihotautilääkäri sanoi joskus, että voi olla seborreaa ja nyt aivan vasta toinen lääkäri sanoi, että ei tämä psoriasikselta näytä täällä päänahassa.

Mutta saman lääkärin mielestä korvat näyttää psoriasikselta. Korvissani on ollut sellaista valkoista, joka irtoaa laattoina ja kutiaa. Tämä on pysynyt korvakäytävässä viime talvea lukuunottamatta, jolloin levisi hetkeksi korvannipukkaan, mutta joku voide auttoi. Olen siis saanut tähän milloin mitäkin ja käynyt lääkärissä useamman kerran.

Iho peräaukon lähettyvillä on myös ollut ongelmallinen vuosia. Haavautuu helposti ja kutiaa myös. En pääse tästäkään eroon millään.

Selkääni tulee edelleen finnejä. Niinkuin luulis että nämä ei kuulu tähän ikään enään.

En saa oikein selkoa, että mitä tämä on. Kun kysyin edelliseltä lääkäriltä, että onko tämä psoriasista, niin eihän siihen mitään varmasti vastannut.

Toivosin, että jos jonkun oireet kuulostaa yhtään samalta, niin kertoisi. Ja jos on löytänyt jonkun avun joka näihin voisi auttaa. Ja ruokavaliosta otan vinkkejä vastaan myös. Paljon olen kyllä jo kokeillut.

1

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Psoria on mutta

      myös hiivansekaista psoria. Nuo peräsimen vaivat kovinkin tuttuja ja parheiten pääset niistä eroon valmisteella nimeltä Daktacort. Illalla suihkun jälkeen sivelet voidetta peräsimeen ja tämä ei ole tsoukki sormella pyöräytät vähän sisäpuolellekin niin viikossa on vaivat kadonneet. Toki uusii joskus taas uudelleen,mutta tiedät sitten miten saat vaivaasi helpotuksen. Pelkkä kortisoni ei tehoa niin hyvin eikä pelkkä hiivalääke (Daktarin),mutta nuo yhdessä eli Dactacort toimii! Korviin ei tuota kannata laittaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      87
      1971
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1695
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1626
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe