Tuliko poika?

Mamma2014

Hei vaan kaikille! olen itse vasta alkutekiöissä raskauteni kanssa, mutta haluaisin kysyä teiltä jo synnyttäneiltä että oliko paljon oireita poikalasta odottaessa? Olen jostain kuullut, että pojat eivät paljon oireita aiheuta alkuraskaudessa ja halusin vain varmistaa asian...jos näin on, niin mitä suurimalla todennäköisyydellä minullekkin tulee pikku prinssi ensi vuonna :) Onneksi kuitenkin on joitakin oireita kuten rintojen arkuus ja vessassa ravaaminen, muuten saattaisin pelätä pahinta...

13

337

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuleekumpitulee

Eipä mullakaan alkuraskaudessa muita oireita oikeastaan ollut, kuin tuota rintojen arkuutta. Joskus harvoin lievää pahoinvointia. Ja tyttöä ne on meille ultrassa veikanneet. Sen näkee sitten tässä 1,5 kuukauden sisällä, että kumpi sieltä tulee :)

• Spede88

Poika tuli ja helppo raskaus kaiken kaikkiaan.

• Kapusha

Mä oksensin ensimmäiset 16 viikkoa,lonkkakipua,selkäkipua,unettomuutta ja armoton väsymys.
      Noi ensimmäiset viikot sitten vietinkin kotona koska hajuvedetkin sai oksentamisen käyntiin.
      Ja poikahan sieltä tuli :D

• Kapusha

Hah,ajatus katkeilee hienosti. Piti kirjoittaa että ensin armoton väsymys jonka jälkeen unettomuutta...
        Tosta äskeisestä saa kuvan että samaan aikaan väsytti kauheasti ja oli unettomuutta :D

• Kaksi poikaa

Kaksi poikaa tullut. Raskaus täynnä oireita ja kipuja. Paljon oksentelua, huimausta, pahoinvointia, liitoskipuja, alaselkäkipuja, peräpukamia, rinnat kipeät ja nipistelevät, sukkapuikkovihlaisuja, päänsärkyä ja migreeniä. Ei se lapsen sukupuoli vaikuta asiaan.

• ................

Kaksi samanlaista raskautta, pitkään jatkunutta kuvotusta (loppui joskusrv16, palasi viimeisillä viikoilla), selkäsärkyä, päänsärkyä, you name it... tuloksena yksi poika ja yksi tyttö.

• poikaa ootellessa

Lievää pahoinvointia viikoilla 8-10, muuten vaivaton ja normaali raskaus. (Noh, synnytys seuraavan 2 viikon sisällä, että vielähän tässä ehtii tapahtua.)

Sanovat, että poikamaha ja tyttömaha ovat erilaisia ja mulla ainakin täyttyy nuo poikamahan kriteerit, eli maha kasvaa vain eteenpäin.

Linea negra tulee myös navan yläpuolelle, ja sitäkin sanovat pojan merkiksi.

• tyttönen

Mulla ollut erittäin helppo raskaus, nyt lopussa tullut närästystä.. Mulle sanottiin jo alussa että poika tulee, kun oli "poikamaha", mutta yllätys oli suuri kun 4D-ultrassa tulikin 100% tyttö :) Olen kuullut että tyttöraskauksissa olisi hyvin vaikeaa, ja poikien kohdalla helppoa... En usko mihinkään noihin uskomuksiin enää :)

• pienen tytön mamma

Nuo on vaan niitä uskomuksia, joidenkin kohdalla pitää paikkansa ja toisten kohdalla ei.
      Itselläni raskaus oli alusta lähtien lähes oireeton, ja maha kasvoi vain eteenpäin. Mahan perusteella kaikki veikkasivat että poika olisi tulossa, mutta tyttö sieltä syntyi :)

• Samantha

Minulla oli melkein täysin oireeton raskaus. Ei aamupahoinvointia, finnejä/ihon rasvoittumista, lonkkakipuja tai muitakaan vaivoja. Tyttö tuli.

• Tytön äiti

Sama täällä, oireeton raskaus, ei kipuja eikä vaivoja. Sain jopa kehuja, että olin erityisen säteilevän näköinen. Tyttö tuli.

• möömö

Oksensin viikolle 12 kuin kellonlyömällä joka aamu. Oksentelin myös päivällä, illalla ja ihan miten sattuu ajoittaisesti koko raskauden. Selkäkipu vaivasi, limakalvot olivat rutikuivat yms raskauden aikaisia vaivoja oli joka lähtöön. Poika syntyi 12.5.13
      En usko, että sitä pystyy itse ennustamaan kovinkaan hyvin vaikka itsekin kaikenlaisia ennustuskonsteja käytin :) Mutta koko ajan oli vahva poika olo

• örks ja röyh

Meillä on 2 tyttöä. Kummastakin tuli armoton ympärivuorokautinen pahoinvointi ja oksentelu, joka kesti toiselle kolmannekselle asti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      160
      9235
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2829
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      31
      2607
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2541
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1935
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1862
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1806
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1341
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1217
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1201
    Aihe