Kanin repimä seinä (tapetti+seinävilla)

prkleenkanit

Joo, asun vuokralla rivitalossa ja kani päätti remontoida yhden huoneen tapetoituja seiniä suhteellisen lahjakkaasti. Ne pitäisi saada jotenkin korjattua.
Tapettia on revitty irti useasta kohdasta, monesta kohtaa myös tapetin alla olevaa seinävillaa(?) on revitty säpäleiksi jopa sentin syvyydeltä - eli monttuja ja epätasaisuutta on ja sen vuoksi pelkkä uudelleen tapetoiminen tuskin on ratkaisu.

Onko kenelläkään ehdotusta miten minun kannattaisi nuo seinät korjata? Uskoisin, että ne voisi maalatakin - tapetti ei siis ole pakollinen ratkaisu, mutta millä minä korjaan nuo seinävillassa olevat montut?

Ajattelin, että korjaisin seinät mahdollisimman pian ja tekisin vaikka ohuesta pleksistä, metallilevystä tai muusta materiaalista jota ei voi repiä jonkinlaiset pois otettavat suojat seinien alaosaan (siihen mihin kanit ylettävät), ettei jatkossa pysty tekemään tällaista kivaa.

Vuokraisännältä on lupa seinien muuttamiseen.

4

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joojoo

      Melkein vois päätellä tosta "seinävillasta" et sulla on siellä seinässä Halltex levyt. Korjaus ei oikein onnistu kuin poistamalla ne levyt siitä seinästä ja sitten maalaamalla/tapetoimalla niiden takana olevat levyt (kipsilevy/ lastulevy tms). Todennäköisesti siellä Haltexien takana on levyt, niitä harvemmin laitetaan koolauksien päälle.

      • prkleenkanit

        Mitä nyt vilkaisin googlesta, niin ei kyllä haltex-levyltä minun silmlään näytä. Tuo on tuommoista ruskeaa, villamaista tai pahvimaista seosta. Kuin märkänä yhteen limpattua silppua. Ei minkäänlaista pintatekstuuria,

        Pitänee katsoa miten onnistuu. Vähän pelottaa mitä tuolla seinässä oikeasti on. Nämä kämpät on rakennettu niin kieli poskella ja huonolla suunnittelulla, että siellä voi olla ihan mitä vain.


    • Voihan nenä-

      Olisi varmaan edullisempaa rakentaa kaneille häkki, etteivät pääse seinien kimppuun. Tapeetin takana ei ole mitään seinävillaa, vaan joku rakennuslevy, varmaan just haltex, koska sitä villana pidät.

      • prkleenkanit

        Haha.. Kaneillani on häkit, mutta ei niitä häkissä voi kaiken aikaa pitää. Ne eivät ole häkkieläimiä. Pitäisitkö itse esimerkiksi koiraa häkissä 24/7?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      439
      9708
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      258
      6795
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      14
      2751
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      335
      2353
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1727
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1643
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      190
      1342
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1283
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      999
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      974
    Aihe