Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Psykologia/sosiaalipsykologia ja tatuoinnit

-.-

Nykypäivän suurin osa työnantajista tuskin välittää, onko työntekijällä tatuointeja vai ei. Olen kuitenkin miettinyt, että jos lähden opiskelemaan psykologiaa tai sosiaalipsykologiaa, vaikeuttavatko näkyvät tatuoinnit työnsaantia tulevaisuudessa.

Itselläni on tällä hetkellä neljä tatuointia, joista kaikki ovat sellaisessa paikassa, että ne ovat helppo peittää. Haluaisin uuden tatuoinnin ranteeseen ja olisin sen varmaan jo käynyt ottamassa, ellen pähkälisi tätä asiaa.

Eli mielipiteitä, kiitos. Voiko esim. tatuoitu psykologi olla uskottava?

11

1920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sophia--

      Sitten meitä on kaksi - vastausta en tiedä (vaikka omasta mielestäni vastaus on kyllä), mutta itsekin olen haaveillut psykoterapeutin tms. alaa, tulevista tatuoinneista huolimatta.

    • Off topic

      Muistakaamme, että sosiaalipsykologia on täysin eri asia kuin oikea psykologia.

    • nonono

      Näkyvät tatuoinnit voivat olla haitta kaikissa palveluammateissa. Mitä korkeatasoisempaa ammattilaista haetaan, sitä kielteisemmin suhtaudutaan tatskoihin. Ne luovat epäuskottavan vaikutelman.

      On vielä paljon aikuisia ihmisiä, joille tatuoinnit merkitsevät vankilakundia. Vain parikymmentä vuotta sitten niitä ei juuri muilla nähty.

    • ilmeisesti haittaa

      "vaikeuttavatko näkyvät tatuoinnit työnsaantia tulevaisuudessa"

      Suoraan sanottuna näkyvät tatuoinnit vaikeuttavat jo yliopistoon paasyä. Ainakaan yliopistolla ei juuri tapaa tatuoituja opiskelijoita. Psykologiksi halajava jättää siis tatuoinnit ottamatta.

      • Off topic

        Vai olisiko niin, että runsaat tatuoinnit korreloivat matalahkon älykkystason kanssa, joka taas luonnollisesti on taakka yliopistoon pyrittäessä?


      • trailer park
        Off topic kirjoitti:

        Vai olisiko niin, että runsaat tatuoinnit korreloivat matalahkon älykkystason kanssa, joka taas luonnollisesti on taakka yliopistoon pyrittäessä?

        Joo, kyllä ne tarrat ovat valtaosin sellainen white trash-luokan merkki.


    • peacocking

      No tuskin kukaan enää välittää tatuoinneista siinä vaiheessa kun oma sukupolvemme on niin sanotusti vallassa. Rohkeasti vaan tatuointia kehiin jos niin haluat tehdä.

    • näinsevaanmenee

      Voiko tatuoitu psykologi olla uskottava? Yleensä ei!

      Kun työnantajalla on valittavana tatuoitu tai tatuoimaton työnhakija, arvaa, kumpi saa työpaikan! Kyllä tatuoidulla pitää silloin olla rutkasti enemmän ansioita, jotta ohittaa tatuoimattoman.

    • Hipiältään musteeton

      Kuka tietää? Voihan näkyvä tatuointi ollakin riski. Tämä meidän nuori sukupolvemme tosiaan tuskin välittää; mutta johtuuko se itse sukupolven luonteenlaadusta vaiko kenties siitä, että olemme vielä nuoria? Miten onkaan asian laita, kun siirrymme työelämään, saamme vastuuta ja opimme virkamme edellyttämän vakavuuden?

      Olisikin mukavaa, jos voisi neuvoa, että "ei tatuointi haittaa" tai "tällaisissa ja tällaisissa tilanteissa tatuointi haittaa" - mutta niistä tuskin voi oikein koskaan tietää. Nykyisellään tatuointeja saatetaan katsoa kieroon ja harvassa työhaastattelussa tai virassa ne ainakaan eduksi ovat... En siis itse ole ollenkaan vastaan ja en usko että maltillisesta rannetatuoinnista hirveitä seuraa, mutta en suoranaisesti ihmettelisi, jos moinen voisi joissakin tilanteissa koitua epäedulliseksi. Pohdintaasi tuskin kannattaa kärjistää väittelyyn "kyllästä" tai "eistä", sillä ei kukaan sellaisista tiedä.

      • ajattelin vaan

        Tänään sattui, että minua vastapäätä bussissa istui kaunis nuori nainen, ehkä 20-vuotias. Mutta hän oli runsaasti tatuoitu sormia myöten, kuten myös kaula ja rinta, ei sentään kasvot. Tatuointien laatu oli huono.

        No, mikäs siinä, jos haluaa näyttää tyhmältä. Ajattelin vaan, että mahtaa nainen olla kamalan näköinen 40 vuoden kuluttua, kun kuvat rypistyvät ihon vanhetessa. En olisi ottanut töihin.


      • Tatskat häviävät muo
        ajattelin vaan kirjoitti:

        Tänään sattui, että minua vastapäätä bussissa istui kaunis nuori nainen, ehkä 20-vuotias. Mutta hän oli runsaasti tatuoitu sormia myöten, kuten myös kaula ja rinta, ei sentään kasvot. Tatuointien laatu oli huono.

        No, mikäs siinä, jos haluaa näyttää tyhmältä. Ajattelin vaan, että mahtaa nainen olla kamalan näköinen 40 vuoden kuluttua, kun kuvat rypistyvät ihon vanhetessa. En olisi ottanut töihin.

        Tatuoinnit ovat nyt olleet muodissa muutaman vuoden ja tulevat olemaan vielä 5-10 vuotta. Sitten ne tulevat jäämään muodista pois ja tatuointi tulee olemaan sitten vähän sellainen "typeryksen" merkki.

        Itse ajattelen, että monet nuoret ottavat tatuointeja ollakseen "in". Sitten kun tatska on olkapäällä, itsetunto nousee.

        Jos tatskan välttämättä haluaa, kannattaa edes tehdä tyylikkään näköinen eikä mitään töherrystä. Kat von D tekee kauniita tatuointeja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2464
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2163
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1360
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe