Jeep Compass 2.2 crd 4x4 talviautona

Massikka 10

Hei
Olen ostamassa uuden Compass 2.2 crd.n. Minkälainen on talviautona yleensä ja pärjääkö suomen talvessa ilman vebastoa. Minkälaisen arvosanan annatte autosta yleensä.

12

4386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeepillä

      Mulla 2 talvea ollut ja ihan hyvin olen pärjännyt. Makuasioita nämä on mutta olen tykännyt. varsinkin kun on "huono" keli.

    • jovainjeep

      Minullakin kahden talven kokemus."Säteily"lämmittimellä olen pärjännyt ilman vebastoa.Maskinpeittoa olen käyttänyt ja usemmiten tolpasta lähtenyt.Kovimmat pakkaset on olleet -34 ja ainakin silloin auto on pelannut hyvin,jäykkähän se tietysti silloin on.Yli -20 asteen pakkasella on syttynyt elektronisen kaasupolkimen häiriövalo, mutta auto on silti pelannut täysin normaalisti,eikä huollossakaan löytäneet mitään.Hyvä automaattinen tai kytkettävä neliveto.Kulutus maltillinen:kesällä noin 7,talvella 7-8 litraa satasella ajoista riippuen.Auto on maasturimaisin ns.citymaastureista,tosi hyvä mersun turbodiesel.Ei mikään ketterä kaupunkiauto,mutta maaseudulla ja huonoilla teillä omimmmillaan.Näissä uusissa Compasseissa on myös uudet tukivarsien nivelet,toivottavasti ne nyt kestävät paremmin kuin aiemmissa Compasseissa,tai sitten on vaihdettava nipalliset voideltavat nivelet,jotka kestävät auton iän.

      • Massikka10

        Hei
        Kiitos vastauksista. Olen pyytänyt tarjoukset lähes kaikista katumaastureista ja harkinnan jälkeen päädyin Jeeppiin. En löydä mitään järkisyytä olla valitsematta Jeeppiä. Hyvät varusteet, alusta ja hyvä moottori ja kaiken lisäksi sain auton edullisesti. Jeeppi on katumaasturi, mutta pärjää hyvin myös mökkitiellä ja maastossa. Huomenna allekirjoitan ostosopimuksen. Keroon kokemuksia Jeepistä kun olen ajellut sillä jonkin verran. Palataan.


      • Massikka 10
        Massikka10 kirjoitti:

        Hei
        Kiitos vastauksista. Olen pyytänyt tarjoukset lähes kaikista katumaastureista ja harkinnan jälkeen päädyin Jeeppiin. En löydä mitään järkisyytä olla valitsematta Jeeppiä. Hyvät varusteet, alusta ja hyvä moottori ja kaiken lisäksi sain auton edullisesti. Jeeppi on katumaasturi, mutta pärjää hyvin myös mökkitiellä ja maastossa. Huomenna allekirjoitan ostosopimuksen. Keroon kokemuksia Jeepistä kun olen ajellut sillä jonkin verran. Palataan.

        Hei
        Olen ajellut Jeep Compasilla nyt pari kuukautta ja auto on kyllä ylättänyt positiivisesti. Ajoominaisuudet ovat mainiot, istuimet hyvät ja reilut säädöt ei väsy ajamiseen pitkilläkään matkoilla. Näyttä myös siltä, että autolla pärjää talven ilman vepastoa. Poltoaineen keskikulutus on ollut noin 7 ltran luokkaa ja ajoon on kuulunut myös peräkärryn vetoa. Liekö kulutusmittari näyttää oiken, en ole tarkistanut. Rengasmelu voisi olla pienempi. Näyttä kyllä, että näissä SUV autoissa se on ominaisuus. Kaiken kaikkiaan hyvä ostos.


      • Jimnyx
        Massikka 10 kirjoitti:

        Hei
        Olen ajellut Jeep Compasilla nyt pari kuukautta ja auto on kyllä ylättänyt positiivisesti. Ajoominaisuudet ovat mainiot, istuimet hyvät ja reilut säädöt ei väsy ajamiseen pitkilläkään matkoilla. Näyttä myös siltä, että autolla pärjää talven ilman vepastoa. Poltoaineen keskikulutus on ollut noin 7 ltran luokkaa ja ajoon on kuulunut myös peräkärryn vetoa. Liekö kulutusmittari näyttää oiken, en ole tarkistanut. Rengasmelu voisi olla pienempi. Näyttä kyllä, että näissä SUV autoissa se on ominaisuus. Kaiken kaikkiaan hyvä ostos.

        Okei... kerro kuitenkin, mikä ominaisuus ostotilanteessa nosti Jeepin ohi Suzuki GV:stä. Luulen että maasto-ominaisuuksiin se ei ainakaan liittynyt.


      • jovainjeep

        Huojentavaa tietoa Jeep Compassin ja Patriotin alustaongelmista:Amerikan Jeep Forumilla kerrottiin,että vuosimallin 2011-2013 malleissa ei ole tiedossa ongelmia tukivarsien nivelissä.Jospa uusi osatoimittaja on saanut nuo ongelmat kuntoon.Chrysler vaihtoi osatoimittajaa juuri tuosta vm. 2011 lähtien.


      • Massikka 10
        Jimnyx kirjoitti:

        Okei... kerro kuitenkin, mikä ominaisuus ostotilanteessa nosti Jeepin ohi Suzuki GV:stä. Luulen että maasto-ominaisuuksiin se ei ainakaan liittynyt.

        Hei
        Perusvaatimus oli nelivetoauton ostossa, että siinä riittävän suuri vetopaino. Vähintään 1800 kg. Silloin listalta putosi kaikki kevyet katumaasturit. Nissan, Suzuki SX4. Opel ja muutama muukin. Suzuki SX4 sinänsä oli kiinostava ja kysyin tarjouksen siitä. Olisin joutunut maksamaan saman välirahan kuin Jeepistä, niin se yksistään pudotti Suzukin pois kuvioista. Lisäksi liian pieni diesel moottori, pieni vetopaino. Jeepin moottorin vääntömomenttialue 1400-3600 Nm/r/min on todella hyvä ja tärkeä elementti vaunua vedettäessä. LisäksilLuotan mersun moottoriin enemmän kuin japsien. Nelivetotekniikka ei jää jälkeen mistään katumaasturista. Jeepin muotoilu miellyttää minua. Vaimonkin valinta oli Jeep. Loppumetreillä toinen vaihtehto oli Subaru.


    • Massikka 10

      Hei
      Olen ajanut Jeepillä nyt lähes vuoden ja ainut asia joka on autossa häirinnyt on radio. Aänentoisto on toki hyvä, mutta nimenomaan radion kuuntelua häiritsee se, että se hakee liian usein paremmin kuuluvaa asemaa ja silloin tuilee häiriötä ääneen. . En ole löytänyt radoista toimintaa millä kyseistä hakua voisi hillitä. Onko teillä moista ongelmaa?

    • Anonyymi

      Kokemuksia Jeep Compass:ista
      En olisi uskonut kuinka huono kone tuossa on. Huoltokirjan mukaan kerran korjattu ja reilusti alle 200 tkm ja nyt sitten taas isompi remppa.
      Oli ensimmäinen ja viimeinen Jeep ilmeisesti tässä taloudessa alle 4 kk.
      Onko tuo 2.2 CRD tosiaan noin huono moottori?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Oli pakko nauraa vaikka vielä sattuu tuo menetetty raha Jeepin omistajana.


    • Anonyymi

      Olen ollut niin etuoikeutettu että olen saanut seurata nelivetojeepin turhaa pinnistelyä parkkiruudusta ulos. Renkaat vaan läi tyhjää.

      En jäänyt seuraamaan, varmaan oli taitamaton kuski koska normisti nelivedolla pyyhkäisee lumesta läpi kuin kesällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2174
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      155
      1416
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1290
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1045
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1019
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      940
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      835
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      659
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      650
    Aihe