Iäkkään gerbiilin tippuminen

hyppymyyrä

Hei!

Tosiaan käsittelin urosgerbiileitäni nyt iltasella ja toinen kipitteli olkapäälläni, kunnes toinen päätti lähteä myös terraarion yläkerran kaltereita pitkin kättäni kohti. Gerbiili tippuikin alla olevan mökin katolle, ja tiputus oli 30cm. Säikähdin hieman, otin toisen gerbiilini pois olalta ja laskin terraarioon. Tipahtanut gerbiili meni toiseen mökkiin ja teki takatassulleen jotain, näytti puhdistamiselta tai nuolemiselta, ihan kuin siihen olisi sattunut. Gerbiilini ovat nyt tuossa tarkkailtavana kuljetusboxissa, enkä näe mitään erikoista. Onkohan voinut jotain sattua? En viitsi kuskailla eläinlääkärille kun sinne on noin 200km.

Gerbiili on saaliseläin, se peittää kipunsa, joten miten voin tietää milloin sitä sattuu ja milloin ei?

4

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sen kivun tunnistaminen on miltei mahdotonta, ellei kivut ole niin kovat, että gerbiili ei pysty niitä peittämään.

      En usko, että gerbiilillesi on sattunut mitään, mutta ainahan sisäiset vammat ovat mahdollisia. Kuitenkin ei pudotuskaan ollu mikään todella pitkä. Tarkkaile gerbiiliäsi kuitenkin varmuuden vuoksi. :)

    • hyppymyyrä

      Selvä. Onhan herra pudonnut puolesta metristäkin mutta itse tomppeli hyppäsi ja karkasi sänkyni alle. Tuli se namien avulla pois ;)

    • Huolestunut;(

      Mulla oli vähä sama juttu kun tota mulla on kolme naaras gerbiiliä ja ne nyt on sellaiset 10kk vanhoja. no siskon ne kaikki kolme oli mulla sylissä muistaakseni yks olkapäällä ja kaks sylissä niin kun olin nostamassa niitä sinne terraariosta ja sitten toinen niistä gerbuista mitkä oli mul sylissä niin sitte se jotenki hyvään vaa siihe alas lattialle ( pudotus joku metrin ) mä olin ihan kauhuissani ja pelkäsin sit mä äkkiä nostin sen sinne terraariosta ja sit se vaa oli siinä ja meni piiloon. No siitä on jo joku 2vko ja mä ajattelin et ei sillä mikään oo....

      Toivon että kaikki on kunnos...

      Ihan normaalisti se on käyttäytyny, mutta ei sitä koskaa tiedä, en viittä viedä eläin lääkäriin koska maksaa 60 ja sitte jos se onki turha reissu niin.... :/

    • gerbuttisutti

      mun toinen gerbu ainaki hyppii iha ite edestakasi 30:n cm korkeudelle ilmaa ja podottautuu turvallisesti alas.(: hyppymyyriä kun ovat(:luulen et se siitä tokenee. saatohan se vaan säikähtää sitä ja tarkisti että takajalat on kunnossa. paranemisia palon!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe