Naapuri lupas mulle tehdä 2.5m pitkän hirsipöydän, puu on uskoakseni mäntyä. Millä se kannattais käsitellä, vaihtoehtoina olis kai kyllästysaine tai sävytetty puuöljy, kyllästysaineesta on melko hyviä kokemuksia, mutta puuöljystä ei minkäännäköistä kokemusta. Kokemuksen mukaan tuollainen kalusto kyllästysaineella käsiteltynä (kesät talvet ulkona suojaamattomana) kestää semmoset 15 vuotta ennen kuin lahovikaa alkaa ilmenemään, ei toki yhdellä käsittelyllä, mutta melko huonolla hoidolla on ollut. Mitenkä mahtais puuöljyllä kestää, tarkoitus olis tästälähin kyllä peittää se talvisin. Kuinka usein käsittely pitäisi uusia? Kuulostaa vaan vähän luonnonläheisemmältä tuo puuöljy!
Hirsipöydän maalaus
öljysuti
2
479
Vastaukset
- älä läträä....
Jos vielä ehdit, pyydä naapuria tekemään kyllästetystä.
- öljysuti
No kyllästetystä ei oikein taida onnistua, kun esim. pöydän pinta (kansi) on tarkoitus tehdä kahdesta n.40cm halkaisijaltaan olevasta tukin puolikkaasta, ja runko pyöreästä vähän tietysti pienemmästä hirrestä (ei toki mistään sorvatusta hirrestä,yäk!) on mielestäni melkoisen paljon näyttävämpi kapine kuin jostain lankusta tehty, vaikka paksustakin sellaisesta! Tämän takia mieluusti vaikka vähän läträän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 245172
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34607- 1031392
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361350Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211014viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168885En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61833- 37799