Autovalinta edessä. Mielipiteitä!

Riiuliuliiulei

Työpaikka muuttuu ja työmatka pitenee, 100 km / suunta. Kyseessä on vuoden pituinen pesti, joten en lähemmäksi muuta. Nyt olis tarvis turvallisella, suht hiljaiselle ja hinta-laatusuhteeltaan hyvälle noin vm. 2010-2011 Sedan-autolle. "Loppusuoralla" ovat seuraavat:

- Honda Accord
- Mazda 6
- Skoda Superb
- Volvo S80

Olisin kiitollinen asiallisista mielipiteistä/kokemuksista. Budjetti noin 20.000, joten se karsii pelistä pois Audit, Bemarit ja Meset. Pitkän mietinnän jälkeen nuo neljä ovat nousseet "loppusuoralle". Nyt haluan asiallisia kommentteja!

26

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tällaisen ostin
      • otan osaa

        no virheitähän voi valinnoissaan tehdä kuten sinä.


      • ferdd
        otan osaa kirjoitti:

        no virheitähän voi valinnoissaan tehdä kuten sinä.

        Eihän tarkoitus ole ostaa autoa, johon on tyytyväinen.


      • Tai Astra

        Astra on melkein sama auto ja ihan yhtä hiljainen ja hyvä ajettava. Kannattaisi myös katsoa uusi Golf diesel. Jos melu on saatu kuriin, olisi sekin dieselinä taloudellinen ajopeli.


      • omapa oli mokas

        Kyllä nuo korealaiset kannattaa unohtaa, jos autossa haluaa viihtyä noin paljon vuodessa!! Luotettavuutta alkaa myös arvostamaan eli Volvo!!


    • hiljainen ja mukava

      Noista ehdottomasti Volvo. Se on paras ja mukavin maanteiajossa ja varmasti kestää kilometrejä parhaiten.

    • C5.

      ei mikään noista vaan Citroen C5.
      Saat lisäksi vielä matkustusmukavuuden mitä noista vaihtoehdoistasi ei löydy.
      Ja uusin korimalli C5 on luotettava auto, itse ajellut 240 tkm ilman mainittavaa vikaa.

      • Sitikka on paras

        Jos aikoo ruveta kulkemaan julkisilla sitä työmatkaa..


      • C5.
        Sitikka on paras kirjoitti:

        Jos aikoo ruveta kulkemaan julkisilla sitä työmatkaa..

        Ennakkoluulot elää! Noin minäkin pelkäsin kun tuon ostin, on muuten paras autoni kaikista 13.sta joita minulla on elämässäni ollut, sattumaako? Enpä usko.


      • fanaatikko???
        C5. kirjoitti:

        Ennakkoluulot elää! Noin minäkin pelkäsin kun tuon ostin, on muuten paras autoni kaikista 13.sta joita minulla on elämässäni ollut, sattumaako? Enpä usko.

        sua on onnistanut hurjasti, mutta kun lueskelee noita luotettavuus tilastoja ja katselee hinurinlavoja niin väkisin tulee ihan vastakkaset ajatukset Citikan suhteen.
        Mitähän romuja sulla on aiemmin ollut ja ne vanhemmat kuin -99 voit unohtaa heti alkuunsa.


      • C5.
        fanaatikko??? kirjoitti:

        sua on onnistanut hurjasti, mutta kun lueskelee noita luotettavuus tilastoja ja katselee hinurinlavoja niin väkisin tulee ihan vastakkaset ajatukset Citikan suhteen.
        Mitähän romuja sulla on aiemmin ollut ja ne vanhemmat kuin -99 voit unohtaa heti alkuunsa.

        Jaaha, luotettava vehje C5 on esim. ADAC.in mukaan, parempi kuin esim. luotettavaksi mainostettu avensis, katsastuksestakin menee 90% kerralla läpi, ja kyllä mä voin vaihdattaa katsastuksen jälkeen jonkun koiranluun mieluummin kun jään tielle. Minä en ole nähnyt yhtään uudempikorimallista C5.ta hinurin lavalla, et ole sinäkään.
        Vuonna 2000-2003 Volvo V40. Kolme ylimääräistä kertaa korjaamolla / 120tkm.
        2003-2006 Mondeo. Kaksi ylimääräistä korjaamokäyntiä, alkoi ruostumaan 3v. vanhana / 130tkm.
        2006-2008 Passat. Viisi ylimääräistä korjaamokäyntiä / 100 tkm.
        2008---- C5. Ei yhtään ylimääräistä korjaamokäyntiä. Konepellin tuulihaan vaijeri ja joku etupään nivel kummallekin puolelle vaihdettu korjaamolla huollon yhteydessä, lamppuja olen vaihdellut itse, ei muita vikoja, toki jarrupaloja / levyjä on uusittu niinkuin muihinkin.
        Kai nuo edelliset autoni ovat olleet romuja sinun mittapuun mukaan kun ei tojotaa ole joukossa, mutta kyllä se niin on kun paljon tulee kilometrejä niin tojotalla ei jaksa niitä taivaltaa.


      • C5.
        fanaatikko??? kirjoitti:

        sua on onnistanut hurjasti, mutta kun lueskelee noita luotettavuus tilastoja ja katselee hinurinlavoja niin väkisin tulee ihan vastakkaset ajatukset Citikan suhteen.
        Mitähän romuja sulla on aiemmin ollut ja ne vanhemmat kuin -99 voit unohtaa heti alkuunsa.

        Huomasin tuon nimimerkkisi, tarkoitat sillä ilmeisesti itseäsi?
        Minulla saattaa merkki taas vaihtua jos ei uudistettuun C5.n tule hydejousitusta niinkuin huhut kertovat. Sitten on ehkä kokeiltava jotain muuta mukavaa.


      • Ei pelkkä ennakkoluulo
        C5. kirjoitti:

        Ennakkoluulot elää! Noin minäkin pelkäsin kun tuon ostin, on muuten paras autoni kaikista 13.sta joita minulla on elämässäni ollut, sattumaako? Enpä usko.

        On tosiasia että tietyissä isoissa taloissa C5 on asetettu työsuhdeautojen kieltolistalle, syynä surkea kestävyys ja sen aiheuttamat korkeat liisarimaksut. Menee kauan ennen kuin tämä maine on korjattu ja siksi ei moni osta merkkiä jonka haluttavuus käytettynä on nolla.


      • Liisaus
        Ei pelkkä ennakkoluulo kirjoitti:

        On tosiasia että tietyissä isoissa taloissa C5 on asetettu työsuhdeautojen kieltolistalle, syynä surkea kestävyys ja sen aiheuttamat korkeat liisarimaksut. Menee kauan ennen kuin tämä maine on korjattu ja siksi ei moni osta merkkiä jonka haluttavuus käytettynä on nolla.

        Tehdastakuu on näille liisausyhtiöille hieman toisenlainen kuin tavan kuluttajalle.
        Sitikalla on muutenkin aika nihkeä asenne vakuutus asiossa ammattimaisen liikenteen suuntaan


      • uskomaton tapaus
        C5. kirjoitti:

        Jaaha, luotettava vehje C5 on esim. ADAC.in mukaan, parempi kuin esim. luotettavaksi mainostettu avensis, katsastuksestakin menee 90% kerralla läpi, ja kyllä mä voin vaihdattaa katsastuksen jälkeen jonkun koiranluun mieluummin kun jään tielle. Minä en ole nähnyt yhtään uudempikorimallista C5.ta hinurin lavalla, et ole sinäkään.
        Vuonna 2000-2003 Volvo V40. Kolme ylimääräistä kertaa korjaamolla / 120tkm.
        2003-2006 Mondeo. Kaksi ylimääräistä korjaamokäyntiä, alkoi ruostumaan 3v. vanhana / 130tkm.
        2006-2008 Passat. Viisi ylimääräistä korjaamokäyntiä / 100 tkm.
        2008---- C5. Ei yhtään ylimääräistä korjaamokäyntiä. Konepellin tuulihaan vaijeri ja joku etupään nivel kummallekin puolelle vaihdettu korjaamolla huollon yhteydessä, lamppuja olen vaihdellut itse, ei muita vikoja, toki jarrupaloja / levyjä on uusittu niinkuin muihinkin.
        Kai nuo edelliset autoni ovat olleet romuja sinun mittapuun mukaan kun ei tojotaa ole joukossa, mutta kyllä se niin on kun paljon tulee kilometrejä niin tojotalla ei jaksa niitä taivaltaa.

        juttuja voi kertoilla vaikka minkälaisia, mutta totuus on usein toinen.
        Se miksi C5:sta ei näy hinurin lavalla on vain yksi syy, einiitä näy liikenteessäkään kuin todella harvoin.
        Sulla on muuten jokin pakonomainen tarve vakuutella autosi hyvyyttä, mikähän siihen on syynä. Naapurit ja työkaverit kiusaa vain mikä?
        Citikka ei kelvannut aloittajan listallekaan, joten voit poistu omalle saitille.


    • C5.

      Maine on matala, se on totta, mutta se juontaa yli 10 vuoden taakse jolloin C5 1-koppanen tuli markkinoille, sehän oli surkea kapistus pääasiassa ensimmäisten valmistajien joukossa olevalla väyläsähköjen ansiosta, joka ei toiminut.
      Mutta jos seuraat uusimman koppasen käytettyjen hintoja, ovat ne täysin verrattavissa muihin euromerkkeihin, eikä nuo kauaa myyntihalleissa ole maanneet.

      • lukutaito vai ymmärr

        C5 ei ollut vaihtoehtona, eli se siitä.


    • Accord2

      Unohda kaikki patongit ja osta Honda se on luotettava ja pirteä auto.

    • !!__!!

      !!!

      totta kai S80 jos maantiellä paljon ajaa.

      !!!

      • helppo valinta

        Volvo on noita ehdoton peli pitämpäänkin siivuun. Loistavat penkit ja tukeva tasainen kyyti, ei mikään noista vaihtoehdoista pääse lähellekkään samaan tasoon.


    • Beemeristi kuitenkin

      tottakai jokainen omaansa kehuu,sanotaan näin että osta se mikä itsestä parhaalta tuntuu! Erään aiemmin mainistema 3 koppanen C5 voisi ihan oikeasti olla tsekkaamisen arvonen kiesi,2kk sitten olin semmosen taksin kyydissä ja tällä yksilöllä oli ajettu 380tkm ja taksi kuskilta sitten kysyin että miten on patonki pelannu niin kehui todella luotettavaksi autoksi,joitain niveliä jne oli vaihdeltu...

      • kyytiläinen

        Samat kokemukset, minun alla olleella taksi-C5.llä oli ajettu 190tkm ja kuski kehui olevan varmempi kuin edellinen mersu ja sitä edellinen volvo. Moitti vain huollon hitautta meseen verrattuna kun veholla on mersutakseille 24h huoltopäivystys.


    • Volvo on paras!

      Sillä pääsee kaikista ohi!

      • 31x3

        Noista sun vaihtoehdoista skoda ehdottomasti. Parillakin tutulla taksikuskilla on superb ja kovin ovat tyytyväisiä, eivät enää kuulemma osta volvoa tai mersua. Eräs kaverini kehui v70 volvoaan ja sanoi, että on hyvä auto, kun vaan sijoittaa joka vuosi 2-3000 euroa korjauksiin. Muut kulut sitten vielä päälle.


    • mazda<33

      suosittelen lämpimästi mazda 6:sta. käytettyjä ja vähän ajettuja versioita löytyy ja toimivat! ite ostin mazda 6:en vm 02 ja oli ajettu semmoset 80 tuhatta km viime vuoteen mennessä. ja ai että oon tykännyt ja ei oo vikoja! suosittelen!

    • Vain yksi jää

      Masta ja Accord: Helvetillinen rengasmelu. Skoda: Häpeä.
      Paitsi ettei 12-mallista s80:a saa sillä 20 tonnilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe