Kannabis, huoli läheisestä..

AntiWeed

Mä olen aina ajatellut, että pilvenpoltto sillointällöin on OK, vaikka se laiton huumausaine onkin.

Nyt kun olen seurannut ja nähnyt mitä tuo muka "harmiton" substanssi tekee ihmiselle, alan olla sillä kannalla, että koko roska saisi kadota maan päältä.

Toki voisi keskustella siitä, että millä tavoin esim. alkoholi eroaa kannabiksesta - kyllähän silläkin saa pään sekaisin, se voi aiheuttaa riippuvuutta joillekin jne. En jaksa alkaa kuitenkaan vääntämään siitä, mikä "huume" on pahempi kuin toinen.

Jokatapauksessa... Minua ärsyttää, että nämä tyypit, jotka vetävät pilveä lähes päivittäin (ja pahimillaan tosiaan ihan päivittäin, jos sitä vain on saatavilla) ovat muka niin valaistuneita, eivätkä muut "tiedä mistään mitään".

Mitä elämää on istua sohvalla, hihitellä jotain piirrettyjä ja vetää naamansa hirveitä määriä erilaisia mässyjä? Siinä istuskellaan mieli niin avarana, työt ei enää kiinnosta, maailma on paska ja mitä kaikkea sontaa!

Oksettaa suoraan sanottuna!

Ja nyt eräs itselleni todella läheinen henkilö on alkanut käyttämään kannabista aina, kun sitä vain saa. Nytkin on omien sanojensa mukaan poltelltu 3 viikkoa joka päivä. Hän käy kyllä vielä töissä, mutta hänen maailmankatsomuksensa on muuttunut ihan täysin sen jälkeen, kun on alkanut vetämään tuota paskaa.

Nyt masentaa, maailma on vtun paska paikka, ei todellakaan halua perhettä, ei kiinnosta työt.. jne.

Ja tietenkään tuo kannabis ei hänen mukaansa ole syy tähän yhtäkkiseen alakuloisuuteen ja kaiken synkkänä näkemiseen.

Mitä mä voisin tehdä? Suututin hänet jo tuossa, kun asian otin puheeksi...

En halua nähdä, miten rakas ihminen matkaa pimeyteen ja masennukseen. :(

On niin voimaton olo.

5

444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Narkomaanin sisko

      Lapsuuden ystäväni aloitti viinalla ja sitten mentiin ns. kovempiin aineisiin. Käyn häntä katsomassa välillä synnyinkaupungissani ja näyttää, ettei hän osaa enää olla ilman ruohoa..aina kun mainitsen asiasta, hän suuttuu, ja sanoo asian olevan hallinnassa. Hänellä on oma firma tunnettu sellainen eli rahasta ei ole kiinni mutta..miten saada rakkaalle ystäv'lle päähän että Älä Polta, ota vaikka kaljaa (ei sen parempi tosin mutta..)..pelkään, että menee puidemmälle...veljeni on narkomaani ja tiedän, miltä narkomaani näyttää/käyttäytyy...P.s. Veli on maailman ihanin silloin kuyn on selvänä. Kaikille teille vain tiedoksi: Olette kaikkein ihanempia ihmisiä ilman huumeita :D :D

      • pössyttelijä

        Ei se sauhuttelu sen kummempaa ole kuin viinan vetäminen.. Molemmilla onnistuu kyllä itsensä tuhoamaan, aika samanluokkaisesti.. ei ole mitenkään verrattavissa ns. kovempiin aineisiin, kolaan, piriin ja muihin.

        Kyllähän sitä viinapäissäänkin voi istua sohvalla ja selittää paskaa... Ei sauhu nyt mikään ihme-lääke ole että pää pysyy selvänä ja on hauskaa.. Kyllä se sekoittaa päätä kuten tekee viinakin, mutta kuitenkin huomattavasti terveellisemmin verraten muihin Kiellettyisiin aineisiin.

        Parempi olisi olla kummastakin erossa, mutta kannatan ihan vain valtion kannalta pelkästään jo sauhun laillistamist.a


    • trupaduuri

      Pilvenpoltossa ei ole mitään pahaa miksi ystävääsi ei kiinnosta työt vai eikö hänellä ole työpaikkaa? Itse menisin töihin mielelläni vaikka olen polttanut pilveä 18 vuotta mutta eipä ole työtä tarjolla.
      Jos joku toivoo että ihminen vaihtaisi kannabiksen käytön alkoholiin niin eipä taida olla kovin tervepäinen. Alkoholi rappeutaa henkisesti ja fyysisesti! Kun alkoholia on käyttänyt tarpeeksi kauan niin siitä on yhtä vaikea päästä irti kuin heroiinista.

    • vihannesko

      Ystäväni vietti 2kk luonani. Tarkoituksemme oli tehdä yksi projektiluontoinen työreissu. Jo alussa huomasin jotain olevan vinksalla. Hän ei ollut sama ihminen kuin 7v sitten tapasimme. Luisti kaikki raskaammat hommat, jättäen minut rehkimään kun itse loikoili tai surffasi netissäni. Suurimman osan ajasta hän käyttäytyi flegmaattisesti kuin vihannes, nukkui, makoili, luki kirjaa auringossa lekotellen, söi tekemiäni ruokia tai käyttäytyi muuten erakkomaisesti ja itsekeskeisesti osallistumatta mihinkään arkipäivän askareisiin. Hän ei muistanut mitään asioita, ja unohti kaiken jokauolelle toisten kerättäväksi. Likaisia sukkia pöydillä ja mitä missäkin. Kertoi minulle univaikeuksistaan ja polttelusta jota on kai jo jatkunut vuosia. Itse mielestään hän käyttää kannabista vain rentoutumiseen ja iltaisin silloin tällöin..Univaikeudet helpottuivat kun hän sattui saamaan poltettavaa jostain, siihen meni 50e. Joka oli aika iso rahasumma, hänen kertomassaan rahan vähyydessä elämisessä. Lisäksi varsinkin suurin osa kauppalaskuista ym. oli minun maksettavanani. Kun aniharvoin nautin muutaman viinilasillisen kesämökilläni, sain heti seuraavana päivänä itse aamunkoitossa herättyäni ja hän puolenpäivän jalkeen, kuulla ilkkumista mahdollisesta krapulastani. Viimisenä päivänä vielä siivosin hänen majoituspaikkansa mökilläni koska hän ei sitä enää ehtinyt/osannut/jaksanut itse tehdä vaan istui hujallaan olevien matkatavaroidensa keskellä avuttomana kuin pikkuinen vauva. Kyllä kannabiksen käyttö vain muuttaa ihmisen persoonallisuutta. Jäljelle jäi paha maku koko vierailusta ja pettynyt olo. Mahtoikohan tämä "ystävä" edes sekavuuden tilassaan ymmärtää saaneensa täysihoito loman ilmaiseksi. Syynä persoonallisuuden muutoksiin polttelu addiktio.

    • TrueDat

      Nämä teidän mainitsemat ihmiset ketkä polttavat kannabista kuuluvat kategoriaan suurkuluttajat , ja niitähän löytyy ihan jokaiselle aineelle . ns "puliukot" ovat viinan suurkuluttajia ja sitä liuotinta ku vetää tarpeeks kauan niin se näkyy. Ne ketkä polttavat todella paljon kannabistuotteita on kyseisen päihteen "puliukkoja" mutta ne ei ole läheskään niin rappiolla kun viinan kanssa läträävät . Ja nyt päästänkin sitten näihin niin kutsuttuihin koviin aineisiin , niistäkin löytyy suurkuluttajia mikä näkyy kanssa . Mutta mistä tunnistat nämä satunnais / viihdekäyttäjät ? No et mistään , koska se ei näy päälle eikä myös näy mielenterveydessä . Suomessa on todella paljon näitä tälläisiä käyttäjiä ketkä eivät vaan uskalla yksinkertaisesti tulla "kaapista" koska heille lyödään heti nistin leima ottaan . Jos joku polttaa rankemmin pilveä niin se ei tarkoita että jokainen joka kyseistä yrttiä joskus polttelee oisi täysin samanlainen kuin kyseinen henkilö . Eihän me kutsuta niitäkään juopoiksi jotka juovat pari keskiketterää joskus eihän ? Minulla itsellä on useita kavereita ketkä ovat normaaleita työssäkäyviä ihmisiä ja he polttavat kannabista melkein viikoittain , tunnen myös niitä ketkä polttavat rankalla kädellä . Tunnen myös ihmisiä ketkä saattaa syödä kerran kaks kuussa ekstaasia tai amfetamiinia ja hekin käyvät normaaleissa töissä / koulussa . Itse polttelen myös satunnaisesti kannabista , olen ollut töissä , maksanut veroa ja elänyt lain mukaan . Nyt olen sairaslomalla silmäleikkauksen takia . Ja näin vinkiksi saarnaaminen / puheeksi ottaminen ei auta päihdeongelmaisen kanssa ellei hän itse ole päättänyt että haluaa lopettaa / vähentää aineen käyttöä . Jokaisen asian lopettaminen vaatii sen oman päätöksen ja halun lopettaa , siihen ei voi kukaan toinen pakottaa tai se ei ole pysyvä muutos . Esim . Joku alkoholisti , voit viedä sen kellariin ja pitää niin kauan että on päässy rapulasta ohi ja päästät takas vapautee niin se lampsii ekana alkoon jos ei ole omasta tahdosta lopettanut juomista . Sama pätee kaikkien päihteiden kohalla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2012
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1305
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      68
      1225
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1105
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1040
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      996
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe