THB kurssi nousussa

SCB.

Kaikki te joilla jo on pankkitili thaimaassa ja siirrätte euroja tilillenne pankkiin niin tiedoksi nyt saa hyvän kurssin 1€ on lähes 43THB. Itse juuri siirsin 7000 € käyttörahaa koska pian taas lähden talvea pakoon.

83

3334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annie star

      Voiko ulkomaalainenkin avata tilin Thaimaassa? Meneekö jotain tilinhoitomaksuja? Saako tiliin jonkun kortin?

      • kasikorn

        kyllä voi avata, automaattikortin saa käyttöön. pankkitunnukset myös, mitään kuluja ei multa ainakaan ole peritty. tili kasikornissa.


      • kasikorn kirjoitti:

        kyllä voi avata, automaattikortin saa käyttöön. pankkitunnukset myös, mitään kuluja ei multa ainakaan ole peritty. tili kasikornissa.

        Kasikorniin mäkin menen ensikuussa avaamaan?, kunhan tottakai kyselen ensin tiedot sieltä. Montako päivää meni kun sait automaattikortin ja pankkitunnukset?.

        Miten niillä tunnuksilla voi tarkistaa saldon suomesta käsin esim.niillä miten suomessakin pääsee kertakäyttöisillä salaisilla tunnuksilla?.


      • kasikorn
        kitewind kirjoitti:

        Kasikorniin mäkin menen ensikuussa avaamaan?, kunhan tottakai kyselen ensin tiedot sieltä. Montako päivää meni kun sait automaattikortin ja pankkitunnukset?.

        Miten niillä tunnuksilla voi tarkistaa saldon suomesta käsin esim.niillä miten suomessakin pääsee kertakäyttöisillä salaisilla tunnuksilla?.

        kaikki sain heti mukaan,ei tarvinnut odotella päiviä. itse avasin tilin 3 vuotta sitten, en tiedä mikä nyt on tilanne. ensimmäinen kerta kun meni verkkopankkiin niin mukaan saadulla tunnuksella sisään ja sitten piti luoda oma salasana.


      • Oikea Härmäläinen
        kasikorn kirjoitti:

        kyllä voi avata, automaattikortin saa käyttöön. pankkitunnukset myös, mitään kuluja ei multa ainakaan ole peritty. tili kasikornissa.

        Bangkok Bank on paras pankki, sanoi entinen Suomalainen pankinjohtaja,.
        myös siellä itsellä tili. Thai-farmersilla oli aikoinaan jotain sotkuja, ettei
        tilisiirtosummat täsmänneet, mutta luulisin aikojen muuttuneen vuosien saatossa.


      • ei voi avata tiliä

      • Tili on
        ei voi avata tiliä kirjoitti:

        http://minnethaimaassa.blogspot.com/2013/09/turistina-bangkokissa.html
        oleva ei voi avata pankkitiliä pelkällä turistiviisumilla. Poikkeuksena, jos omistat asunnon.

        Kyllä voi. Asun vuokralla aina talvisin.Avasin viime avasin talvena tilin kasikork pankissa.Ei tarvinnut muutakun puhelin numeron .Kun tulee teksti viesti aina kun tapahtuu nosto tai talletus ja jonkin ajan päästä tulee soldo tieto. Tosi kätevää ja maksavat vielä 2.2% korkoa.Jos et saanut avattua tiliä niin mene toiseen pankkiin tai samaan pankkiin seuraavana päivänä toiselle virkailialle niin kyllä onnaa.


      • Minttu Bkk
        Tili on kirjoitti:

        Kyllä voi. Asun vuokralla aina talvisin.Avasin viime avasin talvena tilin kasikork pankissa.Ei tarvinnut muutakun puhelin numeron .Kun tulee teksti viesti aina kun tapahtuu nosto tai talletus ja jonkin ajan päästä tulee soldo tieto. Tosi kätevää ja maksavat vielä 2.2% korkoa.Jos et saanut avattua tiliä niin mene toiseen pankkiin tai samaan pankkiin seuraavana päivänä toiselle virkailialle niin kyllä onnaa.

        Olen asunut Thaimaassa 3v eikä saa Bangkokissa asuttua vuokralla. Aina kysytään työlupaa kävipä sitten Kasikornissa tai missä hyvänsä.


      • Minttu pattay
        Minttu Bkk kirjoitti:

        Olen asunut Thaimaassa 3v eikä saa Bangkokissa asuttua vuokralla. Aina kysytään työlupaa kävipä sitten Kasikornissa tai missä hyvänsä.

        No tule Pattaylle niin kyllä saat pankkitilin.Sillä täällähän on melkein kaikilla talvi asukkailla oma tili pankissa.


      • Aromaa Marilyn
        Minttu pattay kirjoitti:

        No tule Pattaylle niin kyllä saat pankkitilin.Sillä täällähän on melkein kaikilla talvi asukkailla oma tili pankissa.

        Pattayalla saa tilin avattua. Itse asuin ennen Pattayalla ja mulla oli paikallinen ladyboy suhteessa. (Pidän lähinnä miehistä mutta myös ladyboyt käy). Muutettuani väliaikaisesti Bangkokiin otettiin Kasikornin tililtä nostokuluja. Selitettiin sillä Bangkokin Kasikornissa, että oli Pattayalla avattu tili. Eli oppina Pattayalla saa tilin avattua mutta tulee sitten Bangkokissa käytettynä nostokuluja. Nykysin taas Suomessa olen vähän salaisemmassa suhteessa oman Joni kultani kanssa.


    • Olisiko jollain kaupallista tietoa, miksi Thaimaan bati on heikentynyt
      Euroa vastaan ?

      Kiinan Yuan on pysytellyt samoissa, vähän laskenut aikaisemmin.

      Voisi saada hyödyllistä dataa TBH vuosineljännekstä.

      • amatöörin arvio

        Riisin hinnan romahdus saattaa vaikuttaa THB arvoon.


      • juurittuulinnnn
        amatöörin arvio kirjoitti:

        Riisin hinnan romahdus saattaa vaikuttaa THB arvoon.

        Riisin hinta nousee, tuottajahinnat eivät juuri koskaan . Kerran 10:ssä vuodessa
        keskimäärin.


      • Toinen ämätööri
        juurittuulinnnn kirjoitti:

        Riisin hinta nousee, tuottajahinnat eivät juuri koskaan . Kerran 10:ssä vuodessa
        keskimäärin.

        http://www.indexmundi.com/commodities/?commodity=rice&months=60
        Jaa, tuon mukaan on tasaista tai oikeastaan pientä laskua nähtävissä.

        Paineita riisin hintaan taitaa tulla siitä, että Thaimaalla on iso varastot, joita pitää alkaa pian myymään ennen uutta satoa. Valtio ostanut kalliilla, ja joutuu myymään halvalla, eli varmaan tuo näkyy THB arvossa, kuten edellä joku arveli.


    • meklari4

      Miksi hätäilit siirron kanssa jos nousussa??

      • siksi kun

        Lähden perjantaina


    • hyvä suomi

      Mistä saa parhaan kurssin , pienillä kustannuksilla? MEITÄ ON KAKSI AIKUSTA JA TEINI. Riittääkö 2000 euroa matkakassaksi ? Matkakohde KARON BEACH...kaksi viikkoa.Kiitokset tiedoista, matkalle lähtijä

      • Valuutanvaihto BKK

        Tämä alla oleva ei auta teitä, mutta tosiaan kannattaa verrata vaihtokursseja. 2000eur, väärässä paikassa vaihdettuna tappio on tuhansia bahteja. Pankeissa ainakin nykyään vaaditaan passia ja työläämpää jonotuksineen, mutta kadunvarsilla kurssit saattavat olla huonompia.

        Itse olen vaihtanut Bangkokissa tuolla, vaatii vähän vaivaa (meno tuonne sekä odotus, kopio passista, jonotat antaaksesi valuutan ja odotat uudestaan saadaksesi bahtit), mutta suurempia summia vaihtaessa on kyllä vaivan arvoinen hyvän vaihtokurssin vuoksi.
        http://www.superrich1965.com/rate.php


      • druba

        Vaihtelen tuolla patongin 2kadulla.Venkkupojalta sain 47bat/1ege. Ei huono!


      • Pari lisää
        Valuutanvaihto BKK kirjoitti:

        Tämä alla oleva ei auta teitä, mutta tosiaan kannattaa verrata vaihtokursseja. 2000eur, väärässä paikassa vaihdettuna tappio on tuhansia bahteja. Pankeissa ainakin nykyään vaaditaan passia ja työläämpää jonotuksineen, mutta kadunvarsilla kurssit saattavat olla huonompia.

        Itse olen vaihtanut Bangkokissa tuolla, vaatii vähän vaivaa (meno tuonne sekä odotus, kopio passista, jonotat antaaksesi valuutan ja odotat uudestaan saadaksesi bahtit), mutta suurempia summia vaihtaessa on kyllä vaivan arvoinen hyvän vaihtokurssin vuoksi.
        http://www.superrich1965.com/rate.php

        Itse itseä jatkaen:

        SUomessa vaihtaminen on kallista, kurssit ovat varsinkin lentokentällä surkeita. Samoin laskeskelin, että automaatista nostot (palkio vaihtokurssi) Thaimaassa olivat huonoja, kannattaa katsoa vaihtokurssi nostopalkkio (muutamia % summasta). Lentokentät ja muut turistialueiden pienet vaihtopisteet Thaimaassa ovat yleensä huonoja. Itse otin käteisenä euroja, tosin riski tässä on tietysti että rahat varastetaan, eli tallelokeroa kannattaa käyttää. Hyvissä ja luotettavissa (hotellit, paremmat ravintolat yms) paikoissa selviää luottokortilla myös, joten pyrin sitäkin käyttämään (nostopalkkio jää näin väliin) ja näin vähentämään käteisen määrää.

        Karonilla tai Patongilla kannattaa vertailla kursseja eri paikoissa, ja varsinkin pankeissa (niissä vaaditaan tosin passi valuutan vaihtoon). Bangkokissa ainakin pankeista sai paremman vaihtosuhteen kuin turistikojusta, ja pankeissa kurssit yleensä isolla näkyvillä. Tietysti myös voi vaihtaa osissa rahaa tarpeen mukaan, tällöin vaihtuu takaisin vaihtamisen tuskalta, ja kurssiheilahtelunnan takia ei ainakaan tule hirveästi takkiin.


      • mxu_v

        Siis se että riittääkö vai ei riippuu tasan teistä. Jos niikseen tulee niin riittää vaikka 200e. Mutta sittehän ette länsirafloissa syö.

        Ite pitäs kohtapuolin taas Patongille lähteä talven yliksi - ja siis ihan töihin. Ja todettakoon että siellä meikällä menee n. 400e/kk vuokra (5500b) mopon kk vuokra (3000b) eli yhteensä n. 700e/kk.

        Eli ei paljoa.


      • Oikea Härmäläinen

        2000e riittää varmasti. Huonoimmat vaihtokurssit HKI-vantaan lentokentällä-
        seuraavaksi huonoin Thaimaan kentillä..Jos teillä on kuljetukset valmiina niin
        jonkun 50e vaihtaisin vain aluksi. Hotelleissa myös huonot kurssit. Parhaat
        rahanvaintopisteissä vaihtelu 1THB suuntaan tai toiseen.


      • HYVÄ SUOMI
        Valuutanvaihto BKK kirjoitti:

        Tämä alla oleva ei auta teitä, mutta tosiaan kannattaa verrata vaihtokursseja. 2000eur, väärässä paikassa vaihdettuna tappio on tuhansia bahteja. Pankeissa ainakin nykyään vaaditaan passia ja työläämpää jonotuksineen, mutta kadunvarsilla kurssit saattavat olla huonompia.

        Itse olen vaihtanut Bangkokissa tuolla, vaatii vähän vaivaa (meno tuonne sekä odotus, kopio passista, jonotat antaaksesi valuutan ja odotat uudestaan saadaksesi bahtit), mutta suurempia summia vaihtaessa on kyllä vaivan arvoinen hyvän vaihtokurssin vuoksi.
        http://www.superrich1965.com/rate.php

        KIITOS VASTAUKSESTA ,oli siitä apua käyn usein Tallinassa ja kävin AS Tavid rahanvaihtopisteessä ja sain noin 45 ekeä enemmän pateja kuin olisin saanut Forexilta eli 500 ekeä ja sain 20530 ja suomen Forex olis antanut vähän yli 18000.Palvelumaksu oli 1 euro AS Tavidissa.


    • Kerro ihmeessä?

      en nyt kuitenkaan ymmärrä miksi sitä rahaa pitäisi alkaa siirtää kun korko on mitä on ...myös Thaimaassa. Ja eikö ole vaara että kun menet niin kurssi on 39.80? Mikä siinä on se juttu miksi kehoitat käteistä sinne siirtämään. Ostin eilen 10 000 eurolla Nokian osakkeita ja nyt sen arvo on 15.000 euroa.

      • MYY HETI !

        Ehkä oli klo 10:00, nyt enää 13.200


      • Kerrottu on

        No ei korko Suomessakaan ole mitään.Etkö tajua että kun nyt siirtää euroja taikku tilille. Niin saat sen hetkisen kurssin mukaan niitä bth. Ja mistä tiedät mikä on nokian kurssi 6kk päästä jos joudut myymään.


      • silloin Thaimaassa
        Kerrottu on kirjoitti:

        No ei korko Suomessakaan ole mitään.Etkö tajua että kun nyt siirtää euroja taikku tilille. Niin saat sen hetkisen kurssin mukaan niitä bth. Ja mistä tiedät mikä on nokian kurssi 6kk päästä jos joudut myymään.

        6kk päästä 65 eur / osake

        sitten taas juhulittaan, myö Juntit


      • älä naurata
        silloin Thaimaassa kirjoitti:

        6kk päästä 65 eur / osake

        sitten taas juhulittaan, myö Juntit

        Tunge ne sun nokian osakkeet per... & vuotta sitten sau nokian osakkesta ton 65 e kpl nyt vaivaiset 3e kpl heh heh .


      • talous mies

        Hah hah. Et siis ymmärrä että rahaa siirtäessä ulkomaille saan sen hetkisen kurssin. Korkoja siirrossa ei mene. Mitä se vaikuttaa mikä THB kurssi on silloin kun thaimaassa seinästä revin bahteja lompakkooni. Et taida ymmärtää valuutta asioista mitään. Minä muuten möin omat Nokian osakkeeni noin viisi vuotta sitten sain 59€/ kpl silloin ja nyt on millä mällätä.


      • myös jatkossa
        Kerrottu on kirjoitti:

        No ei korko Suomessakaan ole mitään.Etkö tajua että kun nyt siirtää euroja taikku tilille. Niin saat sen hetkisen kurssin mukaan niitä bth. Ja mistä tiedät mikä on nokian kurssi 6kk päästä jos joudut myymään.

        mahdoton vinkki....ja aivan karmea on voitto kun 7000 euroa laittoi eilen 43 kursilla...molempaa kyllä epäilen ja 4 kk päästä alkaa käyttää rahaa ja kurssi on 39,98 tai 41....laske nyt hyvä ihminen ...kiitos mahdottoman hienosta vinkistä...minä pidän rahat ihan Suomessa.


      • takuulla ei
        talous mies kirjoitti:

        Hah hah. Et siis ymmärrä että rahaa siirtäessä ulkomaille saan sen hetkisen kurssin. Korkoja siirrossa ei mene. Mitä se vaikuttaa mikä THB kurssi on silloin kun thaimaassa seinästä revin bahteja lompakkooni. Et taida ymmärtää valuutta asioista mitään. Minä muuten möin omat Nokian osakkeeni noin viisi vuotta sitten sain 59€/ kpl silloin ja nyt on millä mällätä.

        tyhmä mies ja nyt niillä vasta rahaa tehdään. Sinun 7000 euron hommalla tulee aivan hirveä voitto....nyt kyllä naurattaa etkä edes osaa sitä laskea. Entä jos kurssi on joulukuussa 45? Nyt se vasta alkoi naurattaa. Ja mistä vaan vetoa niin sinulla ei ole 7000 euroa eikä edes Nokian osakkeita koskaan ollutkaan.


      • etätyötä
        myös jatkossa kirjoitti:

        mahdoton vinkki....ja aivan karmea on voitto kun 7000 euroa laittoi eilen 43 kursilla...molempaa kyllä epäilen ja 4 kk päästä alkaa käyttää rahaa ja kurssi on 39,98 tai 41....laske nyt hyvä ihminen ...kiitos mahdottoman hienosta vinkistä...minä pidän rahat ihan Suomessa.

        Mistä päättelet että nostan vasta neljän kuukauden kuluttua, kun 6.9. eli ensi perjantaina lähden :) ja takaisin tulen 15.3.2104 Lompakossakin otan rahaa mukaan tarpeeksi.Palkkakin juoksee siellä ollessa.


      • piste piste piste
        myös jatkossa kirjoitti:

        mahdoton vinkki....ja aivan karmea on voitto kun 7000 euroa laittoi eilen 43 kursilla...molempaa kyllä epäilen ja 4 kk päästä alkaa käyttää rahaa ja kurssi on 39,98 tai 41....laske nyt hyvä ihminen ...kiitos mahdottoman hienosta vinkistä...minä pidän rahat ihan Suomessa.

        Mitä jos lopettaisit piste piste piste nuo kommenttisi. Et taaskaan ymmärtänyt koko asiaa. Väitäthän jopa että thaimaassa pankit ei vaihda valuuttaa. Pakkohan sun on rahat pitää suomessa kun et ole koskaan edes thaimaassa käynytkään. Alla esimerkkinä linkki piste piste piste "tiedoista" !
        Thaimaan bahtin kumiten on?30.5.2013 11:16
        -18 Avaa
        Sulje tietenkin on....mieti nyt.....?Ei Thaimaassa pankit vaihda valuuttaa....vain nämä rahanvaihtopisteet ja automaatit....epäilen että et ole koskaan edes käynnyt ....?


      • kuolen nauruun
        piste piste piste kirjoitti:

        Mitä jos lopettaisit piste piste piste nuo kommenttisi. Et taaskaan ymmärtänyt koko asiaa. Väitäthän jopa että thaimaassa pankit ei vaihda valuuttaa. Pakkohan sun on rahat pitää suomessa kun et ole koskaan edes thaimaassa käynytkään. Alla esimerkkinä linkki piste piste piste "tiedoista" !
        Thaimaan bahtin kumiten on?30.5.2013 11:16
        -18 Avaa
        Sulje tietenkin on....mieti nyt.....?Ei Thaimaassa pankit vaihda valuuttaa....vain nämä rahanvaihtopisteet ja automaatit....epäilen että et ole koskaan edes käynnyt ....?

        sinä se jaksat täällä polisia leikkiä? Eikö sinulla ole oikeaa elämää vaan täällä päivystät ja laitat kommentteja mistä milloinkin. Mikä ihme kaveri olet? Pankkikortilla ei saa rahaa Thaimaan pankeista ja jos olet eri mieltä niin ole vaan ihan rauhassa. Nyt kaveri keksi mahdottoman idean ja lyön mistä vaan vetoa niin sinulla ei ole 7000 euroa koskaan ollutkaan ja elät haave elämää muka talvet Thaimaassa merkillä. Valuutan vaihdosta en ole ikinä väittänyt mitään ja tietenkin välittävät. Tänään muuten saa paremman kursin kuin eilen. Varmaan harmittaa.


      • SCB.
        kuolen nauruun kirjoitti:

        sinä se jaksat täällä polisia leikkiä? Eikö sinulla ole oikeaa elämää vaan täällä päivystät ja laitat kommentteja mistä milloinkin. Mikä ihme kaveri olet? Pankkikortilla ei saa rahaa Thaimaan pankeista ja jos olet eri mieltä niin ole vaan ihan rauhassa. Nyt kaveri keksi mahdottoman idean ja lyön mistä vaan vetoa niin sinulla ei ole 7000 euroa koskaan ollutkaan ja elät haave elämää muka talvet Thaimaassa merkillä. Valuutan vaihdosta en ole ikinä väittänyt mitään ja tietenkin välittävät. Tänään muuten saa paremman kursin kuin eilen. Varmaan harmittaa.

        Haukut väärää henkilöä.
        Siam Commercial Bankin korttia olen käyttänyt jo yli 10 vuotta.


      • Pankkikortti
        kuolen nauruun kirjoitti:

        sinä se jaksat täällä polisia leikkiä? Eikö sinulla ole oikeaa elämää vaan täällä päivystät ja laitat kommentteja mistä milloinkin. Mikä ihme kaveri olet? Pankkikortilla ei saa rahaa Thaimaan pankeista ja jos olet eri mieltä niin ole vaan ihan rauhassa. Nyt kaveri keksi mahdottoman idean ja lyön mistä vaan vetoa niin sinulla ei ole 7000 euroa koskaan ollutkaan ja elät haave elämää muka talvet Thaimaassa merkillä. Valuutan vaihdosta en ole ikinä väittänyt mitään ja tietenkin välittävät. Tänään muuten saa paremman kursin kuin eilen. Varmaan harmittaa.

        Jos sinulla on pankkikortti jossa on visa tai mastercard yhdistettynä, niin kyllä sellaisella pankki/luottokortti yhdistelmäkortilla saa thaimaan pankeista nostettua rahaa. Pitää vain olla passi mukana.


      • rahaa tulee
        MYY HETI ! kirjoitti:

        Ehkä oli klo 10:00, nyt enää 13.200

        minä möin ne 04.00 aamulla.


      • Naurattaa
        SCB. kirjoitti:

        Haukut väärää henkilöä.
        Siam Commercial Bankin korttia olen käyttänyt jo yli 10 vuotta.

        Ja kysymys kuuluu entä sitten? Käytä vaan jatkossakin. Minä pärjään ihan omalla kredit-kortilla ja käteisellä.


      • ei epäselvää
        Pankkikortti kirjoitti:

        Jos sinulla on pankkikortti jossa on visa tai mastercard yhdistettynä, niin kyllä sellaisella pankki/luottokortti yhdistelmäkortilla saa thaimaan pankeista nostettua rahaa. Pitää vain olla passi mukana.

        alkuperäisessä kysyjällä oli vain pankkikortti...kredit kortilla saa tietenkin rahaa ja ihan ilman passia ATM automaateistakin.


      • .....
        ei epäselvää kirjoitti:

        alkuperäisessä kysyjällä oli vain pankkikortti...kredit kortilla saa tietenkin rahaa ja ihan ilman passia ATM automaateistakin.

        Aloittaja ei kyllä kysynyt mitään. Kenellä tänäpäivänä on tänään vain pankkikortti ? Kun luottotiedot on kunnossa ! Lisäksi aloittajalla on thaimaan pankista se kortti, eipä tarvitse maksaa joka nostosta suomalaisille riistäjä pankeille siirtomaksuja. Lisäksi suomalaisella kortilla automaatista nostaessa kurssi on noin 2 thb huonompi. Eihän se 2thb paljoa ole heille jotka thaimaahan menee 1-3 viikon lomalle mutta meille jotka teemme pidempiä matkoja niin kyllä se kannattaa käteistä käyttää JOS ei thaimaan pankista ole pankkikorttiä älynnyt hoitaa. Muuten thaimaassa saa pankin konttoreissa paremman kurssin kuin noista rahanvaihto kojuista. Pitää vain täyttä yksi paperi ja passi tai kopio passista mukaan.


      • luitko aloituksen
        Naurattaa kirjoitti:

        Ja kysymys kuuluu entä sitten? Käytä vaan jatkossakin. Minä pärjään ihan omalla kredit-kortilla ja käteisellä.

        Kaikille teillä joilla on pankkitili thaimaassa. Joten miksi sekaanuit koko keskusteluun ?


      • huonommalla kurssil
        ei epäselvää kirjoitti:

        alkuperäisessä kysyjällä oli vain pankkikortti...kredit kortilla saa tietenkin rahaa ja ihan ilman passia ATM automaateistakin.

        Saa mutta huonomalla kurssilla käsittelykulut suomalaisen pankin palkkiot. Kortti vain varalle, näin tottuneet thaimaan ystävät tekee.


      • Thaivaan asukki

        Korkoa saa thaimaassa monesta pankista talletukselle enmmän kuin suomessa joutuu asuntolainasta korkoa pankille maksamaan. Thaimaassa omalle käytttililleni tulee pari kertaa vuodessa korot, ja minulla karikorn pankinssa korko on 2,2% siis käyttotililläni, määräaikaistileille saa vieelä huomattavasti korkeampaa korkoa.

        Lisäksi rahahan kannatta siirtää silloin thai pankkiin kun kurssi on kohdillaan, tili on siis bahteina ja kun siirtää rahaa kurssimääräytyy sen mukaan milloin rahat on siirtänyt ei sen mukaan milloin rahaa tililtä nostaa.

        Itse siirsin noin viikko sitten 10.000€ thai tililleni ja kurssin laskun vuoksi voitiin siinä verraen tämän päivän kurssiin 14000thb eli n.350€. Siis 3,5% viikossa, mielestäni ihan hyvä tuotto. Ei voi toki verrata tietenkään tuohon microsoft kaupan julkaisun aiheuttamaan nokian kurssin nousuun, mutta kannattavaahan tuo rahansiirto oli verrattuna rahan makuuttamiseen suomi tilillä ja rahan nosteleminen autoomatista täällä thaimaassa suoraan suomitililtä. Siinähän ei ole mikään järkeä, kun joka nostosta tulee kuluja 150thb 2,5€ sekä 2% noston määrästä. Eli jos nostat esim. 100€ kuluja siitä tulee noin 8€ elikkäs suomitililtäsi lähteekin 108€ vaikka automaatista sait valuuttaa vain sadan euron edestä.


    • Hyvä vinkki

      Minä siirsin eilen Taikku tilille 5000eur . Otan toki muutaman tontun euroja käteistä mukaan sillä se on edullisin tapa.Mitä väliä sillä on mitä kurssi on vaikka tammikuussa.Sillä lähden sinne parin viikon päästä.Taitaa täällä olla kaikki sijottaja nerot jakamassa ilmaisia vinkejä.Minä ostin Nokiaa noin viisi vuotta sitten 54eur /kappale ja myin pari vuotta sitten 18eur kappale.Se siitä nokiasta.

      • naurattaa mokoma

        kyllä tietenkin baht kursilla on merkitystä mutta ei niin paljoa että kannattaa alkaa kursin takia rahoja lähettää Thaimaan pankkeihin. Isostakin summasta hyöty voi olla muutamissa euroissa. Tästä ollut monesti puhetta ja oli eri juttu 3-5 vuotta sitten kun euro oli yli 50 baht. Nyt se pyörii 40 molemmin puolin ja huomaa että osto ja myyntikurssi on vielä eri. Joku jolla ei muuta tekemistä keksii ko älyttömiä juttuja ja leikkii osakesijoittajaa. Ainoa osake on tälläkin ja se vuokrayksiö toisen omistamassa osakkeessa.


      • kbh50
        naurattaa mokoma kirjoitti:

        kyllä tietenkin baht kursilla on merkitystä mutta ei niin paljoa että kannattaa alkaa kursin takia rahoja lähettää Thaimaan pankkeihin. Isostakin summasta hyöty voi olla muutamissa euroissa. Tästä ollut monesti puhetta ja oli eri juttu 3-5 vuotta sitten kun euro oli yli 50 baht. Nyt se pyörii 40 molemmin puolin ja huomaa että osto ja myyntikurssi on vielä eri. Joku jolla ei muuta tekemistä keksii ko älyttömiä juttuja ja leikkii osakesijoittajaa. Ainoa osake on tälläkin ja se vuokrayksiö toisen omistamassa osakkeessa.

        Mikähän olikaan päivä, milloin THB kolme vuotta sitten oli yli 50 €uroon verrattuna. Olin silloin kyllä lähetellyt useitakin lähetyksiä tilille Thaimaahan, mutta tuollaiset kurssit kyllä olivat utopiaa 3 vuotta sitten.
        Aikoinaan kun rakennutin sinne, kurssi kyllä oli yli 52 parhaimmillaan, mutta siitä on aikaa reilusti enemmän kuin 5 vuotta.
        Tuossa yksi tilasto THB kurssista: http://www.forecast-chart.com/usd-thailand-baht.html
        Löytyy kyllä muitakin ja pidemmältä ajalta toisillakin valuutoilla, kuin US$


      • 2008
        kbh50 kirjoitti:

        Mikähän olikaan päivä, milloin THB kolme vuotta sitten oli yli 50 €uroon verrattuna. Olin silloin kyllä lähetellyt useitakin lähetyksiä tilille Thaimaahan, mutta tuollaiset kurssit kyllä olivat utopiaa 3 vuotta sitten.
        Aikoinaan kun rakennutin sinne, kurssi kyllä oli yli 52 parhaimmillaan, mutta siitä on aikaa reilusti enemmän kuin 5 vuotta.
        Tuossa yksi tilasto THB kurssista: http://www.forecast-chart.com/usd-thailand-baht.html
        Löytyy kyllä muitakin ja pidemmältä ajalta toisillakin valuutoilla, kuin US$

        Jep jep vuonna 2008 sai yli 52,00
        http://www.scb.co.th/scb_api/history_exchange.jsp


      • Thai kulkuri

      • typerys olet
        kbh50 kirjoitti:

        Mikähän olikaan päivä, milloin THB kolme vuotta sitten oli yli 50 €uroon verrattuna. Olin silloin kyllä lähetellyt useitakin lähetyksiä tilille Thaimaahan, mutta tuollaiset kurssit kyllä olivat utopiaa 3 vuotta sitten.
        Aikoinaan kun rakennutin sinne, kurssi kyllä oli yli 52 parhaimmillaan, mutta siitä on aikaa reilusti enemmän kuin 5 vuotta.
        Tuossa yksi tilasto THB kurssista: http://www.forecast-chart.com/usd-thailand-baht.html
        Löytyy kyllä muitakin ja pidemmältä ajalta toisillakin valuutoilla, kuin US$

        minulla luki 3-5 vuotta että opettele lukemaan.


      • ei paluuta enää
        Thai kulkuri kirjoitti:

        Taisipa olla hieman alle 50...

        Keskimäärin näin:


        Foreign Currencies Bank Selling Rates Bank Buying Rates
        D/D & T/T Notes TT Export Sight Bill T/Chqs. & Chqs. Notes
        September 15 , 2009 08:02 49.9425 50.28375 49.32875 49.23875 49.10875 48.69125
        September 15 , 2009 10:37 49.87625 50.2175 49.26375 49.17375 49.04375 48.62625
        September 15 , 2009 13:37 49.91125 50.2525 49.2975 49.2075 49.0775 48.66
        September 15 , 2009 14:50 49.82875 50.17 49.21625 49.12625 48.99625 48.57875
        September 15 , 2009 16:27 49.77625 50.1175 49.1625 49.0725 48.9425 48.525


      • eipä ollut
        Thai kulkuri kirjoitti:

        Taisipa olla hieman alle 50...

        Laitappa tuohon SBC linkkiin historical fx rates kohtaa päivämääräksi vaikka 04.08.2008 niin totuus ehkä valkenee sinullekin 52.5675 THB sai eurolla.


      • Thai kulkuri myös

      • 2008 kirjoitti:

        Jep jep vuonna 2008 sai yli 52,00
        http://www.scb.co.th/scb_api/history_exchange.jsp

        Tosin Maksoit 1 eurosta setelikurssilla 52,76375baht jos vaihdoit takaisin Bahtit euroiksi.
        1 eurosta sait setelikurssilla 51,715baht sinne mennessä.
        Siis kurssien mukaan.

        Hyvää aikaa kuitenkin!


      • naurattaa mokoma kirjoitti:

        kyllä tietenkin baht kursilla on merkitystä mutta ei niin paljoa että kannattaa alkaa kursin takia rahoja lähettää Thaimaan pankkeihin. Isostakin summasta hyöty voi olla muutamissa euroissa. Tästä ollut monesti puhetta ja oli eri juttu 3-5 vuotta sitten kun euro oli yli 50 baht. Nyt se pyörii 40 molemmin puolin ja huomaa että osto ja myyntikurssi on vielä eri. Joku jolla ei muuta tekemistä keksii ko älyttömiä juttuja ja leikkii osakesijoittajaa. Ainoa osake on tälläkin ja se vuokrayksiö toisen omistamassa osakkeessa.

        Ilman osakesijoitusta.
        Mä katsoin just setelikurssin mukaan paljonko kurssin/mun kulutuksella on vaikutusta.
        3000e/kk loma sis.asumisen lähellä kaikkee Patongilla.

        29.04.2013 kurssi oli 36.44 setelikurssilla paikanpäällä olleena.
        Eli 109320baht.

        Nyt katsoin http://www.scb.co.th/scb_api/index.jsp
        Setelikurssi 42.02625baht/euro
        Eli 126078.75baht.

        Eroa kursseilla 16 758.75baht, laskeppa siitä, onko merkitystä n. 4 kuukauden ajalta.
        Lähes kuukauden maksu hotellista/kk..

        Itsekin avaan nyt syksyllä tilin sinne ja laitan rahaa sinne tilille kurssin ja tilanteen mukaan suomesta käsin, onpahan valmiina lomailurahat jo siellä kun taas menee :)


      • phom pia wannii
        kitewind kirjoitti:

        Tosin Maksoit 1 eurosta setelikurssilla 52,76375baht jos vaihdoit takaisin Bahtit euroiksi.
        1 eurosta sait setelikurssilla 51,715baht sinne mennessä.
        Siis kurssien mukaan.

        Hyvää aikaa kuitenkin!

        Me kuten myös Sinä Kite jotka käymme usein thaimaassa emme tietenkään vaihda lompakkoon jääneitä bahteja takaisin euroksi vaan jätämme ne odottamaan seuraavaa matkaa.


      • phom pai wannii
        kitewind kirjoitti:

        Ilman osakesijoitusta.
        Mä katsoin just setelikurssin mukaan paljonko kurssin/mun kulutuksella on vaikutusta.
        3000e/kk loma sis.asumisen lähellä kaikkee Patongilla.

        29.04.2013 kurssi oli 36.44 setelikurssilla paikanpäällä olleena.
        Eli 109320baht.

        Nyt katsoin http://www.scb.co.th/scb_api/index.jsp
        Setelikurssi 42.02625baht/euro
        Eli 126078.75baht.

        Eroa kursseilla 16 758.75baht, laskeppa siitä, onko merkitystä n. 4 kuukauden ajalta.
        Lähes kuukauden maksu hotellista/kk..

        Itsekin avaan nyt syksyllä tilin sinne ja laitan rahaa sinne tilille kurssin ja tilanteen mukaan suomesta käsin, onpahan valmiina lomailurahat jo siellä kun taas menee :)

        Kun aikoinaan avasin thaimaassa pankkitilin piti tilille tallentaa 10.000 THB rahaa, en tiedä tämänpäivän käytäntöä.


      • uskon näin
        phom pai wannii kirjoitti:

        Kun aikoinaan avasin thaimaassa pankkitilin piti tilille tallentaa 10.000 THB rahaa, en tiedä tämänpäivän käytäntöä.

        kyllä se on edelleen näin mutta ei kai 250 euroa ole mikään ongelma kenellekkään?


      • ei mitään merkitystä
        kitewind kirjoitti:

        Ilman osakesijoitusta.
        Mä katsoin just setelikurssin mukaan paljonko kurssin/mun kulutuksella on vaikutusta.
        3000e/kk loma sis.asumisen lähellä kaikkee Patongilla.

        29.04.2013 kurssi oli 36.44 setelikurssilla paikanpäällä olleena.
        Eli 109320baht.

        Nyt katsoin http://www.scb.co.th/scb_api/index.jsp
        Setelikurssi 42.02625baht/euro
        Eli 126078.75baht.

        Eroa kursseilla 16 758.75baht, laskeppa siitä, onko merkitystä n. 4 kuukauden ajalta.
        Lähes kuukauden maksu hotellista/kk..

        Itsekin avaan nyt syksyllä tilin sinne ja laitan rahaa sinne tilille kurssin ja tilanteen mukaan suomesta käsin, onpahan valmiina lomailurahat jo siellä kun taas menee :)

        Keksit aivan ääripäät sillä kurssi on pitkään 40 ja puhe oli ettei mitään merkitystä jos nyt on 42 bahtia. Jotain rajaa näihin juttuin.


      • tyhjän kanssa
        kitewind kirjoitti:

        Ilman osakesijoitusta.
        Mä katsoin just setelikurssin mukaan paljonko kurssin/mun kulutuksella on vaikutusta.
        3000e/kk loma sis.asumisen lähellä kaikkee Patongilla.

        29.04.2013 kurssi oli 36.44 setelikurssilla paikanpäällä olleena.
        Eli 109320baht.

        Nyt katsoin http://www.scb.co.th/scb_api/index.jsp
        Setelikurssi 42.02625baht/euro
        Eli 126078.75baht.

        Eroa kursseilla 16 758.75baht, laskeppa siitä, onko merkitystä n. 4 kuukauden ajalta.
        Lähes kuukauden maksu hotellista/kk..

        Itsekin avaan nyt syksyllä tilin sinne ja laitan rahaa sinne tilille kurssin ja tilanteen mukaan suomesta käsin, onpahan valmiina lomailurahat jo siellä kun taas menee :)

        kyllä jotkut tekee matkustamisesta vaikeaa ja suoranaista taidetta. Minun rahat on ihan kortilla ja menee mikä menee ja ei takuulla ole muutaman euron takia alkanut säveltää. Ei minulla ole mitään näitä vastaan mutta en ko jutun takia kyllä ala pankkitilejä avaamaan ulkomaille jonkun pikkurahojen takia ja nämä lomarahat on juuri niitä.


      • jonnin joutavaa
        phom pia wannii kirjoitti:

        Me kuten myös Sinä Kite jotka käymme usein thaimaassa emme tietenkään vaihda lompakkoon jääneitä bahteja takaisin euroksi vaan jätämme ne odottamaan seuraavaa matkaa.

        harvoin sinne lompakkoon jää niin paljon rahaa siis käteistä että aivan sama minne ne laittaa. Minä olen työntänyt Bangkokissa lasiseen laatikkoon ja ne menee jonkun hyväksi. Ihan sama kenen ja vuoden päästä taas kortti käytössä ja käteistä sillä automaatista mitä tarvitaan.


      • NoWhereToGo
        uskon näin kirjoitti:

        kyllä se on edelleen näin mutta ei kai 250 euroa ole mikään ongelma kenellekkään?

        On se ongelma palstan kaikkitietäville mielikuvitusmatkaajille ;)


      • jonnin joutavaa kirjoitti:

        harvoin sinne lompakkoon jää niin paljon rahaa siis käteistä että aivan sama minne ne laittaa. Minä olen työntänyt Bangkokissa lasiseen laatikkoon ja ne menee jonkun hyväksi. Ihan sama kenen ja vuoden päästä taas kortti käytössä ja käteistä sillä automaatista mitä tarvitaan.

        No ei mene hyvin sullakaan, jospa ei mene huonosti mullakaan :).


    • flashpacker

      Ihmettelen kovasti otsikointia: "THB kurssi nousussa".

      Kurssihan on laskemassa euroon verrattuna.

      • Näin on

        Ei se niin tarkkaa näille palstan ekonomisteille ole ;)
        Miinus tai plus, aivan sama, heh


    • maunitzio

      viime reissulla olisin säästänyt 500e jos olisin vienyt rahat käteisellä ja vaihtanut heti reissun alussa. jos ois ollut tili ja vaihtanut marraskuussa oisin säästänyt 700e. niin että kannatta toi tilin hankkiminen.

      • Joo, totta .....

        Ja jos olisit vaihtanut jo 5v sitten valuutta tulevaa matkaasi varten, olisit säästänyt 200 000 bahtia, eli virheen teit! Eikö olisi järkevämpi pohtia tämän hetkistä tilannetta, kuin verrata viimeisten 10v vaihtohistoriaa ja paljon vuonna xxxx olisi säästänyt?

        Tosiasia, jos vaihdat hyvällä kurssilla Thaimaassa käteistä (ei pikku-turisti-putiikit), niin käteinen on ehkä paras tapa siirtää euroja sinne (jollet sitten kännissä hukkaa ekana iltana baarissa eurojasi ennen vaihtoa). Etsi joku hyvä vaihtokurssin omaava pankki tai vastaava, ei mitään turisti-cash-exchange paikkaa surkeine kursseineen). Viimeisenä vaihtolistalla on Helsingin lentoaseman valuutanvaihdot, kurssit ovat syvältä, surkeimmat. Ihme, että näiden toiminta sallitaan, kun pikavipitkin on jo kielletty kusetuksena. No, voitelemalla poliitikkoja kaikki on sallittua Suomessakin ;)

        Kaikki noiden väliltä on sitten oman valinnan mukaan. Vältä lentokentät, turistipaikat. Vertaa vaihtokursseja Thaimaassa! Maksa luottokortilla, et maksa sitä nostopalkkioita ATM:sta, jne, jne. Viisas säästää tonneja bahteissa, tyhmä menettää tuhansia.


      • jootottatotanoinöööö
        Joo, totta ..... kirjoitti:

        Ja jos olisit vaihtanut jo 5v sitten valuutta tulevaa matkaasi varten, olisit säästänyt 200 000 bahtia, eli virheen teit! Eikö olisi järkevämpi pohtia tämän hetkistä tilannetta, kuin verrata viimeisten 10v vaihtohistoriaa ja paljon vuonna xxxx olisi säästänyt?

        Tosiasia, jos vaihdat hyvällä kurssilla Thaimaassa käteistä (ei pikku-turisti-putiikit), niin käteinen on ehkä paras tapa siirtää euroja sinne (jollet sitten kännissä hukkaa ekana iltana baarissa eurojasi ennen vaihtoa). Etsi joku hyvä vaihtokurssin omaava pankki tai vastaava, ei mitään turisti-cash-exchange paikkaa surkeine kursseineen). Viimeisenä vaihtolistalla on Helsingin lentoaseman valuutanvaihdot, kurssit ovat syvältä, surkeimmat. Ihme, että näiden toiminta sallitaan, kun pikavipitkin on jo kielletty kusetuksena. No, voitelemalla poliitikkoja kaikki on sallittua Suomessakin ;)

        Kaikki noiden väliltä on sitten oman valinnan mukaan. Vältä lentokentät, turistipaikat. Vertaa vaihtokursseja Thaimaassa! Maksa luottokortilla, et maksa sitä nostopalkkioita ATM:sta, jne, jne. Viisas säästää tonneja bahteissa, tyhmä menettää tuhansia.

        joo,totta....



        vtun urvelo.


      • Päivitäin
        Joo, totta ..... kirjoitti:

        Ja jos olisit vaihtanut jo 5v sitten valuutta tulevaa matkaasi varten, olisit säästänyt 200 000 bahtia, eli virheen teit! Eikö olisi järkevämpi pohtia tämän hetkistä tilannetta, kuin verrata viimeisten 10v vaihtohistoriaa ja paljon vuonna xxxx olisi säästänyt?

        Tosiasia, jos vaihdat hyvällä kurssilla Thaimaassa käteistä (ei pikku-turisti-putiikit), niin käteinen on ehkä paras tapa siirtää euroja sinne (jollet sitten kännissä hukkaa ekana iltana baarissa eurojasi ennen vaihtoa). Etsi joku hyvä vaihtokurssin omaava pankki tai vastaava, ei mitään turisti-cash-exchange paikkaa surkeine kursseineen). Viimeisenä vaihtolistalla on Helsingin lentoaseman valuutanvaihdot, kurssit ovat syvältä, surkeimmat. Ihme, että näiden toiminta sallitaan, kun pikavipitkin on jo kielletty kusetuksena. No, voitelemalla poliitikkoja kaikki on sallittua Suomessakin ;)

        Kaikki noiden väliltä on sitten oman valinnan mukaan. Vältä lentokentät, turistipaikat. Vertaa vaihtokursseja Thaimaassa! Maksa luottokortilla, et maksa sitä nostopalkkioita ATM:sta, jne, jne. Viisas säästää tonneja bahteissa, tyhmä menettää tuhansia.

        Tosi on olen kyllä säästänyt tonneja viimeisen 5 vuoden aikana.Kun olen seurannut kurssia. Sillä kun vietän siellä vuosittain noin 4-7kk.Kyllä sielä vaan on niin että luottokorti ei käy juuri toreilla, markinoilla eikä katukeittiössä.Siis sielä missä tapahtuu päivittäinen asiominen.


      • kuolen nauruun
        Päivitäin kirjoitti:

        Tosi on olen kyllä säästänyt tonneja viimeisen 5 vuoden aikana.Kun olen seurannut kurssia. Sillä kun vietän siellä vuosittain noin 4-7kk.Kyllä sielä vaan on niin että luottokorti ei käy juuri toreilla, markinoilla eikä katukeittiössä.Siis sielä missä tapahtuu päivittäinen asiominen.

        koeta olla juomatta ja syömättä puoli vuotta niin huomaat miten paljon voit säästää. Säästäminen on köyhien harrastus eli ei koske minua ainakaan.


      • Oikea Härmäläinen
        kuolen nauruun kirjoitti:

        koeta olla juomatta ja syömättä puoli vuotta niin huomaat miten paljon voit säästää. Säästäminen on köyhien harrastus eli ei koske minua ainakaan.

        Tässä oli hyvä esimerkki Suomalaisuudesta, josta tuli esiin Suomalainen
        luonteenpiirre. Näitä olen karttanut jo vuodesta 1989, jolloin kävin ensimmäisen
        kerran Thaimaan matkalla. Väittelyksi meni taas.


      • hohh hoijaaa
        Päivitäin kirjoitti:

        Tosi on olen kyllä säästänyt tonneja viimeisen 5 vuoden aikana.Kun olen seurannut kurssia. Sillä kun vietän siellä vuosittain noin 4-7kk.Kyllä sielä vaan on niin että luottokorti ei käy juuri toreilla, markinoilla eikä katukeittiössä.Siis sielä missä tapahtuu päivittäinen asiominen.

        se on kyllä mahdoton vale että olet "säästänyt" tonneja vuosien varrella. Lyön mistä vaan vetoa että suurin säästö olisi ollut että olisit pysynyt kotona. Jos lentolippu jo maksaa 1000 euroa niin paljon pitää valuuttaa seurata että saa edes sen kasaan. Valuutta on ollut vuosia jo 40 baht paikkeilla ja jos nyt on 43 niin voi mahdotonta mikä tilaisuus. Minulla on 2 korttia jolla saa käteistä sinne torille jne ja ihan sama mitä nosto maksaa tai mikä on kurssi. Sinä olet juuri niitä jotka ajaa vaikka 10 0km että saa bensaa 10 senttiä halvemmalla tai että Kulta Mokko on 2,95 ja vain tänään...niin köyhän pitää tehdäkkin...ja tyhmän.


    • hannu131

      eli kun teillä ei oo tiliä thaikuissa niin se on muillakin turha.

    • jkh 66

      Mitä jos korpraali keravalta menis lutkuttamaan sen thai parturi huoran tissiä

    • 28x...

      Minä ressu katselin riitelyänne ihmeissäni. Olen varannut joka lomalle käteistä n. 200 euroa/ pv. Se on aina riittänyt majoituskuluineen. Sitten varalta kannattaa pitää luottokorttia. Joskus voi tulla ylimääräisiä kuluja. Paven kaa piti lähteä suomeen määräpäivänä. Ei nyt kuitenkaan päästy koneeseen kun olivat tuvakameroista nähneet että joimme Mekhongia pullon suusta pääsisäänkäynnin luona. Tiesimme ettei nesteitä koneeseen viedä ja ainoastaan hullu viinat maahan kaataa...

      Ruma Finskiemo räyhäsi että ai; te olette ne juopot. Olimme jo koneen portilla. Ihan oikeasti selvinpäin. Emme ryhtyneet riitelemään vaan laukkumme haettiin jo pakatusta koneesta. Koettivat hyvitellä että pääsette myöhäisemmällä lennolla 500:n euron hintaan. Minä olin vihainen ja sanoin etten armopaloja tarvinnut. Poika veti rullakkomme ulko-ovelle missä olimme ryyppymme ottaneet. Oli metka tunne.

      Pave sanoi ettei ole Bangkokia vielä nähnytkään. Havahduin ja ilostuin! Hei; me olemme nyt juuri siellä! Oli kuin olisimme juuri tulleet maahan. Viisumistakin oli vielä yli viikko jäljellä. Vietimme Paven kaa pari poikamiespäivää Bangkokissa, sitten soitimme Makelle että onks`pari huonetta me olisimme tulossa Pattikselle.
      Make se ihmetteli mutta sanoi että tervetuloa.

      Käteiset oli käytetty joten Paven kortilla Make höyläsi meille 5000 euroa; piti varata hynää paluulentoon. Make tuli hetken päästä ja sanoi että kai te vähän käteistä tarvitsette ? Me että joo kai? Make löi kirjekuoren kouraan ja sanoi että tossa on vähän kottia; siinä on 100.000 bahtia, kai te nyt sillä illan pärjäätte, saatte huomenna loput. Toivoi että tilaisimme hänen kauttaan paluulennot. Näin tapahtui. Make muistaa aivan varmasti tapahtuneen. Että näinkin voi käydä. Make tarkasti aina joka hetki koneelta mikä on kurssi miltäkin valuutalta. Siis tunnilleen.

      Siksi vähän naurattaa poikien into valuuttakurssista.

      • kaatunut pulu

        28x jos noin on heitätkö mulle pari tonnia,kun on pientä rahahuolta.


      • 41.6025
        kaatunut pulu kirjoitti:

        28x jos noin on heitätkö mulle pari tonnia,kun on pientä rahahuolta.

        Vastavuoroisuudesta kiinni, pyllistätkö housut kintussa ? Olethan voidellut Anal Lubella ?


      • Sinä ressu

        Miksi tälläistä örvellystä tarvitsee KEHUA ... Typerää ! Ainoat viisat sanat koko löpinässä " minä ressu " , sillä sehän tämä kaveri tosiaan on. Joka suhteessa.
        Ja samanlaiset tyhjäpäät innostuu vastailemaan.


      • Thaimaan tällääjä

        Hei..! Olitte menneet jo siis passin tarkastuksen ohi, joten viisuminne
        oli USED=Käytetty suomeksi. Ihan hauska kertomus noin muuten...
        Olen minäkin siellä joskus käyny..


    • -,-

      Tavallisia satuilijoita oikeita finanssineroja palstalla.

    • mielenkiintoista mik

      Rupukalla saa 0,75 Thb

    • Rikas?

      BANGKOK

      29.10.2013 kurssit

      http://www.superrich1965.com/

      - Head Office (Rajdamri Road) Monday-Saturday and Holiday 9:00am - 6:00 pm.
      EUR
      Note Buy Sell
      500-100 42.65 42.80
      50 42.55 -
      20-10 42.45 -

      - Khonkaen Branch 249 Srichant Rd., muang, Khonkaen 40000. Monday - Saturday 9.30 am - 6.00 pm, Sunday 9.30 am - 5.00 pm
      EUR
      Note Buy Sell
      500-100 42.40 43.05
      50 42.40 43.05
      20-10 42.40 43.05

      - BTS Chidlom, BTS Phromphong, Saladaeng, K-village braches
      EUR
      Note Buy Sell
      500-100 42.30 -
      50 42.30 -
      20-10 42.30 -

      - Behind Thai Airways Head Office Building (VibhavadiRangsit Road) Tel: 02-512-5073 Monday-Friday 9:00am - 5:00pm Saturday and Holiday 10:00am - 5:00 pm.
      EUR
      Note Buy Sell
      500-100 42.40 -
      50 42.30 -
      20-10 42.20 -

    • 194698
    • lomailijat

      Taas laskee, vielä viikko sitten sai 41 , nyt enää 39. Kiitos kreikka ja pakolaiset.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe