Lasten loruja

Kyselijä

Hei!

Tietääkö kukaan onko varpaista olemassa jotain kivaa lorua, jolla niiden nimet voisi kivasti 2-v kanssa opetella.

Sormistahan niitä löytyy - peukalopotti, suomensotti, oltermanni, kultaralli, pikkurilli jne jne

3

6292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ti-ti nalle

Ainakin Ti-ti nalle levyissä ja videoissa on laulu...

"Nappaan, nappaan kiinni pienistä veitikoista...
      yksi, kaksi, kolme ja neljä, viisi on kaverusta moista."

Eli napataan jalasta kiinni ja lasketaan varpaat yksitellen.

• pääpä

Tämmöinen ainakin: "Tossu ja sukka ne tirkistää onkohan kaikilla varpailla pää. Yks, kaks ja pim pam pom. Kenen tämä varvas on? Maijan tämä varvas on." Lorun tahdissa kosketetaan varpaita vuoronperään ja kenen tämä varvas on -kohdassa otetaan varpaan päästä kiinni. Ja tietenkin sanotaan sitten Maijan tilalla se lapsen nimi. (Tätä voi käyttää myös tutustumisleikkinä lapsiryhmässä. Lapset istuvat piirissä jalat piirin keskellä ja piirin keskellä olija koskettaa jokaisen varpaita vuoronperään).

Ja Hanhiemon iloinen lipas -nimisessä kirjassa oli muistaakseni joku possujuttu: "Tämä pikku possu nälissänsä huokaa, tämä pikku possu huutaa ruokaa tuokaa..." Jotain sellaista, en muista kunnolla, pitäisikin etsiä tuo kirja kirjastosta.

Onko muuten kaikilla varpailla jotkut nimet? Minä en tiedä kuin ukko- tai pottuvarpaan ja pikkuvarpaan ja joskus penskana nimitettiin ukkovarpaan viereistä varvasta akkavarpaaksi. Entä loput?

• ,,,

Varvasaiheisia loruja

VARVASLORU (Loru löytyy sivulta 7, sivun otsikko on ”Runoja lapsiperheen arkeen”
      ”Isovarvas ponteva laulaa hurjaa laulua, Akkavarvas hymisee muuta se ei tänään tee,….”
      Raili Mikkanen
      http://www.lukukeskus.fi/www/uploads/pdocument/lukulahja.pdf
      http://www.lukukeskus.fi/ > Lukuleikki > Lukulahja lapselle > Lukulahja lapselle pdf-tiedostona

LASKUTOIMITUS
      ”Yksi, kaksi, kolme, neljä, viis: Kaikki varpaat tallella siis! Jalassa oikeassa, kuten myöskin…”
      Kati Söderberg
      http://www.papunet.net/kuva/lukemista/lorut/minalorut/laskutoimitus/
      http://www.papunet.net/ > Kuvasivut > Klikkaa kirja-ikonia, lukemista > Lorut > Minälorut > Laskutoimitus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe