Monkä takia

Oui7

Kyllä ottaa pannuun kun ei osata kiinnittää veneitä oikein vierassatamissa. Veneiden väliin jätetetään tyhjää tilaa, mutta niin vähän ettei siihen mikään mahdu. Sitten kun tuollaiseen väliin on menossa, näytetään hapanta naamaa. Joskus kuulee jopa sanottavan ettei mahdu. Ystävällisesti jos pyytää, että voisitteko siirtää veneen neulaa lähemmäs sitä toistavenettä, ollaan edelleen happamia. Joskus jopa tavannut tyypin, joka ei siirä. Sillä joka laituriin tulee, on paljon parempi näkyvyys laituriin ja näkee kyllä hyvin mahtuuko oma vene varsinkin jos naapurit ystävällisesti tekevät tilaa. Niin ja vielä, muistakaa ja opetelkaa laittamaan oma vene myös suoraa laituriin niin vie vähemmän tilaa.

4

326

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • purjehtijalegenda

joo, poikkeuksetta kun moottorivene tulee kylkipaikalle tyhjään laituriin, se kiinnityy miten sattuu, ei laiturin päähän tai tyveen ja seuraava jättää 3-4m tyhjää väliin.

Kyllä ketuttaa moinen tyhmyys!!!

• Ex. purjehtija

Kyllä noi mastonkuljetusaluksetkin osaa kiinniittyä yhtä itsekkäästi.. Turha aloittaa mitään purjevene / moottorivene väittelyä. Tyhmiä löytyy tasaisesti molemmista..

• Ihme porukkaa

Todella hyvä aloitus.

Tuosta veneen kiinnitystavasta kyllä heti näkee kipparin sivistystason. Tai ainakin sen kuinka osaa ottaa muut huomioon vesillä.

Olen monta kertaa ihmetellyt, että mikä panee sellaisen veneen tunkemaan vierasvenesatamaan, joka ei kestä naapuriveneen läheisyyttä rannassa? - Luulisi tällaisten mieluummin valitsevan luonnonsataman vierasvenesataman sijaan.

Ensin parkkeerataan väljästi ja sitten valitetaan kun satamat ovat ahtaita...

• näissä tapauksissa

Teräsveneellä tämä ei ole ongelma, vauhdilla laituriin niin tila rakentuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      393
      988
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      885
    3. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      272
      827
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      74
      727
    5. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      726
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      71
      691
    7. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      645
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      37
      636
    9. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    10. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      44
      607
    Aihe