Syksyn tullessa ja hämärän laskiessa sytytän illalla, etu- ja takapihalla olevat maakaapelin päässä olevat pylväsvalaisimet, töihin lähtiessä on vielä pimeätä, aina ei muista sammuttaa ja muutenkin ne saisivat palaa myöhenpää, koska pimeät lähestyy toisiaan. Eteisen oven pielessä jossa on myöskin sähkönjakokeskus on katkaisijat etu- ja takapihavaloille. Kysymys on hämärävalokytimistä.
Kysyn ? Onko mahdollista ja onko kukaan asentanut tai asennuttanut Ko. kytkimen. Vai pitääkö hankkia joka valaisipylvääseen SÄÄSTÖLOISTELAMPPU hämäräkytkimellä varustettuna.
Tämä on varmaan ajankohtainen monelle muullekin turvallisuutta ja taloudellisuutta ajattelevalle
Hämäräkytkin
4
2426
Vastaukset
- Säästöliekki
Jos kysymykseeni tulee vastaus, olen asentanut/asennuttanut, olisin tyytyväinen jos saisin käytännön neuvoja tarvikkeista, asennuksesta ym. Vastaus, ota sähkömies, ei ole minulle tyydyttävä, koska tämän tietää "sokea reeettakin".
Haluan itse pähkäillä eri vaihtoehtoja, mahdollisuuksia, hintoja- ja asennustapoja.
Muuten paljonkohan tällainen kytkin/kytkimet maksaa?.
Mitkä sähköliikkeet myy hämäräkytkimellä varustettuja säästöloistelamppuja?. - kaarle
Hämärakytkimen asennus on täysin mahdollista ja jopa yleistä vastaavissa tapauksissa. Kiinteästi asennettavia hämäräkytkimiä myyvät sähköliikkeiden lisäksi mm. rautakaupat, marketit ja erinäköiset "honkkarit". Hintaa on noin 30 eurosta ylöspäin. Kuitenkin, tämäntyyppisen kiinteän hämäräkytkimen asennus on aina teetettävä sähköasentajalla.
Noita hämäräkytkimiä löytyy sitten myös sisäänrakennetulla ajastimella. Eli valaisimien paloaika niiden kerran sytyttyä on säädettävissä. Näin voidaan välttää valojen polttamisen läpi yön. Valojen kytkentäjärjestely voidaan myös toteuttaa monin tavoin, esim. 0-auto-1 tai vain 0-auto. Lisämukavuutta (ja monimutkaisuutta) saadaan kun vielä lisätään liiketunnistin, joka esim. sytyttää valot vaikka ne olisi hämäräkytkimen ajastimen perusteella jo sammuneet.
Mainitsemiasi sisäänrakennetulla hämäräkytkimellä varustettuja energiansäästölamppuja saa samoista paikoista ja kustantavat noin 15-20 e/kpl. Itse olen joskus ostanut pari Airam -merkkistä Hongkongista. Näiden hyvä puoli on se, että asennuksen saat tietenkin tehdä itse. - Liekin säätö
ja hakusanaksi hämäräkytkin. Löytyy tietoa, hintoja en ehtinyt etsiä. Heti ensi sivulla oli toiseksi viimeisenä säästölampusta hämäräkytkimellä.
- Kepa
Hämäräkytkin maksaa 20-50 eroa ja sitten tarvitaan kaapelia ja sähkömies. Jos arvaan että lysti maksaa noin 100€, niin ei varmaan mene pajon pieleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell322078Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.461695Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1101460Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041196Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja104994Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.74924- 59825
Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗52769Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,26718Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd99699