Olen ostamassa -92 Sigmaa, ja haluaisin kuulla kokemuksianne autosta? Mitä hyvää ja mitä huonoa? Mitkä ovat tyyppiviat, jotka kannattaa ensimmäisenä autosta tarkistaa?
Sigma?
6
987
Vastaukset
- mystinen mies
mutta kannattaa lukea tuulilasi 12/92 vai oliko 11 jossa sigma hakkaa kaikki kilpailijansa 10-0
Manuaali on aika nopea joten kannattaa ostaa vaan jos saa käsiinsä. - H.L.
Jonkinasteinen tyyppivika on, että tyhjäkäynnin säätömoottori voi reistailla. Puhdistus voi auttaa ongelmaan. Ruosteet kannattaa tarkistaa ainakin ovien alareunasta.
Jakohihnan vaihto kannattaa myös varmistaa. Katkeaminen tulee kalliiksi. Vaihtovälistä on kahta eri suositusta 60 ja 90 tkm. Muuten Sigma on kestävää japanilaista tekniikkaa.
Kokemuket perustuvat sedaniin. Farmarihan valmistettiin Australiassa. - phermanni
(vm. 1991/1992) 1998-2002 n. 100000 km ja ainoastaan kerran, kesällä 2000 jätti tielle. Mittarissa oli tuolloin n. 155000 km ja kytkimen haarukka murtui. Osaa odotellessa meni parisen viikkoa. Tuolloin uusittiin myös kytkin, vaikka entisellä olisi vielä ajellut n. 30-40000 km. Elektroniikka pelasi muutoin hyvin, paitsi alle -15 asteen pakkasilla keskuslukitus pyrki hetken aikaa olemaan mieluummin kiinni kuin auki. Moottoriltaan ja ajo-ominaisuuksiltaan Sigma on upea: kulkee kuin juna, vääntöä ja kiihtyvyyttä löytyy ja rajoitusten mukaan ajellen kesällä pääsee n. 8,5 ltr/100 km. Etujarruissa esiintyi (nykyisiin ABS-jarruihin verrattuna) jopa häiritsevää "nypytystä". Minun Sigmassani takajarrut täytyi pari kertaa vuodessa putsata ja siitä huolimatta apumiehen puoleinen takajarru näytti katsastusaseman rullilla aina n. 25 % vähemmän. Tämä ominaisuus jäi selvittämättä, kun poikkema saa ilmeisesti olla enemmäkin. Ajossa, edes talvikelillä, ei asiaa huomannut. Kaasuttimen jokin läppä oli ilmeisen herkkä "likaantumaan" ja pintakaasulla 40-70 km/h esiintyi silloin tällöin nykimistä. Jakopäänhihnat paininrullineen kannattaa vaihtaa 90000 km välein, kolme vuotta sitten kustannus oli n. 6000 mk. 185000 km:n kohdalla pakoputki meni vaihtoon (pakosarjoista alkaen) ja muistaakseni Bosalilta löytyi tarvikeputki, mutta jotta se saatiin asianmukaisesti paikoilleen, niin asentaja teki muutaman tunnin ylimääräistä työtä. Mutkat eivät olleet aivan kohdallaan. Reklamoin asiasta ja asentajan ylimääräinen työkustannus korvattiin. Jos kiinnostuksesi kohteena oleva Sigma on huollettu säännöllisesti ja autotohtori antaa hyvän kuntoarvion, niin saat auton, jolla voi kokea ajamisen hurmaa: Kun mittarissa on päälle 180 km/h, niin auto kuin liimautuu tiehen.
TM 1/92 vertaili ns. johtokuntatason autoja. Voittaja oli Volvo 850 GLT, toinen Saab 9000 CS 2.3-16 ja kolmas Sigma. Volvon puolia oli mm. tilava takaistuin, Sigman -puoli oli ahdas takaistuin. Koska Saab oli pohjoismaisin ja Volvo urheilullisin (vaikka kiihtyvyys 0-100 oli yli sekunnin Sigmaa huonompi), niin "pohjoismaiset" autot oli pakko laittaa etusijoille.- Maukka
Elokuun alussa kävin noutamassa itselleni Saksasta sigman. Auto on 24v koneella ja manuaali tottakai. Autossa on kaikki herkut, ja kaikki myöskin toimii moitteettomasti. Ecs on enemmän kuin hyvä keksintö...auto todellakin istuu tiessä olipa mittarissa kuinka paljon tahansa. Tähän mennessä olen ajanut laitteella vähän alle 10 000km, ja olen täysin myyty! Suosittelen sigmaa kaikille jotka haluavat ostaa kunnon auton!!!
- Sigmaa kiikaroin
Maukka kirjoitti:
Elokuun alussa kävin noutamassa itselleni Saksasta sigman. Auto on 24v koneella ja manuaali tottakai. Autossa on kaikki herkut, ja kaikki myöskin toimii moitteettomasti. Ecs on enemmän kuin hyvä keksintö...auto todellakin istuu tiessä olipa mittarissa kuinka paljon tahansa. Tähän mennessä olen ajanut laitteella vähän alle 10 000km, ja olen täysin myyty! Suosittelen sigmaa kaikille jotka haluavat ostaa kunnon auton!!!
onko kaksiventtilisessä ja neliventtiilisessä Sigman koneessa muuta oleellista eroa kuin teho? Miten kävi esim. kulutuksen tehon ja venttiilien lisääntyessä.
Kysymys numero kaksi: Paljonko maksat Sigman vakuutuksista?
- sigma900
ajosta katkesi sigmasta apulaite hihna ja nyt ei lähde käyntiin tuntuu kuin ei olis puristuksia koneessa mikä voisi olla vikana
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1377689Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4839Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33783