minulla ei ole, enkä kehtaisi sellaista käyttääkään.
Onko sinulla jo älypuhelin?
64
257
Vastaukset
- pellekaija pum pum
Mikset kehtaisi, mikä sen käytössä hävettää?
Minulla on älypuhelin ja tosi näppärä on.- huru ukko
On, puhelin ominaisuusilla oleva tabletti
- epätietoinen??
huru ukko kirjoitti:
On, puhelin ominaisuusilla oleva tabletti
Milläs se toimii, Sim-kortillako ja operaattorisopimuksella?
- huru ukko
epätietoinen?? kirjoitti:
Milläs se toimii, Sim-kortillako ja operaattorisopimuksella?
Kyllä, elisan sopimus, sim kortti, kaikilla mausteilla
- sama nainen
huru ukko kirjoitti:
Kyllä, elisan sopimus, sim kortti, kaikilla mausteilla
Paljonko on kuukausimaksu?
- huru ukko
sama nainen kirjoitti:
Paljonko on kuukausimaksu?
Noin 20 € sisältää 5000 mln.puhe aikaa
- sama nainen
huru ukko kirjoitti:
Noin 20 € sisältää 5000 mln.puhe aikaa
Kiitos tiedoista, taidanpa hankkia tabletin.
- hutu ukko
sama nainen kirjoitti:
Kiitos tiedoista, taidanpa hankkia tabletin.
Tämä mikä mulla on maksoi n.600 €,
Mahtava on mulla myös melkein uusi pöytäkone, mutta on jäänyt melkein käytöstä.
Hyvä kamera, katttaohjelma navigaatorilla, voit katsoa tv, voit käyttää E-kirjana ym. Ym, - katsellut,.,
Olen vähän katsellut,, valinnan varaa on, kerro vähän
- huru ukko
kuukaudessa
- vanhanmallinen
Miten kannat mukanasi, kun ei taida taskuun mahtua -kassissako?
- huru ukko
Olka laukussa, tabletin koko 10",
Niin, siihen saa skype-netti puhelimen, puhelut ei maksa mitään. - tiiny 7
huru ukko kirjoitti:
Olka laukussa, tabletin koko 10",
Niin, siihen saa skype-netti puhelimen, puhelut ei maksa mitään.huhhuh, likkaa kaikkea!
Helpoa kun on 1 helppo puhelin ja tietokone kamarissa pöydällä, pöytäkone oikein.
Pärjään hyvin, eikä ahista! ;)
- huru ukko
ei ahdista, kulkee mukana mökillä,veneessä, missä vain sanomalehti tulee siihen myös,Riippuu käyttö tarkoituksesta,,toimii siinä missä pöytäkone,ominaisuuksia paljon enemmän
- Pilvessä
On, on!
Myös tabletti ja läppäri... Sekä vanha, kunnon PC ja töissä oikee muskelimasiina työkoneena.
En pärjäisi enää päivääkään ilman laitteitani. Tabletti on kuitenkin suosikkini.- huru ukko
joutessain,tabletti sylissä sohvalla pitkällään,tuntuu siltä että osais pitää somia irti läpyskästä,ostin viime keväänä,kun maalla ei muu kävis,en ois uskonu että olis näin näppärä,maksoi enemmän kuin pöytäkoneeni,yks päivä oikutteli , meinas tulla hätä,tuleekohan tästä vieroitus oireita,jos ilman joutus olemaan.
jos jostain syystä tää hajoais,pakko olis uus hankkia,Paras hankinta vuoskausiin.
- RosaLiiin
Eipä ole, ihan on tavallinen perus nokialainen puhelin.
Mutta jos olisi niin totta vie kehtaisin sitä käyttää,
mutta voisi olla etten kehtaisi opetella kaikkia hienouksia.
Joten tyydyn tähän vanhaan uskolliseen palvelijaan.
Kuvankin olen tällä kerran ottanut, radanvarressa pendoliinosta, ei siinä kuvassa tosin näkynyt muuta kuin kaksi katoavaa raidetta, ei edes junan perävaloja,
totesin, että onpa "huono" kamera joten kuvaasioisaa luotan kanoniin.- huru ukko
Perus puhelimella pärjää, sehän on mitä ja minkälaisia tarpeita on, kamera jos kuvia huluaa, iso näyttö, laatua saa rahalla,
- Pirre*
Eipä ole, ja tuskin tuleekaan, vaikka - ei sitä aamenen kanssa passaa sanoa.
Vaan on se noitten koululaisten kanssa, kun jo 10 vuotiailla pitää olla älypuhelin, mikkää muu ei keleppoo, kaveripiirin paine on kova. Voi surku niitä perheitä missä on työttömyyttä ja ehkä lapsia usseempi, eipä käy katteeks nykyajan vanhempia. - ...
Kiintoissa kysymys.
Onhan mulla puhelin. En tiedä lasketaanko se "älypuhelimeksi". Sillä voi soittaa, tekstailla, käyttää internettiä, on kalenteri, megojen muistit musalle jne, kaikenlaista, käyttöjärjestelmä kai jokin Android. Mitäkähän älykästä siinä lienee, en tiedä.
=DW=- samsung
Jos se on älykkäämpi kuin ihminen :D
- huru ukko
samsung kirjoitti:
Jos se on älykkäämpi kuin ihminen :D
Nyt suunnitellaan hoitomuotoa kännykkä riippuvuuteen, on ihmisiä jotka hipelöivät kännykkääsä jatkuvasti, lankapuhelimen aikaan puhelimen käyttö oli pientä.
Samamallainen riipuvuus on netti, olen huomannut nykyään miten pajon aikaa menee koneen ääressä, jotain muutakin sillä ajalla voisi tehdä, kieltämättä mukavia laitteita.
- Kysyn vaan
On.
- Kaupunkilainen
En ymmärrä, mitä kehtaamista siinä on. Pikemminkin voisi kuvitella, että joku pitää "mummokännykän" käyttämistä nolona ja hävettävänä.
Minä en pidä, mikä varmaan johtuu siitä, ettei lähipiiriin kuulu nuoria. Hankin oikein varta vasten reilu vuosi sitten sellaisen puhelimen, jolla ei voi tehdä muuta kuin soittaa ja vastaanottaa puheluita ja lähettää ja vastaanottaa tekstiviestejä.
En halua tihrustaa nettiä postimerkinkokoiselta näytöltä, kamera on erikseen, eikä minun tarvitse päästä Facebookiin kaiken aikaa. Kotona on hyvä kannettava, jota tosin harvemmin kannetaan yhtään mihinkään. Vähän on mietitty tablettia e-kirjojen lukemiseen, mutta olen kuullut, että suomenkielisten e-kirjojen valikoima on vielä aika niukka.- luku toukk....
Kyllä suomalaisia kirjoja aika huonosti, olen kova lukemaan,, tabletti on siihen hyvä, laatukirjat maksavat vissiin yhtä paljon kuin kaupassa, ymmärrettävää, kyllä netistä löytyy muutakin luettavaa esim. Sanomalehtiä en ole tilannut vuosikausiin, kun uutiset ovat eilisiä.
- koneet
Voisin kai ostaa mutta itsellä ei taida äly riittää sitä käyttämään.
Ostin kannettavan koneen vanhan varalle, koska voi tulla kalliiksi jos ei pääse pankkeihin, mutta koneessa on windows 8 joka on tosi huono kun on tottunut vistaa käyttämään. - Hei kun keikuskelen
Minä en nyt älypuhelinta tarvitsisi, oma pääknuppi kun on niin terävää plaatua, että tapaan kumahuttaa päälakea puuklapulla saadakseni pieniä pikkuruisia puutikkuja saadakseni paremmin saunan pesään tulen.
Mutta vanhin poikani oli toista mieltä. Hän häpesi kaiketi iankaikkisen vanhaa kännykkääni, jonka etuosa pullisteli, kuin raskaana oleva nainen.
Hän osti minulle syntymäpäivälahjaksi älypuhelimen ja nyt tunnen itseni vieläkin älykkäämmäksi.
Minä kehtaan kuljettaa sitä mukanani. Se roikkuu vyöstäni framilla, että kaikki näkisivät, että mulla on oikea älypuhelin.:)- hyvääää...
Sinusta on tullut viimeinkin älykäs
- Hei kun keikuskelen
hyvääää... kirjoitti:
Sinusta on tullut viimeinkin älykäs
Noh mutta mutta. Eiku kyllä mä älykäs olin ennen tota puhelintakin.
Nyt oon tietysti Vieläkin älykkäämpi, että se hyvä puoli tosta mun syntymäpäivälahjastani oli. - huru ukko
Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Noh mutta mutta. Eiku kyllä mä älykäs olin ennen tota puhelintakin.
Nyt oon tietysti Vieläkin älykkäämpi, että se hyvä puoli tosta mun syntymäpäivälahjastani oli.vaikutat älykkäältä,kiva kun on älykkäitä naisia, tyhmiä naisia kun kehuu,nekin luulee itsestään liikoja,en tarkoittanut sinä olet tyhmä.
Lumia 920, joka ei pärjää minulle.
Vaikka en huru-ukko olekaan, niin Joulu-Lahjani tulee olemaan kevyt-versio läppäristä.
Senlainen, josta näytön saa irti lääppättimeksi.
Siinä ei tule olemaan puhelinta, eikä se ole tasku-lelu.
H.- huru ukko
Tiedän mitä tarkoitat, tabletin ostin veneylyä varten, nyt on käynt niin että pöytä kone on jäänyt kakkoseksi
huru ukko kirjoitti:
Tiedän mitä tarkoitat, tabletin ostin veneylyä varten, nyt on käynt niin että pöytä kone on jäänyt kakkoseksi
"huru ukko"
Yes, sanoo Saksalainen.
Miehellä on kyky hankkia myös järkeviä ja tarpeellisia leluja.
Siinä mielessä suku-puolemme on huomattavan paljon viisaanpi.
Erittäin viisaana ja järkevänä on minun kysyttävä sinulta kysymys:
Jos sähkö-härpättimesi on huollossa ja joku laittaa eteesi muovitetun meri-kortin, ymmärrätkö mitä siitä pitää osata lukea?
H.- huru ukko
hunksz kirjoitti:
"huru ukko"
Yes, sanoo Saksalainen.
Jos sähkö-härpättimesi on huollossa ja joku laittaa eteesi muovitetun meri-kortin, ymmärrätkö mitä siitä pitää osata lukea?
H.Merikortit on ollut varmaan liki 50 v., saimaalla pärjään, tabletti on parempi, kartta ohjelma, siinä navikaattori, näkyy syvyydet käyrineen, uistelussa yli muiden, kaikuluotain kans,
Läpyskän kestävyydestä en tiedä, kallishan oli yli 600 €, kaikilla mausteilla huru ukko kirjoitti:
Merikortit on ollut varmaan liki 50 v., saimaalla pärjään, tabletti on parempi, kartta ohjelma, siinä navikaattori, näkyy syvyydet käyrineen, uistelussa yli muiden, kaikuluotain kans,
Läpyskän kestävyydestä en tiedä, kallishan oli yli 600 €, kaikilla mausteilla"huru ukko"
Kaitpa ne liivitkin sitten on.
Ja moottorissa laturi.
"Happy landing" sanomme me lentäjät toisillemme.
Mutta tee sinä se paljon hitaammin.
Hinta ei tee turvallisuutta, viidenkympin Polaroid-lasit tekevät.
Ei pappa-mallisia.
Ja mikäs se on se Saimaan paras viehe uhan-alaisille elukoille?
Nimim. Norpat pois Suomesta! Kielet pannulle"
H.- huru ukko
hunksz kirjoitti:
"huru ukko"
Ja moottorissa laturi.
Ei pappa-mallisia.
H.Vehkeitä liian kanssa,yhen kerran tänä kesäsä olen nestori norpan nähnyt, saimaan saaressa viiksekkäitä molemmat,poikamiehiä kumpikin
- Hyvät toverit
hunksz kirjoitti:
"huru ukko"
Yes, sanoo Saksalainen.
H.Saksalainen sanoo: Jawohl, mein Herr! Pieni korjaus sallittaneen Ubermensch H.
- kentän laidalta
hunksz kirjoitti:
"huru ukko"
Ja moottorissa laturi.
Ei pappa-mallisia.
H.Vai lentäjä...! Jo on itsekehu taas huipussaan.
- ÄlyPuhelimestä
hunksz kirjoitti:
"huru ukko"
Yes, sanoo Saksalainen.
H.Mikä on meri-kortti?
Merikuvalla varustettu postikortti?
Meillä käytettiin merikorttia merellä suunnistamiseen. - johto ja päätös
hunksz kirjoitti:
"huru ukko"
Yes, sanoo Saksalainen.
H.On hyvä osata myös kirjoittaa, sanoo saksalainen. Merikortin lukemisen hallitseva, vaikka on sukupuoleltaan nainen. Viisaampi-sanassakin on ämmä. Vedä siitä johtopäätökset.
- myrsky,.,.
ÄlyPuhelimestä kirjoitti:
Mikä on meri-kortti?
Merikuvalla varustettu postikortti?
Meillä käytettiin merikorttia merellä suunnistamiseen.Meriaiheinen postikortti jossa laivat seilaavat merellä, sellainen, käy ostamassa heti
Minullakin on älypuhelin, tabletti, läppäri ja kiinteä kone. Silti ei mikään toiminut muutamaan päivään, kiinteä konekin toimii tikulla. Kai yhteyksissä oli vikaa.
Olen ajatellut ostaa ihan tavallisen peruspuhelimen, millä voi soittaakin :(
Minun älypuhelin oli maanantai kappale, jatkuvasti huollossa.- huru ukko
Peruspuhelin mullakin, enkä älypuhelinta tarvitse, tabletti ja pöytäkone tikulla (bobiili) melko uudet, vikoja ei ole ollut vielä, entisissä ihan tarpeeksi, taidat olla kipeä, vai erehdyikö
Jalka on paketissa.
Kyllä tämä syö naista :( Vielä nettikin oli poikki vähän aikaa.
Kyllä ystävät ja tuttavat ovat kullanarvoisia, en pysty ajamaan autoa, keppien kanssa vähän sisällä. Vielä reilut neljä viikkoa.- huru ukko
Ähäh ei ole mukavaa sulla, kipseihin olen tutustunut olisko viisi kertaa, joka kerta käsi, humalapäissään törmäillyt, 10 v.on viimeksi, oon ottanut rauhallisemmin,
No sulla rajoittaa liikkuminen, jouvat naputtelemaan, hyvä kun saat apua, se on nyt tarpeen. - nurmijärvi.
Minulla murtui joku päivä sitten rannne. Ajattelen, että jos jalka olisi mennyt, olisi helpompaa. Yhdellä kädellä ei saa tehtyä oikein mitään. On kipsattu sellaiseen asentoon että sillä ei saa tehyä yhtään mitään.
- huru ukko
nurmijärvi. kirjoitti:
Minulla murtui joku päivä sitten rannne. Ajattelen, että jos jalka olisi mennyt, olisi helpompaa. Yhdellä kädellä ei saa tehtyä oikein mitään. On kipsattu sellaiseen asentoon että sillä ei saa tehyä yhtään mitään.
voi voi sinäkin tässähän menee ihan kipsiin,nyt sun pitää löytää lohduttaja jostain.en jouva nurmijärvelle,asun savossa,pitkä matka.
- hellari...
Ei ole ja enpä taida sitä tarvita. Netti on netti ja puhelimella soitan, otan vastaan puhelut ja tekstailen. Myös kellona puhelin käy. Nykynen vempain 5 vuotta vanha Nokia.
- ...
Rönsyili hauskasti, mitäpä siinä.
Koska ketju ei ole aloittamani, eikä vielä liian pitkä, pikkasen kommenttia lisää.
Noh. Mä siis olen graafisenalan ammattilainen. Mulla vaan on niin takaraivossa, että näyttöä ei hiplata spermaisin sormin. Siis, näyttöön ei saa koskea ollenkaan. On tossa nytkin näkyvillä pesuliinoja, erilaisia näytönpesuaineita jne.
Tässä mennyt nyt sekaisin kaks asiaa. "Älykännykkä" ja kosketusnäyttö. kosketusnäyttö ei tee mitään puhelinta älykkääksi, siinä vain on näytön kautta toimiva käyttöjärjestelmä. Siis kosketusnäyttö. Puhelimissa itsessään ei ole paljon mitään eroja.
Huvitti kun mietin. Mulla kai kaksi kameraa kännykässä. Saa sekä stilkuvaa, että videota. Pari kertaa kokeillut, ei ole ollut käyttöä. Muutama kuva on, mitkä pitäis siirtää tiedostoihin, en ole viitsinyt miettiä, että miten. Viimeisin ottamani kännykkäkuva on puolentoista vuoden takaa, kevättulvista :DD
Sitä koitin selittää. Ei ole olemassa mitään "älypuhelimia", on vain puhelimia, joissa monipuolisempia ominaisuuksia, kuin entisissä lankapuhelimissa.
Taplettitietsikat ei liity aiheeseen mitenkään. Mä tuskin ikinä hommaan sellaista, parit miniläppärit on ollut. Johtuu siitä, että mä tottunut qwerty- näppäimistöön. Nykyisessä puhelimessa ei ole, se vähän harmittaa. Toisaaltas toi on sen verran selkeäkäyttöinen, että sen harvan kerran kun sillä kirjoitan, onnistuu se kohtuullisesti noinkin. Ja toisekseen, qwerty- näppiksellä tehty kännykkä on sekasikiö. Se on liian pieni tietokoneeksi noin fyysisesti, mutta liian iso puhelimeksi.
Seuraavaa puhelinta en ole haahuillut, nykyinen toimii ok. Jos tulee tarve, merkki EI ole Nokia, eikä ole kosketusnäyttöä. Älylle se ja sama, kunhan pystyy soittamaan puheluita ja virta piisaa kohtuullisesti akussa.
=DW=- huru ukko
en tiedä kuka on aloittaja,oompahan työrinyt joutessain,
mulla on puhelin ominaisuuksilla oleva tabletti,toiminnot lähellä älypuhelinta.
Jokainen katsoo moman tarpeensa - Pilvessä
Kaheli.
Just se puhelin, jossa on monipuolisempia ominaisuuksia, kuin entisessä lankapuhelimessa, on älypuhelin.
Mulla on muuten lankapuhelinkin. - x....
Pilvessä kirjoitti:
Kaheli.
Just se puhelin, jossa on monipuolisempia ominaisuuksia, kuin entisessä lankapuhelimessa, on älypuhelin.
Mulla on muuten lankapuhelinkin.Mitäs kaheluutta siinä on, puhelin on puhelin
- Pilvessä
x.... kirjoitti:
Mitäs kaheluutta siinä on, puhelin on puhelin
Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.
- kuvat talteen
Kuvia siirrän koneelle joko sähköpostin liitetiedostoina ja piuhan kautta. Lumia toimii ihan hyvin varakamerana tarpeen tullen.
- katinkontti3
Mulla on Lumia, son kätevä mökillä, vaikka on pieni niin tärkeimmät uutiset voi lukea ja sähköpostit. Tykkään *****
- O - O
On. Hankin, kun navigaattori lopetti toimintansa ja aion pian luopua autostakin. Havaitsin Lumiani monikäyttöisemmäksi kuin olisin arvannut. - On kädessäni parhaillaankin.
- navik.
älypuhelimesta löytyy navikaattori
- lapin muija
navik. kirjoitti:
Minä sain siskolta semmosen älypuhelimen kun ei itte oppinut sitä käyttämään. Luuli mua varmaankin viisaammaksi. Mutta icke sa Nicke....kyllätäytyy sanoo että verenperintö on voimakas..yhtä tyhmä oon miekin, joten jatkoin kierrätystä likalleni......kyllä tavallinen yksinkertainen kännykkää saa riittää.....................
navik. kirjoitti:
Nii-in. Siksi sen ostinkin. Väittivät alan liikkeessä, että Lumiassa olisi siihen aikaan ollut paras navigaattoriohjelma. Olen tosin joutunut toteamaan, ettei se ainakaan Helsingin kartan osalta ole kaikkialla ihan ajan tasalla.
Ylinopeusvaroitus-toimintoa arvostan, ja pidän navigaattoria usein toiminnassa vaikken opastusta kaipaisikaan.
Kun oppii käyttämään kosketusnäyttöä, huomaa, ettei "älypuhelimen" käyttäminen ole vaikeaa. Sähköpostien tarkistaminen tai jonkin tiedon etsiminen sujuu vaivattomasti melkein missä vaan matkoillakin, vaikkei olisi tietokonetta mukana. Kirjoja tuskin viitsisin "älypuhelimesta" lukea tai elokuvia katsoa, vaikka sekin olisi mahdollista.
- hmpf
Minulla on, Lumia 520. Kätsy se on. Sekä oma että työsähköposti toimii, voin vaivatta naputella töitä vaikka kaupankassalla. Toiset näkee tuon stressin lisäyksenä, että työt kulkee mukana, mulle se edustaa vapautta tehdä mitä vaan melko lailla milloin vaan.
Kamera, netti ja sen kautta monia sovelluksia kuten lehdet, kukkaro (voi siis yhdistää pankkisovellukseen), huuto.net, navigaattori, ja sovelluksia joilla voi tekstata netin kautta, esim WhatsApp. Minulla kännykässä vain suppea netti (maksaa siis vähemmän) ja kotona tai töissä ollessa se yhdistää automaattisesti WLANiin ja koti/työnettiin.
Se että siinä on postit ja kaikenmaailman sovellukset, tekee tietty että se on myös henkilökohtaisempi kuin joku muu kännykkä. Jos sen kadottaa, siinä on pieni elämä hukassa samalla. Ei hätää. Windowsphone.com sivujen kautta voi netissä paikantaa puhelinta, soittaa siihen, sammuttaa, lukita ja pyyhkiä tiedot.
Ainut hankaluus on, että näytöt tahtovat mennä todella helposti rikki. Ei tarvi kuin pudota "naama" alaspäin, ja näyttö halkeaa. Yksi puh. mennyt jo sille tielle. Nyt hankin kalvon suojaamaan sitä, toivon mukaan tepsii.
Ainiin, huomasin myös että nykyisin myydään SIM-kortteja millä voi todentaa henkilösyyttä. Yksi tuleva sovellus tulee olemaan että pystyy maksamaan kännykällä vaikka kaupan kassalla. Ilmeisti sen voi jo tehdä busseissa?- älyäly
Hmpf
Olisin kysynyt kuinka kirjoittaminen onnistuu paksusormiselta mieheltä, kosketus näytöstä on kokemusta,
- lirilarilallaa
Ei ole. On omaa älyä ja ikivanha känny.
Ihmisistä tehdään leikkikalugangstereita.
Vehjettä pitää vaihtaa ainakin kerran vuodessa.
Koneessa vaikka mitä ominaisuuksia, joita ei kukaan käytä.
Nuoriso vaihtaa laitetta kuin siimaa.
Viimeistään ensi vuonna taas uusi ja ihana, must.- vasta
Edellinen kysyjä kysyi, älypuhelimeen kirjoittamisesta, olisin kysynyt samaa
- ;))
Kirjoittaminen onnistuu ihan hyvin ja helposti pikku harjoittelun jälkeen.
Sanoisinko, että kirjoitan oikean etusormen etureunakulmalla. ;)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 99973
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt54908Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61808Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa142731- 65675
- 78531
- 39508
- 40506
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto86497- 70486