UUSI TAKAISINKUTSU - SATOJA TUHANSIA AUTOJA KORJATTAVAKSI

Rangermies

94

2815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P e n t t i

      Luulen, että Suomessa verottaja alkaa pian kiinnostumaan näistä Tojomiesten jatkuvista kutsuilla juoksemisista. On kuulemma ilmaista tarjoilua.

      • höööööö

        Kuse housuus ruinaaja hepin heiluttaja homo


      • europe europe
        höööööö kirjoitti:

        Kuse housuus ruinaaja hepin heiluttaja homo

        Tämä vastaus kuvaa hyvin tojotistin henkistä tasoa ja sivistymättömyyttä.


    • ketjun aloittaja

      Onneksi mulla on da-da-da-dacia. Eikä edes maksanut uutena kuin 11 000 euroa kaikilla herkuilla paitsi ilmastointi ja radio.

      • tojodaci

        Eikös se dacia ole melkein samanlainen,kuin avensis? Tai siis tarkoitan,että saman tuntuinen ajaa.


      • säälin sinua
        tojodaci kirjoitti:

        Eikös se dacia ole melkein samanlainen,kuin avensis? Tai siis tarkoitan,että saman tuntuinen ajaa.

        Jos olet molemmat omistanut (Aven ja Dacian), pakkohan sinua on uskoa. Otan osaa. Itsellä Bugatti Veyron, tai siis kaksi, toisen tilasin paskanruskeana ja toisen kusenkeltaisena. On nääs pieni fetissi.


      • ööööööööööööööööööy

        DAA DAA DAATA DAATA KUSE housuus sssssssss


    • Kiala Viulu

      Hyvä vain että viat korjataan, joita asiakkaan ei tarvitse maksaa. Eipä tuonkaltaisten vikojen korjaus paljon aikaa vie yhtä autoa kohden ja sattumalta ei kaikki autot mene samalle korjaamolle. Toyotan laajin huoltoverkosto kyllä selviää ilman ruuhkia kyseisistä toimista ja on selvinnyt suuremmistakin takaisinkutsumääristä.

      Myös muilla automerkeillä on huomattavan paljon takaisinkutsuja ja niitä on Taloussanomien, Kauppalehden ynm. asijoita käsittelevien sivut täynnä. Niistä en vain viitsi ilmoitella ja kirjoitella, koska jokainen voi kaiken lukea sieltä itse. Hyvä vain kun kaikki viat joudutaan korjamaan tehtaan laskuun. Sen verran on räikeästi jätetty "ilmaa" auton hintaan, ettei takaisinkutsu- ja takuukorjaukset esim. Mersun, Bemarin, Volvon ynm. osalta tuota vaikeuksia.

      Eräät merkit kyllä välttelevät viimeiseen asti takaisinkutsuja, eikä ilmoittele niistä ja maksattavat kaikki korjaukset asiakkailla rahan puutteen vuoksi.

      Toyota sen sijaan takaikutsuu jopa 12 v vanhoja korjauksiin vauraana ja voittoa tuottavana yhtiönä, joka tuotti v. 2012 n. 10 miljardin euron voiton.

      Toyota kutsuu siis jopa 12 v vanhoja korjaukseen, mutta muiden ei tarvitse tähän ryhtyä koska on jo n. 10 vuoden ikäisenä romuttamossa paalausta odottamassa. Heikkoja yleisautoja siis kannattaa tehdä, niin välttyy kalliilta korjauksilta.

      • jortsuuuuuuuuuuuuuu

        erittäin vakavasta asiasta kyse ja todellakin auto jopa viikkoja pajalla. 12 v vanhoja tojotia ei kutsuta muualle kuin paalattavaksi. lopeta kiala viulu järetön valehtelu mitä harrastat päivät ,illat ,yöt. hanki vaikka elämä tai nainen . nämä kaikki sinulta pelleltä puuttuu.


      • Tyhjää puhetta

        "Toyotan laajin huoltoverkosto kyllä selviää ilman ruuhkia kyseisistä toimista ja on selvinnyt suuremmistakin takaisinkutsumääristä."

        Nimenomaan ei ole selvinnyt. Nehän ovat melkein kaikki hoitamatta, lieneekö yritettykään.


      • Kiala Viulu
        Tyhjää puhetta kirjoitti:

        "Toyotan laajin huoltoverkosto kyllä selviää ilman ruuhkia kyseisistä toimista ja on selvinnyt suuremmistakin takaisinkutsumääristä."

        Nimenomaan ei ole selvinnyt. Nehän ovat melkein kaikki hoitamatta, lieneekö yritettykään.

        Turhaan selittelet ja valehtelet petteri pikkuinen.

        Toyotalla ei ole yhtään sen enempää takaisinkutsja suorittamatta kuin muillakaan automerkeillä, koska ne ovat kaikille pakollisia.

        Auto ei mene katsastuksesta edes läpi, jos pakollinen takaisinkutsu on suorittamatta ja koskee kaikkia merkkejä. Trafin taulokoista näkee kaikki katsastuspaikat, onko toimenpide suoritettu.

        www.trafi.fi/tieliikenne/luvat_ja_hyvaksynnat/takaisinkutsut




        ps. suosittelen petterille valahtelun lopettamista, koska et hallitse mitään autoiluun liittyvää.


      • Kiala Viulu
        jortsuuuuuuuuuuuuuu kirjoitti:

        erittäin vakavasta asiasta kyse ja todellakin auto jopa viikkoja pajalla. 12 v vanhoja tojotia ei kutsuta muualle kuin paalattavaksi. lopeta kiala viulu järetön valehtelu mitä harrastat päivät ,illat ,yöt. hanki vaikka elämä tai nainen . nämä kaikki sinulta pelleltä puuttuu.

        Petterille taas ottaa koville tunnetut tosiasiat ja oikeat tiedot.



        Nainen on kyllä ja naimisissa ollaan, johon päivystävä petteri parka ei kykene koskaan. Ikuinen äidin holhottava peräkamari vanhapoika kun olet.

        Sattuu myös olemaan kolme lasta perheessämme.

        Pitäisi vielä tehdä neljäs malliksi kyvyttömälle peräkämari petterille, jolla ei seiso kuin jäätynyt järki päässä. Kylmä kun on vetoisa peräkamari ja lämpö tulee vain... no joo...heh:)) jokainen sen arvaa...


      • Tyhjää puhetta
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Turhaan selittelet ja valehtelet petteri pikkuinen.

        Toyotalla ei ole yhtään sen enempää takaisinkutsja suorittamatta kuin muillakaan automerkeillä, koska ne ovat kaikille pakollisia.

        Auto ei mene katsastuksesta edes läpi, jos pakollinen takaisinkutsu on suorittamatta ja koskee kaikkia merkkejä. Trafin taulokoista näkee kaikki katsastuspaikat, onko toimenpide suoritettu.

        www.trafi.fi/tieliikenne/luvat_ja_hyvaksynnat/takaisinkutsut




        ps. suosittelen petterille valahtelun lopettamista, koska et hallitse mitään autoiluun liittyvää.

        Turhaan selittelet ja valehtelet Kiala pikkuinen.

        Lue ja vertaa Trafin linkeistä:

        http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=Henkilöauto&mark=Audi&model=

        http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=Henkilöauto&mark=Volkswagen&model=

        http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=Henkilöauto&mark=Volvo&model=

        Ja lopuksi Toyota:

        http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=Henkilöauto&mark=Toyota&model=

        ps. suosittelen Kialalle valehtelun lopettamista, koska et hallitse mitään numeroihin liittyvää.


      • Lopeta itse
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Turhaan selittelet ja valehtelet petteri pikkuinen.

        Toyotalla ei ole yhtään sen enempää takaisinkutsja suorittamatta kuin muillakaan automerkeillä, koska ne ovat kaikille pakollisia.

        Auto ei mene katsastuksesta edes läpi, jos pakollinen takaisinkutsu on suorittamatta ja koskee kaikkia merkkejä. Trafin taulokoista näkee kaikki katsastuspaikat, onko toimenpide suoritettu.

        www.trafi.fi/tieliikenne/luvat_ja_hyvaksynnat/takaisinkutsut




        ps. suosittelen petterille valahtelun lopettamista, koska et hallitse mitään autoiluun liittyvää.

        http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/04/06/toyotalle-ennatyssakot-yhdysvalloissa/20104825/12


      • jortsuuuuuuuuuuuuuuu
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Petterille taas ottaa koville tunnetut tosiasiat ja oikeat tiedot.



        Nainen on kyllä ja naimisissa ollaan, johon päivystävä petteri parka ei kykene koskaan. Ikuinen äidin holhottava peräkamari vanhapoika kun olet.

        Sattuu myös olemaan kolme lasta perheessämme.

        Pitäisi vielä tehdä neljäs malliksi kyvyttömälle peräkämari petterille, jolla ei seiso kuin jäätynyt järki päässä. Kylmä kun on vetoisa peräkamari ja lämpö tulee vain... no joo...heh:)) jokainen sen arvaa...

        haaaaaaaaaaaa.vai naimisissa.tietokoneen kanssa.jolla kyttää kaiken aikaa.nainen löytyy tojotan pakoputkesta.miehellä ei seiso kun järki. lippis vinossa tseesus mikä idiootti..


      • köffff
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Turhaan selittelet ja valehtelet petteri pikkuinen.

        Toyotalla ei ole yhtään sen enempää takaisinkutsja suorittamatta kuin muillakaan automerkeillä, koska ne ovat kaikille pakollisia.

        Auto ei mene katsastuksesta edes läpi, jos pakollinen takaisinkutsu on suorittamatta ja koskee kaikkia merkkejä. Trafin taulokoista näkee kaikki katsastuspaikat, onko toimenpide suoritettu.

        www.trafi.fi/tieliikenne/luvat_ja_hyvaksynnat/takaisinkutsut




        ps. suosittelen petterille valahtelun lopettamista, koska et hallitse mitään autoiluun liittyvää.

        tojota laiminlyö jatkuvasti takaisin kutsuja. joita tojotan omistajille tuntuu satavan joka viikko.kiala viulun loputon valehtelu on huomattu.LOPETA TAI KYSY NEUVVOJA VELI POJALTA. HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA


      • kaukola
        Tyhjää puhetta kirjoitti:

        Turhaan selittelet ja valehtelet Kiala pikkuinen.

        Lue ja vertaa Trafin linkeistä:

        http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=Henkilöauto&mark=Audi&model=

        http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=Henkilöauto&mark=Volkswagen&model=

        http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=Henkilöauto&mark=Volvo&model=

        Ja lopuksi Toyota:

        http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=Henkilöauto&mark=Toyota&model=

        ps. suosittelen Kialalle valehtelun lopettamista, koska et hallitse mitään numeroihin liittyvää.

        Taispa taas petteri pennulle mennä sormi suuhun Trafin linkistä, minkä viulu laittoi eteesi. Nyt on taas paha paikka petterillä selitellä, kun viulu vei voiton kaikkien nähden. Ei auta petterin selitykset yhtään mitään


      • lähilä
        kaukola kirjoitti:

        Taispa taas petteri pennulle mennä sormi suuhun Trafin linkistä, minkä viulu laittoi eteesi. Nyt on taas paha paikka petterillä selitellä, kun viulu vei voiton kaikkien nähden. Ei auta petterin selitykset yhtään mitään

        Kyllähän Viulu ei voittoa vienyt vaan kärähti jälleen.


      • petterin aikahaaremi
        jortsuuuuuuuuuuuuuuu kirjoitti:

        haaaaaaaaaaaa.vai naimisissa.tietokoneen kanssa.jolla kyttää kaiken aikaa.nainen löytyy tojotan pakoputkesta.miehellä ei seiso kun järki. lippis vinossa tseesus mikä idiootti..

        petteri tuntuu olevan vain 24h/vrk kellonsa kanssa naimisissa ja päivystää kihlattunsa nettinsä kanssa Toyota palstaa

        Mistähän saataisiin petterille 25 tuntinen kello, että kihlattu netti ei jumiutuisi ylikuormituksesta?


      • petterille oppimista
        lähilä kirjoitti:

        Kyllähän Viulu ei voittoa vienyt vaan kärähti jälleen.

        Kannattaisi opetella lukemaan, ennen kuin alat kirjoittamaan normaali chittiä ja tuubaa

        Linkissä on selvät sävelet, miten asiat ovat aina olleet

        www.trafi.fi/tieliikenne/luvat_ja_hyvaksynnat/takaisinkutsut


      • bosssssssssssssssss
        petterille oppimista kirjoitti:

        Kannattaisi opetella lukemaan, ennen kuin alat kirjoittamaan normaali chittiä ja tuubaa

        Linkissä on selvät sävelet, miten asiat ovat aina olleet

        www.trafi.fi/tieliikenne/luvat_ja_hyvaksynnat/takaisinkutsut

        Näkyy olevan Viululle yhtä vaikea asia kuin prosenttilasku nuo takaisinkutsut, ettei tajua höykäsen pöläystä niistäkään.


      • kaukola
        bosssssssssssssssss kirjoitti:

        Näkyy olevan Viululle yhtä vaikea asia kuin prosenttilasku nuo takaisinkutsut, ettei tajua höykäsen pöläystä niistäkään.

        pikku-petteriämme kovasti rassaa häviö olemattomien huutulun jälkeen, sotkien jo asiaan heikon prosenttilasku- ja lukutaitonsa. Petteri ei huomaa, että kyseinen asia ei edes vaadi prosenttilaskua, vaan lukutaitoa.

        Asian kyllä ymmärtää, kun apukoululaisemme petteri ei edes erota numeroita kirjaimista.

        Petterille asian ydin selkokielellä, koska ei osaa avata linkkejä:


        "Mikäli ajoneuvoa ei
        toimiteta korjattavaksi, Trafi tallentaa ajoneuvon
        rekisteritietoihin
        merkinnän keskeneräisestä
        takaisinkutsukampanjasta. Rekisterimerkintä estää ajoneuvon hyväksymisen
        seuraavassa
        määräaikaiskatsastuksessa"

        "Trafi voi myös estää
        sellaisen ajoneuvon
        käytön, jota ei
        kehotuksista huolimatta viedä korjattavaksi,
        tekemällä ajoneuvolle
        liikennekäytöstä poistoa koskevan merkinnän rekisteriin, määräämällä ajoneuvon ajokieltoon tai muilla keinoin"


      • Tyhjää puhetta
        kaukola kirjoitti:

        pikku-petteriämme kovasti rassaa häviö olemattomien huutulun jälkeen, sotkien jo asiaan heikon prosenttilasku- ja lukutaitonsa. Petteri ei huomaa, että kyseinen asia ei edes vaadi prosenttilaskua, vaan lukutaitoa.

        Asian kyllä ymmärtää, kun apukoululaisemme petteri ei edes erota numeroita kirjaimista.

        Petterille asian ydin selkokielellä, koska ei osaa avata linkkejä:


        "Mikäli ajoneuvoa ei
        toimiteta korjattavaksi, Trafi tallentaa ajoneuvon
        rekisteritietoihin
        merkinnän keskeneräisestä
        takaisinkutsukampanjasta. Rekisterimerkintä estää ajoneuvon hyväksymisen
        seuraavassa
        määräaikaiskatsastuksessa"

        "Trafi voi myös estää
        sellaisen ajoneuvon
        käytön, jota ei
        kehotuksista huolimatta viedä korjattavaksi,
        tekemällä ajoneuvolle
        liikennekäytöstä poistoa koskevan merkinnän rekisteriin, määräämällä ajoneuvon ajokieltoon tai muilla keinoin"

        Mikä se Kialaa vaivaa, kun vaihtelet nimimerkkiä? Laitoit Trafin linkin. Lukutaitosi on ilmeisesti puutteellinen, siellä sanotaan näin:

        "Mikäli korjausvelvoitteen piiriin kuuluvia ajoneuvoja ei saada valmistajan, valmistajan edustajan ja maahantuojan toimin korjautettua, Trafi lähettää korjaamattomien ajoneuvojen omistajille kehotuksen viedä ajoneuvonsa korjattavaksi."

        Trafia on viime aikoina arvosteltu hitaudesta takaisinkutsuihin puuttumisessa. Hoitamattomista ei lähetetä Trafin kirjettä eikä asiaa viedä rekisteriin. Tämän takia Suomessa on valtava määrä autoja, joilla takaisinkutsu on vuodesta toiseen hoitamatta. Nimenomaan Toyotia on valtava määrä.

        http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=Henkilöauto&mark=Toyota&model=


      • kaukola
        Tyhjää puhetta kirjoitti:

        Mikä se Kialaa vaivaa, kun vaihtelet nimimerkkiä? Laitoit Trafin linkin. Lukutaitosi on ilmeisesti puutteellinen, siellä sanotaan näin:

        "Mikäli korjausvelvoitteen piiriin kuuluvia ajoneuvoja ei saada valmistajan, valmistajan edustajan ja maahantuojan toimin korjautettua, Trafi lähettää korjaamattomien ajoneuvojen omistajille kehotuksen viedä ajoneuvonsa korjattavaksi."

        Trafia on viime aikoina arvosteltu hitaudesta takaisinkutsuihin puuttumisessa. Hoitamattomista ei lähetetä Trafin kirjettä eikä asiaa viedä rekisteriin. Tämän takia Suomessa on valtava määrä autoja, joilla takaisinkutsu on vuodesta toiseen hoitamatta. Nimenomaan Toyotia on valtava määrä.

        http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=Henkilöauto&mark=Toyota&model=

        Onko päivystävälle ja tietämättömälle pikku-petterillimme kaikki asia liikaa ja asian ymmästämisessä vaikeuksia?

        Jos takaisinkutsua ei omistaja Trafin kehotuksesta huolimatta korjataa, Trafi voi estää seuraavan katsastuksen merkinnällä tai jopa poistaa auton tieliikennekäytöstä merkinnällään

        Toyota-merkissä ei silloin voi yhtään enempää olla takaisinkutsuja suorittamatta kuin muissakaan merkeissä, kun laki ja määräykset ovat samat kaikille automerkeille. Kaikki kun on tehtävä ajallaan kaikissa merkeissä tai muuten tulee merkintä, joka estää katsastuksen tai jopa tieliikennekäytön.

        Lopeta siis valehtelu, omien keksiminen ja tosiasijoiden muuntelu mielesi mukaiseksi, vaikka kaikki tuottaakin jälleen tuskaa kiinnijäämisen jälkeen

        nim. Kiala Viulun antama Trafin linkki näyttää olevan liikaa pikku-petterillemme

        Tuossa vielä kerran lainaus Trafin tekstistä, jonka pitäisi olla selvästi ymmärrettävää:



        "Mikäli ajoneuvoa ei
        toimiteta korjattavaksi, Trafi
        tallentaa ajoneuvon
        rekisteritietoihin
        merkinnän
        keskeneräisestä
        takaisinkutsukampanjasta. Rekisterimerkintä
        estää ajoneuvon
        hyväksymisen
        seuraavassa
        määräaikaiskatsastuksessa"

        "Trafi voi myös estää
        sellaisen ajoneuvon
        käytön, jota ei
        kehotuksista
        huolimatta viedä
        korjattavaksi, tekemällä ajoneuvolle
        liikennekäytöstä
        poistoa koskevan
        merkinnän rekisteriin,
        määräämällä
        ajoneuvon ajokieltoon tai muilla keinoin"


      • Ihmettelijä.
        kaukola kirjoitti:

        Onko päivystävälle ja tietämättömälle pikku-petterillimme kaikki asia liikaa ja asian ymmästämisessä vaikeuksia?

        Jos takaisinkutsua ei omistaja Trafin kehotuksesta huolimatta korjataa, Trafi voi estää seuraavan katsastuksen merkinnällä tai jopa poistaa auton tieliikennekäytöstä merkinnällään

        Toyota-merkissä ei silloin voi yhtään enempää olla takaisinkutsuja suorittamatta kuin muissakaan merkeissä, kun laki ja määräykset ovat samat kaikille automerkeille. Kaikki kun on tehtävä ajallaan kaikissa merkeissä tai muuten tulee merkintä, joka estää katsastuksen tai jopa tieliikennekäytön.

        Lopeta siis valehtelu, omien keksiminen ja tosiasijoiden muuntelu mielesi mukaiseksi, vaikka kaikki tuottaakin jälleen tuskaa kiinnijäämisen jälkeen

        nim. Kiala Viulun antama Trafin linkki näyttää olevan liikaa pikku-petterillemme

        Tuossa vielä kerran lainaus Trafin tekstistä, jonka pitäisi olla selvästi ymmärrettävää:



        "Mikäli ajoneuvoa ei
        toimiteta korjattavaksi, Trafi
        tallentaa ajoneuvon
        rekisteritietoihin
        merkinnän
        keskeneräisestä
        takaisinkutsukampanjasta. Rekisterimerkintä
        estää ajoneuvon
        hyväksymisen
        seuraavassa
        määräaikaiskatsastuksessa"

        "Trafi voi myös estää
        sellaisen ajoneuvon
        käytön, jota ei
        kehotuksista
        huolimatta viedä
        korjattavaksi, tekemällä ajoneuvolle
        liikennekäytöstä
        poistoa koskevan
        merkinnän rekisteriin,
        määräämällä
        ajoneuvon ajokieltoon tai muilla keinoin"

        Eikö Viulu ymmärrä kirjoitettua tekstiä miltä merkiltä on takaisinkutsut jääneet pahasti kesken?


      • Tyhjää puhetta
        Ihmettelijä. kirjoitti:

        Eikö Viulu ymmärrä kirjoitettua tekstiä miltä merkiltä on takaisinkutsut jääneet pahasti kesken?

        Kiala Viulu alias kaukola hakkaa raivon vallassa näppäimistöä eikä osaa lukea tarkemmin omia linkkejään. Kyse on siitä, että Trafi VOI lähettää huomautuskirjeen ja mikäli vieläkään ei autoa korjata, VOI kirjata asian rekisteriin ja senkin jälkeen VOI estää käytön. Trafi ei ole käyttänyt tätä oikeuttaan tehokkaasti, kuten Toyotan keskeneräisistä takaisinkutsuista voi Trafin sivuilta lukea.


      • jortsuuuuuuuuuuuuuuu
        petterin aikahaaremi kirjoitti:

        petteri tuntuu olevan vain 24h/vrk kellonsa kanssa naimisissa ja päivystää kihlattunsa nettinsä kanssa Toyota palstaa

        Mistähän saataisiin petterille 25 tuntinen kello, että kihlattu netti ei jumiutuisi ylikuormituksesta?

        haaaaaaaaaaaaaaaaaa kuka kyttää 22.58. kato kelloa tai kysy veli pojalta tojotan huollosta. ihminen jolla mukamas vaimo ja kolme lasta tärkeintä tojota,tojota, tojota yöllä illalla, päivällä haaaaaaaaaaaaaaaaaa. tämä perhe on kärsimys, kärsimys,kärsimys. isän yölliset seikkailut ajoi perheen ahdinkoon. kiitos tojota keskustelu 24. haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. alaa kiala viulu.


      • juusto pää
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Turhaan selittelet ja valehtelet petteri pikkuinen.

        Toyotalla ei ole yhtään sen enempää takaisinkutsja suorittamatta kuin muillakaan automerkeillä, koska ne ovat kaikille pakollisia.

        Auto ei mene katsastuksesta edes läpi, jos pakollinen takaisinkutsu on suorittamatta ja koskee kaikkia merkkejä. Trafin taulokoista näkee kaikki katsastuspaikat, onko toimenpide suoritettu.

        www.trafi.fi/tieliikenne/luvat_ja_hyvaksynnat/takaisinkutsut




        ps. suosittelen petterille valahtelun lopettamista, koska et hallitse mitään autoiluun liittyvää.

        jos kiala viulu alias, lappeenrannan automyyjä opettele prosenttilasku.... ja takaisin kutsut.perheellinen hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. koita olla kuin mies pistä tojo lippis vinoon, ja karva nopat heilumaan. haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa toyota starlet. vm 82. siinä on kialan elämä .haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.


      • volkkarimies1
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Turhaan selittelet ja valehtelet petteri pikkuinen.

        Toyotalla ei ole yhtään sen enempää takaisinkutsja suorittamatta kuin muillakaan automerkeillä, koska ne ovat kaikille pakollisia.

        Auto ei mene katsastuksesta edes läpi, jos pakollinen takaisinkutsu on suorittamatta ja koskee kaikkia merkkejä. Trafin taulokoista näkee kaikki katsastuspaikat, onko toimenpide suoritettu.

        www.trafi.fi/tieliikenne/luvat_ja_hyvaksynnat/takaisinkutsut




        ps. suosittelen petterille valahtelun lopettamista, koska et hallitse mitään autoiluun liittyvää.

        Ottaispa muutkin merkit yhtä hyvin vastuun omista merkeistään,kuin Toyota.
        Volkswagenilta odottaisin samaa liikettä,eikä tarvitsisi käyttäjän maksaa näitä virheitä.


      • Corolla pappa
        jortsuuuuuuuuuuuuuu kirjoitti:

        erittäin vakavasta asiasta kyse ja todellakin auto jopa viikkoja pajalla. 12 v vanhoja tojotia ei kutsuta muualle kuin paalattavaksi. lopeta kiala viulu järetön valehtelu mitä harrastat päivät ,illat ,yöt. hanki vaikka elämä tai nainen . nämä kaikki sinulta pelleltä puuttuu.

        Oma Corollani on korjattu pohjan läpiruostumisen takia, vaikka autollani oli ikää 7 vuotta. Toyota pitää huolen asiakkaistaan koko auton elinkaaren ajan, asia mikä unohtuu kaikilta muilta. Sain vielä korjauksen ajaksi laina-auton, ja olikin mukava peli eli Avensis.

        Takaisinkutsut kuuluvat samaan laatukonseptiin, joka takaa merkkiuskolliset asiakkaat ja valtavat myyntiluvut.


      • kaukola
        Tyhjää puhetta kirjoitti:

        Kiala Viulu alias kaukola hakkaa raivon vallassa näppäimistöä eikä osaa lukea tarkemmin omia linkkejään. Kyse on siitä, että Trafi VOI lähettää huomautuskirjeen ja mikäli vieläkään ei autoa korjata, VOI kirjata asian rekisteriin ja senkin jälkeen VOI estää käytön. Trafi ei ole käyttänyt tätä oikeuttaan tehokkaasti, kuten Toyotan keskeneräisistä takaisinkutsuista voi Trafin sivuilta lukea.

        Olet pahasti väärässä ja vieläpä epätoivoisesti yrität muuttaa linkin virallisia tekstejä mielesi mukaiseksi, joita muut ei muka huomaisi


    • Rangermiehelle
      • Corollaton pappa

        Luo aihe Fordin osastolle, täällä keskustellaan Toyotan takaisinkutsusta. Apina.


    • Voi voi

      Surkeaa on Toyotan laatu. Ja ne vielä paalataan muita aikaisemmin.

      • helvetin hevonen

        Voi voi voi nuole akkas varpaita ja paskaista persettä niin saat täyden tyydytyksen vai nussitko heinäpaalin kanssa mee äkkiä hoitoon niin saat lääkkeitä vaivaas itkupilli


    • köffff

      hybridit täyttä paskaa. näin se vaan menee kiala viulu tojota mies kärsii ja maksaa omasta lompsasta tojotan jatkuvat takaisin kutsut. tämä on sitä tojota laatua, jota suolletaan kesken eräisenä markkinoille. heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

      • 12321

        Menikö volsusta nokkaketju vai mikä nyt noin sapettaa?


      • huolia?

        Ja nyt KLONKSwagenin kuskia sapettaa ja kaduttaa kun omassa ÄTsiih-moottorissa katkesi jakoketju ja DSG kadotti vaihteet ruuhkaristeyksessä!

        Älä huoli, tule vaan Toyota-liikkeeseen niin auliit myyjät antavat tarjouksen!


    • Katala Kitara

      Pitäs pelastaa maaiima ja kutsua kaikki TOYOTAT romuttamolle paalattavaksi! Siten maailma pelastuisi!

      Vai mitä?

      • sarasparas

        Sinut pitäis hirttää ettei tatteis toisten lukea mielisairaan kometteja


      • paalattavaksi vain
        sarasparas kirjoitti:

        Sinut pitäis hirttää ettei tatteis toisten lukea mielisairaan kometteja

        Eipä ollut sinunkaan kommenttisi ihan terveimmästä päästä!
        Tiesitkö muuten, että mielisairaus ei ole ollut hirttämisen aihe koskaan eikä missään (ehkä natsi-Saksa oli poikkeus), koska sitä voidaan hoitaa, toisin kuin tyhmyyttäsi joka on pysyvä olotila ja leimaa sinua koko elämän.


    • hahahahhhehehh

      Hyvin menee, Lexus RH 400 ja Highlander, montako on Suomessa ????

      Taas tehdään helvetinmoinen uutinen isoista kappalemääristä autoja, määrä kun kertoo vaan sen, että kaikissa mallin autoissa on samat osat, eikä kymmenien eri alihankkijoiden epämääräisiä osasia.

      Taas ovat autot sen ikäisiä ja vika sen laatuinen, että eurooppalaiset eivät ikäpäivänä tee siitä takaisinkutsua.

    • PÄRNÄSEN!!!

      PAJALLA lyötiin vetoa että viimmekertainen korjaamo kutsu on tämän vuoden viimmeinen mutta eipä toiloota petä vaan taas sama juttu me PÄRNÄSEN PAJALLA ollaan niin tuskastuneita näihin toiloodan rimpuloihin niin ollaan aateltu tehdä eduskuntaan lakialoite jotta näiden myynti kiellettäisiin siis tolloloodan ja tässä syitä
      http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/09/04/toyota-kutsuu-satoja-tuhansia-autoja-korjattavaksi/201312328/304?n=1&ref=low_story_list
      JA TÄSSÄ VÄHÄN VANHEMPAA!!!!!
      http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/08/09/toyota-tiesi-kuolemiin-johtaneesta-kaasupolkimesta/201311041/304 TIESIVÄT!!!! JA VIELÄ PIKKASEN
      http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/06/05/yli-300-toyota-priuksen-jarruissa-saattaa-olla-vikaa/20137948/304

      • Kiala Viulu

        Mitäs takaisinkutsuista, kun ne ovat omistajalle täysin veloituksettomia toimenpiteitä, jotka voidaan suorittaa lähes aika normaalin huollon yhteydessä ilman erillistä käyntiä.

        Toyota-merkissä on myös silti
        vähiten vikoja
        kokonaisuudessa maailman suurimpaan
        valmistusmäärään nähden, kun otetaan huomioon vikaindeksi taulukko joka suhteuttaa vikamäärät 100:a tai 1000:ta autoa kohden. Silloin Toyotassa on ylivoimaisesti vähiten vikoja.

        Muissa merkeissä
        on huomattavasti enemmän
        vikoja, vaikka valmistusmäärät
        piemempiä. Muiden merkkien vioista vain ei
        puhuta, eikä lehtiin paineta
        suurin otsikoin. Toyota-merkille kun tapahtuu jokin pienikin naksahdus, on netin verkkosivut kaikkialla tukossa ja lehdet kirjoittaa isoin otsikoin. Tamå kaikki johtuu Toyotan maailman markkinoilla olevasta parhaimmasta ykkösvalta-asemasta, jota muut yrittää horjuttaa kirjoittelullaan siinä mitenkään onnistumatta. Toyotan ykkösasema pysyy tulevaisuudessakin maailmalla, mutta saavathan kateelliset ja hävinnee jotain harmistuksissaan kirjoittaa, häviöpaineita purkaakseen.

        Niitä
        muiden merkkien vikoja korjataankin jopo salaa asikkaan tietämättå huoltojen
        yhteydessä, kuten esim kaikki VAG-konsermin umpiheikot tuotteet.

        Pienten ja vähäisten
        valmistusmäärien omaavien
        valmistajien onkin helppo olla,
        koska valmistamattomaan
        autoon ei voi tulla vikaa ja
        auton kuvaa ei tarvitse korjata,
        eikä tule takaisinkutsua.
        Korkeintaan lehtipaalaamolle.

        Toyota merkkiä sentään
        valmirtetaan 10 milj. kpl/
        vuodessa ja nämä korjaus
        kutsun saaneet ovat lähinnä jo
        10 v vanhoja, paljon ajetteja
        yksilöjä.
        Valmistusmäärin nähden Toyotassa on vähiten vikoja, kun lasketaan autojen määrä; 1000 kpl/vikaindeksi.

        Yksikään muu valmistaja ei
        rupea kyseiseen työhön korjaamaan 10 v vanhoja autojaan takaisinkutsuin takuuseen, vaikka
        aihetta riittäisi ja viat vain salataan
        tai kerrotaan vikojen tulleen
        iän myötå. Viat siis määritellään tahallaan normaaliksi kulumiseksi ja vedotaan usein auton kilometreihin. Onkin näin
        helpompaa siirtää vastuu
        omistajalle ja maksattaa kaikki
        viat asiakkaalla. Samalla säästetään autoyhtiön varoja ja vältetään ovelasti Trafille ilmoitusvelvollisuus vioista. Toisaalta muihin merkkeihin ei kerkiä vikoja ja takaisinkutsuja tulemaankaan, kun heikkojen merkkien yleiskestävyys rajautuu n. 10 v ikään, jonka jälkeen auto paalataan romuttamon kautta. Toyota kestää reilusti yli 20 vuotta.

        On siis edullisempaa tehdä yleisheikko auto, jota ei keritä takaisinkutsua korjaksen kun on jo romuttamolla. Autotehtaat saavat myös näin kierron nopeamaksi ja omistajat on pakotettu uuden hankintaan. Näin yritetään saada tehtaille supervoittoja ja asiakkaat maksaa leikin.

        Toyota ei tähän
        leikkiin ryhdy vastuullisena
        valmistajana ja kutsuu kaikki
        autonsa ilmaiseen
        korjaukseen/tarkastukseen
        kaikelta osin iästä riippumatta.

        Toyotan kestävyys ylittää
        kaikki normit ja siksi myynti
        sujuu muita paremmin ja siksi Toyota oli v. 2012 myymyin maailmassa 10 milj. auton myynnillä.


      • Vastuullista?
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Mitäs takaisinkutsuista, kun ne ovat omistajalle täysin veloituksettomia toimenpiteitä, jotka voidaan suorittaa lähes aika normaalin huollon yhteydessä ilman erillistä käyntiä.

        Toyota-merkissä on myös silti
        vähiten vikoja
        kokonaisuudessa maailman suurimpaan
        valmistusmäärään nähden, kun otetaan huomioon vikaindeksi taulukko joka suhteuttaa vikamäärät 100:a tai 1000:ta autoa kohden. Silloin Toyotassa on ylivoimaisesti vähiten vikoja.

        Muissa merkeissä
        on huomattavasti enemmän
        vikoja, vaikka valmistusmäärät
        piemempiä. Muiden merkkien vioista vain ei
        puhuta, eikä lehtiin paineta
        suurin otsikoin. Toyota-merkille kun tapahtuu jokin pienikin naksahdus, on netin verkkosivut kaikkialla tukossa ja lehdet kirjoittaa isoin otsikoin. Tamå kaikki johtuu Toyotan maailman markkinoilla olevasta parhaimmasta ykkösvalta-asemasta, jota muut yrittää horjuttaa kirjoittelullaan siinä mitenkään onnistumatta. Toyotan ykkösasema pysyy tulevaisuudessakin maailmalla, mutta saavathan kateelliset ja hävinnee jotain harmistuksissaan kirjoittaa, häviöpaineita purkaakseen.

        Niitä
        muiden merkkien vikoja korjataankin jopo salaa asikkaan tietämättå huoltojen
        yhteydessä, kuten esim kaikki VAG-konsermin umpiheikot tuotteet.

        Pienten ja vähäisten
        valmistusmäärien omaavien
        valmistajien onkin helppo olla,
        koska valmistamattomaan
        autoon ei voi tulla vikaa ja
        auton kuvaa ei tarvitse korjata,
        eikä tule takaisinkutsua.
        Korkeintaan lehtipaalaamolle.

        Toyota merkkiä sentään
        valmirtetaan 10 milj. kpl/
        vuodessa ja nämä korjaus
        kutsun saaneet ovat lähinnä jo
        10 v vanhoja, paljon ajetteja
        yksilöjä.
        Valmistusmäärin nähden Toyotassa on vähiten vikoja, kun lasketaan autojen määrä; 1000 kpl/vikaindeksi.

        Yksikään muu valmistaja ei
        rupea kyseiseen työhön korjaamaan 10 v vanhoja autojaan takaisinkutsuin takuuseen, vaikka
        aihetta riittäisi ja viat vain salataan
        tai kerrotaan vikojen tulleen
        iän myötå. Viat siis määritellään tahallaan normaaliksi kulumiseksi ja vedotaan usein auton kilometreihin. Onkin näin
        helpompaa siirtää vastuu
        omistajalle ja maksattaa kaikki
        viat asiakkaalla. Samalla säästetään autoyhtiön varoja ja vältetään ovelasti Trafille ilmoitusvelvollisuus vioista. Toisaalta muihin merkkeihin ei kerkiä vikoja ja takaisinkutsuja tulemaankaan, kun heikkojen merkkien yleiskestävyys rajautuu n. 10 v ikään, jonka jälkeen auto paalataan romuttamon kautta. Toyota kestää reilusti yli 20 vuotta.

        On siis edullisempaa tehdä yleisheikko auto, jota ei keritä takaisinkutsua korjaksen kun on jo romuttamolla. Autotehtaat saavat myös näin kierron nopeamaksi ja omistajat on pakotettu uuden hankintaan. Näin yritetään saada tehtaille supervoittoja ja asiakkaat maksaa leikin.

        Toyota ei tähän
        leikkiin ryhdy vastuullisena
        valmistajana ja kutsuu kaikki
        autonsa ilmaiseen
        korjaukseen/tarkastukseen
        kaikelta osin iästä riippumatta.

        Toyotan kestävyys ylittää
        kaikki normit ja siksi myynti
        sujuu muita paremmin ja siksi Toyota oli v. 2012 myymyin maailmassa 10 milj. auton myynnillä.

        "Yhdysvaltain liikenneministeriö on langettanut Toyotalle yli 16 miljoonan dollarin eli 12 miljoonan euron sakot. Ministeriön mukaan japanilainen Toyota viivytteli takaisinkutsuissa neljän kuukauden ajan.

        Yhdysvaltain liikenneministeriö vaatii Toyotalta yli 16 miljoonan dollarin eli 12 miljoonan euron sakkoa. Ministeriön mukaan japanilainen Toyota viivytteli takaisinkutsuissa neljän kuukauden ajan, Reuters raportoi.

        Asiakirjojen mukaan autonvalmistaja oli ryhtynyt korjaamaan viallisia polkimia syyskuussa, mutta autoja kutsuttiin ensimmäisen kerran korjauksiin vasta tammikuussa.

        Nyt määrätyt sakot ovat suurimmat, joita Yhdysvaltain liikenneministeriö on koskaan vaatinut autonvalmistajalta."

        http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/article392049.ece?service=mobile&page=3


      • Vai on
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Mitäs takaisinkutsuista, kun ne ovat omistajalle täysin veloituksettomia toimenpiteitä, jotka voidaan suorittaa lähes aika normaalin huollon yhteydessä ilman erillistä käyntiä.

        Toyota-merkissä on myös silti
        vähiten vikoja
        kokonaisuudessa maailman suurimpaan
        valmistusmäärään nähden, kun otetaan huomioon vikaindeksi taulukko joka suhteuttaa vikamäärät 100:a tai 1000:ta autoa kohden. Silloin Toyotassa on ylivoimaisesti vähiten vikoja.

        Muissa merkeissä
        on huomattavasti enemmän
        vikoja, vaikka valmistusmäärät
        piemempiä. Muiden merkkien vioista vain ei
        puhuta, eikä lehtiin paineta
        suurin otsikoin. Toyota-merkille kun tapahtuu jokin pienikin naksahdus, on netin verkkosivut kaikkialla tukossa ja lehdet kirjoittaa isoin otsikoin. Tamå kaikki johtuu Toyotan maailman markkinoilla olevasta parhaimmasta ykkösvalta-asemasta, jota muut yrittää horjuttaa kirjoittelullaan siinä mitenkään onnistumatta. Toyotan ykkösasema pysyy tulevaisuudessakin maailmalla, mutta saavathan kateelliset ja hävinnee jotain harmistuksissaan kirjoittaa, häviöpaineita purkaakseen.

        Niitä
        muiden merkkien vikoja korjataankin jopo salaa asikkaan tietämättå huoltojen
        yhteydessä, kuten esim kaikki VAG-konsermin umpiheikot tuotteet.

        Pienten ja vähäisten
        valmistusmäärien omaavien
        valmistajien onkin helppo olla,
        koska valmistamattomaan
        autoon ei voi tulla vikaa ja
        auton kuvaa ei tarvitse korjata,
        eikä tule takaisinkutsua.
        Korkeintaan lehtipaalaamolle.

        Toyota merkkiä sentään
        valmirtetaan 10 milj. kpl/
        vuodessa ja nämä korjaus
        kutsun saaneet ovat lähinnä jo
        10 v vanhoja, paljon ajetteja
        yksilöjä.
        Valmistusmäärin nähden Toyotassa on vähiten vikoja, kun lasketaan autojen määrä; 1000 kpl/vikaindeksi.

        Yksikään muu valmistaja ei
        rupea kyseiseen työhön korjaamaan 10 v vanhoja autojaan takaisinkutsuin takuuseen, vaikka
        aihetta riittäisi ja viat vain salataan
        tai kerrotaan vikojen tulleen
        iän myötå. Viat siis määritellään tahallaan normaaliksi kulumiseksi ja vedotaan usein auton kilometreihin. Onkin näin
        helpompaa siirtää vastuu
        omistajalle ja maksattaa kaikki
        viat asiakkaalla. Samalla säästetään autoyhtiön varoja ja vältetään ovelasti Trafille ilmoitusvelvollisuus vioista. Toisaalta muihin merkkeihin ei kerkiä vikoja ja takaisinkutsuja tulemaankaan, kun heikkojen merkkien yleiskestävyys rajautuu n. 10 v ikään, jonka jälkeen auto paalataan romuttamon kautta. Toyota kestää reilusti yli 20 vuotta.

        On siis edullisempaa tehdä yleisheikko auto, jota ei keritä takaisinkutsua korjaksen kun on jo romuttamolla. Autotehtaat saavat myös näin kierron nopeamaksi ja omistajat on pakotettu uuden hankintaan. Näin yritetään saada tehtaille supervoittoja ja asiakkaat maksaa leikin.

        Toyota ei tähän
        leikkiin ryhdy vastuullisena
        valmistajana ja kutsuu kaikki
        autonsa ilmaiseen
        korjaukseen/tarkastukseen
        kaikelta osin iästä riippumatta.

        Toyotan kestävyys ylittää
        kaikki normit ja siksi myynti
        sujuu muita paremmin ja siksi Toyota oli v. 2012 myymyin maailmassa 10 milj. auton myynnillä.

        ilmaisia takaisinkutsujen korjaukset toyotaan...Ootsä ihan pimee, tai siis oot, kaikkien sun löpinöitten perusteella. Totuushan on se, et kaikki toyotan omistajat maksavat nämä takaisinkutsujen kustannukset toyotan kukkaroon, muodossa tai toisessa. Vai oletko niin tyhmä, et luulet näiden takaisinkutsu "huoltojen" olevan ilmaisia toyotan omistajille? Fakta on se, et mitään ilmaista huoltoa ei olekaan, vai mitä? Jokaisessa huollossa näiltä toyota-uskovaisilta nyhdetään muutamakymppi ylimääräistä, et saadaan takaisinkutsu-kustannukset peitettyä. Siitä sitä voittoa kertyy, toyota-uskovaisten kustannuksella. On herkistelty jarruja (mikä muuten on toyotalla yleisin syy huoltohinnan korotukseen, hyvänä kakkosena tulee tuulilasinpesuneste, kolmosena jarrunesteen lisäys, nelosena palaneiden polttimoiden vaihto, jotka pajalle mennessä olivat ihan kunnossa ja toimivia!) tai vaihdettu jarrupalat, joissa oli pintaa vielä reilusti, tai jopa vaihdettu myös jarrulevyt uusiin! Kun kysyy, et haluaa nähdä ne vanhat "kuluneet" levyt, niin oho, roskakuorma onkin juuri lähtenyt... Sellaista se on "elämä" toyotan kanssa, ja eurot hubaa tavaraa...


      • Kiala Viulu
        Vastuullista? kirjoitti:

        "Yhdysvaltain liikenneministeriö on langettanut Toyotalle yli 16 miljoonan dollarin eli 12 miljoonan euron sakot. Ministeriön mukaan japanilainen Toyota viivytteli takaisinkutsuissa neljän kuukauden ajan.

        Yhdysvaltain liikenneministeriö vaatii Toyotalta yli 16 miljoonan dollarin eli 12 miljoonan euron sakkoa. Ministeriön mukaan japanilainen Toyota viivytteli takaisinkutsuissa neljän kuukauden ajan, Reuters raportoi.

        Asiakirjojen mukaan autonvalmistaja oli ryhtynyt korjaamaan viallisia polkimia syyskuussa, mutta autoja kutsuttiin ensimmäisen kerran korjauksiin vasta tammikuussa.

        Nyt määrätyt sakot ovat suurimmat, joita Yhdysvaltain liikenneministeriö on koskaan vaatinut autonvalmistajalta."

        http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/article392049.ece?service=mobile&page=3

        Suurimmaksi osaksi kaikki virheet ovat todettu kuljettajien virheeksi ja taitamattomuudeksi perusteellisissa tutkimuksissa esim. poljettu kaasua, vaikka piti jarruttaa ynm...

        Mikä kummallisinta on samaa automerkkiä ja samalla tekniikalla myyty ympäri maailmaa ja eurooppaa, eikä muualta ole raportoitu ainuttakaan onnettomuus tapausta. Vain Yhdysvalloissa ei osata käyttää autoa, mutta muualla päin maailmaa ei ole mitään vaikeuksia.

        On myös todettu tutkitusti, että lähes kaikki onnettomuudet olivat vanhemman ikäluokan edustajia, eläkeläisten töppäilyjä kun ei ole luottu auton ohtekirjaa. Ei edes avattu sitä !

        Ohjekirjassa mm. mainitaan selvästi heti ensimmäisellä sivulla hätäpysäytys ja kuinka se tehdään. Auton käynnistyspainiketta/sammutuspainiketta(starttipaineke) pidetään 3 sekunttia pohjassa ajon aikana. Moottorit(Bensiini sähkö) sammuu automaattisesti ja jarruttaa myös voimakkaasti itsestään.

        Ohjekirjat lukematta ja lukemattomat kuljettajien virheet ovat suurimmaksi osaksi vaikuttaneet onnettomuuksiin.

        Eipä ole muualta päin maailmaa raportoitu onnettomuuksista, vaikka täysin sama tekniikka ja autot käytössä. Amerikkalaiset vanhukset eivät vain osaa ja jättää ohjejirjan lukematta. (ei edes avata)

        http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/toyotan kaasupoljinongelmat olivatkin kuljettajaongelmia/a485408


        Suurimmaksi osaksi summat ovat vain vaatimuksia, jotka eivät toteudu koskaan.


      • Höpö höpö
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Suurimmaksi osaksi kaikki virheet ovat todettu kuljettajien virheeksi ja taitamattomuudeksi perusteellisissa tutkimuksissa esim. poljettu kaasua, vaikka piti jarruttaa ynm...

        Mikä kummallisinta on samaa automerkkiä ja samalla tekniikalla myyty ympäri maailmaa ja eurooppaa, eikä muualta ole raportoitu ainuttakaan onnettomuus tapausta. Vain Yhdysvalloissa ei osata käyttää autoa, mutta muualla päin maailmaa ei ole mitään vaikeuksia.

        On myös todettu tutkitusti, että lähes kaikki onnettomuudet olivat vanhemman ikäluokan edustajia, eläkeläisten töppäilyjä kun ei ole luottu auton ohtekirjaa. Ei edes avattu sitä !

        Ohjekirjassa mm. mainitaan selvästi heti ensimmäisellä sivulla hätäpysäytys ja kuinka se tehdään. Auton käynnistyspainiketta/sammutuspainiketta(starttipaineke) pidetään 3 sekunttia pohjassa ajon aikana. Moottorit(Bensiini sähkö) sammuu automaattisesti ja jarruttaa myös voimakkaasti itsestään.

        Ohjekirjat lukematta ja lukemattomat kuljettajien virheet ovat suurimmaksi osaksi vaikuttaneet onnettomuuksiin.

        Eipä ole muualta päin maailmaa raportoitu onnettomuuksista, vaikka täysin sama tekniikka ja autot käytössä. Amerikkalaiset vanhukset eivät vain osaa ja jättää ohjejirjan lukematta. (ei edes avata)

        http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/toyotan kaasupoljinongelmat olivatkin kuljettajaongelmia/a485408


        Suurimmaksi osaksi summat ovat vain vaatimuksia, jotka eivät toteudu koskaan.

        Noita "juuttuvakurkkuisia" Tojoja myydään pääasiassa Pohjois-Amerikassa. Koko järjestelmä oli puutteellinen eikä takaisinkutsuja hoidettu ajallaan.


      • Sinä se vaan
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Suurimmaksi osaksi kaikki virheet ovat todettu kuljettajien virheeksi ja taitamattomuudeksi perusteellisissa tutkimuksissa esim. poljettu kaasua, vaikka piti jarruttaa ynm...

        Mikä kummallisinta on samaa automerkkiä ja samalla tekniikalla myyty ympäri maailmaa ja eurooppaa, eikä muualta ole raportoitu ainuttakaan onnettomuus tapausta. Vain Yhdysvalloissa ei osata käyttää autoa, mutta muualla päin maailmaa ei ole mitään vaikeuksia.

        On myös todettu tutkitusti, että lähes kaikki onnettomuudet olivat vanhemman ikäluokan edustajia, eläkeläisten töppäilyjä kun ei ole luottu auton ohtekirjaa. Ei edes avattu sitä !

        Ohjekirjassa mm. mainitaan selvästi heti ensimmäisellä sivulla hätäpysäytys ja kuinka se tehdään. Auton käynnistyspainiketta/sammutuspainiketta(starttipaineke) pidetään 3 sekunttia pohjassa ajon aikana. Moottorit(Bensiini sähkö) sammuu automaattisesti ja jarruttaa myös voimakkaasti itsestään.

        Ohjekirjat lukematta ja lukemattomat kuljettajien virheet ovat suurimmaksi osaksi vaikuttaneet onnettomuuksiin.

        Eipä ole muualta päin maailmaa raportoitu onnettomuuksista, vaikka täysin sama tekniikka ja autot käytössä. Amerikkalaiset vanhukset eivät vain osaa ja jättää ohjejirjan lukematta. (ei edes avata)

        http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/toyotan kaasupoljinongelmat olivatkin kuljettajaongelmia/a485408


        Suurimmaksi osaksi summat ovat vain vaatimuksia, jotka eivät toteudu koskaan.

        jaksat hehkuttaa, kuinka hyvin toyota myy isossa amerikassa, ja samalla haukut kaikki käyttäjät, kun eivät osaa toyotalla ajaa, ihmetyyppi. Kannattaisko sun oikeesti edes vähän, edes ihan pikkuisen ajatella, mitä tänne kirjoittelet? Kaikki, ihan kaikki, pitää sua täyspellenä, eikä ihan syyttä, mitä todennäköisimmin oletkin, on sun kirjoitukset niin täyttä skeidaa, et saa vedet silmissä nauraa sun faktoille! Voisitko oikeasti kasvaa aikuiseksi, tai ei, ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ!!! Jatka valitsemallasi "asiantuntia"-uralla, saamme vastaisuudessakin nauraa sun ihan älyttömille kommenteille ja "asiantuntia"-lausunnoille, suoraan toyotan tehtaalta! KIITOS ja suuurempi kiitos!


    • baijerilainen12

      minusta on hienoa, että Toyota kutsuu takaisin autoja, jos ongelmia on todettu. Toyotan herkkyys kutsua autot tarkastukseen on tosi alhainen eli vastuuta otetaan myynnin jälkeenkin.
      Omasta kokemuksesta voin sanoa, että yhden auton kanssa olen käynyt kutsukorjauksessa ja se on BMW 750i eli laatuautojakin korjataan.
      Eurooppalaiset panttaavat kuulemma kutsuja ja sitten 150000 km ajettuna tiedossa olevat ongelmat jäävät asiakkaan maksettavaksi. Peittelyllä on lyhyet jäljet.

    • jäkjäkjäkkjkkäää

      Menkääpä hakemaan joskus oikeaa tietoa takaisinkutsuista.
      Monilla merkeillä, mm. Volvolla on pitempi lista kuin Toyotalla, ja kun mallien lukumäärä suhteutetaan takaisinkutsujen määrään, ero vielä suurenee.

      http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=&mark=&model=

      USAssa v.2012 Toyotalla oli 12 eri takaisinkutsukampanjaa, sijoitus jotain 7. kun voittaja Fordilla oli 24 eri kampanjaa.

      • Kiala Viulu

        Toyotalla on vähiten takaisinkutsuja, kun vikamäärät sidotaan valmistusmäärien vikaindeksiin, eli viat esim. 1000 valmistettua autoa kohden. Toyotaa kun on huomattavasti eniten valmistettu maailmassa.


      • Tyhjää puhetta

        Pitää paikkansa. Volvolla on ollut n. 80 kampanjaa, joista 15 on kesken (pääasiassa uusimmat). Toyotalla on 42 kampanjaa, jos oikein laskin, joista kesken on 40. Kappalemäärä Toyotalla lienee valtavan paljon suurempi kuin Volvolla, mutta merkkihuoltojakin on paljon enemmän. Miksi Toyota ei saa kampanjoita valmiiksi?

        Muita esimerkkejä: Audilla 20 kampanjaa, joista 19 valmiina. Volkkarilla 23 kampanjaa, 10 valmiina.


      • Selvät syyt
        Tyhjää puhetta kirjoitti:

        Pitää paikkansa. Volvolla on ollut n. 80 kampanjaa, joista 15 on kesken (pääasiassa uusimmat). Toyotalla on 42 kampanjaa, jos oikein laskin, joista kesken on 40. Kappalemäärä Toyotalla lienee valtavan paljon suurempi kuin Volvolla, mutta merkkihuoltojakin on paljon enemmän. Miksi Toyota ei saa kampanjoita valmiiksi?

        Muita esimerkkejä: Audilla 20 kampanjaa, joista 19 valmiina. Volkkarilla 23 kampanjaa, 10 valmiina.

        Volvot vielä liikenteessä, Tojot paalissa tai Afrikassa.


    • jäkjäkjäkkjkkäää

      Jos takaisinkutsun aihe on vakava, niin silloin ei auto läpäise katsastusta.

      Suomessa takaisinkutsuista on tehty kirosana, vaikkei olisi syytäkään.
      Niinpä niitä vältetään viimeiseen asti.
      http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/08/10/taman-takia-autovalmistaja-ei-kerro-tyyppiviasta/201235159/304

      VW:ll ä esim. on kampanjakorjauksia, joista ei kerrota asiakkaille, tehdään korjauksia salaa.
      Valitettavasti kaikki asiakkaat ei käytä merkkihuoltoa, tekemättä jää.

      Menkää vagarena palstoille lukemaan autonkäyttäjien omia kommentteja jos kiinnostaa

    • qwerty1uiopå

      Mitä se Tojoa haittaa? Suurin osa noista autoista ennätetään paalata ennenkuin takaisinkutsu saadaan valmiiksi.

    • nukutko koskaan

      "Kiala Viulu4.9.2013 21:22
      -5 Avaa
      Sulje Petterille taas ottaa koville tunnetut tosiasiat ja oikeat tiedot.

      Nainen on kyllä ja naimisissa ollaan, johon päivystävä petteri parka ei kykene koskaan. Ikuinen äidin holhottava peräkamari vanhapoika kun olet.

      Sattuu myös olemaan kolme lasta perheessämme."

      Mutta lapset ei varmaankaan ole sinun, koska olet ympäripyöreitä vuorokausia Suoli24 palstalla kyttäämässä josko joku olisi taas pahaa kirjoittanut Tojotasta.

    • Toyota on PARAS

      HYVÄ ETTÄ KORJATAAN ETTEI MAKSATETA ASIAKKAALLA KUTEN VAG TEKEE!

      Moniko suomessa joutuu pajalla käymään ? entä tsi dsg miehet mitämaksaa remonttinne BUAHAHAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Ei maksateta vai!

        Nimenomaan maksatetaan asiakkailla, tulevilla sellaisilla! Toyotan osakkeenomistajat eivät tingi osingoistaan, se on varma. Ja mitään kun ei saa ilmaiseksi, massiivisten takiaisinkutsujen kustannukset siirtyvät uusien autojen ja huoltojen hintoihin. Varmaa on ettei mikään Toyotasta riippumaton taho niitä maksa.


      • huomattava. ero
        Ei maksateta vai! kirjoitti:

        Nimenomaan maksatetaan asiakkailla, tulevilla sellaisilla! Toyotan osakkeenomistajat eivät tingi osingoistaan, se on varma. Ja mitään kun ei saa ilmaiseksi, massiivisten takiaisinkutsujen kustannukset siirtyvät uusien autojen ja huoltojen hintoihin. Varmaa on ettei mikään Toyotasta riippumaton taho niitä maksa.

        Vikavaakeniin verrattuna kuitenkin on se että Toyotan omistajat ja
        tehdas huolehtivat viimekädessä yhteisvastuullisesti virheistä ja
        huolenpito on tarkkaa. Vikavaakenin omistaja maksaa yksinään
        pommin lauettua takuuajan jälkeen ja silloin yleensä merkki vaihtuu.
        Tuskastuttavaa kun alitajunnassa on koko ajan että milloin kilahtaa
        ja silloin maksaa maltaita. Minä en ikinä ostaisi käytettynä
        vikavaagenia jossa on tsi ja dsg, eli tuplapommi.
        Miksi ottaisi autoilusta jatkuvaa stressiä? Ei kannata vaikka
        pellit kestäisi hautaan asti. Toyotan ostajathan itse päättävät,
        mikä on järkevin ostos ei siihen mitään petterien neuvoja kaivata.
        Aivan varmaa on että osakkeenomistajat tinkivät osingoistaan jos
        Yhtiöllä menee huonosti niin kuin monella Eurooppalaisilla on tilanne
        Toyotalla on varaa maksaa osinkoa. Yleensä iso tuottava yritys on
        laadun tae ja kannattava sijoitus omistajilleen.


      • Trafi lepsuilee
        huomattava. ero kirjoitti:

        Vikavaakeniin verrattuna kuitenkin on se että Toyotan omistajat ja
        tehdas huolehtivat viimekädessä yhteisvastuullisesti virheistä ja
        huolenpito on tarkkaa. Vikavaakenin omistaja maksaa yksinään
        pommin lauettua takuuajan jälkeen ja silloin yleensä merkki vaihtuu.
        Tuskastuttavaa kun alitajunnassa on koko ajan että milloin kilahtaa
        ja silloin maksaa maltaita. Minä en ikinä ostaisi käytettynä
        vikavaagenia jossa on tsi ja dsg, eli tuplapommi.
        Miksi ottaisi autoilusta jatkuvaa stressiä? Ei kannata vaikka
        pellit kestäisi hautaan asti. Toyotan ostajathan itse päättävät,
        mikä on järkevin ostos ei siihen mitään petterien neuvoja kaivata.
        Aivan varmaa on että osakkeenomistajat tinkivät osingoistaan jos
        Yhtiöllä menee huonosti niin kuin monella Eurooppalaisilla on tilanne
        Toyotalla on varaa maksaa osinkoa. Yleensä iso tuottava yritys on
        laadun tae ja kannattava sijoitus omistajilleen.

        Suomessa on tälläkin hetkellä 39 liikenneturvallisuutta vaarantavien vikojen takaisinkutsua koskien kymmeniätuhansia Toyotia, mutta vain 2 saatu valmiiksi. Ero maahantuojan toimimattomuudessa on huomattava mihin tahansa muuhun merkkiin verratuna. Selitykseksi ei riitä autojen romutukset tai Afrikkaan laivaukset, koska niitä ei kukaan tee Trafin tietämättä. http://www.ake.fi/ake/akerecall/RecallList.aspx?&kohde=0&merkki=Toyota
        Trafilla on valvontavelvollisuus takaisinkutsujen toteutuksen seurannassa, mutta Toyota Finlandilla täytyy olla vaikutusta siihenkin suuntaan, että asioita katsotaan läpi sormien. Mitenkään muuten ei ole selitettävissä se, että Toyotat pääsevät läpi katsastuksista ilman asianmukaisia merkintöjä suoritetuista takaisinkutsuista.


      • jäkjäkjäkkjkkäää
        Trafi lepsuilee kirjoitti:

        Suomessa on tälläkin hetkellä 39 liikenneturvallisuutta vaarantavien vikojen takaisinkutsua koskien kymmeniätuhansia Toyotia, mutta vain 2 saatu valmiiksi. Ero maahantuojan toimimattomuudessa on huomattava mihin tahansa muuhun merkkiin verratuna. Selitykseksi ei riitä autojen romutukset tai Afrikkaan laivaukset, koska niitä ei kukaan tee Trafin tietämättä. http://www.ake.fi/ake/akerecall/RecallList.aspx?&kohde=0&merkki=Toyota
        Trafilla on valvontavelvollisuus takaisinkutsujen toteutuksen seurannassa, mutta Toyota Finlandilla täytyy olla vaikutusta siihenkin suuntaan, että asioita katsotaan läpi sormien. Mitenkään muuten ei ole selitettävissä se, että Toyotat pääsevät läpi katsastuksista ilman asianmukaisia merkintöjä suoritetuista takaisinkutsuista.

        Taidat lepsuilla itse.
        Listalta laskin jotain 9 automerkkiä, joilla ei ole yhtään ainoaa takaisinkutsua loppuunsuoritettu.

        Miksi ei hylätä katsastuksessa: Eivät ole n.s. vakavia vikoja.


      • älähän tukehdu!
        jäkjäkjäkkjkkäää kirjoitti:

        Taidat lepsuilla itse.
        Listalta laskin jotain 9 automerkkiä, joilla ei ole yhtään ainoaa takaisinkutsua loppuunsuoritettu.

        Miksi ei hylätä katsastuksessa: Eivät ole n.s. vakavia vikoja.

        Yhtään ainoaa automerkkiä ei ole Trafin listoilla joilla olisi niin monta liikenneturvallisuutta vaarantavien vikojen takaisinkutsua kesken kuin Toyotalla. Kaikki Toyotan keskeneräiset takaisinkutsut koskevat vakavia vikoja ts. sellaisia jotka voivat aiheuttaa onnettomuuden tai muuten vahingoittaa autossa olijoita.


      • jäkjäkjäkkjkkäää
        älähän tukehdu! kirjoitti:

        Yhtään ainoaa automerkkiä ei ole Trafin listoilla joilla olisi niin monta liikenneturvallisuutta vaarantavien vikojen takaisinkutsua kesken kuin Toyotalla. Kaikki Toyotan keskeneräiset takaisinkutsut koskevat vakavia vikoja ts. sellaisia jotka voivat aiheuttaa onnettomuuden tai muuten vahingoittaa autossa olijoita.

        Perusteettomia väitteitä.

        Jos liikenneturvallisuutta vaarantava takaisinkutsu on tekemättä, auto ei läpäise katsastusta, sama se onko kyseessä Toyota tai joku muu.

        Trafi nämä arviot tekee maahantuojan kanssa, eikä suolipalstan puskastahuutelijat.


      • Trafi lepsuilee
        jäkjäkjäkkjkkäää kirjoitti:

        Perusteettomia väitteitä.

        Jos liikenneturvallisuutta vaarantava takaisinkutsu on tekemättä, auto ei läpäise katsastusta, sama se onko kyseessä Toyota tai joku muu.

        Trafi nämä arviot tekee maahantuojan kanssa, eikä suolipalstan puskastahuutelijat.

        Juuri kun päästiin sanomasta, että Trafi (käytännössä katsastuasemat Trafin suosiollisella silmien ummistamisella) katsoo näitä Toyotan takaisinkutsuja läpi sormien. Kirjaa ja ilmoittaa niistä netissä, mutta käytännössä ei velvoita katsastajia keskeyttämään katsastusta suorittamattomien takaisinkutsujen takia.
        Vastaava ei ikimaailmassa onnistuisi Saksassa tai USA:ssa, tojolandiassa onnistuu.


    • jäkjäkjäkkjkkäää

      Eikö ymmärrys riitä, vai eikö ylläolevat linkit aukea ?

      Kaikilla suurilla valmistajilla on suuret takaisinkutsut, tai muunlaiset "kampanjakorjaukset".
      Alihankkijat eli osien valmistajat joutuvat myös maksumiehiksi silloin kun osa ei täytä vaatimuksia.

      Mitä tulee osakkeenomistajien osinkoihin, niin jokainen vähänkään pörssistä ymmärtävä tietää sen, että osakkeen arvo tippuu ja osinkoja maksetaan vähän tai ei ollenkaan silloin kun firmalla menee huonosti.

    • tolloloota!

      on vaan kertakäyttöauto sen ovat pärnäsen pajalla todenneet!!

    • Skoda Jorma

      Terot ostakaa Skoda premium

      • Taavi premium

        = vikavaagenin romutusosista kyhätty, kestotestissä jo
        lauennut itälintta,Ladan sukulaissielu,varustettuna Mossen
        hapankaalituoksulla.


      • ....
        Taavi premium kirjoitti:

        = vikavaagenin romutusosista kyhätty, kestotestissä jo
        lauennut itälintta,Ladan sukulaissielu,varustettuna Mossen
        hapankaalituoksulla.

        :D Toyota, ranskalaista laatua!


      • tyyypööööö
        .... kirjoitti:

        :D Toyota, ranskalaista laatua!

        MEE ranskaan runkkaamaan saatanan itkupilli hi hi hihmnhtgcxhhy


      • haisee porukka
        tyyypööööö kirjoitti:

        MEE ranskaan runkkaamaan saatanan itkupilli hi hi hihmnhtgcxhhy

        Menkää kaikki täällä maleksivat idiootit vaikka venäjälle nuolemaan puuttinin persettä tai Saksaan hitlerin kätyreitä morjestaan täällä olevat hölmöt eivät ymmärrä autoista mitään,puhelette kaikenlaista autoista ettäkä hölmöt ymmärrä edes akkaanne,oisko niitäkin vietävä huoltoon kun olette olevinanne niin saatanan viisaita öykkäreitä.Haistakaa paska


    • Tyytyväinen

      Toyota ihmisiä naurattaa. Tuntuu ihmisillä olevan paineita olemattomista vioista. Kenties autoni korjataan yöllä katoksessa, kun en merkkihuollossa ole käyttänyt kertaakaan. Neljäkymmentä vuotta vasta tähän mennessä.

      Öljyn ja suodattimen vaihtaa siihen erikoistunut yritys. Vaihdelaatikon öljyn vapaahtoinen vaihtaminen maksoi 67 euroa, joka teki ajamisesta kalliin.

      Eikö muissa merkeissä todellakaan paikata vaikkapa ruosteita kymmenen vuoden jälkeen ja anneta ilmaiseksi autoa käyttöön takaisinkutsun sattuessa? Entä onko takuuaika jokin merkkipaalu kustannusten siirtämiseksi asiakkaalle muissa merkeissä yleistä. Miksi ette kirjoita tarinoita korjatuista autoista ja siitä kuinka autonne tarvitsee niin vähän huomiota toimiakseen. Sitä ihmetellen. Ajossa Toyotalla joutuu vähän tinkimään, mutta perillepääsystä ei koskaan.

      Rauhallista yöunta muille merkeille toivottaen Camryyn ja Corallaan luottava.

      • Kysyväinen

        Yhtä asiaa en oikein ymmärrä: et ole käyttänyt autoasi koskaan merkkihuollossa. Mistä sitten tiedät noin varmasti, että siellä korjataan veloituksetta kymmenen vuotta vanhan Toyotan ruosteita ilmaiseksi ja annetaan takaisinkutsun sattuessa sijaisauto ilmaiseksi tilalle? Sinullehan ei ole takaisikutsuja sattunut, eikö niin?


      • loogisuuden puutetta
        Kysyväinen kirjoitti:

        Yhtä asiaa en oikein ymmärrä: et ole käyttänyt autoasi koskaan merkkihuollossa. Mistä sitten tiedät noin varmasti, että siellä korjataan veloituksetta kymmenen vuotta vanhan Toyotan ruosteita ilmaiseksi ja annetaan takaisinkutsun sattuessa sijaisauto ilmaiseksi tilalle? Sinullehan ei ole takaisikutsuja sattunut, eikö niin?

        Ei näitä tojopeeloja ole koskaan johdonmukaisiksi syytetty, ei nytkään.


    • .....

      KYLLÄ TOJOTA KESTÄÄ SAATANA. TOJOTA ON JUMALA JA SIINÄ EI KOSKAAN OLE VIKOJA.

    • Otan osaa

      teidän puolesta suureen suruun, että näin on käynyt PYHÄLLE IKONILLENNE

    • Markkinavoimat

      Paljon saa palstamillimetrejä suomessa, kun mahdollisesti takaisinkutsuttavia autoja on vähän täällä.

    • Laatu laskee...

      Itselläni uusimallinen Hybridi-Auris. Kummallisia epätojomaisia sähköhäiriöitä on ollut: kertapyyhkäisyä käyttäessä lasinpyyhkimet palaavat normaalin lepoasennon sijasta liian ylös, siis jäävät tuulilasin keskiosaan näkökenttään. Vasta uusi kertapyyhkäisy palauttaa ne ala-asentoonsa. Start-virtanappula ei aina tottele, vaikka auton avain on keskikonsolin lokerossa sille tarkoitetussa paikassa eli kontakti pitäisi toimia. Muutaman kerran tehnyt myös sen että mittaristossa ei näy vaihdekaavio, se on siis täysin pimeä. Osaan toki itse laittaa oikean vaihteen päälle mutta ärsyttävä outo vika sekin on. Vaikka autossa ei ole keyless-systeemiä, niin välillä auto päästää sitä pestessä piippauksia ja suoraa summerin huutoa jos ovenkahvaa pesee. Etu- ja takatutkat piippailevat ärsyttävästi silloinkin kun ei pitäisi.

      Nuo ovat erikoisia sähkö-elektroniikkahäiriöitä jotka eivät kuuluisi Toyotaan! Laatu on laskenut vanhoista japsimalli-ajoista. Arveluttaa jo koko hybridijärjestelmänkin kestävyys; tuossa takaisinkutsussahan on siinäkin havaittu ongelmia.

      • Kiala Viulu

        Laatu on tälläkin hetkellä muita parempaa.

        Toyota olikin taas jälleen kerran kestävyytensä ja laadun vuoksi elokuun 2013 ylivoimaisesti myydyin, vieden myös kaksoisvoiton Toyota Auris-mallin kanssa hyvin helposti mallisarjoittain

        www.tuulilasi.fi/uutiset/ensirekisteroinneissa-pieni-valonpilkahdus-toyota-elokuun-ykkonen


        Toyota Auris otti mallisarjojen voiton ja Auris Farmaria myydään jo puolet määrästä Hybridinä


        www.savonsanomat.fi/erikoissivut/autot/autotalli/farkku-siivitti-toyota-auriksen-myyntikarkeen/1372120


        Toyota on yhä maailman eniten myydyin 2013 kautta linjan koska muita parempi laatu, kestävyys ja huolettomuus on huomattu/todettu arvoprändi merkillä.


        www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/toyota sinnitteli yha maailman ykkosena/201307465747


        Toyotan myynti kuin kasvaa ja saavuttaa kohta uudet historialliset myyntilukemat, joihin kukaan ei ole kyennyt. V. 2012 Toyota valmisti jo eniten n. 10 milj. kpl autoja ja teki lähes 10 miljardin euron voiton, kun muu valmistajat kylpee tappiolla ja talousvaikeuksissa - laadullisesti parasta Toyotaa nämä asiat eivät koske, koska huomattua ja todettua laatua ostetaan eniten tulevaisuudessakin


        www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/toyota aikoo rikkoa maailmanennatyksen/201307468239


      • siinäs kuulitte!
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Laatu on tälläkin hetkellä muita parempaa.

        Toyota olikin taas jälleen kerran kestävyytensä ja laadun vuoksi elokuun 2013 ylivoimaisesti myydyin, vieden myös kaksoisvoiton Toyota Auris-mallin kanssa hyvin helposti mallisarjoittain

        www.tuulilasi.fi/uutiset/ensirekisteroinneissa-pieni-valonpilkahdus-toyota-elokuun-ykkonen


        Toyota Auris otti mallisarjojen voiton ja Auris Farmaria myydään jo puolet määrästä Hybridinä


        www.savonsanomat.fi/erikoissivut/autot/autotalli/farkku-siivitti-toyota-auriksen-myyntikarkeen/1372120


        Toyota on yhä maailman eniten myydyin 2013 kautta linjan koska muita parempi laatu, kestävyys ja huolettomuus on huomattu/todettu arvoprändi merkillä.


        www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/toyota sinnitteli yha maailman ykkosena/201307465747


        Toyotan myynti kuin kasvaa ja saavuttaa kohta uudet historialliset myyntilukemat, joihin kukaan ei ole kyennyt. V. 2012 Toyota valmisti jo eniten n. 10 milj. kpl autoja ja teki lähes 10 miljardin euron voiton, kun muu valmistajat kylpee tappiolla ja talousvaikeuksissa - laadullisesti parasta Toyotaa nämä asiat eivät koske, koska huomattua ja todettua laatua ostetaan eniten tulevaisuudessakin


        www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/toyota aikoo rikkoa maailmanennatyksen/201307468239

        Laatu laskee-nimimerkin hybridi-Auriksessa ei siis voi olla hänen kuvaamiaan vikoja!


      • Valtaisa myynti
        siinäs kuulitte! kirjoitti:

        Laatu laskee-nimimerkin hybridi-Auriksessa ei siis voi olla hänen kuvaamiaan vikoja!

        Saksassa myytiin elokuussa 98 kpl Prius-hybridejä. Markkinaosuus oli desimaalin tarkkuudella 0.0 %.


      • Laatu laskee...
        siinäs kuulitte! kirjoitti:

        Laatu laskee-nimimerkin hybridi-Auriksessa ei siis voi olla hänen kuvaamiaan vikoja!

        Mutta nuo häiriöt ovat esiintyneet omassani, minkäs minä sille mahdan. Laatu on mielestäni laskenut, kun vertaa aiempiin aitojapanilaisiin malleihin!

        Kiala Viulu lienee maahantuojan miehiä?


      • 19+14
        Laatu laskee... kirjoitti:

        Mutta nuo häiriöt ovat esiintyneet omassani, minkäs minä sille mahdan. Laatu on mielestäni laskenut, kun vertaa aiempiin aitojapanilaisiin malleihin!

        Kiala Viulu lienee maahantuojan miehiä?

        Ei ole Viulu maahantuojalla töissä, eikä muuallakaan. Ihan on ammattiprovoilija palstoilla.


      • HSD -10

        Aika oudolta kuulostaa nimimerkin "Laatu laskee..." kommentit koska itselläni on nyt tuo farkku auris ollut jo reilun kuukauden ja mitään tuonlaisia ongelmia ei ole ollut, ei tuulilasinpyyhkijöiden, ei tutkien eikä tuon keylessin START-näppäimen kanssa. Autoa pestäessä on oma vika jos sohii käsillä siten että auto menee lukkoon, se ei ole vika vaan avaimettomuuden tuoma ominaisuus.
        Nyt mittarissa jo takana lähes 7000 km ja keskikulutus 4.9 l/100km, 4500 km on pelkkää maantieajoa 4- ja 5-teillä joten tuo kulutuksen pienuus on ollut itselleni pienoinen yllätys koska ainahan sanotaan että hybridistä ei ole hyötyä maantieajossa...


      • ötzi
        HSD -10 kirjoitti:

        Aika oudolta kuulostaa nimimerkin "Laatu laskee..." kommentit koska itselläni on nyt tuo farkku auris ollut jo reilun kuukauden ja mitään tuonlaisia ongelmia ei ole ollut, ei tuulilasinpyyhkijöiden, ei tutkien eikä tuon keylessin START-näppäimen kanssa. Autoa pestäessä on oma vika jos sohii käsillä siten että auto menee lukkoon, se ei ole vika vaan avaimettomuuden tuoma ominaisuus.
        Nyt mittarissa jo takana lähes 7000 km ja keskikulutus 4.9 l/100km, 4500 km on pelkkää maantieajoa 4- ja 5-teillä joten tuo kulutuksen pienuus on ollut itselleni pienoinen yllätys koska ainahan sanotaan että hybridistä ei ole hyötyä maantieajossa...

        Tuollaisiin kulutuksiin pääsee helposti ilman painavaa hybridi- tekniikkaakin, ihan helpostikin....


      • ei pääse
        ötzi kirjoitti:

        Tuollaisiin kulutuksiin pääsee helposti ilman painavaa hybridi- tekniikkaakin, ihan helpostikin....

        Älä valehtele. Alle 5 litran keskikulutuksen ei pääse millään muulla kuin hybridillä, kun keskikulutukseen mitataan myös kaupunki- ja taajamma-ajot


    • dfnddnd

      Jos ostaisit tietokoneeseen käyttöjärjestelmän eikä siihen tulisi ikinä yhtään päivitystä niin tuntuisko susta siltä että kunhan ottivat rahat pois ja jättivät tuotteen kanssa oman onnensa nojaan. Näin asia kuitenkin on monen muun merkin kanssa.

      • ratkaiseva ero

        Tietokonetta pyrkii jatkuvasti ulkopuoliset tahot halvaannuttamaan mitä mielikuvituksesimmilla haittaohjelmilla ja viruksilla.
        Autolla saa körötellä aivan rauhassa ellei törmäile johonkin ja kunhan huoltaa ajallaan. Ei sen puoleen, nykyautoon tehdään jos jonkinlaista päivitystä merkkihuolloissa asiakkaan tietämättä ja merkistä riippumatta.


      • Kiala Viulu

        Auris- ja farmari hybridi on todettu kiistatta uusissa testeissä parhaaksi ratkaisuksi ja kulutus on todella alhainen, joka saa tosikotkin hymyilemään. Eipä ihme, että Auris ja Auris farmari hybridiä myytiin jo puolet konaismäärästä.

        Hybridiå menisi kaupan enemmänkin, mutta tehdas ei pysy tilausten vauhdissa kovan kysynnän vuoksi, koska sitä menee muuallekkin myyntialueille esim. eurooppaan ja Yhdysvaltoihin paljon ynm. Toimitusajat ovat normaalia pidemmät kaikille hybrideille kovan kysynnän vuoksi.


        http://www.nettiauto.com/artikkeli/toyota_auris_touring_sports_hybridin_kauniimmat_kasvot


      • Älä jauhaa sontaa
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Auris- ja farmari hybridi on todettu kiistatta uusissa testeissä parhaaksi ratkaisuksi ja kulutus on todella alhainen, joka saa tosikotkin hymyilemään. Eipä ihme, että Auris ja Auris farmari hybridiä myytiin jo puolet konaismäärästä.

        Hybridiå menisi kaupan enemmänkin, mutta tehdas ei pysy tilausten vauhdissa kovan kysynnän vuoksi, koska sitä menee muuallekkin myyntialueille esim. eurooppaan ja Yhdysvaltoihin paljon ynm. Toimitusajat ovat normaalia pidemmät kaikille hybrideille kovan kysynnän vuoksi.


        http://www.nettiauto.com/artikkeli/toyota_auris_touring_sports_hybridin_kauniimmat_kasvot

        Katsopa sitä Euroopan myyntiä niin Auris ei mene kaupaksi. Ei hybridi eikä tavallinen.


      • Corollistin arvio!
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Auris- ja farmari hybridi on todettu kiistatta uusissa testeissä parhaaksi ratkaisuksi ja kulutus on todella alhainen, joka saa tosikotkin hymyilemään. Eipä ihme, että Auris ja Auris farmari hybridiä myytiin jo puolet konaismäärästä.

        Hybridiå menisi kaupan enemmänkin, mutta tehdas ei pysy tilausten vauhdissa kovan kysynnän vuoksi, koska sitä menee muuallekkin myyntialueille esim. eurooppaan ja Yhdysvaltoihin paljon ynm. Toimitusajat ovat normaalia pidemmät kaikille hybrideille kovan kysynnän vuoksi.


        http://www.nettiauto.com/artikkeli/toyota_auris_touring_sports_hybridin_kauniimmat_kasvot

        Heh, tosi puolueeton arvio! Koeajaja Tuomas Rajalalla on omana autona Corolla Verso, lueppa juttu loppuun niin siellä kerrotaan testaajan taustat.

        Kyllä tojomies kehuu vaikka mitä pashaa kunhan se on vaan tojota.


      • Kiala Viulu
        Corollistin arvio! kirjoitti:

        Heh, tosi puolueeton arvio! Koeajaja Tuomas Rajalalla on omana autona Corolla Verso, lueppa juttu loppuun niin siellä kerrotaan testaajan taustat.

        Kyllä tojomies kehuu vaikka mitä pashaa kunhan se on vaan tojota.

        Toyotan menestys- ja voitolliset tarinat jatkuu


        Toyota menestyy täydellisesti kaikilla
        hybridi-malleillaan, koska samaan varmaan tekniikkaan ei kukaan
        kilpailijoista pysty.

        Toyota myynti vain yhä kasvaa jo kohta Toyota ei teekkään muita kuin hybridejä. Takararajaksi on ilmoitettu v. 2020 ja myös Mersu ilmoitti, ettei tee kuin v. 2015 jälkeen hybridejä.

        Toyotan myynti tulee vain tulevina vuosina kasvamaan hybrideillä, koska kulutus- ja päästolukemat ovat tulevilla Toyotan malleilla uskomattoman pienet. Tekniikkaa on taas viety runsaasti eteenpäin seuraavan sukupolven hybrideissä, joihin muut eivät pysty vastaamaan millään muotoa

        www.tuulilasi.fi/uutiset/frankfurt-2013-toyota-tavoittelee-menestysta-hybrideilla-tahan-ei-kukaan-kilpailijoista


    • köfffff

      tojota hybridiä takaisin kutsutaan. joka tulee todella kalliksi maahan tuojalle. joihin maahantuoja reakoinut omistaja maksaa kaikki viat.. kiala viulun sepustukset täyttä valetta.. hybridien viat monta kertaa kalliimmat, kuin normi autoissa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2373
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      238
      1746
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      308
      1286
    4. Miten tämä meidän tarina

      Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

      Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      935
    6. En todellakaan halua että

      Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      844
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

      Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      835
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

      On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      747
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

      Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      683
    10. Paikat tapeltu

      Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      35
      681
    Aihe