kortin menetys ja €€€

noproblemosamigos

JOS menettää kortin vapaa-ajalla tai duunissa, ajaa vaikka ylinopeutta niin
- antaako työnantaja potkut?
- maksaako työnantaja palkkaa tuolta ajalta, ei varmaan? paitsi jos järjestää muuta työtä?
- maksaako työkkäri tältä ajalta mitään? eikö niilläkin ole se karenssi tjs.?


summa summarum jää täysin tyhjän päälle? sakotkin pitäis maksaa?
Täytyy varmaan ryhtyä säästämään pahan päivän varalle jos joskus sattuu tollanen töppäily kohdalle!

28

3756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+10=11

      Miten olis vaikka lomautus?? Eihän pomollasi ole osoittaa sopivaa työtä sinulle. No eihän se virallisesti varmaan ole hyväksyttävä peruste, vaan pakkokos sinne liittoon on kortin menetyksestä kertoa..?? Ja nykypäivänä on tuo valvontakin niin olematonta, että hyvinkin voi muutaman kuukauden ilman korttia päristellä, ei sitä kukaan kysy kuitenkaan. Ikävää vaan jos sattuu direktiivikoulutusten kohdalle tuo kortinkuivatus.

    • Kannattaa miettiä

      Ylinopeuden ajaminen on AINA vapaaehtoista! Kukaan ei siihen pakoita.

    • Kolikon kääntöpuoli

      Taviksillehan se on joo vapaaehtoista, meille kuljetusyrittäjille taas ei. Meidän on pakko välillä ajaa tukka putkella, että saamme varmistettua kuljetukset siten, että autot pysyvät liikenteessä maksimaalisen ajan ja rahti liikkuu katkoitta. Muuten pysähtyy puoli maailmaa.

      • kova pena

        Rupesin funtsimaan, että jokusen vuoden olen rattia kääntäny eikä yksikään pomo ole ajokorttia pyytäny nährä. Notta jos se menee kuivumaan hetkeks, niin tuskin kukaan edes huomaa?


    • noproblemosamigos

      tuskin se pomo sillä ajokortilla mitään, mutta jos jää kiinni ajokortitta ajosta niin homma menee vielä vi**umaisemmaks..
      Lomautuskikkakolmonen tekee hallaa yritykselle muissa asioissa. Ei myönnetä palkkatukea jos haluaa tukityöllistää jonkun kuskin jne??
      Huonolle näyttää jos käy pa$ka säkä liikenteessä, voihan sitä ylinopeutta ajaa ihan epähuomiossakin, ei se tahallisuutta aina vaadi.

    • En ymmärrä?

      Itse ajoin 10.5.2013 ylinopeutta firman autolla 11km/h nopeuskameraan

      Tänään tuli kutsu oikeuteen, oikdeudenkäynti 1.11.2013 ja vaaditaan 70€ rikesakkoa

      Jotenkin huvittavaa miten valtio tuhkaa satoja, ellei tuhansia euroja, siihen että saisi joltain sen 70€...

      vuositulot mulla kuitenkin on melkein 40.000€ joten mua toi 70€ menetys ei pal kirpase siinä mielessä

      • noproblemosamigos

        älä saivartele. Tässä oli kyse kortin menetyksestä, sä tuskin menetit korttia 11km/h ylityksestä.


      • trgr tr
        noproblemosamigos kirjoitti:

        älä saivartele. Tässä oli kyse kortin menetyksestä, sä tuskin menetit korttia 11km/h ylityksestä.

        Kyllä siinä kortin voi menettä kun tarpeeksi monta kertaa tuollaisen sakon saa..

        No ei se mua haittaa, sitten otetaan sairauslomaa esim. selkävaivan tai masennuksen vuoksi, ja nokka kohti esim. Kanariaa, jossa saa ajella mopoa ihan ilman korttia :)


      • Erccola
        trgr tr kirjoitti:

        Kyllä siinä kortin voi menettä kun tarpeeksi monta kertaa tuollaisen sakon saa..

        No ei se mua haittaa, sitten otetaan sairauslomaa esim. selkävaivan tai masennuksen vuoksi, ja nokka kohti esim. Kanariaa, jossa saa ajella mopoa ihan ilman korttia :)

        Onko Mynämäellä sellainen tapana?


      • ref ef
        Erccola kirjoitti:

        Onko Mynämäellä sellainen tapana?

        Ihan varmaan monessa paikassa on tehty niin etät jos ajokortit lähtee, niintulee samalla sairauslomaa... ja saatetaan lähteä esim. ulkomaille


      • Erkkolan oy.
        ref ef kirjoitti:

        Ihan varmaan monessa paikassa on tehty niin etät jos ajokortit lähtee, niintulee samalla sairauslomaa... ja saatetaan lähteä esim. ulkomaille

        Miten niille kavereille käy jotka ei uskalla ajaa rajoitinta vastaan kun auto on 2.6 metriä leveä? Jääkö nekin sairauslomalle?


      • reg eg er
        Erkkolan oy. kirjoitti:

        Miten niille kavereille käy jotka ei uskalla ajaa rajoitinta vastaan kun auto on 2.6 metriä leveä? Jääkö nekin sairauslomalle?

        Sairauslomalle jäädään mitä kummallisimmista syistä...

        Yksi kuski sai vähän negatiivista palutetta=1,5kk sairauslomaa masennuksen takia :)


      • Erkkolan oy.
        reg eg er kirjoitti:

        Sairauslomalle jäädään mitä kummallisimmista syistä...

        Yksi kuski sai vähän negatiivista palutetta=1,5kk sairauslomaa masennuksen takia :)

        Pelkäätkö sinä koskaan sitä hiiiiiirrrveeääään 2.6m. leeveeääää kuormuriasi ajaessasi rajoitinta vastaan polttoainetta säästäen??


      • Pelko pois...
        Erkkolan oy. kirjoitti:

        Pelkäätkö sinä koskaan sitä hiiiiiirrrveeääään 2.6m. leeveeääää kuormuriasi ajaessasi rajoitinta vastaan polttoainetta säästäen??

        Jos on paikka missä pelottaa, esim kapea hiekkatie, niin en aja rajoitinta vasten...

        Viimeyönä ajoin moottoritietä ja päätietä noin 340 kilsaa kuorma-autolla rajoitinta vasten eli 81km/h eikä pelottanut lainkaan...

        Tosin jokunen viikko sitten kävin Vaasassa heittämässä muuttokeikan, 8 kilsaa kpaeaa pientä hiekkatietä, välillä pelotti vaikka en ajanut kuin 30km/h, ja autona oli sentään aika pieni auto, eli 8 tonninen atego, jolla oli leveyttä 2,55 ja pituutta ehkä noin 8 metriä...


      • Erkkolan oy.
        Pelko pois... kirjoitti:

        Jos on paikka missä pelottaa, esim kapea hiekkatie, niin en aja rajoitinta vasten...

        Viimeyönä ajoin moottoritietä ja päätietä noin 340 kilsaa kuorma-autolla rajoitinta vasten eli 81km/h eikä pelottanut lainkaan...

        Tosin jokunen viikko sitten kävin Vaasassa heittämässä muuttokeikan, 8 kilsaa kpaeaa pientä hiekkatietä, välillä pelotti vaikka en ajanut kuin 30km/h, ja autona oli sentään aika pieni auto, eli 8 tonninen atego, jolla oli leveyttä 2,55 ja pituutta ehkä noin 8 metriä...

        Minä soitan aina poliisit paikalle jos sinä ajat moottoritiellä kahdeksaakymppiä koska epäilen että olet humalassa! Ei kukaan aja muuten niin hiljaa. Olen kuullut että joku muukin tekee niin. Vai mitä?


      • Polaroid pic

        En ymmärrä? Hyvin erikoinen tapaus on kyseessä jos on 11 km/h ylinopeus
        valvontakameraan niin hommahan pitäisi toimia siten,että työnantajallesi
        eli auton haltijalle tulee kirje jossa pyydetään selvittämään kuka kyseistä
        autoa ajoi tuolloin. Firma ilmoittaa henkilötiedot ja sinulle tulee kirje jossa
        kysytään myönnätkö vai kiistätkö asian. Sinulla on mahdollisuus mennä katsomaan
        valokuvaa poliisiasemalle. Sitten maksat rikesakon.
        Olisiko tässä kyseessä työnantajan tempaus kiistää itse koko tapaus vai
        onko sinulla pohjalla jotain muita rikkeitä jotka vaikuttaa asiaan.
        Jos tällälailla toimitaan kaikkien kohdalla oikeuslaitoshan menee jumiin
        totaalisesti.


      • Erkkolan oy.
        Erkkolan oy. kirjoitti:

        Minä soitan aina poliisit paikalle jos sinä ajat moottoritiellä kahdeksaakymppiä koska epäilen että olet humalassa! Ei kukaan aja muuten niin hiljaa. Olen kuullut että joku muukin tekee niin. Vai mitä?

        Nolo Sika poistui taas keskutelusta välttääkseen vastaamiselta ikäviin kysymyksiin. Grreg rggre-tyylisten niminerkkien takaa palajastuu aina tämä palstan vakioälykääpiö joka myös Nolona Sikana ym. niceillä 8n palstalla esiintynyt.


      • rfref ref
        Erkkolan oy. kirjoitti:

        Minä soitan aina poliisit paikalle jos sinä ajat moottoritiellä kahdeksaakymppiä koska epäilen että olet humalassa! Ei kukaan aja muuten niin hiljaa. Olen kuullut että joku muukin tekee niin. Vai mitä?

        No soita...

        Itsekin olen pari kertaa käräyttänyt rattijuopon joka on ajanut "ylivarovarisesti"

        Minä taasen teen niin että jos ajan 81km/h ja joku tavoittaa mut, eikä ohita, niin hidastan, ja ajan tarvittaessa vaikka 10 minsaa 20km/h jos ei muuten ohitus meinaa alkaa....


      • grgre regeg
        Polaroid pic kirjoitti:

        En ymmärrä? Hyvin erikoinen tapaus on kyseessä jos on 11 km/h ylinopeus
        valvontakameraan niin hommahan pitäisi toimia siten,että työnantajallesi
        eli auton haltijalle tulee kirje jossa pyydetään selvittämään kuka kyseistä
        autoa ajoi tuolloin. Firma ilmoittaa henkilötiedot ja sinulle tulee kirje jossa
        kysytään myönnätkö vai kiistätkö asian. Sinulla on mahdollisuus mennä katsomaan
        valokuvaa poliisiasemalle. Sitten maksat rikesakon.
        Olisiko tässä kyseessä työnantajan tempaus kiistää itse koko tapaus vai
        onko sinulla pohjalla jotain muita rikkeitä jotka vaikuttaa asiaan.
        Jos tällälailla toimitaan kaikkien kohdalla oikeuslaitoshan menee jumiin
        totaalisesti.

        Siis työnantajalle oli tullut kysely jossa kysytään kuka autoa ajoi...

        Minulle tuli lappu postisa, ja tottakai kiistin ylinopeuden, ja nyt juttu menee oikeuteen....

        Ja sitä juuri ajattelen, että oikeudessa ob muutenkin ruuhkaa, samaten poliisilla, joten mitä järkeä on valtion nähdä näin paljon vaivaa, ja tuhlata satoja, ellei jopa tuhansia euroja siihen että saa 70€.. halvemmaksi tulisi jos olisi antanut asian olla. eli kun kiistin, olisi todettu vain "selvä juttu, voitte repiä sakkolapun" mutta ei...

        No ahneella (valtiolla) on paskanen loppu


      • Tyhmä,tyhmempi,Nolo Sika
        rfref ref kirjoitti:

        No soita...

        Itsekin olen pari kertaa käräyttänyt rattijuopon joka on ajanut "ylivarovarisesti"

        Minä taasen teen niin että jos ajan 81km/h ja joku tavoittaa mut, eikä ohita, niin hidastan, ja ajan tarvittaessa vaikka 10 minsaa 20km/h jos ei muuten ohitus meinaa alkaa....

        Mistä tiedät että se käräyttämäsi kuski oli rattijuoppo? Jäitkö itse paikanpäälle asian toteamaan? Kävikö mielessäsi että normaalia hiljempaa ajavalla saattaa olla autossa jokin tekninen vika minkä vuoksi ei kovempaa voinut ajaa?


      • t tfttftf yyg
        Tyhmä,tyhmempi,Nolo Sika kirjoitti:

        Mistä tiedät että se käräyttämäsi kuski oli rattijuoppo? Jäitkö itse paikanpäälle asian toteamaan? Kävikö mielessäsi että normaalia hiljempaa ajavalla saattaa olla autossa jokin tekninen vika minkä vuoksi ei kovempaa voinut ajaa?

        En jää toteamaan, se oli epäilys vain :)

        Ja jos joutuu jostain syystä ajamaan tosi hiljaa, niin sitten päästetään takana java nopeampi ohi, aivan kuten minäkin teen, helppoa :)


      • Erkkolan oy.
        t tfttftf yyg kirjoitti:

        En jää toteamaan, se oli epäilys vain :)

        Ja jos joutuu jostain syystä ajamaan tosi hiljaa, niin sitten päästetään takana java nopeampi ohi, aivan kuten minäkin teen, helppoa :)

        Sinä ressukka et sitten pääse ilman auttamista hitaammasta ohi ja se ärsyttää vai? Oma taito ja ja hermot loppuu niin sitten laitat muut kärsimään. Olet sä melkoinen kuljetusalan ammattilainen! Ja ilmeisen fiksu ylipäätään. Joopa joo.

        Ensin väitit että olet käräyttänyt rattijuopon mutta sitten se olikin vain epäilys. Just. Sulla edelleen jutut ja mielipiteet muuttuu keskustelun vanhetessa. Tai niin ethän sä ymmärrä käyttää edes samaa nimimerkkiä yhdessäkään kirjoituksessa.


    • Jos työnantajalla ei ole osoittaa muuta työtä, niin joko lomautus tai sitten pidät mahdollisia lomia tai olet vain rahatta kortittomuuden ajan etkä ilmoittele asiasta minnekään. Työnantajankin kanssa voi varmaan sopia monenlaista. Työkkärin, ja ehkä liitonkin, virallinen kanta on, että kortin menetys on itse aiheutettua, eli olet itse aiheuttanut "työkyvyttömyyden" etkä näin ollen oikeutettu maneihin. Toki mikäli työkkärin virkailija ymmärtää asioiden ja alan päälle, hän voi katsoa vähän läpi sormiensa. Ja onhan silläkin väliä, mistä syystä kortti lähti.

      Jos sinut yhteisellä sopimuksella työnantajan kanssa lomautetaan vaikkapa tuotannollis-taloudellisista syistä kortittomuuden ajaksi ja menet työkkäriin, niin ehkä voit myös olla kertomatta kortittomuudesta. Mikäli lomeutettuna/kortitta ollessasi joku toinen työnantaja kyselee töihin, voit ehken hälle kertoa asian tolan. Moni työnantaja ymmärtää tämänkin etkä kusahda työstä kieltäytymisestä = karenssi.

      Huonolla tuurilla voi kyllä käydä niinkin, että saat potkut. Riippuu varmasti huomattavasti siitä, miksi kortti lähti.

      Kortitta ajamisesta taasen, niin entä jos sattuukin joku haaveri tai muu onnettomuus ihan ilman sinun syytäsi? Voi vakuutusyhtiö olla mielissään, sinunhan ei edes olisi pitänyt olla liikenteessä.

      Säästämisestä, suosittelen lämpimästi pitämään edes jonkinlaisia säästöjä. Koskaan et tiedä mitä huominen tuo tullessaan. Itsestäni on mukavampi kun tietää, että vaikka rahan tulo jostain syystä loppuisi kokonaan, ei taloudellisesti ole huolen häivää kuukausiin.

    • tosi on!

      Kun jää kiinni ylinopeudesta ja kortti otetaan pois esim 2 kk niin työnantajat
      yleensä kehottavat pitämään pois pitämättömät lomat sun muut sellaiset.
      Sen jälkeen pyrkivät järkkäämään jotain korjaamoaskareita esim osapäiväisesti.
      Kun kortti lähtee alkoholin takia niin linja on nykyisin aika tiukka ja lopputili
      on todennäköinen. Tosin työnantajat ovat yleensä sen verran reiluja,että
      kirjoittavat työtodistukseen ,että omasta pyynnöstä lähti. Eivätkä
      paljasta myöskään tulevalle työnantajalle potkujen syitä.
      Ennen vanhaan katsottiin läpi sormien nämä tapaukset.Tiedän tapauksen
      jossa iso firma katsoi 3 kärähtämistä läpi sormien ja vasta 4 rattijuoppoussyyte
      herätti firman antamaan potkut. Aika vastuutonta menoa tuolloin.

    • noproblemosamigos

      No niin! Tulihan sieltä ihan järkeviäkin kommentteja.
      Kiitos niistä mm. 'puukuski' ja 'tosi on'. itellä on aika periaatekysymys olla aina selvinpäin ratissa joten sen suhteen en ikinä tule menettämään korttia, mutta kaikki muut epähuomiotöppäilyt tulee kyseeseen.
      Pienessä firmassa lomautushärdelli saattaa jopa onnistua, mutta en usko että isossa, kun väki vaihtuu ja aina tarvitaan niitä palkkatuetja tyyppejäkin. Se ei vaan näytä hyvälle jos iso firma lomauttaa edes sen yhden. Ja puukuskille, joo toki sitä säästetään ja ajatus lähti just siitä, että pitääkö tässä ryhtyä säästämään vielä ENEMMÄN jotta tollanen töppäily on kuitattavissa. Ehkä kuitenkin ensin ajan mahdollisimman esimerkillisesti, mutta mistä sitä ikinä tietää, väsynyt kuski on väsynyt kuski :(

    • oikeus ja kohtuus

      Tuttu kaveri pelleili siviili-poliisiauton kanssa moottoritiellä ja kortti lähti.
      2 kk kului ja juttua käsiteltiin oikeudessa. Tuomari kysyi onko syytetyllä
      jotain lisättävää. Syytetty sanoi En ole voinut harjoittaa työtäni eli
      kuljettajan tointa 2 kk ja pyydän ,että tämä huomioidaan sakon suuruutta
      määrittäessä. Nuori naistuomari palautti kortin välittömästi ja määräsi
      minimi sakon 500 mk. Mitä opimme. Kun kysytään niin pitää saada
      suu auki miten homma on. Kyseisessä tapauksessa ainoat tyytymättömät
      olivat poliisit jotka olivat tulleet paikalle todistajina.

    • Lasivilaa karhulasta

      Tämä kysymys kuvastaa hyvin tämän päivän nuorten ajattelua

      • 24382389

        "...kertoi Iso-Karhu. Iso-karhu jatkoi tarinaansa kertomalla Pikku-karhulle tarinan siitä, miten hän ei ole koskaan töppäillyt liikenteessä, eikä tule töppäilemään. Sillä olihan hän metsän paras kuski, parhaista parhain. Pikku-Karhu katsoi silmät pyöreänä legendaa suoltavaa Isoa-karhua. Pyhimys oli syntynyt, tuumasi Pikku-Karhu. "

        trololololooo. ja kumarrus yleistykselle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      181
      31422
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      247
      20156
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      415
      10425
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6515
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      26
      4528
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      190
      3947
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      64
      3931
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1577
    9. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      94
      1439
    10. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      50
      1369
    Aihe