Kävin elokuussa hämeenlinnan sisätautiosastolla ja siellä sain polvet kuntoon kortisoonipistoksilla.
Sain trexan ja sitä tukevan foolihappokuurin ja syön myös kortisoonia ja salazopyriniä.
Nyt kahtena yönä on tullut omituinen alaselän/lantion paikkeilla pakaran yläpuolelle outo kipu. Kipu on alkanut samoihin aikoihin molempina öinä. Kipua voisi luonnehtia öö noidannuoli tai jokin. Kuitenkin kipu on niin kova, että unet keskeytyy ja jotenkin se myös lamaannuttaa koko vartalon tai ainakin toisen puolen. Mikään asento ei tunnu auttavan. Outoo, ei ole ikinä ollut mitään tämän tyylistä. Kipu kyllä lähti lopulta pois, mutta silti ihmetyttää...
tiiä sitten tuleeko uudelleen seuraavana yönä uudelleen
lantion kipu
5
4296
Vastaukset
- Reumaton
Minulla ei ole reumaa, mutta tuollainen kipu on tuttu muutaman vuodentakaa - juuri kuvaamassasi paikassa. Kävin silloin lääkärissä ja lääkäri sanoi sen olevan si tai s1 nivelen tulehdus. Kipu oli tosi ikävä ja sitä kesti muutaman viikon. Sitten se meni pois. Söin tulehdussärkylääkettä, en muista enää nimeä. Myöskin loppuvaiheessa kävin naprapaatilla joka antoi siihen ultrahoitoa (?) ja teki joitan venytyksiä. En ole varma auttoiko se vai menikö muuten vain itsetään pois. Ei ole palannut.
- kipuileva
Tervehdys!!
Olen 'reumattoman' kanssa samoilla linjoilla, että kipu kohta kuulostaa Si-niveleltä. Itselläni on kyseiset nivelet oleet tulehtuneina useita kertoja ja ainut millä olen saanut kivun loppumaan on kortisoni-injektiot. Itselläni kipu helpottui liikkuessa, joskin liikkuminen oli kivuliasta, mutta petiin jääminen oli vihoviimeistä ku sai käsillä vääntää sängyn laidasta asentoaan vaihtaakseen. Sängystä noustua kipu oli edelleen kovaa ja olin kankea, mutta yleensä kipu helpottui liikkeelle lähdettyä, päivällä. Kuvasit kivun olevan niin kovaa, että se lamaannuttaa vartalon.. olen oman kipuni kanssa taistellut pitkään ja yrittänyt kuvailla kivun kovuutta vertaamalla sitä tunteeseen kun lyö kyynerpään vaikka pöydän kulmaan niin että hetkellinen hermokipu puuduttaa sormetkin. Kipu on siis kova.
Toivottavasti kipuiluasi ei ole jatkunut ja olet saanut nukuttua hyvin. Jos kuitenkin kipusi jatkuvat suosittelen lämpimästi hakemaan siihen sellaista apua, että kipusi loppuvat sillä pitkä aikainen kova kipu vie voimat niin henkisesti kuin fyysisesti eikä ole terveellitä kenellekään.. mutta sen jo varmaan tiesitkin.
Leutoja syys tuulia ja hymy sinulle!!- n48
Toista vuotta sitten minulla oli kolmen kuukauden ajan tuollainen kipu lonkassa.. joka aamuyö se tuli. Ei voinut maata, oli noustava ylös ja käveltävä, vaikka se teki todella kipeää. Kävelin ja kävelin moneen otteeseen lenkkejä päivittäin ja söin tulehduskipulääkettä. En mennyt lääkäriin, koska en jostain syystä usko, että tämmöisille asioille kukaan haluaa mitään tehdä. Itselläni ei vastaanvanlaisia ole ollut ennen, mutta ystävillä monilla, erilaisia kiputiloja. No se meni vaan ohi.. nyt sitten pelkään, että koska se tulee uudelleen.
Tietääkö kukaan, mistä se aiheutuu.. voiko sitä ennaltaehkäistä ja toistuuko se helposti ??? - kipuileva
n48 kirjoitti:
Toista vuotta sitten minulla oli kolmen kuukauden ajan tuollainen kipu lonkassa.. joka aamuyö se tuli. Ei voinut maata, oli noustava ylös ja käveltävä, vaikka se teki todella kipeää. Kävelin ja kävelin moneen otteeseen lenkkejä päivittäin ja söin tulehduskipulääkettä. En mennyt lääkäriin, koska en jostain syystä usko, että tämmöisille asioille kukaan haluaa mitään tehdä. Itselläni ei vastaanvanlaisia ole ollut ennen, mutta ystävillä monilla, erilaisia kiputiloja. No se meni vaan ohi.. nyt sitten pelkään, että koska se tulee uudelleen.
Tietääkö kukaan, mistä se aiheutuu.. voiko sitä ennaltaehkäistä ja toistuuko se helposti ???En osaa kertoa kivun syytä kuin omalta osaltani. Itselläni todettiin magneettikuvauksella si-nivelten tulehdus, joten kipu johtui tulehduksesta. Tulehdukset ovat toistuneet usein ja tehneet niveleen muutoksia joiden pohjalta minulla on diagnosoitu selkärankareuma. Itselläni tulehdukset ovat toistuneet usein, mutta kaippa se on yksilöllistä. Sopivan lääkityksen löydyttyä tilanne on rauhoittunut. Itse en ole löytänyt mitään luonnolsta keinoa enaltaehkäistä tulehduksia, mutta tällä palstalla on monia jotka kirjoittavat hyötyneensä luontaisista parannuskeinoista / ruokavalio hoidosta, joten sieltä varmaan löytyy apua. Itsestä huolehtiminen, hyvien yö-unien nukkuminen ja selkä-ja vatsalihasten kunnossa pitäminen auttaa itseäni sietämään paremmin kipua vaikka ne eivät sen esiintymistä estäkään.
Tämä viesti on enemmän yhden ihmisen kokemus kuin laaja vastaus kysymyksiisi. Olisi kiva tietää mitä tulehduskipulääkettä söit kipuihisi ja auttoiko se? Älä suotta pelkää kivun uusiutumista vaan nauti elämästä ilman kipua ja jos tulet kipeäksi sinun ei mielestäni tarvitse kestää sitä yksin. Silloin pitää käyttää hyväkseen tätä meille kuuluvaa terveydenhuoltoa ja saada kipu talttumaan.
Kivutonta elämää ja hymy!!
- joku vaan
minulla todettiin selkärankareuma. Mulla oli ollu 3 viikon ajan samantapasia oireite. Kipu herätti ja missään asennossa ei ollu hyvä olla. Kipu helpotti vähän kun sai jollakin tapaa itsensä ylös sängystä ja käveltyä. käveleminen oli vaikeetta ja kipukohta oli vasemmalla puolella takamuksen kohdalla.
Lääkärit sanoivat et se on välilevyn pullistuma mut kuva näyttivät muuta. Joten jos jatkuu niin suosittelen tutkimuksiin menoa.
Mulla olisi voinut diagnoosin tekeminen pitkittyä ellen olisi vaatinut tulehdusarvojen ottamista ja sairaus olisi päässyt tekemään tuhojaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073245GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351042- 49928
- 67878
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25874- 53867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862